2016-09-10, 22:03
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ingen matchtråd?

Var är det gamla gardet Motvall Ezzelino mm mm
Den stora frågan är väl snarare var Marc0p0l0 håller hus. Förmodligen firar han dygnet runt på helgerna i ren extas och har ingen tid för fb nu när Braunschweig toppar Zweite efter fyra raka segrar.

För Hannovers del väntar hemmamatch mot Dynamo Dresden i morgon. Utsålt på stadion och stökigheter mellan fansen går inte att utesluta. Dynamos anhängare är som bekant ganska "hardcore". Rent sportsligt så är det en match som Hannover bör vinna. Sobiech tillbaka efter skada. Återstår att se om han startar eller börjar på bänken. Bara inte killarna går in och "ställer ut skorna" nu bara. Dresden är trots allt inte kattskit...
Citera
2016-09-11, 08:15
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Den stora frågan är väl snarare var Marc0p0l0 håller hus. Förmodligen firar han dygnet runt på helgerna i ren extas och har ingen tid för fb nu när Braunschweig toppar Zweite efter fyra raka segrar.

För Hannovers del väntar hemmamatch mot Dynamo Dresden i morgon. Utsålt på stadion och stökigheter mellan fansen går inte att utesluta. Dynamos anhängare är som bekant ganska "hardcore". Rent sportsligt så är det en match som Hannover bör vinna. Sobiech tillbaka efter skada. Återstår att se om han startar eller börjar på bänken. Bara inte killarna går in och "ställer ut skorna" nu bara. Dresden är trots allt inte kattskit...
Jo marcopolo är saknad jag har sett att han skrivit lite i matchtrådar men jag skulle gärna se honom här igen.

Setubal var en trevlig prick som tydligen blivit avstängd.
Sen har jag min favorit Orangina som jag vill se mer av.
Citera
2016-09-11, 13:02
Medlem
Perfekt start på säsongen för Hertha!
Jag såg inte premiären men borta mot Ingolstadt spelade de bra. Tror tyvärr inte att de kommer göra en lika bra säsong som förra, hoppas åtminstone att man inte behöver oroa sig för att de ska trilla ur högsta ligan.

Hoppas att de förövrigt kommer att föryngra vissa positioner. Ser gärna Max Phillip från Freiburg (i sommar då) och Grischa Prömel redan i Januari.

Idag blir det att se hannover mot Dresden. Tror på en 2-1 vinst till Hannover.
Citera
2016-09-11, 16:38
Bannlyst
Dresden uppe på andra plats efter 2-0 seger underbart. Vilken kaxig frispark vid 1-0 målet..
Citera
2016-09-11, 21:05
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ingen matchtråd?

Var är det gamla gardet Motvall mm

Jag lever, men förutsätter att andra också vågar starta matchtrådar. Svårt är det inte att presentera en meny av det som bjuds i BL1 och BL2 en fredag em/kväll. Inkluderar man även Zweite så ska också måndagens matcher vara med.

Ingen skitliga i mina ögon. Inte minst i år då en tungviktare (VfB) där nere och en drös andra "klassiska" lag som H96, der Club, Lautern, E-Braun, 1860 och Fortuna kämpar där. Lägg så till några standardklubbar för en tysk andradivision, mer än två "kultklubbar" och ett gäng med stora frågetecken om varför de finns så blir årets upplaga mer sevärd än oftast. Använder man Eurosport Player så är bilden i år äntligen av den kvalitet som önskas (tio år av gnäll gav resultat ) Att så deras matcher saknar kommentator är, för mig, oftast ett plus.

Är ni helt säkra på att det inte blir måndagsmatcher i BL1 på försök detta år? Det var ju en del turer i frågan. Som svensk TV-tittare skulle jag uppskatta sådana, som trogen äldre besökare av allsvensk fotboll är måndagarna kanske den bästa dagen för fotboll på plats. Varför denna velan?
Citera
2016-09-11, 21:32
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Dresden uppe på andra plats efter 2-0 seger underbart. Vilken kaxig frispark vid 1-0 målet..
Ja fräck frispark som Tschauner tyvärr inte alls var med på. Hannover spelade inte alls dåligt offensivt men brände alla sina klara lägen inklusive en ribbträff samtidigt som försvaret inte riktigt höll måttet. Precis som jag fruktade så kommer inte återtåget från Zweite att bli någon lätt uppgift...
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Jag lever, men förutsätter att andra också vågar starta matchtrådar. Svårt är det inte att presentera en meny av det som bjuds i BL1 och BL2 en fredag em/kväll. Inkluderar man även Zweite så ska också måndagens matcher vara med.

Ingen skitliga i mina ögon. Inte minst i år då en tungviktare (VfB) där nere och en drös andra "klassiska" lag som H96, der Club, Lautern, E-Braun, 1860 och Fortuna kämpar där. Lägg så till några standardklubbar för en tysk andradivision, mer än två "kultklubbar" och ett gäng med stora frågetecken om varför de finns så blir årets upplaga mer sevärd än oftast.
Ja ligan är högintressant. Otroligt mycket supporterkärlek i år med alla dessa publikmagneter som är betydligt charmigare än flera av de lag som håller till i förstaligan nuförtiden (VW, Bayer, 18,99 EUR, Red Bull). Varken Stuttgart eller Hannover har ju fått någon drömstart samtidigt som Eintracht Braunschweig överraskar. Lär bli en spännande säsong.
Citera
2016-09-11, 22:10
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ja ligan är högintressant. Otroligt mycket supporterkärlek i år med alla dessa publikmagneter som är betydligt charmigare än flera av de lag som håller till i förstaligan nuförtiden (VW, Bayer, 18,99 EUR, Red Bull). Varken Stuttgart eller Hannover har ju fått någon drömstart samtidigt som Eintracht Braunschweig överraskar. Lär bli en spännande säsong.

