Citat:
Ursprungligen postat av
Stivali
Okej, det är bara att erkänna då. Jag är en fotbolls-hipster. Det här tilltalar mig inte alls. Det är så tillrättalagt & kommersiellt smetigt att dela ut dom där gula "cheerleader-pompoms" för att organisera upp en stämning bland publiken. Det känns så plastigt & oäkta.
Lag som jag sympatiserar med är främst Napoli men även Saint Etienne, Newcastle & Banfield.
Hahaha! Jag sa ju det.
Alla olika typer av människor har hipstertendenser.
Som sagt: Alla beter sig som hipsters på ett eller annat sätt och hipstern får bli den kollektiva syndabocken för detta. Hipsters hatar något när det blir mainstream, samtidigt som pöbeln hatar något när det är underground eller inte är mainstream längre. Pöbeln är mainstream-hipsters.
Bra att du har kommit ut ur garderoben och insett att du själv är en typ av hipster. Det att inget fel att heja på dessa lag enligt mig så länge du inte gör det för att det inte är mainstream. Förklara gärna varför du hejar på respektive lag. Är det bara att du gillar dem utan du vet om det, eller är det för att exempelvis Maradona spelade i Napoli, eller kanske du tycker om deras hängivna supporterkultur?
Vi får inte gå alldeles för off topic så du kan ju hålla dig sammanfattat.
Personligen tycker jag att själva låten Seven Nation Army är väldigt bra, det är bara det att jag stör mig på när babianpöbeln sjunger den i kör på fotbollsmatcher, eurovision och babiankonserter eftersom jag är en hipster. Själva låten i sig har blivit babianeras hjärndöda nationalsång de senaste åren och detta kan du även se bevis på i denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=tr6NNdiB71k
Det finns till och med artiklar om det:
http://deadspin.com/5875933/how-the-song-seven-nation-army-conquered-the-sports-world/1593819675
Edit: Samtidigt vill jag klargöra att jag inte hatar fotbolls fans utan jag kan till och med bli på gränsen till tårögd av hängivna ultras. Jag älskar babianer och hipsters lika mycket som jag avskyr dem, för alla människor har positiva och negativa attribut.