2016-09-21, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du har aldrig varit i Ukraina enligt egen utsago. Men sådant förändras om vi känner "vedhuggare" rätt.

Bara detta år har många goda nyheter kommit från det fina Ukraina. Det är ett folk med initiativkraft och många intelligenta människor. Det är inte för intet som de finaste maskinerna i det misslyckade Sovjetunionen kom just från Ukraina, som T-34:an och världens största flygplan, motorerna till rymdraketerna etcetera etcetera. Nu ska till exempel exemplar #2 av världens största flygplan, det ukrainska Antonovs AN-124 byggas och fler är på väg! Medan ryssarna äter sin ost gjord av plaster.

Nej, jag aldrig besökt Ukraina och det säger jag, så hjälpe mig Gud, det är Han som dömer.

Jag gör ett tillfälligt inhopp och svarar dig, Xelious. Jag postar inte ofta nuförtiden och har slutat spara länkar, så det följande får du söka efter på förträffliga fortruss, eminenta Sputnik eller excellenta TASS.

Att kineserna tar över Antonov är samma skam för ukrainarna som för oss när kineserna tog över Volvo. Det är inte en seger när viktiga företag säljs ut eller på annat sätt tas över, men det tycks du tro. Var tror du vinsterna hamnar? Vart tar tillverkningen vägen? Vad tror du finnarna tycker om Nokias öde?

Ukrainas maskintillverkning ligger i ruiner, enligt de senaste siffrorna (i Ryssland ser vi en modest ökning). Den främsta orsaken är att Ukrainas export till Ryssland har minskat med omkring 12 miljarder dollar, en siffra som kan jämföras med hela den ukrainska statsbudgeten. Produkterna kan svårligen säljas i EU, dels för att de inte är anpassade till den marknaden och dels för att EU-företagen ser till att skydda sig från konkurrens. Kievs sanktioner och annan ekonomisk och politisk självmordspolitik sänker landet Ukraina och leder till rysk importsubstitution, inhemsk rysk tillverkning i det här fallet. Vilken ”seger”, Xelious.

Ukraina kan exportera mat, men den kan inte i värde jämföras med högkvalitativa och kunskapsintensiva produkter med stort mervärde och säkrade inhemska ukrainska investeringar. Vissa matkvoter tog slut i januari och februari tack vare det urusla EU-avtalet. Är det seger? Poroshenko babblar om att matexporten till Indonesien ska rädda landet och skämmer ut sig när han runt om i världen ber om mer pengar.

Gasdrottningen Yulia Timochenko rapporterar från Lvov att folket där klagar över alla försämringar och tycker att det var bättre under Yanukovich (Birgerkungen går i taket). Yulia fiskar röster, men hon talar sanning. Folket talar mer och mer om ett nytt Maidan och det rapporterar hon från Lvov av alla platser. Du vet var folk i Lvov i västra Ukraina står (mot Ryssland), men de ser inte seger som du, de talar om den katastrofala sociala situationen. Minimilön på runt 60 dollar och pensionärer som inte klarar de höjda räkningarna. Småföretag som går under när folk slutar handla och de som förlorar jobben kan inte heller handla. Det jag ser är en IMF-kontrollerad process, som ser ut att ha till syfte att avskaffa det ukrainska folket. Blir du inte arg? Tror du dig se seger? Födelsetalen minskar oroväckande och ukrainarna flyr landet, om de kan. Några i västra Ukraina har en politisk specialport till Polen och andra söker jobb i Ryssland – i det Ryssland vissa Ukraina-vänner tror är i sämre skick än Ukraina. Vakna.

Naftogas har börjat gå med vinst. Var det därför energiministern tog över kontrollen av företaget?

En analytiker framhåller att ett av inte många sätt att få inkomst i dagens Ukraina är att slåss i Donbass.

Begreppet seger är mycket speciellt i Ukraina och motsatsen kallas svek, dvs att problemen beror på någon annan. Det behöver förklaras för nordiska läsare, så att de förstår mentaliteten hos vissa i Ukraina. Nu ser jag hur förståelsen av den ukrainska elitens mentalitet ökar i EU. Många, inklusive några av våra svenska beslutsfattare, har läst in, men det rapporterar inte medierna.
2016-09-22, 05:00
Medlem
Xeliouss avatar
Läget i Ukraina går mot det bättre. De ryska fascisterna har inte mycket att komma med. Deras tid är över. Se på "vedhuggare". Inget resultat och de måste vända sig inåt sitt eget land med lögner och propaganda för att rädda diktator Putin.

