2016-09-16, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JarlBorsen
Ja, det skulle jag nog säga att kan talade om en hel del. Även om han kanske inte kallade dom för just jubelidioter.

Det var ingen som frågade eftersom han själv talade om det. Sammanfattningsvis kan man väl säga att han menar att det är kul.

Men då är han ju själv en sån jubelidiot!!!! Eftersom han stod o kacklade för att sälja!!!

Och kan alla leva på passiva inkomster? Vem skall produzera o leverera?

Inga frågor om detta?

DESKI hade svarat - i princip kan VI ALLA leva på passiva inkomster men då måste
vi ha billiga Gastarabeiters som för låg lön servar oss med sin produktivitet
MEN This Concept är ju i princip olaglig i det här landet - här är det ju AzylKöret
o Icke-Anställningsbara invandrare som skall ha rätten till de passiva inkomsterna
och märkligt nog ifrågasätts inte detta.

Även Mr Rich Dad - Poor Dad är en Bluff o Båg-are - han lever på boken/böcker
o föredrag - men hans fördel mot Charlie är att det är USA o engelska vilket kan
ge nästan WorldWide market.
Citera
2016-09-18, 21:21
Medlem
JarlBorsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Och kan alla leva på passiva inkomster?
Nej, det är bara 5% som kommer kunna göra det.

Du har mycket frågor om vad han säger på sina föreläsningar. Varför inte gå dit själv istället för att fråga någon som varit där? Det är ju gratis så gå dit med en öppen inställning och var skeptisk till allt du får höra.
Citera
2016-09-19, 11:10
Medlem
Citat:

.

Men då är ju alla som låtsas att alla kan leva på passiva inkomster stooorskojare

Inte ens Charlie själv verkar ju kunna klara av detta - eftersom han måste försöka
luuuraaa sina medmänniskor för att zuuugaaa av dem pengar
Citera
2016-09-19, 11:51
Medlem
Citat:

Du har mycket frågor om vad han säger på sina föreläsningar. Varför inte gå dit själv istället för att fråga någon som varit där? Det är ju gratis så gå dit med en öppen inställning och var skeptisk till allt du får höra.

5% - och var har du fått den siffran ifrån?

Den är alldeles för hög...

Här är länken till World Ventures redovisning från 2015 som speglar verkligheten i MLM världen på ett bra och korrekt sätt...

https://assets.wvholdings.com/1/PDF/...closure_us.pdf

22.24% -> Tjänade någonting i bonus (Allt från 1$-xxxxxxx$
77.76% -> Tjänade ingenting i Bonus

Medelinkomsten för SAMTLIGA (inkl. de som tjänade #null) var $300.35

Medelinkomsten för ENDAST de som fick bonus var $1,348.82
Medianinkomsten för ENDAST de som fick bonus var $150.00

Och tittar du på Tabellen i dokumentet så ser du att antalet individer som har en....
Medelinkomst på $25,312.83 eller mer är ofattbara....

0,261%!

Där har du den korrekta siffran om antalet individer som kan leva på sin nätverksinkomst (Läs: Bluff verksamhet) och inte göra något annat...

För att sätta siffran i ett koncept...

Ett MLM företag som har 500.000 medlemmar så är det 130 individer som kan "leva" på inkomsten.
Även om merparten av dessa ligger i det lägre spannet på c:a 200k per år i inkomst.

Med andra ord - 99% kan inte leva på det - 1% kanske kan göra en slant eller två slantar.....
Citera
2016-09-19, 19:35
Medlem
JarlBorsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
5% - och var har du fått den siffran ifrån?
Du menar var Charlie fått den ifrån? Det vet jag inte men det är siffran han nämnde flera gånger. 95% av befolkningen kör på som alla andra och lönejobbar i 40-50 år för att sedan gå i pension med halva inkomsten.

Charlie menar naturligtvis inte att dom passiva inkomsterna bara skall komma från MLM. Det finns ju massor av passiva inkomster. Jag tror att en stor del av Balansekonomis kurser handlar om att hitta vilka passiva inkomster som passar för varje individ. Själv kommer jag inte gå några kurser eftersom jag redan hittat 3-5 passiva inkomster som jag kommer kunna leva på om 8-10 år.
Citera
2016-09-20, 09:36
Medlem
Citat:
Du menar var Charlie fått den ifrån? Det vet jag inte men det är siffran han nämnde flera gånger. 95% av befolkningen kör på som alla andra och lönejobbar i 40-50 år för att sedan gå i pension med halva inkomsten.

