Citat:

Hej! Hur kommer det sig att människor avskyr hipsters och hipsterfenomenet? 
Är även intresserad av Grafisk Design, Filosofi, Psykologi och Politisk Ideologi.
Jag gillar även att klä mig i svarta t-shirts och tighta jeans.
Hipstern är på många vis som en modern medelklass aristokrati som uppskattar kvalitativ konst och underhållning

Är även intresserad av Grafisk Design, Filosofi, Psykologi och Politisk Ideologi.
Jag gillar även att klä mig i svarta t-shirts och tighta jeans.
Hipstern är på många vis som en modern medelklass aristokrati som uppskattar kvalitativ konst och underhållning
Så bara för att du gillar att filosofi, konst, politisk ideologi, att bära svarta t-shirts och verkar vara allmänt självgod så är du hipster ???
Hipster har blivit ett så omfattande begrepp att det verkar finnas delade uppfattning om vad en hipster egentligen är. Tex är det rätt irriterande att vissa tycker en old school maskulin klädstil tex skjorta, väst kostymbyxor och fluga (typ Connor McGregor stil) är hipster.
Ett annat exempel är hur det kan uppfattas som hipster att äta ekologisk närproducerad mat eller vara intresserad av kultur och läsa klassisk litteratur. Det känns som att allting som inte är supermainstream och som strävar efter att göra saker som vi gjorde förr (allt ifrån klädstil, matlagning till filosofi och kultur) är hipster. Helt sjukt i mitt tycke!
Anledningen att jag hatar, det som jag anser är hipsters, är att de är som vår tids hippies. Äckliga, naiva, liberala, omanliga, feminiserade, lättmanipulerade (svaga människor som bara följer en trend i ett desperat försök att hitta en identitet) , tunna, svaga, samt självgoda.
Hipsters är kvittot av ett dekadent vänsterliberalt samhälle som omfamnat alla svaga, värdelösa och irrationella människor och beteenden och fått dom att tro att de är unika och speciella. Darwin hade skrattat gott åt denna subkultur som aldrig skulle överlevt något samhälle tidigare i världshistorien.