2016-09-18, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Det är nog överflödigt. Bevisläget är solitt i att det finns facebookchatter, SMS, kontoutdrag och ett erkännande av henne att hon sålt och tagit betalt för biljetterna. Med den tidigare domen i bagaget kommer ingen ursäkt för varför hon inte skickat iväg dem att hålla.

Håller med!

Även om bevisbördan ligger på åklagaren så är min gissning att allt det henki420 nämner gör att det faller på Catrin och försvaret att göra det sannolikt (=presentera någon form av bevis som styrker deras historia) att breven skulle ha skickats.

Har de skickats finns det kvitton. Påstår Catrin att de skickats men kan inte presentera några kvitton så finns det (givet hennes historia) ingen anledning för domstolen att inte lita på åklagarens version.
Citera
2016-09-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linie
Alltså vad händer nu egentligen? Vet att jag ställt frågan tidigare men när kan det tänkas bli rättegång?

Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Det kan dröja väldigt länge. Upp till ett år säkert

Jag tror faktiskt inte att det kommer dröja särskilt länge innan åtal väcks.

Baserar det dels på att åklagaren begärde henne häktad. Hade det rört sig om brott med jättehögt straffvärde (typ kokainmålet) eller brott där det är superangeläget att den misstänkte inte kan fortsätta med sin brottslighet (typ en massmördare) hade en begäran om häktning trots att det är långt kvar till åtal varit rimlig.

Åklagaren vet att Catrins brottslighet varken är superallvarlig (jämfört med mord) eller har ett högt straffvärde (jämfört med storskalig kokainsmuggling). När hon ändå begär Catrin häktad, just på häktningsgrunden att hon annars kan fortsätta begå brott, så borde det tala för att åtal väcks ganska snart.

Baserar det också på att de tre mer komplicerade fallen av de nio hon misstänks för (de tre äldre fallen) redan är färdigutredda.

De sex nytillkomna fallen verkar alla röra enskilda biljettbedrägerier och där krävs inte många timmars utredning innan åtal.
Citera
2016-09-18, 20:29
Medlem
Harambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Nej, det är nog absolut inte någon av barnens pappor, dom har hon omsorgsfullt stängt ute ur sitt (och barnens) liv

Så långt är jag också med, men som tidigare sagt har hon enligt egen utsago (inte värd så mkt egentligen) sagt att hon har en bra relation med ''Pappa J'' och att hennes son har en närvarande pappa
Citat från blogginlägget som jag startade min fundering över:

''Det har varit en galet omtumlande tid, och samtidigt som ni har frågat och undrat så har vi försökt att lösa allt praktiskt som har med Kelian att göra. Jag har idag ensam vårdnad och vi har inga planer på att ha gemensam. Vi har bra kontakt, smsar ett par gånger i veckan, ringer ibland, planerar träffar med Kelian, han träffar Kelian osv. Jag och J kan umgås bara han och jag också utan att några känslor kommer upp, eller att man blir osams. Vi har det bra på varsitt håll och jag är glad att Kelian har en närvarande pappa – och även 2 syskon; Kevin och en syster då J har barn sen tidigare.''

om jag hade varit ''pappa J'' så hade jag aldrig accepterat att mitt barns mamma hade hållit på som CH gör, lämnar barnen hos mormor så ofta som hon verkar göra för att åka utomlands
Citera
2016-09-18, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Förstår inte hur folk egentligen kan vara så förvånade över den här människans beteende. Att hon inte tycks kunna lägga ihop ett och ett.

Jag hatar egentligen amatörpsykologer på internet. Men här är det väl ganska uppenbart att det handlar om en troligtvis ganska svårt psykiskt sjuk människa?

Hon är nog så sjuk att hon just nu i denna stund tror att rätten köper/har köpt hennes "dom har inte hunnit få biljetterna"

Hennes psykiska tillstånd hindrar henne från allt som har med konskekvenstänk att göra. Hon fattar inte.

Kom igen, en psykiskt frisk människa sitter inte och lurar småtjejer på konsertbiljetter under eget namn och ber om swish till sitt egna konto samtidigt som hon är under frivårdens kontroll.

Skulle bli förvånad om hon, när fallet tas upp i rätten - inte får genomgå en paragraf-7 undersökning

Du skriver att du hatar amatörpsykologer på Internet.
Men du menar väl ändå inte att allt om psykologi som skrivs på nätet, skrivs av amatörer? Och då blir min nästa fråga: Hur vet du att skilja den ene från den andre?

