2016-09-19, 19:11
Medlem
Vill lyfta fram Pisacane. En fin spelare som spelar med stort hjärta.

Han orsakade straffen som Rafael räddade (Jag tyckte nog att det var utanför straffområdet).

Och jag tror att jag tidigare nämnt att han tackade nej då Ravennas president i Lega Pro erbjöd honom en årslön för en läggmatch. Något som han hyllades för och som gjorde att Prandelli kallade upp honom att delta i gli Azzurris sammankomst. Sedan blev han också utnämnd till Fifas ambassadör osv medan han själv tyckte att allt var överdrivet eftersom det var självklart...

Han fyllde 30 år i januari och gjorde igår sin Serie A-debut. Kolla in intervjun efter matchen (1 min 22 sek):
https://www.youtube.com/watch?v=YU2u-Phy3VM

Det är den typen av spelare jag vill se.

Han refererar dessutom till då han drabbades av Guillain-Barrés syndrom (som kännetecknas av förlamning i armar och ben).
https://sv.wikipedia.org/wiki/Guillain-Barr%C3%A9s_syndrom

Han var en stor talang då han som 14-åring drabbades, men är nu i Serie A! Och vill såklart tacka all de som varit där när han kämpade i motvind. Klart det är känslosamt.

Och sedan detta där han tackar alla:
https://www.instagram.com/p/BKgXOC5hKpH/?taken-by=fabioemariarosariapisacane

Vackert och fint!

PS
Rastelli tränade Avellino i Serie B 2013, där även Pisacane spelade. Sedan dess har de följts åt.
Senast redigerad av Brille68 2016-09-19 kl. 19:30.
Citera
2016-09-19, 22:04
Medlem
Pisa mot Brescia (1 min 33 sek):

https://www.youtube.com/watch?v=GWjZxDBXa7U

Gattuso och Brocchi, en annan tid, en annan plats (3 min 3 sek):

https://www.youtube.com/watch?v=7yHm6OJBcp4

Och efter matchen bytte Gattuso tröja:
https://www.youtube.com/watch?v=U0Id3bZrkpo
Citera
2016-09-20, 01:11
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Frank De Boer undvek giljotinen igår, seger mot Juve borde ge honom fripass till säsongens slut iaf tycker man. Napoli i topp, vad tycker trådens deltagare om Milik? Har Napoli världens bästa talangscouter eller har de bara ren tur? Milik har väl redan nu dubblats i värde.
Citera
2016-09-20, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Frank De Boer undvek giljotinen igår, seger mot Juve borde ge honom fripass till säsongens slut iaf tycker man. Napoli i topp, vad tycker trådens deltagare om Milik? Har Napoli världens bästa talangscouter eller har de bara ren tur? Milik har väl redan nu dubblats i värde.

Tyckte i somras att det är en bra värvning, tyckte också att han var rätt spelare, även om han kändes något dyr, fast samtidigt är han ung, jobbar bra, hade ett bra målsnitt i Holland och det är väl vad man får betala om man vill ha en sådan spelare idag.

Han kostade Napoli 35 miljoner €, vet doc inte vad han var värderad till då men som han har inlett känns det just nu som ett kap iaf.

Med tanke på att han målat rätt friskt i Holland så tycker jag inte att man ge scoutingverksamheten någon enorm cred; det Napoli är duktiga på är hitta och knyta till sig toppspelare från mindre klubbar eller spelare från större klubbar som inte riktigt platsat men ändå har rätt hög potential.
Citera
2016-09-21, 09:50
Medlem
Glantons avatar
Förutom fullträffen med Milik så har ju Giuntoli även förlängt Koulibalys kontrakt till 2021.
Snyggt!
Citera
2016-09-21, 11:05
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Förutom fullträffen med Milik så har ju Giuntoli även förlängt Koulibalys kontrakt till 2021.
Snyggt!

Och så länge man inte är juventini så är det fantastiskt att ligan inte leds av turinlaget fem omgångar in säsongen.
Citera
2016-09-21, 18:34
Medlem
Var en fin och öppen match mellan Montellas Milan och Inzaghis Lazio. Och det vinner såklart Milan på, som följdaktigt dominerade tämligen stort. Man hade kunnat ha vunnit med ännu mer om Niang hade varit skarp i avslutningarna.

Oavsett så såg det bra ut för Milan, som spelar med ett antal unga intressanta spelare. Donnarumma, Romagnoli, Calabria och så gillar jag dessutom Bonaventura. (Och så kom Locatelli in.) De har en grund att bygga på när kineserna öppnar plånboken.
Citera
2016-09-21, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Jag vet inte heller. Jag har inte sett några av deras matcher, men det borde jag nog göra. Är dom bara ett tillfälligt topplag innan dom riktiga lagen kommer igång? Deras resultat visar på motsatsen. Idag vann dom över Novara med 3-1 på hemmaplan. Fyra matcher, fyra vinster. Kanske kan dom göra som Frosinone.

