2016-12-01, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milajk
Lamt svar. Men kan ändå till viss del förstå att ett halvseriöst företag inte orkar bry sig om tex Cattens bakgrund.

Men(!) i detta fall tycker inte jag att det ska fokuseras på hennes bakgrund, utan det handlar om att hon använder deras tjänst/funktion på ett sätt som strider mot Marknadsföringslagen. Har någon som mailat Stylewish understrukit just detta? Det av något borde de vara intresserad av att kolla upp.

Hon blev bortplockad från Tourn (liknande tjänst som Stylewish) och jag tror att det till stor del beror på att de är extra försiktiga just nu pga kommande förhandling gällande omärkt/inte korrekt märkt reklam på Kissies blogg där Tourn Media AB var samarbetspartnern och anses medskyldiga till brottet. Och utav den anledningen borde även Stylewish vara noga med att de bloggare som använder deras funktioner/länkar reklammarkerar på korrekt sätt enl MFL.

Jag har skrivit detta till dem att hon bryter mot marknadsföringen men det var dövörat till.
Citera
2016-12-01, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
Jag har skrivit detta till dem att hon bryter mot marknadsföringen men det var dövörat till.

Kan man inte anmäla dom i sin tur för att inte värna om marknadsföringslagen?
Citera
2016-12-01, 15:32
Medlem
inte den blekaste men säkert.
Citera
2016-12-01, 16:02
Medlem
Och nu har Catten fått Banner av Stylewish. Fick svar att dem mejlat henne om att hon måste göra rätt för sig och jag skulle återkomma om hon inte sköter sig så att dem kunde stänga av henne. HAHA ja men ska jag göra deras jobb och skyldigheter.

Inte ens när hon försöker Catten att göra rätt så blir det rätt. Kolla sista blogginlägget så är det lika fel som dem andra för det är väl knappast Ideal of Sweden som sponsrar henne
Citera
2016-12-01, 16:09
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaess
Mycket bra analys; här kommer lite exempel på vad som slog mig:

från det påstådda mejlet; "Hej Catrin! Jag som skriver detta mail vet inte hur jag ska lägga upp detta utan att det låter / blir fel"

från något inlägg under; Min blogg skall byta design så bloggen kommer ev kanske inte fungera som vanligt under natten/dagen imorgon!

användandet av snedstrecken känns misstänkt likt.

utropstecken vid slutet av meningar känns också väldigt Catrinskt ;

från "mejlet"; Hej Catrin! Det finns folk som har gjort värre brott än dig, och som aldrig blir uthängda på det sättet du tyvärr har blivit! hur du är som person och vad för handling du gör är två stycken HELT OLIKA saker!

från hennes egna inlägg; Detta mail fick jag idag och jag blev alldeles rörd! Alltså, när man får ett förtroendeuppdrag efter all skit som har varit, då blir man så himla glad! [...] Jag har ringt tillbaka till personen i fråga och fått svar på vissa frågor, men en sak som jag är så jäkla rädd för är att stå på scen och prata inför en massa människor! Det är så läskigt! Detta är ju något som man måste göra bra, helst med ett manus, och sen bara tuta och köra – men scenskräcken vet jag inte hur jag ska jobba bort! [...] Min blogg skall byta design så bloggen kommer ev kanske inte fungera som vanligt under natten/dagen imorgon!

Både CH och den "mystiske" mejlskrivaren envisas med att (felaktigt) skriva ett kommatecken framför ordet "och".

Vilket sammanträffande
Citera
2016-12-01, 16:38
Medlem
henki420s avatar
Sedan gör man inte brott, man begår dem. Det är så dålig svenska att man kan tro att människan som skrev det inte har gått klart gymnasiet.
Citera
2016-12-01, 16:54
Medlem
DreamTwisters avatar
"gjort ...värre brott än dig". Heter det inte dessutom "värre brott än du har"? (har gjort)

Jag är definitivt ingen fena på detta men om det stämmer så är det inte ovanligt, jag tar några exempel ur CHs inlägg för dagen som exempe
l:
"Så gör som mig" ska väl snarare skrivas "... som jag"? (som jag gör)
"...så jag kan bli lika snygg som er" skulle kanske bytas mot "... som ni"? (som ni är)

Nu får jag väl frullan eller majjen på mig för att jag inte lärde mig sånt ordentligt i plugget. Jag bjussar på det, plutar med truten och svankar ut min beniga rumpa
Citera
2016-12-01, 16:59
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
"gjort ...värre brott än dig". Heter det inte dessutom "värre brott än du har"? (har gjort)

Jag är definitivt ingen fena på detta men om det stämmer så är det inte ovanligt, jag tar några exempel ur CHs inlägg för dagen som exempe
l:
"...så jag kan bli lika snygg som er" skulle kanske bytas mot "... som ni"? (som ni är)

Nu får jag väl frullan eller majjen på mig för att jag inte lärde mig sånt ordentligt i plugget. Jag bjussar på det, plutar med truten och svankar ut min beniga rumpa
Jag skulle aldrig själv skriva att jag har "gjort" ett brott, utan jag har "begått" ett brott. Jag tar inte självmord, jag begår självmord.
Citera
2016-12-01, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

l:

Vad skönt att det inte bara var jag som tänkte på det! Jag ville inte skriva ut det här då jag ändå är rätt ny på sånt här!
Citera
2016-12-01, 18:18
Medlem
husbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraemmha
Har Catrin varit i farten igen? 😅 Det här är något hon skulle vara kapabel till.

http://www.lt.se/stockholm/sodertalj...n?referrer=app

Skulle INTE förvåna mig om så var fallet. Det låter som en så pass klantig grej som en person som Catrin lätt skulle kunna göra.
Citera
2016-12-01, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husby
Skulle INTE förvåna mig om så var fallet. Det låter som en så pass klantig grej som en person som Catrin lätt skulle kunna göra.

Samtidigt skulle hon vara den första som berättade om sitt överfallslarm för alla så att vi skulle förstå den fruktansvärda rädsla och panik hon lever i!
Citera
2016-12-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelebrateLife
Samtidigt skulle hon vara den första som berättade om sitt överfallslarm för alla så att vi skulle förstå den fruktansvärda rädsla och panik hon lever i!

Är nog inte Catrin Hedlund det handlar om i tidningsartikeln.
Catrin känner nog inte rädsla och panik, hon tänker bara på sig själv och gör saker för sin egen vinnings skull som dessa reklamlänkar som hon säger är julklappstips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in