Ukraina går vidare mot friheten i Europa, en framtid med demokrati och välstånd fritt från den ryska bläckfiskens strypgrepp.

Självklart kommer Ryssland vara fientligt inställt mot Ukraina, iaf så länge fascist Putin sitter vid makten. Det ryska folket hyser inte samma hat mot Ukraina. Hos Putin och hans maffia beror hatet på att de inte kan plundra Ukraina längre. Ukraina är inte Rysslands slav längre och sådana ryska nazister ("vedhuggare", "z45") kommer tugga fradga länge.
Senast redigerad av Xelious 2016-09-22 kl. 05:05.
2016-09-22, 08:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av birgerkungen
http://www.bloomberg.com/news/articl...oving-past-war

Investeringsförtroendet tillbaka till nivån vid Euro 2012! Sakta men säkert ökar förtroendet för Ukraina. Under Euro 2012 gjordes fortfarande större investeringar samtidigt som diktatorn Yanukovych bojkottades. Därefter dök förtroendet snabbt i botten.

Vad är syftet med att spy ur sig propaganda? Låt oss ha ett nyktert förhållningssätt.

Ja, kapitalinvesteringarna har ökat i Ukraina. Men som framgår av artikeln är det ytterst få privata investerare som för in sitt kapital, utan det är västliga statliga organisationer som ger "donationer": IFC, EBRD, EIB med flera. De känner ingen entusiasm utan de har bara blivit instruerade att investera av sina politiska uppdragsgivare: Washington och Bryssel. Jag säger inte att detta är negativt - investeringarna helt nödvändiga för Ukrainas överlevnad - men detta är inte ett tecken på förtroende för Ukraina utan på att de västliga politikerna satt på sig spenderbyxorna för att försöka rädda landet från undergång.

Jämförelsen med fotbolls-EM 2012 hoppas jag är fel, eftersom det evenemanget var en orgie i korruption. Idag har Kievs internationella flygplats 4 terminaler, varav 3 byggdes av oligarkbolag strax före 2012 och står tomma. Det här beror inte på minskat resande p.g.a. 2014. Terminalerna togs nämligen aldrig i bruk. De står som levande monument till Kongo-korruptionen i Ukraina liksom dess byggherrar som fortfarande styr och ställer i Ukrainas politik och näringsliv.
2016-09-22, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det har varit ukrainskt sedan 1952, över 60 år.

Här håller jag med Xelious. Ukraina äger Antonov och det är nu ukrainskt. Oavsett vem som bildat, utvecklat och konstruerat dess produkter.

Varför skulle de göra det? Ska Volvo byta namn på Volvo? Smart? Före detta ryskt är fel, eftersom det aldrig varit ryskt.

Absolut! Det har aldrig varit ryskt, eftersom det då var sovjetiskt. Det har därmed inte varit ukrainskt i över 60 år heller, eftersom Ukraina ingick i Sovjet unionen. Det har varit Ukrainskt sedan 1991 enligt din egen logik.
Eller är jag felinformerad om att Ukraina ingick i Sovjetunionen, och det var ett sovjetiskt beslut om att flytta fabriken från Ryssland till Ukraina?

Ang. namnbytet så är ju det ett dåligt förslag i marknadssyfte då Antonov är etablerat och välkänt. Något Ukraina bör utnyttja vid försäljning av flygplan.
Det jag syftade på är den avresion till allt ryskt. Man byter namn på platser, områden, företag och allt möjligt som har med Ryssland att göra.
Allt för att "bli av med det ryska oket". Då undrade jag varför man inte byter namn på det ryskt (nåväl sovjetisk) grundade bolaget Antonov som till och med bär sin ryske huvudkonstruktörs namn. Varför inte ge det ett rent ukrainskt namn?

En annan sak som kan göra en smått konfunderad är att alla bra saker i Ukraina som kom från Ryssland/Sovjet är idag ukrainska. Det som är dåligt, t.ex. Tjernobyl är ryskt/sovjetiskt. Detta trots att kärnkraftverket Tjernobyl faktiskt skapades, konstruerades och alltid befunnit sig i Ukraina. Det blir lite svårt för en utomstående att förstå.
Jag har större förståelse för att man river diverse statyer över sovjetiska diktatorer (trots flera av dessa såg till att Ukraina fick de områden som idag utgör landet), då dessa diktatorer knappast gjorde folket väl.

