Från matchtråden:
Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Har ingen aning om Acquafrescas status när det gäller skador, men tycker att det är tragiskt att han inte ens ingår I Bolognas trupp utan bara sitter av sitt kontrakt.
Samtidigt har han précis fyllt 29 år och kanske vill casha hem. Han har fin karaktär och är seriös. En fin spelare, så om han har har vilja kan jag tänka mig att han fortsätter spela på en lägre nivå.
Hade varit fint i Olbia...

En av mina favoriter då han spelade i Cagliari. Herregud då han bildade anfall tillsammans med Matri med en Cossu bakom som kunde briljera.
Inget fel på Joao Pedro eller för den skull på den gigantiska talangen Barella, men de når (ännu) inte Cossus höjder.
Oavsett verkar Acquafresca vara fantastiskt sympatisk. Skador och otur har gjort at han numera sitter på läktaren. Men som jag lyfter i matchtråden så hade det varit fint om han valt att fortsätta i Olbia.
Olbia har ett lag bestående av utlånade talanger från Cagliari, och gamla hjältar som
Pisano och
Cossu!
Tyvärr har det inte startat särskilt väl för Olbia. En seger, två oavgjorda och två förluster gör att de ligger på den undre halvan av sin grupp i Serie C (Lega pro). Men det kan vara finst att som nykomling lyckas etablera sig...