Citat:
Ursprungligen postat av
Germanofil
Lurig bortamatch på Allianz Arena för mitt H96 idag. 1860s trupp är hyfsad faktiskt (Grus-Kalle får gärna kommentera vidare på detta) men de har inte riktigt presterat såhär långt...
Sechzig har nog bästa truppen på länge, men de har inte riktigt hittat varandra än. Om de inte gör det snart - sex poäng upp till plats 2.-4. - så blir vi avhängda. Tror inte att Sechzig går upp i år, men tror att det går att undvika relegation.
Det verkar som om Ismaik inte fattade/trodde på en annan utveckling för 50+1-regeln och blev rejält besviken när han förstod det. De enda som hanterat den på ett professionellt sätt är RBL, de skyddar sin investering, oavsett vad man nu må tycka om det.
Dessutom har TSV 1860 en fan-styrd struktur som knappt kan förändras, vilket är ett arv efter Wildmoser. Det ser inte ut som om Ismaik gjorde en speciellt grundlig undersökning av den klubb han valde att investera i.
I tillägg till det kommer en lång rad av dilettanter i klubbens ledning. Jag tror fortfarande att Stefan & Stefan hade klarat att vända klubben om man bara haft lite mer tålamod. Stefan Reuter har bevisat sina kvaliteter som sportchef i FC Augsburg efter det och Stefan Ziffzer är en erkänt duktig finansman.
This is football, bloody hell! Även om jag tycker att smärtan man får som Sechzger ibland är lite väl tilltagen.