Flashback bygger pepparkakshus!
2016-09-24, 02:14
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerkalo
En video som du säkert kommer uppskatta väldigt mycket:
https://www.youtube.com/watch?v=piEWdXQSgA8

Okej, det är bara att erkänna då. Jag är en fotbolls-hipster. Det här tilltalar mig inte alls. Det är så tillrättalagt & kommersiellt smetigt att dela ut dom där gula "cheerleader-pompoms" för att organisera upp en stämning bland publiken. Det känns så plastigt & oäkta.

Lag som jag sympatiserar med är främst Napoli men även Saint Etienne, Newcastle & Banfield.
Citera
2016-09-24, 02:28
Citat:
Jo, jag är en Hipster. Jag är åtminstone en halv-hipster eftersom jag har hipstertendenser. Det är väl för fan bara att läsa allt jag har skrivit i denna tråd så kommer du fatta att jag är någon form av hipster.

Jag är verkligen inte en stereotypisk omedveten, skäggig, politiskt korrekt hipster som hatar allt som är mainstream, men jag är fan någon typ av hipster. Det finns nog säkert många som är exakt likadana som jag, men tror inte att det är vanligt att en hipster skulle kunna skapa en sådan här tråd och såga varenda jävla argument som framförts.

Vi får väl hoppas att jag är en special snowflake så jag kan sova bättre om nätterna!

Om vi säger så här: jag skulle hellre gifta mig med en hipsterbrud än en vanlig mainstream-tjej, då måste jag väl vara någon form av hipstertendens?

Nä du är för vettig och intelligent för att vara en hipster. Tids nog förstår du det.
Citera
2016-09-24, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Okej, det är bara att erkänna då. Jag är en fotbolls-hipster. Det här tilltalar mig inte alls. Det är så tillrättalagt & kommersiellt smetigt att dela ut dom där gula "cheerleader-pompoms" för att organisera upp en stämning bland publiken. Det känns så plastigt & oäkta.

Lag som jag sympatiserar med är främst Napoli men även Saint Etienne, Newcastle & Banfield.

Hahaha! Jag sa ju det. Alla olika typer av människor har hipstertendenser.

Som sagt: Alla beter sig som hipsters på ett eller annat sätt och hipstern får bli den kollektiva syndabocken för detta. Hipsters hatar något när det blir mainstream, samtidigt som pöbeln hatar något när det är underground eller inte är mainstream längre. Pöbeln är mainstream-hipsters.

Bra att du har kommit ut ur garderoben och insett att du själv är en typ av hipster. Det att inget fel att heja på dessa lag enligt mig så länge du inte gör det för att det inte är mainstream. Förklara gärna varför du hejar på respektive lag. Är det bara att du gillar dem utan du vet om det, eller är det för att exempelvis Maradona spelade i Napoli, eller kanske du tycker om deras hängivna supporterkultur?

Vi får inte gå alldeles för off topic så du kan ju hålla dig sammanfattat.

Personligen tycker jag att själva låten Seven Nation Army är väldigt bra, det är bara det att jag stör mig på när babianpöbeln sjunger den i kör på fotbollsmatcher, eurovision och babiankonserter eftersom jag är en hipster. Själva låten i sig har blivit babianeras hjärndöda nationalsång de senaste åren och detta kan du även se bevis på i denna video:

https://www.youtube.com/watch?v=tr6NNdiB71k

Det finns till och med artiklar om det:
http://deadspin.com/5875933/how-the-song-seven-nation-army-conquered-the-sports-world/1593819675

Edit: Samtidigt vill jag klargöra att jag inte hatar fotbolls fans utan jag kan till och med bli på gränsen till tårögd av hängivna ultras. Jag älskar babianer och hipsters lika mycket som jag avskyr dem, för alla människor har positiva och negativa attribut.
Senast redigerad av Zerkalo 2016-09-24 kl. 02:45.
Citera
2016-09-24, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Nä du är för vettig och intelligent för att vara en hipster. Tids nog förstår du det.

Jo jag vet att jag egentligen inte är en fullblodig hipster, men jag vill ändå insistera att jag är det eftersom det finns drag av det. Det skulle kännas väldigt bajsnödigt och hycklande att påstå att jag inte var det samtidigt som jag uppvisar grova tendenser av det.
Citera
2016-09-24, 02:40
Citat:
Jo jag vet att jag egentligen inte är en fullblodig hipster, men jag vill ändå insistera att jag är det eftersom det finns drag av det. Det skulle kännas väldigt bajsnödigt och hycklande att påstå att jag inte var det samtidigt som jag uppvisar grova tendenser av det.

Lät som självinsikt och uppvaknande. Grattis!
Citera
2016-09-24, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99

Lät som självinsikt och uppvaknande. Grattis!

Det jag undrar dock är: Varför är det så viktigt för dig att jag "inte är en hipster"? Jag tror faktiskt att det kan vara så att du känner dig hotad utav den tanken att jag faktiskt skulle vara en super-hipster. Låt oss säga att jag är det och bara gillar det jag gör för det är trendigt just nu och för att det inte är mainstream, men samtidigt har varit kapabel att skriva alla dessa "insiktsfulla inlägg"?
Citera
2016-09-24, 02:49
Citat:
Det jag undrar dock är: Varför är det så viktigt för dig att jag "inte är en hipster"? Jag tror faktiskt att det kan vara så att du känner dig hotad utav den tanken att jag faktiskt skulle vara en super-hipster. Låt oss säga att jag är det och bara gillar det jag gör för det är trendigt just nu, men samtidigt har varit kapabel att skriva alla dessa "insiktsfulla inlägg".

