Citat:
Ursprungligen postat av
snyggsexigoskuld
Förstår inte hur folk egentligen kan vara så förvånade över den här människans beteende. Att hon inte tycks kunna lägga ihop ett och ett.
Jag hatar egentligen amatörpsykologer på internet. Men här är det väl ganska uppenbart att det handlar om en troligtvis ganska svårt psykiskt sjuk människa?
Hon är nog så sjuk att hon just nu i denna stund tror att rätten köper/har köpt hennes "dom har inte hunnit få biljetterna"
Hennes psykiska tillstånd hindrar henne från allt som har med konskekvenstänk att göra. Hon fattar inte.
Kom igen, en psykiskt frisk människa sitter inte och lurar småtjejer på konsertbiljetter under eget namn och ber om swish till sitt egna konto samtidigt som hon är under frivårdens kontroll.
Skulle bli förvånad om hon, när fallet tas upp i rätten - inte får genomgå en paragraf-7 undersökning
Du skriver att du hatar amatörpsykologer på Internet.
Men du menar väl ändå inte att allt om psykologi som skrivs på nätet, skrivs av amatörer? Och då blir min nästa fråga: Hur vet du att skilja den ene från den andre?
OnT: (det fetade) Jag påstår med viss bestämdhet att av det som hittills framkommit om CH, så finns det ingenting som tyder på att hon skulle ha en bristande verklighetsuppfattning tydande på en psykos eller att CH skulle vara schizofren. Vi kan därför konstatera att hon med allra största säkerhet är mycket väl medveten om vad hon gjort och vad hon gör. Hennes impulsivitet och närmast tvångsmässiga bedrägerier tyder på bristande förmåga att i förväg kunna se konsekvenser av sina handlingar.
Det mesta vi läst och sett indikerar en antisocial personlighetsstörning hos CH. Den är inte att likställa med psykisk sjukdom, även om själva störningen ibland kan medföra psykiatriska konsekvenser som t ex depression och ångest, särskilt när det finns inslag av grandiositet med i bilden.
Att
vårda bort en psykopati låter sig i princip inte göras. Därför är prognosen pessima för CH. Hon har byggt upp en självbild av sig som en framgångsrik "toppbloggerska". Hon har kommit på enkla sätt att lura till sig pengar och hon kommer att ha väldigt svårt att på egen hand kunna bryta sitt beteende.
CH har visat att barnen för henne kommer först i andra eller tredje hand; hennes "bloggande" och bilduppläggande av sin rumpa är av högre dignitet för henne än hur livet för K1 och K2 kommer att bli. Inte det minsta av konsekvenstänkande där heller. Bara vräker ut bilder och text rörande sina två barn som än så länge är alltför små för att kunna säga ifrån. Sidoinfo: Jag startade nyligen en tråd om oskicket med att lägga upp barnbilder på nätet. Länk här:
(FB) Föräldrar stäms för pinsamma barnbilder -vad väntar runt hörnet?
Sammanfattning -amatörmässig eller inte, det får andra bedöma- CH är
inte psykiskt sjuk. Hennes
beteende är inte ett utslag av psykisk sjukdom. CH har tillägnat sig en kriminell
livsstil. CH har en
skev självbild, till viss del påminnande om dysmorfofobi i det att hon med största sannolikhet uppfattar sig som oerhört attraktiv (här gissar jag friskt), medan de flesta andra inte ser annat än en slank ung kvinna -inte så mycket mer.
§7-undersökningen du gissar kommer att finnas med i processen, kommer inte -mina 5 cent- att visa på något tydande på APS hos henne. Det innebär i sin tur att det inte kommer att föreligga fängelseförbud för hennes vidkommande vid en fällande dom.