Edit: De människor som idag år 2016 tror att en diktator likt Stalin skulle göra väl för något folk är dum i huvudet.
Senast redigerad av Dasher 2016-09-22 kl. 09:21.
2016-09-22, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dasher
Absolut! Det har aldrig varit ryskt, eftersom det då var sovjetiskt. Det har därmed inte varit ukrainskt i över 60 år heller, eftersom Ukraina ingick i Sovjet unionen. Det har varit Ukrainskt sedan 1991 enligt din egen logik.
Eller är jag felinformerad om att Ukraina ingick i Sovjetunionen, och det var ett sovjetiskt beslut om att flytta fabriken från Ryssland till Ukraina?

Ang. namnbytet så är ju det ett dåligt förslag i marknadssyfte då Antonov är etablerat och välkänt. Något Ukraina bör utnyttja vid försäljning av flygplan.
Det jag syftade på är den avresion till allt ryskt. Man byter namn på platser, områden, företag och allt möjligt som har med Ryssland att göra.
Allt för att "bli av med det ryska oket". Då undrade jag varför man inte byter namn på det ryskt (nåväl sovjetisk) grundade bolaget Antonov som till och med bär sin ryske huvudkonstruktörs namn. Varför inte ge det ett rent ukrainskt namn?

En annan sak som kan göra en smått konfunderad är att alla bra saker i Ukraina som kom från Ryssland/Sovjet är idag ukrainska. Det som är dåligt, t.ex. Tjernobyl är ryskt/sovjetiskt. Detta trots att kärnkraftverket Tjernobyl faktiskt skapades, konstruerades och alltid befunnit sig i Ukraina. Det blir lite svårt för en utomstående att förstå.
Jag har större förståelse för att man river diverse statyer över sovjetiska diktatorer (trots flera av dessa såg till att Ukraina fick de områden som idag utgör landet), då dessa diktatorer knappast gjorde folket väl.

Mycket vaken observation. Med samma ukrainska logik har Krim alltid varit ukrainskt trots att halvöns införlivande med Ukraina gjordes genom ett diktatoriskt beslut av Sovjetledaren Chrusjtjev. Antonov och alla dess patent och uppfinningar är 100% tack vare Ukraina trots att det var Sovjetledaren Stalin som tvångsförflyttade bolaget och hela dess personal från Ryska federationen till Ukraina. Negativa sovjetiska företeelser, exempelvis kollektiviseringen och hungersnöden, är däremot självklart dagens Rysslands fel!
2016-09-22, 10:42
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-Kill
Vad är syftet med att spy ur sig propaganda? Låt oss ha ett nyktert förhållningssätt.

Ja, kapitalinvesteringarna har ökat i Ukraina. Men som framgår av artikeln är det ytterst få privata investerare som för in sitt kapital, utan det är västliga statliga organisationer som ger "donationer": IFC, EBRD, EIB med flera. De känner ingen entusiasm utan de har bara blivit instruerade att investera av sina politiska uppdragsgivare: Washington och Bryssel. Jag säger inte att detta är negativt - investeringarna helt nödvändiga för Ukrainas överlevnad - men detta är inte ett tecken på förtroende för Ukraina utan på att de västliga politikerna satt på sig spenderbyxorna för att försöka rädda landet från undergång.