En riktig hipster är inte kapabel att skriva insiktsfulla inlägg.

https://sv.m.wiktionary.org/wiki/kapabel
Senast redigerad av Lunkan99 2016-09-24 kl. 02:58.
Citera
2016-09-24, 02:52
Medlem
Stivalis avatar
Citat:

Bra att du har kommit ut ur garderoben och insett att du själv är en typ av hipster. Det att inget fel att heja på dessa lag enligt mig så länge du inte gör det för att det inte är mainstream. Förklara gärna varför du hejar på respektive lag. Är det bara att du gillar dem utan du vet om det, eller är det för att exempelvis Maradona spelade i Napoli, eller kanske du tycker om deras hängivna supporterkultur?

Napoli handlar ju mycket om Maradona & supportrarna & klubbens historia som underdog ja. Dessutom har jag släkt i Argentina så det var det som fick in mig på det spåret då jag har en stark passion för Italien.

Jag vet inte om man väljer något endast för att det inte är mainstream. Någonstans önskar man ju att TV bara hade visat sånt som jag gillar & att musiken som spelas i olika sammanhang bara varit det som tilltalar mig. Att världen hade sett ut som jag vill.

Jag har ju intresse för mycket. Grejen är väl dock att hipsters är moderna & lyckas hänga med. Därför undrar jag lite över varför du menar att hipsters är mot modern teknik. Min uppfattning är ju att hipsters tvärtom lyckas hänga med i det moderna medan inbitna bakåtsträvare som mig är de som blir totalt frånkörda. Om det är hipster-aktigt att vara skeptiskt till tekniska nymodigheter så är jag oerhört mycket hipster. Har bara ägt två mobiler i livet tex. Fick först min fars gamla jobbmobil som jag hade i 10 år tills den gick sönder. Då fick jag en kollegas gamla & den har jag kvar.
Citera
2016-09-24, 03:12
Medlem
Stivalis avatar
Är det alltså skönlitteratur av kvalitet & poesi & dylikt som anses vara hipster att läsa offentligt? Eller kan annat också vara hipster att läsa? Om jag sitter med någon av mina sju böcker om Christofer Columbus på bussen, är det hipster? Jag tror inte att det är hipster att vara intresserad av historia.

Musik måste väl vara accepterad som intellektuell & populär kulturell samtidigt för att vara hipster? Det räcker väl inte bara med att det är musik som är okänd i Sverige? Jag söker ofta upp musikvideos med snygga mexikanska sångerskor eller balkan-brudar tex. Det är rätt okänt territorium för de flesta svenskar, men det är ju knappast hipster att lyssna på.
Citera
2016-09-24, 06:27
Medlem
Om du kan få alla till en hipster så är jag lite nyfiken på mig.

Kläder - casual/sport
Elektronik - Apple för allt annat brinner processorn på/förstår man sig inte på
Parti - kd
Fordon - enbart snöskotrar, bil står på firman
Avskyr allt som viker mot normen. Tar aldrig onödiga diskussioner om sådant för anser att det är ingen idé att diskutera med extremister eller bögar utan bättre att ignorera dom totalt.

Säger någon till mig att göra något så gör man klart uppgiften och sen frågar vad det var bra för.
Avskyr dagens arbetstagare som skall veta varför dom gör nägot innan dom gör det. Allmän värnplikt är fantastik uppfostran.

Köper bara billig mat på Willys och ger blanka fan i om djuren blivit matade med steroider eller sina syskon. Djur är ändå dumma.

Anser att en tjej är ingenting att ha om hon inte plockar efter dig.

Skiter faktiskt för det mesta i hur många som inte tycker om mig, det viktiga är att dom som tycker om mig gör det.
Citera
2016-09-24, 07:10
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psalm169
Säger någon till mig att göra något så gör man klart uppgiften och sen frågar vad det var bra för.
Avskyr dagens arbetstagare som skall veta varför dom gör nägot innan dom gör det. Allmän värnplikt är fantastik uppfostran.

Ska det bli någon kvalitet på arbetet så bör man ju veta vad arbetet går ut på för att kunna få ett bra slutresultat. Så man kan anpassa arbetet till det tänkta resultatet. Det låter ju som rena rama White Trash-resonemanget från din sida. Vad fan är det för uppgifter som löses bättre om man inte vet vad det ska bli av det?
Citera
2016-09-24, 07:25
Medlem
Jag hatar hipsters pga:
1.Deras utseende där alla ser likadana ut. Undernärda, fult skägg, tighta byxor och ful skjorta, gubbkeps eller keps med rak skärm.

2. Deras acesoarer.
Gamla saker och tjocka tjejer. En longboard för att framställa sig som cool, när alla i själva veeket vet att longboard är för folk som inte kan skejta.

3. De signalerar svaghet.
De är allmänt könslösa hen figurer som styrs utav sina mp/v flickvänner och pk ister. De har inga egna åsikter och saknar självförtroende. Iom detta beteende så bidrar de till Sveriges förfall.

4. Det är pga dem som blattar får för sig att "det bara bor bögar i Sverige". 30% pga deras utseende och 70% pga deras menlösa beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in