Charlie menar naturligtvis inte att dom passiva inkomsterna bara skall komma från MLM. Det finns ju massor av passiva inkomster. Jag tror att en stor del av Balansekonomis kurser handlar om att hitta vilka passiva inkomster som passar för varje individ. Själv kommer jag inte gå några kurser eftersom jag redan hittat 3-5 passiva inkomster som jag kommer kunna leva på om 8-10 år.

Det är du som skriver "Nej, det är bara 5% som kommer kunna göra det." , du påpekar heller inte att siffran kommer från Charlie.
(FB) Lyxfällan, Charlie Söderberg, Balansekonomi och pyramidspel
Observera att sifrran 5% är en lögn i MLM sammanhang. Du har fått exempel på detta från mig - annars är det fritt fram och googla så kommer du att hitta samma siffror

Och om nu Charlie menar att dom passiva inkomsterna inte endast skall komma från MLM så får han nog ta och förklara i detalj vart dom passiva inkomsterna skall komma ifrån.
Samhället är sedan stenåldern uppbyggt på byteshandel och det krävs att man gör något för att kunna få något. Och då säga att man skall hitta en passiv inkomst som passar en individ är rent skitsnack.

Och du hävdar att du har hittat 3-5 passiva inkomster som du kommer att kunna leva på om 8-10 år? Jaha - och hur hade du tänkt att kunna leva fram tills dess då?
Hur har du tänkt att pensionen skall bli? Hur har du tänkt dig om dina passiva inkomster skiter sig och det visar sig att du inte har något att leva på om 8-10 år?
Citera
2016-09-20, 10:07
Medlem
JarlBorsens avatar
Citat:
Det är du som skriver "Nej, det är bara 5% som kommer kunna göra det." , du påpekar heller inte att siffran kommer från Charlie.
Men nu har jag har förtydligat att det är Charlie som uppger detta.

Citat:
Observera att sifrran 5% är en lögn i MLM sammanhang. Du har fått exempel på detta från mig - annars är det fritt fram och googla så kommer du att hitta samma siffror
Det är du som kopplat ihop siffran 5% med MLM. Jag är totalt ointresserad av MLM.

Citat:
Och om nu Charlie menar att dom passiva inkomsterna inte endast skall komma från MLM så får han nog ta och förklara i detalj vart dom passiva inkomsterna skall komma ifrån.
Då får du väl släpa dig iväg till ett av hans gratisseminarier för att få mer information.

Citat:
Och du hävdar att du har hittat 3-5 passiva inkomster som du kommer att kunna leva på om 8-10 år? Jaha - och hur hade du tänkt att kunna leva fram tills dess då?
Jag har ett vanligt jobb och sparar 60% av min lön som jag investerar i framtida passiva inkomster.

Citat:
Hur har du tänkt att pensionen skall bli?
Det är mina passiva inkomster som är min pension. Uttagsåldern för allmän pension och tjänstepension kommer att höjas så när den väl kommer så ser jag det som bonus.

Citat:
Hur har du tänkt dig om dina passiva inkomster skiter sig och det visar sig att du inte har något att leva på om 8-10 år?
Mina passiva inkomster är betydligt mer pålitliga än svenska pensionssystemet. Fördelen är också att jag har flera inkomstkällor så även om en av dom skulle minska under några år så gör det inte så mycket.
Senast redigerad av JarlBorsen 2016-09-20 kl. 10:22.
Citera
2016-09-23, 10:24
Medlem
Citat:
Men nu har jag har förtydligat att det är Charlie som uppger detta.

Det är du som kopplat ihop siffran 5% med MLM. Jag är totalt ointresserad av MLM.

Då får du väl släpa dig iväg till ett av hans gratisseminarier för att få mer information.

Jag har ett vanligt jobb och sparar 60% av min lön som jag investerar i framtida passiva inkomster.

Det är mina passiva inkomster som är min pension. Uttagsåldern för allmän pension och tjänstepension kommer att höjas så när den väl kommer så ser jag det som bonus.

Mina passiva inkomster är betydligt mer pålitliga än svenska pensionssystemet. Fördelen är också att jag har flera inkomstkällor så även om en av dom skulle minska under några år så gör det inte så mycket.

