2016-09-21, 08:10
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Utredning är inte lika med åtal och än mindre någon fällande dom.

Det har jag aldrig påstått heller.

Du skrev såhär:

Citat:
Men din stockdumme fan. Det finns inte ens en klarlagd dödsorsak för den pundande spottkobran. Inte ens "vållande till annans död" är aktuellt än. Capiche?

Eftersom nazisten är misstänkt för misshandel och grovt vållande till annans död så skulle jag nog vilja påstå att det är "aktuellt" med vållande till annans död, grovt brott dessutom. Capiche?
Senast redigerad av wurhan 2016-09-21 kl. 08:18.
Citera
2016-09-21, 09:40
Medlem
tokidokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finnjefvel
Förnamnet är felskrivet i rubriken. Han hette Jimi, inte Joonas.

Han var i Facebook med "artistnamnet" Oliver Francis. https://www.facebook.com/oliver.francis.33

Om han var en "vanlig kille" eller missbrukare, det får ni avgöra själv. Här är ca. 1 månad gammal bild av han.

http://i.imgur.com/79LP45F.jpg

Ja, inte ser han ut som en samhällets stöttepelare direkt.
En rätt typisk korsning pundare/vänsterextremist/antirasist/tjuv/snattare/klottrare/plankare.
Senast redigerad av tokidoki 2016-09-21 kl. 09:43.
Citera
2016-09-21, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Han slogs ned och dog sedan till följd av skadorna. Missar jag någonting?

Ja du missar en hel del det är nämligen inte alls fastställt något samband, förutom i slaskmedia då.
Citera
2016-09-21, 11:42
Medlem
Då har vi bild på BO, var är bilderna på eventuell GM?
Citera
2016-09-21, 12:09
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4NT3R4
Ja du missar en hel del det är nämligen inte alls fastställt något samband, förutom i slaskmedia då.

Självklart är det inte fastställt eftersom det är såpass tidigt i utredningen, däremot så är det inte alls orimligt att gissa att han dog av samma skador som han fick behandling för på sjukhus.
Citera
2016-09-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Vänsterfolk verkar anse att våld mot oliktänkande är rätt. Jag känner inga som helst sympatier när de får smaka på sin egen medicin.

Jag tar avstånd från allt politiskt våld... men kan hålla med om att vänstern får skylla sig själva, då de själva sanktionerar våld mot oliktänkande.
Citera
2016-09-21, 12:38
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Då har vi bild på BO, var är bilderna på eventuell GM?

http://m.imgur.com/jBjdmog,ERpxgif

Ser ut som en tjackpundare.

Blev för övrigt häktad idag för grovt vållande till annans död samt misshandel.
Citera
2016-09-21, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
http://m.imgur.com/jBjdmog,ERpxgif

Ser ut som en tjackpundare.

Blev för övrigt häktad idag för grovt vållande till annans död samt misshandel.

Lite samma skrot och korn på gm och bo får man väl säga om man ska vara fördomsfull.

Men den här grabben såg ju knappt ut att vara myndig ärligt talat. Att nmr skulle dra nytta av barnarbete känns ju lite sisådär.
Citera
2016-09-21, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SATANAA
Jag tar avstånd från allt politiskt våld... men kan hålla med om att vänstern får skylla sig själva, då de själva sanktionerar våld mot oliktänkande.

Ingen förtjänar att dö..

Däremot kan jag instämma i att det blir problematiskt då samhället tycks ha överseende och gärna se mellan fingrarna när vänstern spottar och slår högerextrema.
I den bästa av världar hade denna person gripits av polis när han spottar på andra människor, nu var tyvärr inte polisen där och istället för böter och en notering i belastningsregistret fick han en smäll och for i backen..

Polisen är gärna närvarande när vänstern demonstrerar och delar ut flygblad, men högern lämnar de till vargarna. Resultatet blir detta..
Citera
2016-09-21, 12:42
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Lite samma skrot och korn på gm och bo får man väl säga om man ska vara fördomsfull.

Men den här grabben såg ju knappt ut att vara myndig ärligt talat. Att nmr skulle dra nytta av barnarbete känns ju lite sisådär.

Jag vet inte hur pass gamla bilderna är men han ska vara 27år, dock inte ovanligt att de drar med barn på aktiviteter, i Kärrtorp var flera under 18år, en var så ung som 15år.
Citera
2016-09-21, 12:47
Medlem
wurhans avatar
GM, Je*se T*rniainen är tidigare dömd för flertalet misshandlar och våldsbrott, bl.a för att ha huggit en man i ryggen med kniv. Förmodligen skulle han och nmr kalla alla dessa fall för "disciplinära återgärder", och vi kan utgå ifrån att samtliga offer spottat på honom eller liknande, nödvärn i samtliga fall, synd bara att den judiskt styrda finska rätten dömde honom.

Citat:
Nynazisten Jesse Eppu Oskari Torniainen som misstänks för dödsmisshandeln vid järnvägstorget i Helsingfors för en vecka sedan har häktats i Helsingfors tingsrätt.

Rättegången hölls bakom låsta dörrar, på önskemål av Torniainen.

Häktningsförhandlingen tog en halv timme. Tingsrätten beslöt häkta Torniainen på sannolika skäl misstänkt för grovt dödsvållande och misshandel.

Den misstänktes advokat kommenterade inte fallet överhuvudtaget.

- Jag har kommit överens med min huvudman att inte kommentera någonting. Advokaten ville inte heller berätta huruvida Torniainen bestrider anklagelserna.

Den misstänkte tiger

Men på polisen avslöjar utredningsledaren Teemu Kruskopf att Torniainen tiger under förhören. Det enda han har sagt är att han inte är delaktig i dådet, säger Kruskopf.

Polisen har en klar uppfattning om vad som hände i samband med misshandeln och fortsätter nu förhören med ögonvittnen. De rättsmedicinska utredningarna fortsätter också och enligt Kruskopf verkar det nog som om det är skäl att misstänka Torniainen också för dödsvållande.

Jesse Torniainen, som är född 1990, misstänks ha misshandlat en 28-årig man som dog av en hjärnblödning en vecka senare.

Torniainen misshandlade mannen i samband med Finska motståndsrörelsens demonstration vid järnvägstorget i Helsingfors för en dryg vecka sedan.

Han är aktiv medlem av Finska motståndsrörelsen och har dömts för flera våldsbrott.

https://svenska.yle.fi/artikel/2016/09/21/nynazist-misstankt-dodsmisshandel-haktades-fornekar-delaktighet
Senast redigerad av wurhan 2016-09-21 kl. 13:02.
Citera
2016-09-21, 13:08
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
GM, Je*se T*rniainen är tidigare dömd för flertalet misshandlar och våldsbrott, bl.a för att ha huggit en man i ryggen med kniv. Förmodligen skulle han och nmr kalla alla dessa fall för "disciplinära återgärder", och vi kan utgå ifrån att samtliga offer spottat på honom eller liknande, nödvärn i samtliga fall, synd bara att den judiskt styrda finska rätten dömde honom.

https://svenska.yle.fi/artikel/2016/09/21/nynazist-misstankt-dodsmisshandel-haktades-fornekar-delaktighet

Nödvärn för att någon spottar mot honom? Han kunde ju bara ha spottat tillbaka så hade det varit rättvist. Nu får idioten känna på finskt fängelse istället. Såna här aggressiva nollor ska inte vara ute i det fria.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in