OnT: (det fetade) Jag påstår med viss bestämdhet att av det som hittills framkommit om CH, så finns det ingenting som tyder på att hon skulle ha en bristande verklighetsuppfattning tydande på en psykos eller att CH skulle vara schizofren. Vi kan därför konstatera att hon med allra största säkerhet är mycket väl medveten om vad hon gjort och vad hon gör. Hennes impulsivitet och närmast tvångsmässiga bedrägerier tyder på bristande förmåga att i förväg kunna se konsekvenser av sina handlingar.
Det mesta vi läst och sett indikerar en antisocial personlighetsstörning hos CH. Den är inte att likställa med psykisk sjukdom, även om själva störningen ibland kan medföra psykiatriska konsekvenser som t ex depression och ångest, särskilt när det finns inslag av grandiositet med i bilden.

Att vårda bort en psykopati låter sig i princip inte göras. Därför är prognosen pessima för CH. Hon har byggt upp en självbild av sig som en framgångsrik "toppbloggerska". Hon har kommit på enkla sätt att lura till sig pengar och hon kommer att ha väldigt svårt att på egen hand kunna bryta sitt beteende.
CH har visat att barnen för henne kommer först i andra eller tredje hand; hennes "bloggande" och bilduppläggande av sin rumpa är av högre dignitet för henne än hur livet för K1 och K2 kommer att bli. Inte det minsta av konsekvenstänkande där heller. Bara vräker ut bilder och text rörande sina två barn som än så länge är alltför små för att kunna säga ifrån. Sidoinfo: Jag startade nyligen en tråd om oskicket med att lägga upp barnbilder på nätet. Länk här: (FB) Föräldrar stäms för pinsamma barnbilder -vad väntar runt hörnet?

Sammanfattning -amatörmässig eller inte, det får andra bedöma- CH är inte psykiskt sjuk. Hennes beteende är inte ett utslag av psykisk sjukdom. CH har tillägnat sig en kriminell livsstil. CH har en skev självbild, till viss del påminnande om dysmorfofobi i det att hon med största sannolikhet uppfattar sig som oerhört attraktiv (här gissar jag friskt), medan de flesta andra inte ser annat än en slank ung kvinna -inte så mycket mer.

§7-undersökningen du gissar kommer att finnas med i processen, kommer inte -mina 5 cent- att visa på något tydande på APS hos henne. Det innebär i sin tur att det inte kommer att föreligga fängelseförbud för hennes vidkommande vid en fällande dom.
Citera
2016-09-18, 21:03
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Du skriver att du hatar amatörpsykologer på Internet.
Men du menar väl ändå inte att allt om psykologi som skrivs på nätet, skrivs av amatörer? Och då blir min nästa fråga: Hur vet du att skilja den ene från den andre?

OnT: (det fetade) Jag påstår med viss bestämdhet att av det som hittills framkommit om CH, så finns det ingenting som tyder på att hon skulle ha en bristande verklighetsuppfattning tydande på en psykos eller att CH skulle vara schizofren. Vi kan därför konstatera att hon med allra största säkerhet är mycket väl medveten om vad hon gjort och vad hon gör. Hennes impulsivitet och närmast tvångsmässiga bedrägerier tyder på bristande förmåga att i förväg kunna se konsekvenser av sina handlingar.
Det mesta vi läst och sett indikerar en antisocial personlighetsstörning hos CH. Den är inte att likställa med psykisk sjukdom, även om själva störningen ibland kan medföra psykiatriska konsekvenser som t ex depression och ångest, särskilt när det finns inslag av grandiositet med i bilden.

Att vårda bort en psykopati låter sig i princip inte göras. Därför är prognosen pessima för CH. Hon har byggt upp en självbild av sig som en framgångsrik "toppbloggerska". Hon har kommit på enkla sätt att lura till sig pengar och hon kommer att ha väldigt svårt att på egen hand kunna bryta sitt beteende.
CH har visat att barnen för henne kommer först i andra eller tredje hand; hennes "bloggande" och bilduppläggande av sin rumpa är av högre dignitet för henne än hur livet för K1 och K2 kommer att bli. Inte det minsta av konsekvenstänkande där heller. Bara vräker ut bilder och text rörande sina två barn som än så länge är alltför små för att kunna säga ifrån. Sidoinfo: Jag startade nyligen en tråd om oskicket med att lägga upp barnbilder på nätet. Länk här: (FB) Föräldrar stäms för pinsamma barnbilder -vad väntar runt hörnet?

Sammanfattning -amatörmässig eller inte, det får andra bedöma- CH är inte psykiskt sjuk. Hennes beteende är inte ett utslag av psykisk sjukdom. CH har tillägnat sig en kriminell livsstil. CH har en skev självbild, till viss del påminnande om dysmorfofobi i det att hon med största sannolikhet uppfattar sig som oerhört attraktiv (här gissar jag friskt), medan de flesta andra inte ser annat än en slank ung kvinna -inte så mycket mer.

