2016-09-23, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
jodå, det och kukbilder. Hur detta är relevant till det jag skrev förstår jag inte.
Men det är det som är skillnaden. Och en del av motparten till vad som är kvinnans sexuella makt.

Förstås.. att skicka kuk bilder är en frustration. Det ligger en stor mängd psykisk vållande bakom det där till att män börjar göra så.

Kan också lägga till att.. kvinnor skickar könsbilder och nakna bröstbilder precis på samma sätt till män som är stora kändisar.

Jag är 28 år gammal idag.. 28,5..

Än idag har det aldrig hänt att man fått ett random hej från någon kvinna på sociala medier.

Psyket säger ju åt mig.. men tar inte kvinnor kontakt då.. då måste jag väl göra något åt min situation och försöka ta kontakt? Och så börjar det där.. 1..2..3..50..150...300.. 5000.. sen skickar man kuk bilder.. för man blivit så förstörd av dissonansen.

Detsamma gäller ute i verkliga livet. En främmande kvinna har aldrig initierat en konversation eller ord.
Senast redigerad av kanzaki 2016-09-23 kl. 10:50.
Citera
2016-09-23, 11:32
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Det är inte sant. Men för många av er som skriver här är det säkert så. Eftersom ni har svårt att förstå andra.

Män, som inte är helt jävla dumma i huvudet, väljer också för fan. Sen om någon grabb är överkåt och vill knulla varenda brud, det innebär inte per automatik att tjejerna har makt över honom. Makt är mycket mer komplext än så.

Är det makt? Så det Är makt att folk gödslar dig med oönskade sexuella inviter. Vad ger det tjejen för reell makt? Berätta?

När min inkorg är spammad med sexuella inviter från andra killar, har jag makt över dom då?

En kukbild kan lika gärna vara sexuellt trakasseri. Är blottare ett tecken på kvinnlig makt med? Vissa män använder sex som maktmedel så det är tvärtom. Snedvridet.

Du har makten att välja o dessutom ett mkt stort urval...
Citera
2016-09-23, 11:37
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Du har makten att välja o dessutom ett mkt stort urval...
Jamen det är ju oönskad uppmärksamhet. Det är inte makt. Det är förlust av makt. Förlust av trygghet. Precis tvärtom.
Citera
2016-09-23, 11:45
Medlem
Citat:
Män, som inte är helt jävla dumma i huvudet, väljer också för fan. Sen om någon grabb är överkåt och vill knulla varenda brud, det innebär inte per automatik att tjejerna har makt över honom. Makt är mycket mer komplext än så.

Är det makt? Så det Är makt att folk gödslar dig med oönskade sexuella inviter. Vad ger det tjejen för reell makt? Berätta?

När min inkorg är spammad med sexuella inviter från andra killar, har jag makt över dom då?

En kukbild kan lika gärna vara sexuellt trakasseri. Är blottare ett tecken på kvinnlig makt med? Vissa män använder sex som maktmedel så det är tvärtom. Snedvridet.
Vilken tur att du trillade in här förbi i tråden då faktiskt!

Ja, makt är komplext.. och ibland inte. Och även så ibland att den definitionen av makt du har inte kan associeras på det sätt du förväntade dig. Grejen är.. Du har delvist rätt; med ditt specifika inlägg.

Du som individ får inte makten över en individ per automatik för att denne förnärmar sig, förutom makten över att medverka eller inte till fantasin personen i fråga har.

Så det är inte just detta som är själva makten.

Det är fullt naturligt att agera radikalt, handlingskraftigt eller våldsamt där man saknar makt.

T.ex förtryck.. Den som förtrycker har en sorts makt. De förtryckta gör uppror för att de saknar makt. Eller föräldrarna vägrar att ge lov å följa med vännerna till konserten, så man rymmer över natten?

Alltså.. Kan jag få utgå ifrån att du har ett sexualliv? Att du får ha samlag och/eller mer eller mindre existerar ett flöde utav socialt utbyte med nya människor som inte enbart är kvinnor men också män?

Kritiserar dig ej nu! Men får säga som det är. Du dömer människor som är sexuellt frustrerade medans du själv har möjlighet å ha sex eller social samvaro.

Kvinnor har det betydligt lättare och behöver lägga ner betydligt mycket mindre energi från sin part för att få uppleva att deras kropp duger och att man kan ta emot och njutning till någon annan. Detta är en makt och ett previlegie kvinnor får utav samhället tack vare både medias sexualisering, objektifiering av kvinnan och de sociala normer att "män ska ta initiativ"..

Det är i sig.. rätt taskigt att förtrycka män som råkat psykiskt illa ut av att de ställs inför mycket tuffare villkor. Kvinnor hade gjort samma sak om deras situation såg likadan ut.