Jämförelsen med fotbolls-EM 2012 hoppas jag är fel, eftersom det evenemanget var en orgie i korruption. Idag har Kievs internationella flygplats 4 terminaler, varav 3 byggdes av oligarkbolag strax före 2012 och står tomma. Det här beror inte på minskat resande p.g.a. 2014. Terminalerna togs nämligen aldrig i bruk. De står som levande monument till Kongo-korruptionen i Ukraina liksom dess byggherrar som fortfarande styr och ställer i Ukrainas politik och näringsliv.
Fyra terminaler finns. Två är äldre, en större ny och en ny cargo används. Har varit där själv. Den fd huvudterminalen ar nu främst för inrikes. Alla används utom några obsoleta gamla sovjetterminaler. Vet inte riktigt vad du svamlar om som vanligt. Finns kanske ytterligare terminal men det är för cargo isåfall. Långdraget BS svammel som vanligt av Mr Kill. Vad kan man säga, du har svart bälte i BS.
Senast redigerad av birgerkungen 2016-09-22 kl. 11:04.
2016-09-22, 18:18
Bannlyst
Citat:
Fyra terminaler finns. Två är äldre, en större ny och en ny cargo används. Har varit där själv. Den fd huvudterminalen ar nu främst för inrikes. Alla används utom några obsoleta gamla sovjetterminaler. Vet inte riktigt vad du svamlar om som vanligt. Finns kanske ytterligare terminal men det är för cargo isåfall. Långdraget BS svammel som vanligt av Mr Kill. Vad kan man säga, du har svart bälte i BS.

Nej jag förstår du inte vet vad jag "svamlar" om eftersom du inte behärskar ämnet. Det fanns absolut inget behov att rusta upp eller bygga nytt men det gjordes ändå under Janukovitj. Jag är fascinerad av att du nu övergått till att även försvara all korruption under hans tid. Euro 2012 var lika korrupt som Ukraina 2016 om man säger så 😉
2016-09-22, 19:39
Medlem
Citat:
Fyra terminaler finns. Två är äldre, en större ny och en ny cargo används. Har varit där själv. Den fd huvudterminalen ar nu främst för inrikes. Alla används utom några obsoleta gamla sovjetterminaler.
Jag har flugit från två olika terminaler där. Den minnesbilden verkar konsistent med Wikipedias allmänna översikt, som skriver att det för passagerarflyg finns terminal B och D.

Men: Jag gick just nu in på Boryspils sajt och kollade avgångarna, men såvitt jag kan se går varenda flyg de närmaste 24 timmarna från samma terminal: Terminal D. Spelar ingen roll om det är till Dnepropetrovsk eller Stockholm, det står D efter varenda destination.

https://kbp.aero/

Kan det vara så att de alldeles nyligen skrotat den gamla sunkiga terminal B? När jag flög från D såg den oerhört överdimensionerad och glesbefolkat ut. Jag kan mycket väl tänka mig att de kunnat trycka in varenda flygning i den.

Wikipediasidan om Boryspil listar alla flygbolag och vilken terminal de flyger ifrån. Såvitt jag kan se står det D på varenda en där också:

https://en.wikipedia.org/wiki/Borysp...d_destinations
Senast redigerad av VarmaDrycker 2016-09-22 kl. 19:41.
2016-09-22, 19:53
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag har flugit från två olika terminaler där. Den minnesbilden verkar konsistent med Wikipedias allmänna översikt, som skriver att det för passagerarflyg finns terminal B och D.

Men: Jag gick just nu in på Boryspils sajt och kollade avgångarna, men såvitt jag kan se går varenda flyg de närmaste 24 timmarna från samma terminal: Terminal D. Spelar ingen roll om det är till Dnepropetrovsk eller Stockholm, det står D efter varenda destination.

https://kbp.aero/

Kan det vara så att de alldeles nyligen skrotat den gamla sunkiga terminal B? När jag flög från D såg den oerhört överdimensionerad och glesbefolkat ut. Jag kan mycket väl tänka mig att de kunnat trycka in varenda flygning i den.

Wikipediasidan om Boryspil listar alla flygbolag och vilken terminal de flyger ifrån. Såvitt jag kan se står det D på varenda en där också:

https://en.wikipedia.org/wiki/Borysp...d_destinations
Du har helt rätt. B är den gamla sovjetiska internationella som var för liten. Numera mest inrikes men det är möjligt den lagts ner. Den nya, D, är den som nu används internationellt och den är från Euro 2012 ca. Det är D som Herr Död påstår är tom. I början få rutter men numera många. Borta vid B finns också en ny Cargo terminal, och en VIP.
Senast redigerad av birgerkungen 2016-09-22 kl. 20:06.
2016-09-22, 20:07
Bannlyst
Citat:
Du har helt rätt. B är den gamla sovjetiska internationella som var för liten. Numera mest inrikes men det är möjligt den lagts ner. Den nya, D, är den som nu används internationellt och den är från Euro 2012 ca. Det är D som Herr Död påstår är tom. I början få rutter men numera många. Borta vid B finns också en ny Cargo terminal, och en VIP.

