Flashback bygger pepparkakshus!
2016-09-06, 23:09
Medlem
Kom precis hem från ett seminarium i Örebro som mamma drog mig till då det var gratis och jag tänkte väl att det inte kunde vara så farligt.

Nu efter jag har varit där och låtit det smälta i några timmar är jag både inspirerad och rent utsagt rädd.

Det första började med en dånande röst som höjde Charlie till skyarna och att han var guds gåva för våra bankkonton eller nått.

Som många har sagt, inget har förändrats i hans reportoar de senaste åren. Han talade om hur låsta vi är i våra beteenden och annat. Talade om hur han hade haft en tumör på hjärnan och hans fina lägenhet som han tydligen tjänade pengar på att bo i. Överlag ett underhållande tal. Men det märktes att det hela var VÄLDIGT inövat då några modiga själar försökte ställa någon snabb fråga om nått och blev genast nedstängt totalt och han sa: "Vi har frågor för sen där nere." (där man anmälde sig för kick-off och där deras "crew" var) och fortsatte som inget hade hänt.

Han nämnde passiva inkomster och hur fantastiska dom var men gick aldrig in på något specifikt för "Allas situationer är annorlunda."

Han lyckades också slinka in lite saker som: "Är du villig att göra saker som kommer få dig att verka som en idiot i 5 år för att få det 95% av människor inte har?" Tänker nu i efterhand på det här som andra talade om i tråden med det där bluff trädföretaget i Afrika. Han har mer eller mindre säkerställt att de personer som går med kommer be tillbedda att göra rent utsagt idiotiska handlingar och sen kommer tänka "Ska jag investera hela pensionssparningen i syrgas tuber då ozonlagret kommer försvinna snart och kommer då öka i pris då folk behöver syre? Det verkar dumt, men det är bara ett steg. Charlie sa att det skulle verka dumt. Snart är jag skit-rik!".

Sen var han väldigt mån om att man skulle anmäla sig NU och inte imorn för då är "inspirationen borta" och att "Smälta inspiration är som att smälta mat. Det blir bara skit." (hahaha) eller så råkar man kanske stöta på någon som ifrågasätter det hela (får vett i skallen på dig) och säger att det är ett pyramidspel eller en sekt. Så man skulle anmäla sig direkt för annars händer det inte och för bara OSS som var där fick vi det fantastiska erbjudandet (inte lika fantastiskt som folk tidigare i tråden verkar det som) med kick-off för BARA 2800:- "istället" för "ordinarie" 3800:-. Han har vid det här laget garderat sig själv väldigt väl mot alla konterargument och "nej-sägare".

Det hela avslutas med ett sales-pitch på en halvtimma för deras kurs och kick-off.

Som sagt, det var underhållande. Men det som skrämde skiten ur mig var att det faktiskt fungerar på riktigt. Jag hörde folk tala om hur de skulle anmäla sig till hela kursen och om hur mycket pengar de skulle tjäna. Till och med morsan anmälde sig till kick-off nu i början på oktober. Försökte tala vett med henne men de hade redan tagit över hennes hjärna och hon sa i princip: "Charlie varnade mig för folk som dig."

Hon berättade att hon också var sugen på att ta hela kursen som gick på 22000:- som skulle börja i mars någon gång, så det är dags att börja spara undan pengar och fly härifrån så fort det bara går innan det här skeppet sjunker på grund av trädinvesteringar i Afrika.

Tyckte det var väldigt generöst med ett gratis event så här stort, hela konserthuset i Örebro med flera anställda som jobbade med placering och kontrollanter men efter lite matte så var det inte like oskyldigt längre

700 var där så om man nu underskattar antalet idioter där så låt oss säga att 200 x 2800 = 560 000

Då inte inräknat de som tänkte gå hela jävla milen med 22 000

Skrämmande på en helt ny nivå. Det är en sak när man hör andra bli lurade men när det är en själv som kommer bli drabbad
Citera
2016-09-06, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloud63
Kom precis hem från ett seminarium i Örebro som mamma drog mig till då det var gratis och jag tänkte väl att det inte kunde vara så farligt.

Nu efter jag har varit där och låtit det smälta i några timmar är jag både inspirerad och rent utsagt rädd.

Det första började med en dånande röst som höjde Charlie till skyarna och att han var guds gåva för våra bankkonton eller nått.

Som många har sagt, inget har förändrats i hans reportoar de senaste åren. Han talade om hur låsta vi är i våra beteenden och annat. Talade om hur han hade haft en tumör på hjärnan och hans fina lägenhet som han tydligen tjänade pengar på att bo i. Överlag ett underhållande tal. Men det märktes att det hela var VÄLDIGT inövat då några modiga själar försökte ställa någon snabb fråga om nått och blev genast nedstängt totalt och han sa: "Vi har frågor för sen där nere." (där man anmälde sig för kick-off och där deras "crew" var) och fortsatte som inget hade hänt.