Oväntat att du skulle svara om Zweite.

Går vidare på temat, ditt nedflyttade är nu kvalande uppåt och Stuttgart i mitten med sex pinnar på fyra spelade. Istället toppar Braunschweig med idel fullpoängare följt av Dresden och i botten ser vi två med publiksnitt avdelning större. Vad fan hände med Nürnberg och Kaiserslautern? Spelar de så kasst som tabellen visar?

I den första så ser jag för lite för att annat än å se.
Senast redigerad av motvall 2016-09-11 kl. 22:22.
Citera
2016-09-11, 23:40
Bannlyst
Citat:

Går vidare på temat, ditt nedflyttade är nu kvalande uppåt och Stuttgart i mitten med sex pinnar på fyra spelade. Istället toppar Braunschweig med idel fullpoängare följt av Dresden och i botten ser vi två med publiksnitt avdelning större. Vad fan hände med Nürnberg och Kaiserslautern? Spelar de så kasst som tabellen visar?

Braunschweig har onekligen imponerat där har vi ju även lite svensk intressen i Nyman som fick hoppa in för Sverige sist mot Holland, men också Baffo är i den klubben.

Sedan angående Dresden är inte deras lag tillräckligt bra för att hålla hela året, även om Dresden har Stefaniak och Schwäbe som bägge är aktuella för tyska U21. Så påsikt så är väl det rimligt att tro på typ 13e plats kanske. Tycker att Dresdens spel ser för bra ut för att dem ska behöva bli inblandade i en bottenstrid. Men säsongen har nyligen börjat, och den är lång så jag kan få fel här. Men jag hoppas inte det. Angående Dresden kolla som de firade efter segern:
https://twitter.com/FootballCulture/status/774978700861399040

Sedan blev förvånad över att st pauli vann, så illa som det såg ut mot Braunschweig innan uppehållet.

Förövrigt tror jag väl att Stuttgart kommer komma även om Kostic mfl lämnat klubben så bör de väl komma och i slutändan lär det stå mellan Hannover, stuttgart och Braunschweig om de två direkt platserna (jo Braunschweig ser faktiskt såbra ut att dem kan vara med). Just det bör inte Nürnberg vakna snart också? fan nästsist just nu dem var ju på kvalplats i fjol
Senast redigerad av borjeboy 2016-09-11 kl. 23:50.
Citera
2016-09-12, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy

Sedan blev förvånad över att st pauli vann, så illa som det såg ut mot Braunschweig innan uppehållet.

Kom ihåg fel det var ju för fan nurnberg som blev krossade med 6-1. Då var det alltså nurnberg som såg ut som den sämsta skiten jag sett på år och dag... Får väl se idag hur det går förlust ikväll och tränaren bör väl hänga löst med tanke på hur bra dem var förra året.
Citera
2016-09-12, 09:56
Medlem
Lekmands avatar
Citat:

Nürnberg hade inte ens råd att satsa på Kerk, som efter två års lån hade blivit en leistungsträger. Hur ska resten av laget känna att klubben då har ambitioner?
Citera
2016-09-12, 10:21
Medlem
Lekmands avatar
Freiburg stod för spelmässigt kanske den bästa matchen sedan den gyllene säsongen 12/13. Ett tag i andra löd skottstatistiken 9-0. Defensivarbetet började med anfallarnas press, som lamslog Gladbachs annars fantastiska offensiv.

På grund av att fyra av sex mittbackar inte är tillräckligt friska att spela var Streich tvungen att spela fyrbackslinje, med en spelare från den tyska andraligan (Gulde) och en talang från den turkiska dito (Söyüncü). Trots att det var bådas blott andra bundesligamatch utstrålade Guldet lugnet själv och Söyüncü styrde spelet, vilket är imponerande när man tänker att han kom till klubben i somras, och har lärt sig allt utan att kunna tyska. Eller engelska.

Om laget håller den här nivån är nedflyttning inget att oroa sig för
Citera
2016-09-12, 13:47
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Ingen skitliga i mina ögon. Inte minst i år då en tungviktare (VfB) där nere och en drös andra "klassiska" lag som H96, der Club, Lautern, E-Braun, 1860 och Fortuna kämpar där. Lägg så till några standardklubbar för en tysk andradivision, mer än två "kultklubbar" och ett gäng med stora frågetecken om varför de finns så blir årets upplaga mer sevärd än oftast. Använder man Eurosport Player så är bilden i år äntligen av den kvalitet som önskas (tio år av gnäll gav resultat ) Att så deras matcher saknar kommentator är, för mig, oftast ett plus.

Är ni helt säkra på att det inte blir måndagsmatcher i BL1 på försök detta år? Det var ju en del turer i frågan. Som svensk TV-tittare skulle jag uppskatta sådana, som trogen äldre besökare av allsvensk fotboll är måndagarna kanske den bästa dagen för fotboll på plats. Varför denna velan?

Helt säker är jag.
Det kommer dock till säsongen 2017/18 och innefattar fem måndagar.

Fotboll är en större tradition i Tyskland än i Sverige och därför skall helst fotboll gå lördagar 15.30 inga jävla måndagsmatcher här som gör det svårare för bortafansen att se live
Senast redigerad av cyberkalle 2016-09-12 kl. 13:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in