Efter han lämnade Schalke pga utmattning(?) var han sportchef modell tyngre i många år, både för hela Red-Bullkoncernen och RBL specifikt innan han fick rycka in som tränare åt dem. Är mer eller mindre han som byggt hela den klubben, givetvis med god hjälp av en stor plånbok hos ägare.
Även om jag tycker RBL är en skitklubb så går det inte att undvika bli imponerad av Rangnicks jobb där.
Jo..Här har vi en duktig byggare, såväl som tränare och sportchef. Man kan ju nästan säga att det var han som blev huvudregissör att bygga upp Hoffenheim till vad det blev, en etablerad BL-klubb. Också där med hjälp av en stor plånbok..men jobbet ska göras.
Jo..Här har vi en duktig byggare, såväl som tränare och sportchef. Man kan ju nästan säga att det var han som blev huvudregissör att bygga upp Hoffenheim till vad det blev, en etablerad BL-klubb. Också där med hjälp av en stor plånbok..men jobbet ska göras.
Ah sedär, det hade jag faktiskt ingen närmare koll på vad han tog vägen efter schalke04 framförallt..
Förresten undrar om vi inte kan addera Wolfsburgstränare till tränare som sitter löst nu
Så då sitter Labbadia och Hecking nog mest illa till just nu. Wienzirl tror jag ändå får några matcher till på sig innan han får kicken.
Lurig bortamatch på Allianz Arena för mitt H96 idag. 1860s trupp är hyfsad faktiskt (Grus-Kalle får gärna kommentera vidare på detta) men de har inte riktigt presterat såhär långt. Håller Hannover som knappa favoriter i dagens drabbning men det blir helt klart ingen "walk in the park".
Sané alltjämt avstängd (idag plus ytterligare två matcher) men om Strandberg och Anton harmoniserar lika fint som senast så gör det inte så mycket. Offensivt vettefan vad jag ska tro. Hoppas på att Harnik får speltid istället för Karaman. Ett alternativ vore kanske annars 21-årige Mike-Steven Bähre som ju fick hoppa in senast mot KSC. En av Stendels personliga favoriter från tiden som ungdomstränare tydligen.
Ah sedär, det hade jag faktiskt ingen närmare koll på vad han tog vägen efter schalke04 framförallt..
Förresten undrar om vi inte kan addera Wolfsburgstränare till tränare som sitter löst nu
Så då sitter Labbadia och Hecking nog mest illa till just nu. Wienzirl tror jag ändå får några matcher till på sig innan han får kicken.
Labbadia är borta nu, tycker man sköte allt lite fult. Att gå in i en match mot Bayern och veta att man flyger i vilket fall, önska nästan vi vann för Labbadias skull. Gisdol är det mest troliga namnet som kommer nu.
Labbadia är borta nu, tycker man sköte allt lite fult. Att gå in i en match mot Bayern och veta att man flyger i vilket fall, önska nästan vi vann för Labbadias skull. Gisdol är det mest troliga namnet som kommer nu.
Är väl nästan klart att det blir Gisdol? Bremen har iaf bekräftat att han inte är aktuell för dem.
Matchen mellan FC Köln och RB Leipzig startade en kvart försent pga Köln-fans som blockerade RBLs spelarbuss väg in till stadion. Vad ska man tycka om detta? Barnsligt tycker jag personligen. Gillar inte heller "läskfabriken" men att hindra fotbollsspelarna från att ta sig till arenan är definitivt inte rätt väg att visa sitt missnöje anser jag.
Däremot så finner jag det lite smålustigt att Kölns tröjor istället för den vanliga REWE-loggan idag bär en logga för REWEs egna energidrycksmärke.
Energidryck är dock alltid skit. Jag hoppas verkligen att mina barn börjar dricka öl istället för den där sörjan (oavsett märke) när de kommer upp i den åldern.
Missade tyvärr i princip all BL denna helg utom fredagens, såg bara delar tack vare ESplayers tillbaka-spela-funktion. Så egentligen borde jag vara tyst.