Han nämnde passiva inkomster och hur fantastiska dom var men gick aldrig in på något specifikt för "Allas situationer är annorlunda."

Han lyckades också slinka in lite saker som: "Är du villig att göra saker som kommer få dig att verka som en idiot i 5 år för att få det 95% av människor inte har?" Tänker nu i efterhand på det här som andra talade om i tråden med det där bluff trädföretaget i Afrika. Han har mer eller mindre säkerställt att de personer som går med kommer be tillbedda att göra rent utsagt idiotiska handlingar och sen kommer tänka "Ska jag investera hela pensionssparningen i syrgas tuber då ozonlagret kommer försvinna snart och kommer då öka i pris då folk behöver syre? Det verkar dumt, men det är bara ett steg. Charlie sa att det skulle verka dumt. Snart är jag skit-rik!".

Sen var han väldigt mån om att man skulle anmäla sig NU och inte imorn för då är "inspirationen borta" och att "Smälta inspiration är som att smälta mat. Det blir bara skit." (hahaha) eller så råkar man kanske stöta på någon som ifrågasätter det hela (får vett i skallen på dig) och säger att det är ett pyramidspel eller en sekt. Så man skulle anmäla sig direkt för annars händer det inte och för bara OSS som var där fick vi det fantastiska erbjudandet (inte lika fantastiskt som folk tidigare i tråden verkar det som) med kick-off för BARA 2800:- "istället" för "ordinarie" 3800:-. Han har vid det här laget garderat sig själv väldigt väl mot alla konterargument och "nej-sägare".

Det hela avslutas med ett sales-pitch på en halvtimma för deras kurs och kick-off.

Som sagt, det var underhållande. Men det som skrämde skiten ur mig var att det faktiskt fungerar på riktigt. Jag hörde folk tala om hur de skulle anmäla sig till hela kursen och om hur mycket pengar de skulle tjäna. Till och med morsan anmälde sig till kick-off nu i början på oktober. Försökte tala vett med henne men de hade redan tagit över hennes hjärna och hon sa i princip: "Charlie varnade mig för folk som dig."

Hon berättade att hon också var sugen på att ta hela kursen som gick på 22000:- som skulle börja i mars någon gång, så det är dags att börja spara undan pengar och fly härifrån så fort det bara går innan det här skeppet sjunker på grund av trädinvesteringar i Afrika.

Tyckte det var väldigt generöst med ett gratis event så här stort, hela konserthuset i Örebro med flera anställda som jobbade med placering och kontrollanter men efter lite matte så var det inte like oskyldigt längre

700 var där så om man nu underskattar antalet idioter där så låt oss säga att 200 x 2800 = 560 000

Då inte inräknat de som tänkte gå hela jävla milen med 22 000

Skrämmande på en helt ny nivå. Det är en sak när man hör andra bli lurade men när det är en själv som kommer bli drabbad

Din spontana känsla är rätt och du resonerar förnuftigt. Hans coachning e skit. Jag förstår inte att folk går på den här skiten och köper fortsättnkngskurser. Hans budskap kan man googla sig till på 5 min, det e grundkurs i hur man skapar sig lycka med en passiv inkomst. Inspirationen och energin kan man få ngn annanstans.
Jag var på det här mötet för 2 år sen i Malmö och jag är en obotlig skeptiker till många saker i livet.
Personligen tyckte jag inte det var fel att gå på den här typen av gratisseminarium då man faktiskt inte offrar mer än 1.5 h eller så.

Satsa på ett bra, gångbart och välbetalt yrke. Äg en bostad långsiktig, skaffa en aktie- och fondportfölj med bra storbolag och äg dem långsiktigt. Där får ni tre råd som inte känns omöjliga hur du blir rik.....
Citera
2016-09-13, 11:39
Medlem
Pasiphaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jan Bolmeson är inget annat än en ren skojare som försöker lura på folk diverse pyramidspel (MLM) så fort han kommer åt.

Mer skojerier från Bolmesson:

https://rikatillsammans.se/2016/09/1...h-en-bubblare/

Försöker låta opartisk men gör reklam för skitkortet NOWO. Vilken bondfångare han är.
Citera
2016-09-15, 17:02
Medlem
JarlBorsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasiphae

Försöker låta opartisk men gör reklam för skitkortet NOWO. Vilken bondfångare han är.
Han går igenom fördelar och nackdelar med olika bank- och kreditkort. Han är tydlig med att NOWO-kortet inte är det bästa kortet och att han tjänar pengar på dom han rekryterar.

