Citat:
Ursprungligen postat av
JarlBorsen
Vilket alltså är en felaktig slutsats. 5% har ingenting med MLM att göra.
Om 5% inte har med MLM att göra så var det helt onödigt i sammanhanget.
Det är redan konstaterat i tråden om bolagen (som nämns i tråden) verkar via nätverksförsäljning (MLM) upplägg och därmed gäller 0,2% som kan få en inkomst som går at leva på.
Citat:
Ursprungligen postat av
JarlBorsen
Men det var ju DU som ställde frågan!

*suck* Tråden handlar om Nätverksförsäljning och där handlar det om 99,8% klappmongon som tror att det går att leva på det
Citat:
Ursprungligen postat av
JarlBorsen
Och du kan ju sluta att vara så naiv och sluta tror att allt som står på Flashback är sant. Gå dit och bilda dig en egen uppfattning.
Jag tar allt som står på Flashback med en nypa salt och läser även andra länkar.
(Bara att läsa runt på andra forum + använda google)
1) Nätverksförsäljning kan endast 0,2% leva på
2) Balansekonomi är en humbug föreläsning som går ut på att Charlie mf.l skall sälja kurser.
Om jag skall gå på en föreläsning så skall det inte vara en försäljnings föreläsning.
Citat:
Ursprungligen postat av
JarlBorsen
Att gå till en bilhandlare är gratis. Bilhandlaren kommer berätta vad olika bilar kostar. Enligt din logik är det alltså inte gratis att gå till en bilhandlare.
Men då har jag ett tips till dig. Gå på seminariet och när det är en kvart kvar så reser du dig och går. Då slipper du säljsnacket.
Här börjar du likna ett MLM-Klappmongo som hävdar att "Sälja <valfri MLM produkt> är samma sak som en bilföräljare. Samma upplägg". (NEJ! Det är INTE samma upplägg att sälja en bil som att sälja <valfri MLM produkt>)
Jag går gratis in till en bilhandlare och jag får INGEN föreläsning om bilen jag vill köpa om jag inte SJÄLV ber om det.
Går jag på en föreläsning - då vill jag höra en föreläsning och INTE ett säljsnack.
Detta är en bluff - det är konstaterat flertalet gånger i tråden.
http://betterglobe.rikatillsammans.se/ -> Den sidan försvann för det var ett pinsamt upplägg....
Träd som garanterar 15% tillväxt?
Genom att vi köper träd och donationspaket via Better Globe äger vi en tillgång som under 15 år genererar ca 15% avkastning per år. Dessutom – efter 20 år avverkas trädet, säljs på öppna marknaden och inbringar ungefär 10 gånger pengarna (1000%) i avkastning.
https://www.betterglobe.com/ -> Här är den pinsamma sidan som är helt värdelös
Och googlar man Balansekonomi och läser andra länkar än Flashback så kommer man till samma slutsats som "fbsmurf" gjorde redan i 1:a inlägget 2009-10-25
"Balansekonomi fungerar som en rekryteringsbas för allehanda pyramidliknande investeringar"
Nä - man skall inte röra "Balansekonomi" ens med tång