2016-09-21, 01:25
Medlem
Hendraxs avatar
Oavsett vad folk har för åsikter och hur folk beter sig (spottar, skriker, visar snoppen) så slår man inte någon på käften. Om man nu är en sådan grottmänniska att man använder våld så får man stå för konsekvenserna och även vara medveten om dem. ligger personen medvetslös så kanske man skall fixa hjälp istället för att ladda upp ett videoklipp på youtube i propaganda syfte. Ja du, ter inte mycket till nassar och deras stenåldersideologi.
Citera
2016-09-21, 01:49
Medlem
Förnamnet är felskrivet i rubriken. Han hette Jimi, inte Joonas.

Han var i Facebook med "artistnamnet" Oliver Francis. https://www.facebook.com/oliver.francis.33

Om han var en "vanlig kille" eller missbrukare, det får ni avgöra själv. Här är ca. 1 månad gammal bild av han.

http://i.imgur.com/79LP45F.jpg
Senast redigerad av finnjefvel 2016-09-21 kl. 01:52.
Citera
2016-09-21, 02:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Jag brukar inte döda dem men jag är å andra sidan laglydig medborgare.
Det uppstod bråk på en parkering i Landskrona en gång där en blatte slog till en kärring som föll illa och dog. Jag antar att du tycker att hon får skylla sig själv med?

Hade kvinnan spottat honom på honom innan så får man räkna med tillbakaka, nu var det säkert en kränkt blatte som inte hade koll på sitt humör över en mindre dispyt!

Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Hej vänner.

Det finns ett finskt gammalt uttryck som ungefärligt översatt (min Finska är tyvärr bedrövlig) säger: "Gräva blod ur sin egen näsa".

Detta var just vad Bolsjeviken gjorde. Han kaxade upp sig för mycket, och fick en smäll. Att denna smäll ev. ledde till döden är förvisso beklagligt men till största delen självförvållat.

Hade han inte varit så vänster-grisig och börjat spotta och svina hade han troligtvis varit i livet idag.

Jag tror inte en sekund den Finske nationalisten hade för avsikt att slå ihjäl Bolsjeviken, utan mer bara sätta honom på plats.

MVH/Gnomegirl

Exakt, ge fan i att spotta folk om du inte vill få en smäll på käften!

Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Detta med att brottsoffret var "pundare", endast sett det skrivas i tråden, finns det någon källa på att han nyttjade narkotika och hur är det relevant för tråden? Insuerar man att personer som eventuellt har drogproblematik förtjänar att dö eller är mindre värda?

Som sagt källor finns över hela internet att den lilla söta pojken/ spottande våldsamma vänsterkillen var torsk på droger.

Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Det är en trådsanning vad vi vet.

Och ja, nassar brukar tycka att folk som pundar förtjänar att dö och är undermänniskor.

Känner inga nassar men mina vänner tycker tycker att vi ska ta hand om och behandla sjuka människor.

Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Källa på att damen i fråga spottade och hotade babben?
Kom hon till parkeringen endast i syfte att mucka bråk med blattar?
Dog hon en vecka efter händelsen?
Gick hon från egen maskin från platsen för att sedan friskförklaras av sjukvården?
Nyfiken på hur du kan dra paralleller mellan dessa bägge fall...

Exakt stor skillnad i scenarion!

Citat:
Ursprungligen postat av Hendrax
Oavsett vad folk har för åsikter och hur folk beter sig (spottar, skriker, visar snoppen) så slår man inte någon på käften. Om man nu är en sådan grottmänniska att man använder våld så får man stå för konsekvenserna och även vara medveten om dem. ligger personen medvetslös så kanske man skall fixa hjälp istället för att ladda upp ett videoklipp på youtube i propaganda syfte. Ja du, ter inte mycket till nassar och deras stenåldersideologi.

Sluta upp med dina pajas fasoner, det var folk framme på direkten och tog hand om den spottande och fräsande killen, han fick ambulans till sjukan ...... och dog någon vecka senare.

Stenkastarvänstern är extremt våldsam men dom är också extremt duktiga på att vinkla saker och ting, när någon säger ifrån! Kasta sten bränna ner byggnader, molotows, bomber, elda/bomba fullsatta hamburgehak ....aktioner mot slakterier osv osv osv

Denna karljäveln har dock kastat sin sista sten och spottat sin sista gång!

VIF din ......... Tankar till familjen!
Citera
2016-09-21, 02:17
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4NT3R4
Spottar du på en människa så kan du räkna med att få en eller två smällar över käften och han sen åkte i backen och fick en blödning i skallen som inte uppmärksammades så är väl det synd, eller?

Förbannad pack, ge fan i att springa omkring och hetsa och spotta på människor!

Tråkigt för hans nära givetvis som i vilket dödsfall som helst men ger man sig in i leken får man leken tåla, kommer någon och spottar på mig oavsett situation så kommer han få lida för det!
Vilka var det som spottade i början av klippet?

NMR är naturligtvis obildade, aggressiva, kriminella slödder. Detta bör betraktas som mord.
Citera
2016-09-21, 02:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Vilka var det som spottade i början av klippet?

NMR är naturligtvis obildade, aggressiva, kriminella slödder. Detta bör betraktas som mord.

Mord ha ha, obildade...

I detta fall så stämmer detta in rätt bra " Den som sa det han var det "
Citera
2016-09-21, 02:48
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4NT3R4
Mord ha ha, obildade...

I detta fall så stämmer detta in rätt bra " Den som sa det han var det "
Han slogs ned och dog sedan till följd av skadorna. Missar jag någonting?
Citera
2016-09-21, 03:19
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finnjefvel
Förnamnet är felskrivet i rubriken. Han hette Jimi, inte Joonas.