Nu har du förtydligt att Charlie sagt det - och det är självklart att 5% kopplas med MLM eftersom det är det forumet tråden ligger i.

Om du jobbar vanligt och investerar i passiva inkomster som inte är MLM/Nätverksförsäljning så har det inte med tråden att göra utan är Off Topic och bör istället diskuteras i Ekonomi då det handlar om helt annan investering. (Fastigheter - värdepapper etc.)

Och nej - jag kommer konstant att vägra gå på något av dessa seminarium - det är bara att läsa genom tråden och dessa bluffar som "inte gick så bra" (Balansekonomi och Better Globe)

Du kan ju läsa följande inlägg lite mer ingående , som handlar om just denna (bluff) gratis föreläsning...

Slutet av semenariet började säljsnacket.
De erbjuder någon form av utbildning, där hela utbildningen kostar 21 500 kr. (Vart tog "gratis" vägen?) Men man kunde nappa på första delen för 3750 kr, MEN om man agerade direkt innan man lämnade salongen kunde man få denna del för 2200 kr.
Det lovades mycket guld och gröna skogar så det var väldigt tragiskt när man gick därifrån och såg hur folk rusade fram för att "skriva upp sig".

Och vaknar du inte - så räcker det med att titta på pyramidspelsupplägget i Betterglobe...

Så nej - bluff , bluff , och åter bluff...

Undvik detta skit!
Citera
2016-09-23, 20:09
Medlem
JarlBorsens avatar
Citat:
...och det är självklart att 5% kopplas med MLM eftersom det är det forumet tråden ligger i.
Vilket alltså är en felaktig slutsats. 5% har ingenting med MLM att göra.

Citat:
Om du jobbar vanligt och investerar i passiva inkomster som inte är MLM/Nätverksförsäljning så har det inte med tråden att göra utan är Off Topic
Men det var ju DU som ställde frågan!

Citat:
Du kan ju läsa följande inlägg lite mer ingående , som handlar om just denna (bluff) gratis föreläsning...
Och du kan ju sluta att vara så naiv och sluta tror att allt som står på Flashback är sant. Gå dit och bilda dig en egen uppfattning.

Citat:
Slutet av semenariet började säljsnacket.
De erbjuder någon form av utbildning, där hela utbildningen kostar 21 500 kr. (Vart tog "gratis" vägen?)

Att gå till en bilhandlare är gratis. Bilhandlaren kommer berätta vad olika bilar kostar. Enligt din logik är det alltså inte gratis att gå till en bilhandlare.

Men då har jag ett tips till dig. Gå på seminariet och när det är en kvart kvar så reser du dig och går. Då slipper du säljsnacket.
Citera
2016-09-26, 11:42
Medlem
Citat:
Vilket alltså är en felaktig slutsats. 5% har ingenting med MLM att göra.

Om 5% inte har med MLM att göra så var det helt onödigt i sammanhanget.
Det är redan konstaterat i tråden om bolagen (som nämns i tråden) verkar via nätverksförsäljning (MLM) upplägg och därmed gäller 0,2% som kan få en inkomst som går at leva på.

Citat:
Men det var ju DU som ställde frågan!

*suck* Tråden handlar om Nätverksförsäljning och där handlar det om 99,8% klappmongon som tror att det går att leva på det

Citat:
Och du kan ju sluta att vara så naiv och sluta tror att allt som står på Flashback är sant. Gå dit och bilda dig en egen uppfattning.

Jag tar allt som står på Flashback med en nypa salt och läser även andra länkar.
(Bara att läsa runt på andra forum + använda google)
1) Nätverksförsäljning kan endast 0,2% leva på
2) Balansekonomi är en humbug föreläsning som går ut på att Charlie mf.l skall sälja kurser.
Om jag skall gå på en föreläsning så skall det inte vara en försäljnings föreläsning.

Citat:
Att gå till en bilhandlare är gratis. Bilhandlaren kommer berätta vad olika bilar kostar. Enligt din logik är det alltså inte gratis att gå till en bilhandlare.

Men då har jag ett tips till dig. Gå på seminariet och när det är en kvart kvar så reser du dig och går. Då slipper du säljsnacket.

Här börjar du likna ett MLM-Klappmongo som hävdar att "Sälja <valfri MLM produkt> är samma sak som en bilföräljare. Samma upplägg". (NEJ! Det är INTE samma upplägg att sälja en bil som att sälja <valfri MLM produkt>)

Jag går gratis in till en bilhandlare och jag får INGEN föreläsning om bilen jag vill köpa om jag inte SJÄLV ber om det.