Nej det är inte vad jag påstår.
2016-09-23, 01:12
Medlem
Nederländerna kommer troligen inte att ratificera Ukrainas associationsavtal med Ukraina. Anledningen är utfallet av den nederländska folkomröstningen. Om premiärministern har rätt, så faller hela avtalet. Jag påminner om att Nederländerna snart skapar rubriker igen när den kriminella delen av MH17-utredningen publiceras om någon vecka.

Citat:
Prime Minister Mark Rutte stated that Dutch government is not likely to ratify the EU-Ukraine association agreement after local residents voted against the deal at the April consultative referendum in the country.

https://sputniknews.com/europe/20160...sociation.html

Jag har rapporterat om farorna på de ukrainska kraftverken för oss alla och glädjer mig över den här nyheten. Kärnkraftverken är byggda för att fungera med ryskt kärnbränsle, men Kiev ville tidigare köpa bränsle från amerikanska Westinghouse och det är inkompatibelt. Nu blir det som med gasen. Ukraina köper fortfarande rysk gas från EU och det är lite kul. Vi får se om Ukraina kommer att köpa norsk LNG-gas (flytande gas) från Litauen. Den gasen är tio procent dyrare och Litauens grannar är inte så intresserade av att köpa den. Jag tvivlar på att Ukraina vill eller kan betala ett högre gaspris. En tid köpte Ukraina det värdefulla antracitkolet från Donbass, men höll det i stort sett hemligt. Nu kommer kolet från Sydafrika, så vitt jag vet. Det möjliggjordes av att Ukraina äntligen betalade räkningen för en tidigare leverans, ni vet, vi talar om landet Ukraina.

Jag vill gärna tro att det jag och andra har skrivit om farorna på de ukrainska kärnkraftverken har nått beslutsfattare i EU. Kanske någon har fått Kiev att tänka om.

Citat:
In an attempt to abandon the use of Russian-made fuel assemblies for its nuclear power plants, Kiev has announced plans to set up the joint production of the assemblies with Kazakhstan. The only problem with the plan is that even if it buys the assembly from Kazakhstan, the enriched uranium itself will still be coming from Russia.

https://sputniknews.com/europe/20160...uel-drama.html

För övrigt kan jag meddela att väst ändrar ton om Ukraina i ökande hastighet och det handlar om mer än den europeiska kritiken mot de ryska sanktionerna. EU-parlamentet vill hjälpa till i Donbass och Tyskland talar återigen om vikten av att bygga upp det förstörda krigsområdet med tyska pengar. Biden kräver att Kiev ändrar stil. Minsk2 ska följas och det kräver att avtalet hedras av Rada med en konstitutionsändring innan Kiev får kontroll över gränsen. Det handlar om amnesti för alla, inte bara om den amnesti för ukrainska frivilliga som nu diskuteras eller redan har beslutats om. Det handlar om val i Donbass och om Rada inte reagerar snabbt, så kommer val att hållas i höst utan Rada-beslut ser det ut som. Hur länge ska folket behöva vänta på val? Jag vet inte säkert, men jag tror att det nuvarande tvåpartisystemet i de två små republikerna behöver bytas ut. Valen kommer förstås att användas mot Ryssland, men jag undrar om Moskva bryr sig eller kan stoppa dem.

En planerad statskupp i LNR har avslöjats och Motorola rycker in för att motverka det. En liknande kupp kan ha planerats i DNR. Jag vet inte vem/vilka som ligger bakom, men misstänker Kiev.

En europeisk höjdare med ekonomiskt inflytande förfäras av regeringens övertagande av Naftogas. Han säger att det bryter mot lånereglerna. Övertagandet ägde rum först när den nya dollar-miljarden säkrats och när det stod klart att Naftogas börjat gå med vinst.

