2016-09-20, 20:23
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Bra motivatör, måste ändå vara honom tacksam. Utan honom hade det varit 2.BL nu, hamnade ändå på en plats 10 förra året. Men att bygga lag har väl aldrig riktigt varit hans stora styrka.
Jo..Precis. Han brukar ju börja bra för att sen få laget mer och mer blasé...typiskt för det som du beskriver.
Citera
2016-09-20, 21:48
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Bra motivatör, måste ändå vara honom tacksam. Utan honom hade det varit 2.BL nu, hamnade ändå på en plats 10 förra året. Men att bygga lag har väl aldrig riktigt varit hans stora styrka.

Det är lustigt, Labbadia kan räta upp disfunktionella lag (vilket han har bevisat inte bara med HSV) men har ingen plan utöver det. Det som oroar mig mest är att spelarna bara lyssnar på honom ett tag, vilket ändå är samma sak: Han kan bara uppnå en korttids-effekt och saknar vision/idé för nästa steg.

Tråkigt, jag trodde att han lärt sig något från första repan i HH.
Citera
2016-09-20, 21:56
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Det är lustigt, Labbadia kan räta upp disfunktionella lag (vilket han har bevisat inte bara med HSV) men har ingen plan utöver det. Det som oroar mig mest är att spelarna bara lyssnar på honom ett tag, vilket ändå är samma sak: Han kan bara uppnå en korttids-effekt och saknar vision/idé för nästa steg.

Tråkigt, jag trodde att han lärt sig något från första repan i HH.

Jag med, stod därför också bakom honom under hela förra säsongen och även de första matcherna i nya säsongen. Men att spelidén ska enbart vara höga bollar på en spelare som Bobby Wood fungerar inte i Bundesliga.
Sett till offensiven så ska HSV kunna spela en ganska snabb och effektiv fotboll.

Ingen aning vem som ska komma istället, Breitenreiter fd spelare kan jag tänka mig kommer nu. Om inte Bremen redan gjort klart med honom.
Citera
2016-09-20, 22:37
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Jag med, stod därför också bakom honom under hela förra säsongen och även de första matcherna i nya säsongen. Men att spelidén ska enbart vara höga bollar på en spelare som Bobby Wood fungerar inte i Bundesliga.
Sett till offensiven så ska HSV kunna spela en ganska snabb och effektiv fotboll.

Ingen aning vem som ska komma istället, Breitenreiter fd spelare kan jag tänka mig kommer nu. Om inte Bremen redan gjort klart med honom.
Tror inte Bremen gjort klart med någon, hintas om att Baumann vill ha någon som är under kontrakt med en annan klubb (ingen aning om vem det skulle vara), så det spekuleras i att Nouri kan få fortsätta en längre tid om man vinner båda matcherna denna vecka (vore trevligt om man slog Mainz, Nouri slog Mainz II med Werder II i helgen).
Citera
2016-09-20, 23:44
Medlem
mbois avatar
Någon som kan ge en kort sammanfattning över svenskarna både i BL och BL.2?
Citera
2016-09-21, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wieso
Min kompis som är Braunschweig fan och jag brukar ibland ha en hönan eller ägget diskussion. Jag tror att om ett lag förlorar stort, omotiverad stort HSV - RB Leipzig 0:4 brukar det vara en signal till styrelsen. Sparkar tränaren! Det funkar inte längre. Sist BL fick sparken från HSV efter 5:1 mot Hoffenheim ( Tesches mål var ett misstag från halva planen ) så var det också en signal. Bruno fick dojan dagen efter.
Har han varit på en spelarfru igen? Inte första gången isf! Själv tror/tycker jag att BL är kortsiktig en bra tränare men inte på lång tid.
Jag röstar för Horst Hrubesch, ein Hamburger Jung!

http://soccer-leaks.blogspot.se/2011/01/bruno-macht-die-spielerfrauen-verruckt.html
Idag är jag uppkopplat hela dagen för att jag hoppas få nyheten att Bruno har gjort sitt.
Tschüs min Jung!