Fattar inte hur någon normalbegåvad person skulle kunna bli lurad.
Citera
2016-09-15, 23:25
Medlem
Pasiphaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JarlBorsen
Han går igenom fördelar och nackdelar med olika bank- och kreditkort. Han är tydlig med att NOWO-kortet inte är det bästa kortet och att han tjänar pengar på dom han rekryterar.

Fattar inte hur någon normalbegåvad person skulle kunna bli lurad.

Du är en fin människa som tror så om folk.
Citera
2016-09-16, 16:11
Medlem
JarlBorsens avatar
Citat:
Du är en fin människa som tror så om folk.
Folk = dom som läser bloggen eller folk = Jan?
Citera
2016-09-16, 20:54
Medlem
nackas avatar
Citat:

https://rikatillsammans.se/2016/09/1...h-en-bubblare/

"Jag får varje dag mejl med erbjudande som jag tackar nej till, som jag skulle tjänat mer pengar på. Jag tjänar tillräckligt med pengar i mitt liv för att sälja ut mig på det sättet som antyds."

Haha, vilken jävla lirare. Nej, han marknadsför förstås NOWO för att det är så revolutionerande med ett kort som drar en extra procent på varje inköp och för över pengarna till ett sparande. Man kan väl för tusan föra över pengarna till ett sparande på egen hand så får man dessutom privilegiet att bestämma själv hur pengarna skall investeras.

Nej, det är klart att han inte gör det för pengarna.
Citera
2016-09-16, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nacka

Nej, det är klart att han inte gör det för pengarna.

Jan Bolmeson är en riktigt vidrig människa. Han är beredd att gå över lik för pengar. Tyvärr är det så att han numera är mer slipad än när han började. Han är bättre på att dölja sitt lurendrejeri bland vanliga ekonomi- och spartips. Han försöker umgås i seriösa sammanhang såväl irl som i sociala medier. Men hans bakgrund finns bara en enkel googling bort. Han började med att sälja in pyramidspel i sektliknande organisationer, organisationer som likt religiösa sekter uppmanade medlemmarna att avbryta kontakten med alla "negativa" personer som stod i vägen för framgång. Även Jan Bolmeson uppmanade till detta, och tog själv avstånd från sin egen familj i ett inlägg på bloggen.

Han har lurat många personer på detta sätt. Än idag försöker han via pyramidsekten Better Globe lura folk på pengar genom bedrägliga påståenden om extrem avkastning från trädplantering i Afrika. Vad Bolmeson inte är lika öppen med är att han själv drar in extrema summor på provision genom att lura in andra i Better Globe.

Hur många människor blåste inte Bolmeson när han var involverad i pyramidspelet Bridge Investment Network?

Se gärna bedragaren framträda i videor på bloggen. Hur kan någon få förtroende för den mannen? Jag ser i alla fall rakt igenom honom.
Citera
2016-09-16, 21:15
Medlem
JarlBorsens avatar
Klart han han vill tjäna pengar. Han skriver ju själv:

"Det är ett av mina sätt att finansiera tiden jag lägger på bloggen."
Citera
2016-09-16, 21:34
Medlem
JarlBorsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Än idag försöker han via pyramidsekten Better Globe lura folk på pengar genom bedrägliga påståenden om extrem avkastning från trädplantering i Afrika. Vad Bolmeson inte är lika öppen med är att han själv drar in extrema summor på provision genom att lura in andra i Better Globe.

Personligen skulle jag aldrig investera pengar i Better Globe p.g.a att det är alldeles för många osäkra faktorer under investeringsperioden. Men återigen tycker jag att Jan är väldigt tydligt med riskerna:
https://rikatillsammans.se/2013/12/0...-better-globe/

Han är ju också tydlig med att han tjänar pengar på dom träd han säljer men jag har inte sett att han skriver hur mycket han får. Var har du sett det?
Citera
2016-09-16, 21:39
Medlem
Förklarade Charlie Söderberg varför det finns jubelidioter som tjänar Aktiva
Pengar eller Jobbar/Produzerar för att få in pengar?

Var det ingen som frågade varför han som är expert på passiva inkomster
står där o snackar skit o skall jobba aktivt för pengar på o med sina kurser
istället för att bara sitta på arslet och se pengarna ramla in som tidvattenvågor?
Citera
2016-09-16, 21:50
Medlem
JarlBorsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Förklarade Charlie Söderberg varför det finns jubelidioter som tjänar Aktiva
Pengar eller Jobbar/Produzerar för att få in pengar?
Ja, det skulle jag nog säga att kan talade om en hel del. Även om han kanske inte kallade dom för just jubelidioter.

Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Var det ingen som frågade varför han som är expert på passiva inkomster
står där o snackar skit o skall jobba aktivt för pengar på o med sina kurser
istället för att bara sitta på arslet och se pengarna ramla in som tidvattenvågor?
Det var ingen som frågade eftersom han själv talade om det. Sammanfattningsvis kan man väl säga att han menar att det är kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in