Poroshenko får mycken kritik i sociala medier för sitt tal i FN och Trump vägrade träffa honom.
En tysk blir rådgivare angående den ukrainska gränskontrollen. Ska Ukraina verkligen behöva importera utländska experter på alla områden? Vilken signal ger det till omvärlden? Jo, att landet på kort tid har regresserat till Somalias nivå.
2016-09-23, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Nederländerna kommer troligen inte att ratificera Ukrainas associationsavtal med Ukraina. Anledningen är utfallet av den nederländska folkomröstningen. Om premiärministern har rätt, så faller hela avtalet. Jag påminner om att Nederländerna snart skapar rubriker igen när den kriminella delen av MH17-utredningen publiceras om någon vecka.

https://sputniknews.com/europe/20160...sociation.html

Jag har rapporterat om farorna på de ukrainska kraftverken för oss alla och glädjer mig över den här nyheten. Kärnkraftverken är byggda för att fungera med ryskt kärnbränsle, men Kiev ville tidigare köpa bränsle från amerikanska Westinghouse och det är inkompatibelt. Nu blir det som med gasen. Ukraina köper fortfarande rysk gas från EU och det är lite kul. Vi får se om Ukraina kommer att köpa norsk LNG-gas (flytande gas) från Litauen. Den gasen är tio procent dyrare och Litauens grannar är inte så intresserade av att köpa den. Jag tvivlar på att Ukraina vill eller kan betala ett högre gaspris. En tid köpte Ukraina det värdefulla antracitkolet från Donbass, men höll det i stort sett hemligt. Nu kommer kolet från Sydafrika, så vitt jag vet. Det möjliggjordes av att Ukraina äntligen betalade räkningen för en tidigare leverans, ni vet, vi talar om landet Ukraina.

Jag vill gärna tro att det jag och andra har skrivit om farorna på de ukrainska kärnkraftverken har nått beslutsfattare i EU. Kanske någon har fått Kiev att tänka om.

https://sputniknews.com/europe/20160...uel-drama.html

För övrigt kan jag meddela att väst ändrar ton om Ukraina i ökande hastighet och det handlar om mer än den europeiska kritiken mot de ryska sanktionerna. EU-parlamentet vill hjälpa till i Donbass och Tyskland talar återigen om vikten av att bygga upp det förstörda krigsområdet med tyska pengar. Biden kräver att Kiev ändrar stil. Minsk2 ska följas och det kräver att avtalet hedras av Rada med en konstitutionsändring innan Kiev får kontroll över gränsen. Det handlar om amnesti för alla, inte bara om den amnesti för ukrainska frivilliga som nu diskuteras eller redan har beslutats om. Det handlar om val i Donbass och om Rada inte reagerar snabbt, så kommer val att hållas i höst utan Rada-beslut ser det ut som. Hur länge ska folket behöva vänta på val? Jag vet inte säkert, men jag tror att det nuvarande tvåpartisystemet i de två små republikerna behöver bytas ut. Valen kommer förstås att användas mot Ryssland, men jag undrar om Moskva bryr sig eller kan stoppa dem.

En planerad statskupp i LNR har avslöjats och Motorola rycker in för att motverka det. En liknande kupp kan ha planerats i DNR. Jag vet inte vem/vilka som ligger bakom, men misstänker Kiev.

En europeisk höjdare med ekonomiskt inflytande förfäras av regeringens övertagande av Naftogas. Han säger att det bryter mot lånereglerna. Övertagandet ägde rum först när den nya dollar-miljarden säkrats och när det stod klart att Naftogas börjat gå med vinst.

Poroshenko får mycken kritik i sociala medier för sitt tal i FN och Trump vägrade träffa honom.
En tysk blir rådgivare angående den ukrainska gränskontrollen. Ska Ukraina verkligen behöva importera utländska experter på alla områden? Vilken signal ger det till omvärlden? Jo, att landet på kort tid har regresserat till Somalias nivå.
Var får du allt ifrån? Tror du verkligen att man köper kärnbränsle som inte går att använda eller i dagsläget ärr beroende
av rysk gas? Sedan pratar du om en statskupp i ett statsskick som inte existerar överhuvudtaget och som ju är ukrainskt territorium. Skriver verkligen sputniknews sådana artiklat har dom ju nått en ny bottennivå i sin förljugenhet. Att sätta dumhet på pränt gör ju inte att det blir mer trovärdigt precis vilket Putin borde förså . Nederländerna stöttar Ukraina fullt ut men det har tydligen rysk media förbjudits att rapportera liksom framstegen det demokratiska Ukraina gör trots ryska krigshandlingar mot landet genom ockupationen av Krim och krigsbrott i Donbass, för att inte tala om den ryska nedskjutningen av passagerarplanet. Du får ta ett djjupt andetag och leta respekterade ochsannenliga medierapporter om Ukraina istället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in