Han var i Facebook med "artistnamnet" Oliver Francis. https://www.facebook.com/oliver.francis.33

Om han var en "vanlig kille" eller missbrukare, det får ni avgöra själv. Här är ca. 1 månad gammal bild av han.

http://i.imgur.com/79LP45F.jpg

Jag vet inget om missbrukargrejen, även om det skulle kanske inte direkt förvåna (med tanke på stil m.m.), men han måste ju ha någon slags rekord på att ha bilder från filmer m.m. där folk riktar pistolen mot sitt eget huvud (eller skjuter någon annan i huvudet)...vet inte riktigt hur jag ska tolka det...vill han signalera att han är självdestruktiv? ...samt de flesta övriga bilder är minst sagt märkliga. Antingen var han lite konstnärlig av sig, eller så var han kanske inte helt mentalt frisk. Eller både och (vilket ju inte är ovanligt). Eller så valde han märkliga bilder för att vara udda, vad vet jag...
Citera
2016-09-21, 03:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Han slogs ned och dog sedan till följd av skadorna. Missar jag någonting?

Reser sig man upp efter en smäll och dör en vecka senare? Sannolikt är det annat som föranledde hjärnblödningen/ödemet.

Som osunt leverne/droger. En vanlig åkomma bland arbetslösa, hatiska, politiskt omedvetna personer som inte ser orsaken till sitt dåliga förhållande till sitt samhälle och sin nation.

Jag låter som värsta nazisten men det är jag inte, jag saknar inte empati.
Senast redigerad av Lunkan99 2016-09-21 kl. 03:29.
Citera
2016-09-21, 03:31
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Reser sig man upp efter en smäll och dör en vecka senare? Sannolikt är det annat som föranledde hjärblödningen/ödemet.

Som osunt leverne/droger.
Jo, det är precis det som är risken.

TBI lämnar kärl sköra som sedan spricker.
Citera
2016-09-21, 04:39
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag vet inget om missbrukargrejen, även om det skulle kanske inte direkt förvåna (med tanke på stil m.m.), men han måste ju ha någon slags rekord på att ha bilder från filmer m.m. där folk riktar pistolen mot sitt eget huvud (eller skjuter någon annan i huvudet)...vet inte riktigt hur jag ska tolka det...vill han signalera att han är självdestruktiv? ...samt de flesta övriga bilder är minst sagt märkliga. Antingen var han lite konstnärlig av sig, eller så var han kanske inte helt mentalt frisk. Eller både och (vilket ju inte är ovanligt). Eller så valde han märkliga bilder för att vara udda, vad vet jag...

Ser mest ut som han var filmintresserad. Harvey Keitel från bad lieutenant, Robert de Niro i Deer Hunter och sen återigen Robert de Niro i Taxi Driver. Sen samma bild två gånger på en asiatisk snubbe med pistol mot tinningen som jag inte känner till. Men känns lite åt det morbida hållet att analysera. Som när Finland hade sin första skolskjutning och aftonbladet skrev att han lyssnade på Slayer
Han har ju även andra filmbilder utan vapen, till och med en bild på Arnold Swartzeneger utan vapen, en av de få bilderna som finns där han båda har tröjan på och är obeväpnad.

OnT: Sjukt tragiskt. Hoppas nazisten får fängelsetid för vållande, men verkar tyvärr vara sjukhusets misstag främst...

Blir sjukt lack på alla som måste ta NMR sida bara för att och försöker få det att ens låta trovärdigt att något annat skulle vara dödsorsaken. Stroke pga för mycket tjack? Bitch please.

Med tanke på hur mycket anhängare av NMR verkar ha försökt gräva skit på honom har de ju inte hittat mycket... Men det är ju klart det finns ju inga kriminella eller droganvändare i nationella rörelsen och ingen av dem har heller spottat på någon...

Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Detsamma, nigga please, skuldfrågan är inte fastställd och det är inte alla som delar dina åsikter.

Alltså jag känner väldigt många som lever ett osunt leverne, de brukar inte bara trilla av pinn sådär hursomhelst. Att både du och flera andra användare har tjatat om att han bara skulle råka dö sådär på grund av att det finns en trådsanning att han använder tjack är ju ganska löjligt...

Detaljerna kommer väl fram senare men då kan vi lika gärna säga han dog av aids, för han var ju säkert bög också?
Senast redigerad av Drinkycrow 2016-09-21 kl. 04:54.
Citera
2016-09-21, 04:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow

Blir sjukt lack på alla som måste ta NMR sida bara för att och försöker få det att ens låta trovärdigt att något annat skulle vara dödsorsaken. Stroke pga för mycket tjack? Bitch please.
:

Detsamma, nigga please, skuldfrågan är inte fastställd och det är inte alla som delar dina åsikter.
Citera
2016-09-21, 05:45
Medlem
About the crime: assault/pahoinpitely/misshandel is about as obvious as it can get. The Finnish law has three categories for those (mild, "normal" and aggravated), the police for now are using the middle one.

For involuntary manslaughter (kuolemantuottamus/vållande till annans död,) the cause of death has to be established. It may be that the legal result is less than obvious even after medical post term results have arrived. One of the leading experts in the area in Finland commented on the subject in papers yesterday (as he said, in general terms, not being involved in the case) that something "quite unexpected" must have happened, such as that the victim might have hit his head again after feeling dizzy. Legal culpability could less than clear even after pathologist has finished his report.

I see no chance how this could be considered manslaughter (tappo/dråp) under Finnish law. Threshold is quite high. For that, Torniainen should been able to tell that victims death was a likely (more than 50%) end result of his actions. Involuntary manslaughter convictions have been given for far worse violent acts than this.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in