§7-undersökningen du gissar kommer att finnas med i processen, kommer inte -mina 5 cent- att visa på något tydande på APS hos henne. Det innebär i sin tur att det inte kommer att föreligga fängelseförbud för hennes vidkommande vid en fällande dom.

Med all respekt tror jag alla, pga anonymiteten på FB, gör säkrast att bedöma alla påståenden som amatörmässiga. Detta oavsett om användare utger sig vara poliser, jurister, närstående, psykologer osv. Det är nog snarare så att det främst är just glada amatörer som känner behov att outa sin påhittade proffession/examina.

Edit: ordet påhittade tillagt för tydlighets skull 😉

Tror ni Catrin vågar hitta på nya hyss, bedrägerier eller olovliga körningar, nu mellan frisläppande och rättegång?
Senast redigerad av Tr4ms 2016-09-18 kl. 21:40.
Citera
2016-09-18, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Med all respekt tror jag alla, pga anonymiteten på FB, gör säkrast att bedöma alla påståenden som amatörmässiga. Detta oavsett om användare utger sig vara poliser, jurister, närstående, psykologer osv. Det är nog snarare så att det främst är just glada amatörer som känner behov att outa sin proffession/examina.

Det här blir kanske OffT, men jag tycker att de av mig fetade delarna står i ett sorts motsatsförhållande till varandra. Har jag fel?
Citera
2016-09-18, 21:17
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Det här blir kanske OffT, men jag tycker att de av mig fetade delarna står i ett sorts motsatsförhållande till varandra. Har jag fel?

Trodde det var självklart att det underförstått är påhittad kompetens jag menade.
Citera
2016-09-18, 21:40
Bannlyst
Citat:
Trodde det var självklart att det underförstått är påhittad kompetens jag menade.

Vet att jag kan uppfattas som semantiskt petig.
Men står inte 'påhittad kompetens' även det i en sorts motsatsställning?

OnT: Jag är uppriktigt bekymrad för hur det skall gå för K1 och K2. Med en mamma som CH och som inte tycks förstå att hon skadar sina barn genom att lägga upp bilderna på nätet och trots att flera försökt få henne till att sluta.
Hur skall det gå för dem?
Citera
2016-09-18, 21:50
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Vet att jag kan uppfattas som semantiskt petig.
Men står inte 'påhittad kompetens' även det i en sorts motsatsställning?

OnT: Jag är uppriktigt bekymrad för hur det skall gå för K1 och K2. Med en mamma som CH och som inte tycks förstå att hon skadar sina barn genom att lägga upp bilderna på nätet och trots att flera försökt få henne till att sluta.
Hur skall det gå för dem?

Utifrån det jag läst om dig på nätet är min amatörmässiga diagnos tveklöst Aspergers syndrom. 😉
Kan inte annat att tycka lite synd om Catinka att ha ett drev av denna sort efter sig. 😜

Angående barnen är de antagligen körda; färgade, södertäljetrakten och i en kriminell miljö med en på ett eller annat sätt störd mor...
Senast redigerad av Tr4ms 2016-09-18 kl. 22:06.
Citera
2016-09-18, 22:26
Medlem
Citat:
Med all respekt tror jag alla, pga anonymiteten på FB, gör säkrast att bedöma alla påståenden som amatörmässiga. Detta oavsett om användare utger sig vara poliser, jurister, närstående, psykologer osv. Det är nog snarare så att det främst är just glada amatörer som känner behov att outa sin påhittade proffession/examina.

Edit: ordet påhittade tillagt för tydlighets skull 😉

Tror ni Catrin vågar hitta på nya hyss, bedrägerier eller olovliga körningar, nu mellan frisläppande och rättegång?

Åh ja! Jag ger det 2-3 dagar att "krama sina närstående en extra gång" eller vad hon skrev att hon skulle göra och sen är hon på ett igen.
Citera
2016-09-18, 22:48
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Åh ja! Jag ger det 2-3 dagar att "krama sina närstående en extra gång" eller vad hon skrev att hon skulle göra och sen är hon på ett igen.

Det tror jag också, min uppfattning är att hon vet att hon gör fel men att det i hennes omgivning (läs slöddertälje) är förhållandevis mild brottslighet. Alltså hon ser sig inte vara värre än alla andra och kör på.
Citera
2016-09-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Går barnen, eller jobbar mormor på Björckbackens förskola som brinner?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23547841.ab

För en normalt funtad människa är även väntan på rättegången en plåga. Att inte veta när den sker och om och när man ska in i fängelse och i så fall hur länge har hållit många vakna om nätterna. Förväntningarna är i regel värre än verkligheten. En öppen anstalt är väl som att bo på ett sunkigt vandrarhem ett par månader. För de jag träffat som gått igenom det här var tiden innan värst.
Nej,den minsta går på Ljungbackens förskola,den andra tror jag på Tavestaskolan. Mamman jobbar i Gnesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in