Också.. så är det inte så att.. "någon grabb är överkåt och vill knulla varenda brud" oftast är den som får ligga överhuvudtaget. Dock.. så finns det ju individer som tycker om å leva för kicken och inte för att förhöja kunskapen om varandras kroppar och njutning. Det gäller både kvinnor och män..

Det är inte rätt att män ska behöva fallera så långt att de skickar könsbilder, sexuellt trakasserar eller ligger med vem å vad som helst.
Citera
2016-09-23, 13:10
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Jamen det är ju oönskad uppmärksamhet. Det är inte makt. Det är förlust av makt. Förlust av trygghet. Precis tvärtom.

Visst är det så, men vänd på det, när du vill ha uppmärksamheten så är du i positionen att välja.. Kvinnor har lättare att få uppmärksahet av det motsatta könet vilket ger ett större urval för att hitta en potentiell partner, fler kandidater ger alltid möjligheten att göra flera val..

Köttmarknaden är definitivt kvinnans...
Citera
2016-09-23, 14:05
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jag tycker makt tolkas rätt konstigt. Det är väl inte makt om en massa kåta brudar springer efter mig och jag har rätt att välja vem jag vill ligga med. Makt är att jag kan förmå någon att göra någonting hon inte vill. Jag besitter väl ingen makt bara genom att vara åtråvärd.

Så omvänt besitter tjejer ingen makt bara för att en massa killar vill knulla. Snarare skulle tjejer besitta sexuell makt om de hade möjligheten att tvinga männen att ha sex. Och det är ju inte så vanligt.
Att män tvingar till sig sex är däremot vanligt förekommande över hela världen. Så jag skulle väl säga att män i så fall har den sexuella makten.

När fan blev valmöjlighet detsamma som makt? Snedvridet.

Den stora frågan är ju om killarna skulle vilja det de gör om premisserna var ärliga från början svar nej.

Hundande killar är ju beviset på att det existerar en sexuell makt.
Hade de inte en drift skulle de inte hunda.
Citera
2016-09-23, 14:59
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag går också ensam, och jag är rätt övertygad om att jag inte är den enda kvinnan som gör det heller.
Du väljer att vara ensam. Du behöver inte vara ensam om du inte vill. Jag och andra män behöver i regel aktivt arbeta för att inte vara ensamma. Jag vet att det finns anledningar till att du väljer att vara ensam men det är inte riktigt relevant. Du har valmöjligheten.
Citera
2016-09-23, 15:18
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du väljer att vara ensam. Du behöver inte vara ensam om du inte vill. Jag och andra män behöver i regel aktivt arbeta för att inte vara ensamma. Jag vet att det finns anledningar till att du väljer att vara ensam men det är inte riktigt relevant. Du har valmöjligheten.
Både ja och nej. Jag väljer i den mån att jag inte vill vara i en relation med någon "bara" för att den personen råkar vilja det med mig, det måste ju gå åt båda hållen. Så det är mycket relevant för mig. Jag är ju hellre ensam än att ha "någon bara för att". Finns säkert Män som kvinnor som resonerar annorlunda.
Känslan av ensamhet skulle ju liksom inte bli mindre i en relation med någon man egentligen inte älskar.
Citera
2016-09-23, 15:24
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Både ja och nej. Jag väljer i den mån att jag inte vill vara i en relation med någon "bara" för att den personen råkar vilja det med mig, det måste ju gå åt båda hållen. Så det är mycket relevant för mig. Jag är ju hellre ensam än att ha "någon bara för att". Finns säkert Män som kvinnor som resonerar annorlunda.
Ja, givetvis måste det gå åt båda hållen, det säger ju sig självt. Men du sitter fortfarande i den positionen att du som kvinna har valmöjligheter på ett annat sätt än vad jag som man har. Män kommer till dig och du kan välja vilka du vill ge en chans. För du sitter väl inte och hoppas på att det ska komma någon som du faller hals över huvud för utan att ha spenderat tid med honom?

Det är inte männen som måste ge dig en chans, det är du som måste ge männen en chans. Vilket du väljer att inte göra.

Edit: Såg att du la till en grej och ja, visst är det så. Men fortfarande. För att veta om man tycker om varandra så måste man ge varandra en chans. Männen hoppas på att du ska ge dom en chans medans du behöver bara hoppas att någon av dom är tillräckligt rätt.