Går jag på en föreläsning - då vill jag höra en föreläsning och INTE ett säljsnack.

Detta är en bluff - det är konstaterat flertalet gånger i tråden.

http://betterglobe.rikatillsammans.se/ -> Den sidan försvann för det var ett pinsamt upplägg....
Träd som garanterar 15% tillväxt?
Genom att vi köper träd och donationspaket via Better Globe äger vi en tillgång som under 15 år genererar ca 15% avkastning per år. Dessutom – efter 20 år avverkas trädet, säljs på öppna marknaden och inbringar ungefär 10 gånger pengarna (1000%) i avkastning.

https://www.betterglobe.com/ -> Här är den pinsamma sidan som är helt värdelös

Och googlar man Balansekonomi och läser andra länkar än Flashback så kommer man till samma slutsats som "fbsmurf" gjorde redan i 1:a inlägget 2009-10-25

"Balansekonomi fungerar som en rekryteringsbas för allehanda pyramidliknande investeringar"

Nä - man skall inte röra "Balansekonomi" ens med tång
Citera
2016-09-26, 12:25
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloud63
Kom precis hem från ett seminarium i Örebro som mamma drog mig till då det var gratis och jag tänkte väl att det inte kunde vara så farligt.

Nu efter jag har varit där och låtit det smälta i några timmar är jag både inspirerad och rent utsagt rädd.

Det första började med en dånande röst som höjde Charlie till skyarna och att han var guds gåva för våra bankkonton eller nått.

Som många har sagt, inget har förändrats i hans reportoar de senaste åren. Han talade om hur låsta vi är i våra beteenden och annat. Talade om hur han hade haft en tumör på hjärnan och hans fina lägenhet som han tydligen tjänade pengar på att bo i. Överlag ett underhållande tal. Men det märktes att det hela var VÄLDIGT inövat då några modiga själar försökte ställa någon snabb fråga om nått och blev genast nedstängt totalt och han sa: "Vi har frågor för sen där nere." (där man anmälde sig för kick-off och där deras "crew" var) och fortsatte som inget hade hänt.

Han nämnde passiva inkomster och hur fantastiska dom var men gick aldrig in på något specifikt för "Allas situationer är annorlunda."

Han lyckades också slinka in lite saker som: "Är du villig att göra saker som kommer få dig att verka som en idiot i 5 år för att få det 95% av människor inte har?" Tänker nu i efterhand på det här som andra talade om i tråden med det där bluff trädföretaget i Afrika. Han har mer eller mindre säkerställt att de personer som går med kommer be tillbedda att göra rent utsagt idiotiska handlingar och sen kommer tänka "Ska jag investera hela pensionssparningen i syrgas tuber då ozonlagret kommer försvinna snart och kommer då öka i pris då folk behöver syre? Det verkar dumt, men det är bara ett steg. Charlie sa att det skulle verka dumt. Snart är jag skit-rik!".

Sen var han väldigt mån om att man skulle anmäla sig NU och inte imorn för då är "inspirationen borta" och att "Smälta inspiration är som att smälta mat. Det blir bara skit." (hahaha) eller så råkar man kanske stöta på någon som ifrågasätter det hela (får vett i skallen på dig) och säger att det är ett pyramidspel eller en sekt. Så man skulle anmäla sig direkt för annars händer det inte och för bara OSS som var där fick vi det fantastiska erbjudandet (inte lika fantastiskt som folk tidigare i tråden verkar det som) med kick-off för BARA 2800:- "istället" för "ordinarie" 3800:-. Han har vid det här laget garderat sig själv väldigt väl mot alla konterargument och "nej-sägare".

Det hela avslutas med ett sales-pitch på en halvtimma för deras kurs och kick-off.

Som sagt, det var underhållande. Men det som skrämde skiten ur mig var att det faktiskt fungerar på riktigt. Jag hörde folk tala om hur de skulle anmäla sig till hela kursen och om hur mycket pengar de skulle tjäna. Till och med morsan anmälde sig till kick-off nu i början på oktober. Försökte tala vett med henne men de hade redan tagit över hennes hjärna och hon sa i princip: "Charlie varnade mig för folk som dig."