P.S. Kan dock tänka mig att mot Bayern får han vara kvar så nya tränaren kanske får en lite lättare start och längre tid att förbereda sig.
Citera
2016-09-21, 11:01
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mboi
Någon som kan ge en kort sammanfattning över svenskarna både i BL och BL.2?
Får speltid:
  • Emil Forsberg, Red Bull.
  • Oscar Wendt, BMG.
  • Albin Ekdal, Hamburg.
  • Branimir Hrgota, Frankfurt.
  • Joseph Baffo, Braunschweig.
  • Christoffer Nyman, Braunschweig.
  • Alexander Milosevic, Darmstadt.
Får inte speltid:
  • Nabil Bahoui, Hamburg.
  • Jiloan Hamad, Hoffenheim.
  • Simon Hedlund, Union Berlin.
Talang:
  • Christian Rubio Sivodedov, Schalke II.
Citera
2016-09-21, 11:40
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Får speltid:
  • Oscar Wendt, BMG.
  • Albin Ekdal, Hamburg.
Får inte speltid:
  • Nabil Bahoui, Hamburg.
Talang:

Sen finns även en "talang" i Bayern Thomas Poppler Isherwood som var med och fick spela under sommaren men är nu tillbaka i U19
Citera
2016-09-21, 19:24
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Sen finns även en "talang" i Bayern Thomas Poppler Isherwood som var med och fick spela under sommaren men är nu tillbaka i U19
Han är jag tveksam till mer än som ungdomslagspelare i Bayern (inte illa) av det jag sett såväl där som i min hemstad.

Isherwood (kollt namn med Cabaret-känsla) parade med Carolas son Amadeus i BPs 98ors mittbacksförsvar. Gjordes t o m en TV-serie om den åldersgruppen i BP som hette Fotbollsfabriken, den kanske sämst skildringen av ungdomsfotboll och dess villkor som någonsin gjorts.

Önskar lycka till för killen, min största undran om honom är ifall Aspudden var plugget i högstadiet?
Senast redigerad av motvall 2016-09-21 kl. 19:28.
Citera
2016-09-21, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Får speltid:
  • Oscar Wendt, BMG.
  • Albin Ekdal, Hamburg.
Får inte speltid:
  • Nabil Bahoui, Hamburg.
Talang:

Simon Hedlund fick 20 minuter idag och Union har pratat gott om honom och att det tror mycket på honom. Sedan är det faktiskt bara 2 matcher han inte varit med på, han kom ju dit i slutet på fönstret.
Citera
2016-09-21, 19:57
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Han är jag tveksam till mer än som ungdomslagspelare i Bayern (inte illa) av det jag sett såväl där som i min hemstad.

Isherwood (kollt namn med Cabaret-känsla) parade med Carolas son Amadeus i BPs 98ors mittbacksförsvar. Gjordes t o m en TV-serie om den åldersgruppen i BP som hette Fotbollsfabriken, den kanske sämst skildringen av ungdomsfotboll och dess villkor som någonsin gjorts.

Önskar lycka till för killen, min största undran om honom är ifall Aspudden var plugget i högstadiet?
Jag vet inte heller om det blir något stort av honom har dock inte sett något med honom.
Citera
2016-09-21, 21:13
Medlem
Germanofils avatar
Viktig seger för Hannover idag. Så jävla skönt med 3 poäng så att Stendel kan få lite arbetsro igen! Defensivt såg det riktigt bra ut idag. Ynglingen Waldemar Anton var en riktig klippa och harmonerade klart bättre med nye norrmannen Stefan Strandberg än vad de gjorde senast. Det märktes också stor skillnad på att Sorg är tillbaka som "riktig" högerback istället för nödlösningen med Fossum som senast. Där behöver truppen sannerligen breddas men antar att pengar saknas nu i Zweite. Även Bakalorz var riktigt grym som sexa.

Offensivt såg det däremot ganska dassigt ut. Målet gjordes på en fast situation och utöver det skapade man väl ca 5 klara målchanser på hela matchen men satte ingen av dem. Förstår inte varför Harnik är bänkad. Han var ju bra när han lirade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in