Litteri har gjort mål i alla Cittadellas matcher. Hur ser rekordet ut i Serie B, vem har gjort mål i flest matcher i rad från första matchen för säsongen?

Inget mål av Litteri, men väl av Arrighini som gav Cittadella en bortaseger mot Avellino. Fem raka segrar och 15 poäng efter fem omgångar!!!

Jag får väl lägga lite tid på att ta reda på vafan som händer. Inga billiga genvägar utan alla spelarna i startelvan var italienare. Vansinnigt imponerande alldeles oavsett. Spelade i Serie C (Lega Pro) förra säsongen och nu i Serie B. Samma tränare, Roberto Venturato. Ingen gröngöling (53 år) men har aldrig tränat så högt som Serie B tidigare.
Citera
2016-09-21, 19:06
Medlem
Man skulle kunna tro att allt är frid och fröjd i Cagliari efter att de tog sin första seger för säsongen? Men tyvärr är livet inte så enkelt.

Vissa grupperingar sjöng körer om att legoknektar inte kan vara kaptener. Och det var speciellt riktat mot den gode Storari. Det ledde till internbox och osämja.

Jag är kluven.

Tydligen har Storari i intervjuer varit lite för öppen med att han såklart gillar Juventus. Vilket är ok för alla. Men att samtidigt bära kaptensbindeln för Cagliari är inte ok för alla.

Dessena är kapten, men i hans frånvaro har Storari varit förstavalet men nu vill delar av fansen att förstavalet borde vara hemmasonen Sau. Det handlar alltså inte om att man inte vill att Storari ska vara förstamålvakt utan endast om att han inte ska vara kapten.

Blir därför spännande att se hur han hanterar kvällens match. Storari och Padoin ska balansera sin vänskap med Juventus och dess spelare med att hedra Cagliaris tröja. Storari kommer att bära kaptensbindeln.

En anekdot är att Storaris barn blev ifrågasatta då de hade Bruno Alves respektive Borriellos tröja på sig, eftersom de borde heja på Juventus. Men de svarade att de höll på Cagliari, precis som sin pappa.
Senast redigerad av Brille68 2016-09-21 kl. 19:14. Anledning: stavfel...
Citera
2016-09-21, 20:32
Medlem
Från matchtråden:

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Har ingen aning om Acquafrescas status när det gäller skador, men tycker att det är tragiskt att han inte ens ingår I Bolognas trupp utan bara sitter av sitt kontrakt.

Samtidigt har han précis fyllt 29 år och kanske vill casha hem. Han har fin karaktär och är seriös. En fin spelare, så om han har har vilja kan jag tänka mig att han fortsätter spela på en lägre nivå.

Hade varit fint i Olbia...

En av mina favoriter då han spelade i Cagliari. Herregud då han bildade anfall tillsammans med Matri med en Cossu bakom som kunde briljera.

Inget fel på Joao Pedro eller för den skull på den gigantiska talangen Barella, men de når (ännu) inte Cossus höjder.

Oavsett verkar Acquafresca vara fantastiskt sympatisk. Skador och otur har gjort at han numera sitter på läktaren. Men som jag lyfter i matchtråden så hade det varit fint om han valt att fortsätta i Olbia.

Olbia har ett lag bestående av utlånade talanger från Cagliari, och gamla hjältar som Pisano och Cossu!

Tyvärr har det inte startat särskilt väl för Olbia. En seger, två oavgjorda och två förluster gör att de ligger på den undre halvan av sin grupp i Serie C (Lega pro). Men det kan vara finst att som nykomling lyckas etablera sig...
Senast redigerad av Brille68 2016-09-21 kl. 20:35.
Citera
2016-09-21, 21:20
Medlem
Knugen37s avatar
Balotelli två mål ikväll igen, denna gång mot Monaco.
Citera
2016-09-21, 22:41
Medlem
Inför dagens matcher:
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Tre rimligen säkra segrar är Inter, Juventus, och Roma...

Gemensam målskillnad 10-0

Framförallt måste jag ifrågasätta Allegris utagning, eftersom man ställer upp med ett bättre lag mot Cagliari (med t ex Barzagli, Higuain osv) än mot Inter... samtidigt tror jag att vi kan konstatera att om inte Inter hade besegrat ett svagt Juventus så hade Juve aldrig spelat apa mot Cagliari.

Vissa misstar det med att ha vinnarinställning. Jag hävdar motsatsen. Vinnarinställning är att vinna de viktiga matcherna... det som Juventus nu försöker med tyder på en svaghet. Trist som fan eftersom jag räknar dem som kanske världens bästa fotbollslag, men nu måste jag kanske omvärdera det? Detta är ett uppenbart svaghetstecken...

Jag tror såklart att de kan komma över det. Och tror fortfarande att de är bland världens bästa lag, även om deras svaghet nu lurar... En svaghet som först visade sig i denna match mot Cagliari.

Totti:
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Totti med en hyfsad assist till Dzekos första mål för kvällen:

https://vine.co/v/5n9aZK6ligI
Senast redigerad av Brille68 2016-09-21 kl. 22:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in