Hon berättade att hon också var sugen på att ta hela kursen som gick på 22000:- som skulle börja i mars någon gång, så det är dags att börja spara undan pengar och fly härifrån så fort det bara går innan det här skeppet sjunker på grund av trädinvesteringar i Afrika.

Tyckte det var väldigt generöst med ett gratis event så här stort, hela konserthuset i Örebro med flera anställda som jobbade med placering och kontrollanter men efter lite matte så var det inte like oskyldigt längre

700 var där så om man nu underskattar antalet idioter där så låt oss säga att 200 x 2800 = 560 000

Då inte inräknat de som tänkte gå hela jävla milen med 22 000

Skrämmande på en helt ny nivå. Det är en sak när man hör andra bli lurade men när det är en själv som kommer bli drabbad

Väldigt skrämmnande hur utstuderad manipulationen är samt hur naiva och lättstyrda många människor är. För vissa är det väldigt tydligt när någon försöker med klassiska medel att manipulera en. För andra är det bara ett bra generöst affärsförslag.

Jag är intresserad av den psykologiska biten bakom MLM. Rekryteringen. Jag brukar jämföra det med sekter. Det finns många mekanismer som de båda grupperna använder. Jag har varit på besök hos en sekt en gång. Det var mycket värre än man kunde tro. De sa också att man inte ska tänka efter innan man ger bort pengar. Det verkar funka bra på lättstyrda människor. Att kapa deras hjärna innan andra (familj, vänner) styr in dom på en mer kritisk bana. Ofta vill man avskärma individen från kontaktnätet för att göra en mer lättstyrd.

Intressant i detta fall med Charlie hur man lägger upp för framtida konfrontationer med vänner och familj som kanske kommer försöka argumentera mot MLM-företaget. Att hon redan innan blivit "varnad" för att folk inte kommer tro på det eller inte förstå. Det gör personen mer resistent för resonemang. Har de fått lära sig att inte lyssna på det så kickar den försvarsmekanismen in. Det handlar om att man vill tro på snabba, lättförtjänta pengar. Precis som som hos sekter är tron central och människor kan klinga sig fast vid drömmen förvånadsvärt länge. Det ligger i människans natur att leta efter argument som stöder ens tes och bortse från det som inte överensstämmer.

Många gatu-scams bygger även på att beslutet ska ske på en gång. Bestäm dig här och nu så kommer du bli rik. Det handlar ofta om "guld" som man får köpa generöst billigt. Det viktiga är att få den tilltänkta köparen att agera innan han hinner tänka efter kritiskt. Få honom/henne att tro att hen kommer ångra sig annars. Det är tillfälliga möjligheter. T ex extrapris som bara gäller en kort tid.

På sekten sa dom dock att tvivlande tankar kommer från djävulen. Men att om man ger pengar så kommer gud ge tillbaka ännu mer. Så det är ungefär samma incitament man ger människor.

Sånna här säljevent är ju ofta rena haleluja-eventen. När publiken ska jubla och sjunga och tramsa. För att alla ska ryckas med i masspsykosen. Känna sig delaktiga i en grupp och de andras tro och entusiasm fungerar försäkrande. Själva showen är viktig, ofta rikligt påkostad och maffig för att imponera på publiken och ge ett intryck av pengar och makt. Man har alltid en karismatisk ledare. Gärna en som ser bra ut. Som ger intrycket av att den har förstått lite mer och kan lite mer än vanliga människor. Han/hon ska gärna ge ett ledigt empatiskt intryck.
Senast redigerad av mahutma_homo 2016-09-26 kl. 12:28.
Citera
2016-09-28, 16:47
Medlem
JarlBorsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
Sånna här säljevent är ju ofta rena haleluja-eventen. När publiken ska jubla och sjunga och tramsa. För att alla ska ryckas med i masspsykosen.
Ja, jag anmälde mig till hela kurspaketet direkt, har köpt en hel regnskog och sagt upp bekantskapen med släkt, vänner och brevbäraren. Eller inte.

Om man bara har en sund kritisk inställning så kan man gå på en föreläsning utan att gå med i en sekt. Är man dock osäker på sig själv och inte riktigt vet om man klarar av stå emot frestelsen att anmäla sig på en kurs för 20000:- så skall man nog stanna hemma. Stäng av telefonen också ifall det skulle ringa en telefonförsäljare - du kommer inte kunna tacka nej.

Ibland undrar man VEM som har svårt att tänka själv...
Senast redigerad av JarlBorsen 2016-09-28 kl. 16:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in