2016-09-27, 14:31
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Varfor tar Andersson ut Augustinsson och Krafth nar de behovs i U21? Nar dessutom bade Olsson och Wendt ar i truppen?

Idiot.

För att A-landslaget alltid ska gå före oavsett situationen. Man ska tillhöra den sportsligt bästa truppen som man kan ta en plats i.
Citera
2016-09-27, 14:32
Medlem
knullklassons avatar
Fullt logiskt att inte Kujovic är med nu när han är begravd på den svenska fotbollsspelarkyrkogården i Belgien. Återuppståndelse i Allsvenskan till våren månntro?
Citera
2016-09-27, 14:32
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Det vet jag. Kunde tagit ut Mattias Johansson istallet. Eller Emil Salomonsson.

Nja. Salo har en redig formsvacka för tillfället. Just nu är han inte landslagsmässig.
Citera
2016-09-27, 15:07
Medlem
Citat:
Varfor tar Andersson ut Augustinsson och Krafth nar de behovs i U21? Nar dessutom bade Olsson och Wendt ar i truppen?

Idiot.

Vem fan bryr sig om U21? Det är helt obetydligt. De bästa spelarna ska bli uttagna till landslaget, punkt slut.
Citera
2016-09-27, 15:11
Medlem
Otroligs avatar
Synd att Kujovic gick till Belgien, det var väldigt onödigt med tanke på att han garanterat hade kommit med landslaget och fått speltid. Hoppas han ser till att lämna i vinter om inte läget förbättras (vilket jag starkt tvivlar på).

Ser ut som en bra trupp. Väntat men kul att Nyman kom med igen. Svårt att sia om elva nu men kanske något i stil med detta:

Olsen
Lustig - VNL - Granqvist - Wendt/Olsson/Augustinsson
Durmaz/Nyman - Ekdal - Hiljemark/Fransson - Forsberg
Berg - Guidetti

Vänsterbacken känns ju väldigt öppen och kanske avgörs beroende på motstånd.
Citera
2016-09-27, 15:26
Medlem
Förhoppningsvis blommar firma Toivonen/Berg ut nu när käpphästen Zlatan är borta (YES!) och stänker in fina mål.

Kul att Sam kom med nu men trist att Hult petas utan att man fått sett honom spela; märkligt? Sa Janne något om varför Hult petades?

Skönt Lewicki petas som varit så formsvag. Slog en horribel felpassning mitt i gapet till Hif på sista tredjedelen i derbyt och jag tänkte: Herregud och han spelar i landslaget, nåväl inte nu längre.

Hade gärna bytt Isak mot Isak rakt av men skönt att en Isak försvann i vart fall. Kommer snart en ny Isak och då förpassar vi Bordeauxs Maradona till rännstenen
Citera
2016-09-27, 16:35
Medlem
eternussermos avatar
Glädjebesked att Lewicki petas, får ägna sig mer åt fotboll och mindre åt att knulla, däremot kan man ju undrar vems dase som Rohdén suger för att förtjäna en plats, hans insats i förra matchen var ju ren, och skär, katastrof.
Citera
2016-09-27, 16:38
Medlem
BarryHeros avatar
Tycker Janne Andersson bor avga om hans uttagning kommer visa sig gora sa att Sverige missar U21-EM.
Citera
2016-09-27, 16:41
Medlem
BarryHeros avatar
Hur fan kan inte Johannes Hopf vara med i en svensk landslagstrupp? Gar fran klarhet till klarhet i Turkiet (tre hallna nollor denna sasong) medan Patrik Carlgren knappast imponerar i AIK. Nu ar jag sa langt ifran bajare man kan vara men Hopf maste bara in i landslaget. Visst att Robin Olsen ar etta men Hopf bor vara tvaa.
Citera
2016-09-27, 16:49
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Tycker Janne Andersson bor avga om hans uttagning kommer visa sig gora sa att Sverige missar U21-EM.
Folk har krävt föryngring i flera år och när det väl sker så får Janne skit för att spelarna borde spela i U21 istället.
Citera
2016-09-27, 16:53
Medlem
Lurigfaxs avatar
Mycket bra beslut att ta med Sam Larsson och Toivonen. Den sistnämda kanske inte är världens bäste direkt men har fått ta en hel del skit i landslaget.
Citera
2016-09-27, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Synd att Kujovic gick till Belgien, det var väldigt onödigt med tanke på att han garanterat hade kommit med landslaget och fått speltid. Hoppas han ser till att lämna i vinter om inte läget förbättras (vilket jag starkt tvivlar på).

Ser ut som en bra trupp. Väntat men kul att Nyman kom med igen. Svårt att sia om elva nu men kanske något i stil med detta:

Olsen
Lustig - VNL - Granqvist - Wendt/Olsson/Augustinsson
Durmaz/Nyman - Ekdal - Hiljemark/Fransson - Forsberg
Berg - Guidetti

Vänsterbacken känns ju väldigt öppen och kanske avgörs beroende på motstånd.

Ingen Samba i din trupp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in