Blir alltid lika glad varje gång som Bayern vinner genom mål i slutsekunderna, när detta görs av den unge spelaren jag gillar bäst gjorde inte saken sämre. Håller med dippsi att det var en märklig tidpunkt att skicka Labbadia för Hamburg stod upp bra mot, inte bara emot solklara favoriter, utan också mot en klubb man aldrig vinner mot nu för tiden.
Om någon i somras skulle skriva här att efter fem omgångar ligger Schalke sist med noll poäng hade nog fler än jag tänkt troll. Men så icke för nu är det verkligheten, inte en ynka pinne. Weinzierl har nog iklätt sig en för stor kostym? Ratta Augsburg är inte leda S04. Enda skälet till att killen fått gå ännu måste vara tillgång/efterfrågan, den andra delens pott är mer än fylld med så många storlag på dekis.
Energidryck är dock alltid skit. Jag hoppas verkligen att mina barn börjar dricka öl istället för den där sörjan (oavsett märke) när de kommer upp i den åldern.
I den delen av pappaskapet kan jag ge råd.
Gäller att förgå med gott exempel, pekpinnar funkar aldrig. Njut av varenda öl, de få som man har tid att dricka tillsammans med barnen redan från unga år.
Till skillnad från resten av föräldraskapet gäller dock inte att kvantitet går före kvalitet. En pappa raglande omkring ölstinn efter för många blir inte den förebilden likt den pappan som efter att ha lagt om taket "med barnens hjälp" svettig går fram till kylskåpet för att ge oss alla en belöning; öl för far och kall saft/läsk för barnen. Ölen lät jag skumma, ingen snabbdryck som saften/läsken för dem.
Funkade för mig med numera vuxna barn. Båda dricker aldrig "energidryck" sen de slutat idrotta däremot gärna god öl, speciellt tysk eller tjeckisk sådan. Att vi sedan tycker olika tillhör, det är liksom poängen med öldrickande (eller vin-dito).
Senast redigerad av motvall 2016-09-25 kl. 22:26.
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Är väl nästan klart att det blir Gisdol? Bremen har iaf bekräftat att han inte är aktuell för dem.
Dock bara kontrakt säsongen ut. Kanske har HSV lärt sig att det bara blir dyrt att ge tränare längre kontrakt när man ändå vill sparka dem...Gisdol har ju tidigare räddat kvar Hoffenheim i BL (via kval!) så han kan kanskel vara rätt man för uppgiften? Men det är lite tidigt på säsongen för en "nödtränare" kan man tycka. Hade kanske varit bättre med någon som långsiktigt kan bygga ett vinnande lag? Finns väl i och för sig inte så många på marknaden...
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
I den delen av pappaskapet kan jag ge råd.
Gäller att förgå med gott exempel, pekpinnar funkar aldrig. Njut av varenda öl, de få som man har tid att dricka tillsammans med barnen redan från unga år.
Till skillnad från resten av föräldraskapet gäller dock inte att kvantitet går före kvalitet. En pappa raglande omkring ölstinn efter för många blir inte den förebilden likt den pappan som efter att ha lagt om taket "med barnens hjälp" svettig går fram till kylskåpet för att ge oss alla en belöning; öl för far och kall saft/läsk för barnen. Ölen lät jag skumma, ingen snabbdryck som saften/läsken för dem.
Funkade för mig med numera vuxna barn. Båda dricker aldrig "energidryck" sen de slutat idrotta däremot gärna god öl, speciellt tysk eller tjeckisk sådan. Att vi sedan tycker olika tillhör, det är liksom poängen med öldrickande (eller vin-dito)
.
Tack.
Annars så är väl det stora utropstecknet att Schalke fortfarande ha noll poäng efter fem spelade omgångar. Med tanke på vilka pengar de värvat för är detta såklart katastrof. Kanske jag som har dålig koll på internationell fotboll men känns som att de har värvat ett par konstiga spelare. Embolo kändes hela tiden överskattad (även i EM). Bentaleb? Stambouli? Vad är det för lirare egentligen?
Idag är jag uppkopplat hela dagen för att jag hoppas få nyheten att Bruno har gjort sitt.
Tschüs min Jung!
P.S. Kan dock tänka mig att mot Bayern får han vara kvar så nya tränaren kanske får en lite lättare start och längre tid att förbereda sig.
