Citat:
Inför dagens matcher:
Gemensam målskillnad 10-0
Framförallt måste jag ifrågasätta Allegris utagning, eftersom man ställer upp med ett bättre lag mot Cagliari (med t ex Barzagli, Higuain osv) än mot Inter... samtidigt tror jag att vi kan konstatera att om inte Inter hade besegrat ett svagt Juventus så hade Juve aldrig spelat apa mot Cagliari.
Vissa misstar det med att ha vinnarinställning. Jag hävdar motsatsen. Vinnarinställning är att vinna de viktiga matcherna... det som Juventus nu försöker med tyder på en svaghet. Trist som fan eftersom jag räknar dem som kanske världens bästa fotbollslag, men nu måste jag kanske omvärdera det? Detta är ett uppenbart svaghetstecken...
Jag tror såklart att de kan komma över det. Och tror fortfarande att de är bland världens bästa lag, även om deras svaghet nu lurar... En svaghet som först visade sig i denna match mot Cagliari.
Totti:
Gemensam målskillnad 10-0
Framförallt måste jag ifrågasätta Allegris utagning, eftersom man ställer upp med ett bättre lag mot Cagliari (med t ex Barzagli, Higuain osv) än mot Inter... samtidigt tror jag att vi kan konstatera att om inte Inter hade besegrat ett svagt Juventus så hade Juve aldrig spelat apa mot Cagliari.
Vissa misstar det med att ha vinnarinställning. Jag hävdar motsatsen. Vinnarinställning är att vinna de viktiga matcherna... det som Juventus nu försöker med tyder på en svaghet. Trist som fan eftersom jag räknar dem som kanske världens bästa fotbollslag, men nu måste jag kanske omvärdera det? Detta är ett uppenbart svaghetstecken...
Jag tror såklart att de kan komma över det. Och tror fortfarande att de är bland världens bästa lag, även om deras svaghet nu lurar... En svaghet som först visade sig i denna match mot Cagliari.
Totti:
Kan du utveckla hur du menar? Juve krossade Cagliari med 4-0. Visst jag köper att Allegri var feg mot Inter och även Sevilla vilket straffade sig i slutändan. Håller även med om att topplag ska vinna i toppmatcher men säsongen förloras inte av att förlora borta mot ett förmodat topplag i Inter. Det har allas vårt kära Roma lärt oss gång efter annan när de vunnit mot topplag bara för att i nästa omgång förlora mot ett bottenlag. Ligor vinner man genom att slå lagen man ska slå och att hålla en jämn nivå genom säsongen. Oavsett hur spelet ser ut är tre poäng alltid tre poäng när säsongen summeras.
Minns även i början av förra säsongen när Allegri höll Dybala på bänken när det var uppenbart att Juventus saknade kreativitet och hade svårt med anfallen. Visst att det då var för att spela in Dybala lugnt och försiktigt men det var många som skrek efter att han skulle få starta långt före han faktiskt fick göra det.
Med detta sagt håller jag fortfarande Allegri högt som manager och har svårt att se att två resultat i början av säsongen - som dessutom på intet sätt är katastrofresultat - kommer att sänka hela Juventus säsong.
Edit: gjorde mitt inlägg mer strukturerat.
Senast redigerad av iZooM 2016-09-21 kl. 23:10.
Senast redigerad av iZooM 2016-09-21 kl. 23:10.