Det är ju bara att kolla på säg Badoo. Tror du att det är många kvinnor som sitter och klickar sig igenom Encounters eller tror du att dom sitter och väljer mellan dom som redan har likeat dom? Jag kan ju inte svara för någon annan men inte fan hade jag aktivt letat efter någon när det kommer flera stycken till mig.
Senast redigerad av BigFatCone 2016-09-23 kl. 15:28.
Citera
2016-09-23, 15:33
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja, givetvis måste det gå åt båda hållen, det säger ju sig självt. Men du sitter fortfarande i den positionen att du som kvinna har valmöjligheter på ett annat sätt än vad jag som man har. Män kommer till dig och du kan välja vilka du vill ge en chans. För du sitter väl inte och hoppas på att det ska komma någon som du faller hals över huvud för utan att ha spenderat tid med honom?

Det är inte männen som måste ge dig en chans, det är du som måste ge männen en chans. Vilket du väljer att inte göra.
Jag vill påstå att kvinnor överlag får fler sexuella inviter. Men att hitta någon för en relation är något annat. Och där tror jag inte att det är så mycket enklare för kvinnor. Ca 95% grovt hugget av inviterna är män som vill sätta på mig och bara det. Nog har jag gett chanser, och försökt , och perioder dejtat hyfsat ofta, har inte suttit inlåst i jungfrutornet, men tre år+ som singel har gett mig en del erfarenhet av vad män söker.
Har umgåtts och träffat de som varit intressanta, och jag hinner till fasen småförälskad när jag blir dumpad.
Senast redigerad av Buffymylove 2016-09-23 kl. 15:35.
Citera
2016-09-23, 15:38
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Näe just det. Endast det absolut bästa duger - ingen annan är ens värd smutsen under dina skor...

Citat:
Nu sa jag ju inte det. Men om man vill ha tex en relation så är det ju en del som ska till, och med det menar jag en person man går ihop med. De 20 innan behöver ju inte vara intresserade av en relation bara för att de raggar.
Varför inleda något med någon man inte är intresserad av, för vems skull liksom?

Nu har du startat en tråd om sexuell makt, men väljer att leda in den på att handla om dig.

Citat:
Jag går också ensam, och jag är rätt övertygad om att jag inte är den enda kvinnan som gör det heller.

Citat:
Jag vill påstå att kvinnor överlag får fler sexuella inviter. Men att hitta någon för en relation är något annat. Och där tror jag inte att det är så mycket enklare för kvinnor. Ca 95% grovt hugget av inviterna är män som vill sätta på mig och bara det. Nog har jag gett chanser, och försökt , och perioder dejtat hyfsat ofta, har inte suttit inlåst i jungfrutornet, men tre år+ som singel har gett mig en del erfarenhet av vad män söker.

Det vore ju klädsamt att hålla isär saker.
Kvinnor har sexuell makt pga marknad och efterfrågan. Kvinnor har dock inte relationell makt beroende på samma fenomen.

Det finns fler män som har något att erbjuda i en relation än vad kvinnor har. Du förkastar den sexuella makten för att den inte är något värd säger du, ändå så använder du den för att få alla dessa meddelanden. Så nåt värd måste den ju vara för dig. Även om du hellre vill ha gourmetmiddag. Men det som är tröttsamt med kvinnor, som BigFatCone påpekar. Om en man vill ha något så förbättrar han sina chanser för att få det. Kvinnor sätter sig och gnäller.
Eller gör en tråd på flashback och hoppas.

Vad du lägger tid på är att se bra ut, så fångar man inte en bra man, jag säger som till Adriadne, vill man ha en bra man så får man satsa på att bli en bra kvinna.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-09-23 kl. 15:41.
Citera
2016-09-23, 15:43
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Nu har du startat en tråd om sexuell makt, men väljer att leda in den på att handla om dig.

Det vore ju klädsamt att hålla isär saker.
Kvinnor har sexuell makt pga marknad och efterfrågan. Kvinnor har dock inte relationell makt beroende på samma fenomen.

Det finns fler män som har något att erbjuda i en relation än vad kvinnor har. Du förkastar den sexuella makten för att den inte är något värd säger du, ändå så använder du den för att få alla dessa meddelanden. Så nåt värd måste den ju vara för dig. Även om du hellre vill ha gourmetmiddag. Men det som är tröttsamt med kvinnor, som BigFatCone påpekar. Om en man vill ha något så förbättrar han sina chanser för att få det. Kvinnor sätter sig och gnäller.
Eller gör en tråd på flashback och hoppas.
Orkar inte bråka idag...det blir ju såklart en del personliga reflektioner särskilt i den här forumdelen. Du har missuppfattat mig för övrigt, vem jag är.

Inte för att vara den men är det män eller kvinnor som startar flest antal gnälltrådar här?🙄

Och det sista var bra jävla elakt, tillochmed från dig. Släng skit på någon annan, pröva något nytt vetja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in