Det blev lite som jag misstänkte. Man sparkar inte en tränare under Englische woche. Nu har nya tränaren iaf 6 dgr på sig att acklimatisera sig. Bruno hade gjort sitt. TACK för att du räddade HSV kvar i 1. Bundesliga men nu är resa slut. 1 poäng är för lite. Nu kör vi: bara 14 poäng upp till FCB.
Kan någon vänlig själ hjälpa mig? Varför fick Gisdol gå från Hoffenheim, minns inte?
Dock bara kontrakt säsongen ut. Kanske har HSV lärt sig att det bara blir dyrt att ge tränare längre kontrakt när man ändå vill sparka dem...Gisdol har ju tidigare räddat kvar Hoffenheim i BL (via kval!) så han kan kanskel vara rätt man för uppgiften? Men det är lite tidigt på säsongen för en "nödtränare" kan man tycka. Hade kanske varit bättre med någon som långsiktigt kan bygga ett vinnande lag? Finns väl i och för sig inte så många på marknaden...
Som jag fattat det själv ville Gisdol ha till sommaren först. Ett annat rykte kan vara att då är Villas-Boas klar med sitt tysk-pluggande. Labbadias kontrakt skulle ju ta slut sommaren 2017, och då sa ryktena att Beiersdorfer ville anställa sin fd tränare ifrån Zenit tiderna. Detta ska bli den långsiktiga byggaren.
Tycker just nu att Gisdol är det bästa och smartaste valet, står ju för en offensiv fotboll vilket på pappret bör vara HSV stora styrka. Vi får se om han kan öka målsnittet nu. 2 mål på 5 matcher är ju inte speciellt imponerande.
Citat:
Ursprungligen postat av Wieso
Det blev lite som jag misstänkte. Man sparkar inte en tränare under Englische woche. Nu har nya tränaren iaf 6 dgr på sig att acklimatisera sig. Bruno hade gjort sitt. TACK för att du räddade HSV kvar i 1. Bundesliga men nu är resa slut. 1 poäng är för lite. Nu kör vi: bara 14 poäng upp till FCB.
Kan någon vänlig själ hjälpa mig? Varför fick Gisdol gå från Hoffenheim, minns inte?
Var inte Hoffenheim gott som nere i 2.BL vilket gjorde att de hämtade Stevens som sedan blev sjuk och därefter kom Nagelsmann? Så första säsongen från Gisdol var bra, andra såg mindre bra ut. Men har för mig att Firmino lämnade den sommaren som han byggde mycket av sitt spel på säsongen före.
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Annars så är väl det stora utropstecknet att Schalke fortfarande ha noll poäng efter fem spelade omgångar. Med tanke på vilka pengar de värvat för är detta såklart katastrof. Kanske jag som har dålig koll på internationell fotboll men känns som att de har värvat ett par konstiga spelare. Embolo kändes hela tiden överskattad (även i EM). Bentaleb? Stambouli? Vad är det för lirare egentligen?
Känns så oerhört konstigt att dem har hämtat Weinzierl och Heidel som båda gjort så otroligt bra jobb, sedan blir resultatet som det blivit.
Kan det vara att dem kör för många nyförvärv och att dialogen mellan dem inte fungerar? Känns dumt att lägga så mycket ansvar på en som fyllde 19 i år. Hitzfeld kanske hade rätt i att han gick till en klubb som Schalke 04 för tidigt. Tycker det är konstigt att köra två helt nya som sexor, avstämningen där kan ju inte stämma för ganska misstag har de gjort? Saknar Geis som gjorde det bra förra året. Sedan fungerar inte Huntelaar i fotbollen Weinzerl vill spela, men han vågas ju inte peta.
Senast redigerad av dippsi 2016-09-26 kl. 12:51.
Von ihren Artgenossen unterscheidet sich die Marienkäfer-Variante, die den wissenschaftlichen Namen Coccinellida Gelsenkirchensis erhalten soll, insbesondere dadurch, dass ihre Deckflügel keine Punkte aufweisen. Zudem krabbeln die Tierchen vergleichsweise orientierungslos über den Rasen, da sie - anders als ihre Artgenossen - über sechs linke Beine verfügen.