2016-09-27, 19:12
Medlem
YP4XQs avatar
Såg en i nkpg med barnvagn han hade kavaj knäppt med en knapp och en ful barnslig t-shirt under och uppkavlade armar på kavajen, HATT, mustasch, korta jeans nertill(uppvikta eller uppsydda vetefan) och fula jävla fjollskor och barfota i dem. Är detta hipster?
Citera
2016-09-27, 19:24
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerkalo
#4 Stockholm, Sweden

Tyvärr väldigt sällan jag är i Stockholm. Har dock underbara barndomsminnen från då min farsa hyrde en lägenhet vid Hornstull på Södermalm i slutet av 80-talet. Jag antar att Hornstull har lite annan karaktär idag men jag älskade att komma dit & besöka honom som barn.
Citera
2016-09-27, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Såg en i nkpg med barnvagn han hade kavaj knäppt med en knapp och en ful barnslig t-shirt under och uppkavlade armar på kavajen, HATT, mustasch, korta jeans nertill(uppvikta eller uppsydda vetefan) och fula jävla fjollskor och barfota i dem. Är detta hipster?

Hemmapappa: Check!
Barnslig t-shirt: Check!
En knapp knäppt: Check!
Hatt (Vilken typ?)
Mustasch: Check!

Dessa kläder och attribut tillsammans med uppvikta jeans + fjollskor + att han var barfota = Garanterad Hipster
Citera
2016-09-27, 19:54
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harem
Fan vad jag älskar dig, fortsätt!!!!!! <3

Ja, man får ge honom det att han ger andra uppmärksamhet i alla fall. Här kan vem som helst komma in & berätta vad man gillar för film, musik, kläder & inredning så får man en grundlig analys över hur pass pretentiöst ängslig man är.
....
Vad fan är det här instagram egentligen? Sitter folk & kollar på andras bilder av maträtter? Är det bekanta som dom kommunicerar med eller kollar man på obekantas bilder på maträtter?

Å andra sidan sitter jag ju & kollar på annonser i Argentina för gamla Peugeot, så jag ska kanske vänta med att beskylla andra för att göra hjärndöda saker på internet.
Citera
2023-08-05, 02:15
Medlem
Mogaku-sans avatar
Hipsters borde fatta att det inte längre är trendigt med flanellskjorta och långt skägg och hår likt en skogshuggare från 1800-talet. Den moderna hipstern använder skäggtrimmer för att hålla skägget snyggt och välvårdat.

Mekanisk tangentbord, mekanisk klocka, säkerhetshyvel, alunsten, trollhassel och rakvatten är vad nördhipsters kör med.
Citera
2023-08-05, 10:00
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
Därför att hipster är pretentiösa rövhål
Citera
2023-08-05, 15:39
Medlem
Bret-Harts avatar
Hipsters som subkultur är väl på dekis nu för tiden, känns väldigt mycket 10-tal
Citera
2025-07-28, 18:16
Medlem
upplaenningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Hipsters som subkultur är väl på dekis nu för tiden, känns väldigt mycket 10-tal

Är fortfarande i stor majoritet på Södermalm i Stockholm, nu har denna sjukdom även tagit över Stockholms kranskommuner.

Hellre en hemlös före en hipster.
Citera
2025-08-09, 18:08
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upplaenningen
Är fortfarande i stor majoritet på Södermalm i Stockholm, nu har denna sjukdom även tagit över Stockholms kranskommuner.

Hellre en hemlös före en hipster.

Även i glesbygd och i småstäder. En person på orten där jag bor har dragit det så långt så att han försöker leva som en hippie (som de gjorde i slutet av 60- början av 70-talet). Bor i ett nedgånget hus och sitter och ölar (och säkert annat också) och spelar musik från den tiden på högsta volym på gården, så att alla som går förbi kan se och höra. Och ja, han började som "vanlig" hipster.
Citera
2025-08-10, 09:55
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Även i glesbygd och i småstäder. En person på orten där jag bor har dragit det så långt så att han försöker leva som en hippie (som de gjorde i slutet av 60- början av 70-talet). Bor i ett nedgånget hus och sitter och ölar (och säkert annat också) och spelar musik från den tiden på högsta volym på gården, så att alla som går förbi kan se och höra. Och ja, han började som "vanlig" hipster.

Låter som en helt vanlig missbrukare enligt mig
Citera
2025-08-10, 10:15
Medlem
sparsamhets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Instämmer. Fenomenet är inte alls lika stort alternativt så rör jag mig i andra kretsar och miljöer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in