2016-09-23, 17:36
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Har tänkt på en sak , det har börjat dyka upp rätt många Tesla bilar som taxibilar.

Är det inte läskigt att köra elbil jag tänker mig. Då typ om det blir kö på E4an eller någe vafan gör man då?

Börjar putta bilen till infracity hahaha

Ni ser ju självklart hur långt ni har kvar att köra men köer ,olyckor som bidrar till att de att tid o batteriet kanske tar slut kan man ju inte förutspå

Förhoppningsvis finns det väl en slags mätare motsvarande för tanken på en vanlig bil så man kan se hur mycket kräm man har kvar. Det tror iaf jag utan att ha suttit i en tesla.

Så långa avstånd är det inte inom Stockholm så det krävs nog en riktig jubelidiot för att köra på sådana marginaler.

"Hörru kunden. Jag räknade inte med att det skulle vara trafik. Nu tar elen slut."
Citera
2016-09-23, 19:38
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Förhoppningsvis finns det väl en slags mätare motsvarande för tanken på en vanlig bil så man kan se hur mycket kräm man har kvar. Det tror iaf jag utan att ha suttit i en tesla.

Så långa avstånd är det inte inom Stockholm så det krävs nog en riktig jubelidiot för att köra på sådana marginaler.

"Hörru kunden. Jag räknade inte med att det skulle vara trafik. Nu tar elen slut."

Ja det finns på infotainmentsystemet hur mycket batteri tid eller ja motsvarande sträcka det är kvar att köra, men en vacker dag sitter man kanske där batteri lös.

Säkert någon som har tesla på skidsemester Stockholm-> Sälen

eller kanske åker Stockholm -> Sundsvall-> Umeå vad vet jag

då krävs det lite batteri tid så att säga
Citera
2016-09-23, 22:57
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Ja det finns på infotainmentsystemet hur mycket batteri tid eller ja motsvarande sträcka det är kvar att köra, men en vacker dag sitter man kanske där batteri lös.

Säkert någon som har tesla på skidsemester Stockholm-> Sälen

eller kanske åker Stockholm -> Sundsvall-> Umeå vad vet jag

då krävs det lite batteri tid så att säga

Min poäng är att dom som har en tesla säkert är medvetna om att dom inte bara kan svänga in på en mack och tanka.

Liksom du inte tar en körning på 50km en sträcka där det inte finns några mackar om du har en dieselbil med en tank för 20km.

Men vad jag vet har dom ju rätt lång sträckvidd. Och att stå stilla i kö borde ju inte dra mycket el. Motorerna drar väl bara el när dom faktiskt driver. Sen radio och sån skit?
Citera
2016-09-24, 10:01
Avslutad
Vad tror ni om internationella appar som MyTaxi?

Personligen tror jag att de internationella apparna kommer att slå ut lokala företag som t ex TSAB.

Uber (global app)
T-konceptet (TopCab, Taxi Skåne, etc, kommer att etableras i nordens alla storstadsregioner och sedan även i europas dito).
MyTaxi (inte kollat upp var den finns?)
Citera
2016-09-26, 15:05
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Ja, det lär du få göra. Dock vet du ju inte vem jag är.

Sant, men jag menade mer att det skulle bli kul att se dig på bildlig mening, dvs att veta att du kommit igång efter den långdragna följetången.

Vad blev det för bil tillslut? Nya E-klass E220d?
Citera
2016-09-26, 16:03
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Sant, men jag menade mer att det skulle bli kul att se dig på bildlig mening, dvs att veta att du kommit igång efter den långdragna följetången.

Vad blev det för bil tillslut? Nya E-klass E220d?

Det blev en w212 kombi. Fick den med bra rabatt då de nya modellerna har kommit.
Citera
2016-09-26, 17:56
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Det blev en w212 kombi. Fick den med bra rabatt då de nya modellerna har kommit.

Det var nog ett klokt val.

Även om den nya modellen nog är bättre på nästan alla sätt (utom möjligtvis bagagevolym?) är alltid den sista årsmodeller av en modell den bästa vad det gäller driftsäkerhet osv då allt är väl utprovat och alla eventuella barnsjukdomar och svagheter bortarbetade.

Men med kombi får du inte köra Uber Black, eller?
Citera
2016-09-26, 18:07
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:

Även om den nya modellen nog är bättre på nästan alla sätt (utom möjligtvis bagagevolym?) är alltid den sista årsmodeller av en modell den bästa vad det gäller driftsäkerhet osv då allt är väl utprovat och alla eventuella barnsjukdomar och svagheter bortarbetade.

W212 kombi med elegance utförande är lätt den snyggaste genom tiderna
Citera
2016-09-26, 18:08
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:

Nej det får jag inte, men det kanske ändras senare får jag hoppas.
Citera
2016-09-27, 19:12
Avslutad
Citat:
Nej det får jag inte, men det kanske ändras senare får jag hoppas.

Knappast
Citera
2016-09-27, 19:22
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Knappast

Hur ska en Black-kund få in fyra normalstora väskor i en sedan?

För ett tag sedan såg jag en sådan kund på Terminal 5. Blackföraren försökte få in kundens väskor utan att lyckas, jag tror inte ens att han fick in två väskor i sin bil, sen tröttnade kunden och gick till TSAB istället.
Citera
2016-09-27, 20:43
Avslutad
Citat:
Hur ska en Black-kund få in fyra normalstora väskor i en sedan?

För ett tag sedan såg jag en sådan kund på Terminal 5. Blackföraren försökte få in kundens väskor utan att lyckas, jag tror inte ens att han fick in två väskor i sin bil, sen tröttnade kunden och gick till TSAB istället.

Då får de boka X.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in