Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-18, 16:21
  #1
Medlem
Politice-Rectams avatar
10/9 hade Finska motståndsrörelsen delat ut flygblad i Helsingfors vid centralen, då en 28-årig man hade börjat spotta på aktivisterna. Något hade hänt därefter, och en ambulans och polispatrull kom till platsen men den spottande personen hade lämnat platsen. Den förmodligen öppna och toleranta personen hamnade senare i sjukhus, släpptes från sjukhuset 15/9 och dog i sitt hem 16/9 p.g.a. hjärnblödning. Finska motståndsrörelsen beskriver att "disciplin hade återställts på plats", och de hade även postat ett videoklipp där mannen ligger i en blodpöl: https://m.youtube.com/watch?v=GYjFRztDN54

Det har beskrivits av många personer i finska nätfora att den döde 28-åringen var en drogmissbrukare, men detta är information som vi kan inte vara säkra över.

Pappas Facebook-inlägg med gammal bild av den döde: https://facebook.com/story.php?story...&id=1005352873

Motståndsrörelsens sajt är nere av okänd anledning men de skrev så här där:

Citat:
The Nordic Resistance Movement had a public action at the centrum of Helsinki. On the video of this link you can see a man lying on the ground who died 6 days after this incident in hospital. Here is little bit explanation what happened, translated from the Nordic Resistance Movements web-page:

"At the end of action there came few guys acting quite intoxicated, who recognized the flag of the movement. They started immediately act violently towards activists holding the flag and spit towards them. Because of swearwords/name-calling, spitting and intimidation, one activist had to intervene in the situation and give a quick restoration of discipline to the most aggressive person. His friend also tried to get something out from his bag (maybe a knife) but gave up his plans when he noticed the fate of his friend, which you can see from the end of the video.
Guys end up to walk their sleazy friend away from the place before police or ambulance arrived, which is reflecting their intentions and contents of their bags. On the basis of their appearance, potential knives probably weren't the only illegal stuff with them.
When police arrived, they mostly were wondering where "the victim" has gone and activists got to leave without any trouble."

Fallet har väckt mycket uppmärksamhet och de flesta politikerna och hornalisterna har varit "oroade av nazistiskt våld" och "vad som kommer att ske härnäst".

Även om en aggressiv, förmodligen öppen och tolerant person har dött ser jag själv denna sorts incidenter som problematiska eftersom de kan få osäkra personer tänka att alla invandringskritiker är våldsamma och kriminella. Även om en tolerant person dog, är det möjligt att fler än en blev nu toleranta i stället för att vara kritiska mot invandring.

Denna händelse har rapporterats i samlingstråden för NMR, men eftersom det handlar om en både allvarlig och sällsynt händelse, anser jag att detta förtjänar en egen tråd, då det är bara aktiver som läser den tråden.
__________________
Senast redigerad av Politice-Rectam 2016-09-18 kl. 16:28.
Citera
2016-09-18, 16:35
  #2
Medlem
svallerbyttans avatar
Är nog ingen bra taktik att råka döda förbipasserande. Oavsett omständigheterna...
Citera
2016-09-18, 16:37
  #3
Avstängd
Spottar du på en människa så kan du räkna med att få en eller två smällar över käften och han sen åkte i backen och fick en blödning i skallen som inte uppmärksammades så är väl det synd, eller?


Förbannad pack, ge fan i att springa omkring och hetsa och spotta på människor!



Tråkigt för hans nära givetvis som i vilket dödsfall som helst men ger man sig in i leken får man leken tåla, kommer någon och spottar på mig oavsett situation så kommer han få lida för det!
Citera
2016-09-18, 16:38
  #4
Medlem
Lunkan99s avatar
Vänsterfolk verkar anse att våld mot oliktänkande är rätt. Jag känner inga som helst sympatier när de får smaka på sin egen medicin.
Citera
2016-09-18, 16:38
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Är nog ingen bra taktik att råka döda förbipasserande. Oavsett omständigheterna...


Taktik? Hur bemöter du en människa som spottar på dig?
Citera
2016-09-18, 16:41
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Vänsterfolk verkar anse att våld mot oliktänkande är rätt. Jag känner inga som helst sympatier när de får smaka på sin egen medicin.


Stenar och flaskor kastas helt obrytt från vänsterrörelsen men när en pundare en av dom spottar på en människa och tror han kan komma undan med det så blir det ett jävla ramaskri när han får stryk, idioten förtjänade stryk och det fick han också.

Sen om hans död ens har att göra med misshandeln är långt ifrån säkert han kanske bara ville ha det lite extra gott och laddade sprutan lite för mycket.
Citera
2016-09-18, 16:43
  #7
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4NT3R4
Taktik? Hur bemöter du en människa som spottar på dig?

Hade nog ringt polisen, eller spottat tillbaka. Jag hade inte dödat honom iaf...
Citera
2016-09-18, 16:47
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Hade nog ringt polisen, eller spottat tillbaka. Jag hade inte dödat honom iaf...

Som du ser så var det ingen avrättning i berått mod utan han fick stryk och dog några dagar efter.

Om du är en spottare så är väl det fine med mig jag hade klippt till spottvänsterkillen.
Citera
2016-09-18, 17:12
  #9
Medlem
TheBusters avatar
NMR filmar ju allt sa upp med filmen om eran historia stammer.
Citera
2016-09-18, 17:15
  #10
Medlem
Iradeorums avatar
Så det fanns ett pris att betala för den loskande vänstermuppen. Det kanske andra kan dra lärdom av då.
Citera
2016-09-18, 17:37
  #11
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Fungerar för mig. Killen ser inte ut som en pundare och kommentarerna verkar handla om skinheads och nazister och bla, bla...

Offret är alltså 28 och såg nuförtiden ut så här: https://static.ylilauta.org/files/n3...49354620_n.jpg Inget indikerar dock heller i de nyare fotona att han skulle vara en pundare, så vi kan inte verkligen vara säkra på det.

Offrets Facebook: https://facebook.com/oliver.francis.33 Enligt den går han å ena sidan på hotell- och restauranglinjen, å andra sidan skriver han "fuck the army" och att han har plankat, åkt fast och fått en bot på 80 € men skall inte betala den.
__________________
Senast redigerad av Politice-Rectam 2016-09-18 kl. 18:01.
Citera
2016-09-18, 17:45
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Offret är alltså 28 och såg nuförtiden ut så här: https://static.ylilauta.org/files/n3...49354620_n.jpg Inget indikerar dock heller i de nyare fotona att han skulle vara en pundare, så vi kan inte verkligen vara säkra på det. Offrets Facebook: https://facebook.com/oliver.francis.33


Nej förmodligen var det en helt vanlig kille som Motståndrörelsen bara gav sig på helt utan anledning!


Vi kommer få läsa rubriker som: Han var en snäll människa och omtyckt av många!
Han tyckte om djur hans katt tusse var hans bästa vän!
Hans fd flickvän har bara gott att säga, han var mitt livs största kärlek!
Han kunde spotta och kasta sten som ingen annan vän jag haft, extremt aggressiv med total oförmåga att känna sympati!


Finn tre fel!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback