Flashback bygger pepparkakshus!
2016-09-17, 21:21
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Pia Björnstrand heter Catrin Hedlunds advokat om det är samma kvinna hon haft tidigare.
Jag tror inte att Catrin kommer sluta ljuga, fortfarande ljuger hon att de hon blåst nyligen inte hunnit fått sina biljetter ännu!
Hur löser hon det? Lånar pengar nu av kompisen J (han som vad med på resan sist) eller mamsen och betalar tillbaka eller köper nu biljetter själv som hon skickar iväg??
Galet!

Jag kan sälja dem till henne, men hon måste vara snabb med att swisha över pengarna, för jag har fler intresserade köpare.

Hade det inte varit så jävla sorgligt hade det varit roligt. Särskilt det som tidigare skrivits, att hon påå allvar verkar tro att hon är friad. Inte konstigt att hon inte nås för en kommentar eller tidigare sagt sig inte ha några kommentarer. Det är väl det bästa en god advokat kan göra för henne, se till att hon håller klaffen. Allt hon säger är ju spadtag till den egna graven.
Citera
2016-09-17, 21:21
Medlem
Lobengulas avatar
Så vad pratar vi om i straffvärde?

Är det grovt bedrägeri och åratal i fängelset?
Citera
2016-09-17, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Ett slag i ansiktet på de lurade och en riktig blunder för rättssystemet. Vad händer när dessa biljetter aldrig dyker upp då...? Vad kan hon då skylla på?

Hur gick egentligen förhören till?
"De har inte hunnit få biljetterna bara."
"Okej, det var skönt att höra!"

Nej, i ärlighetens namn tror jag inte att hon lurat någon med dessa påståenden. Det känns som att hon bara drar ut på det hela. Oklart vad hon kan vinna på det, förutom att göra folk ledsna och förbannade. Vilket i och för sig mycket väl kan vara skäl nog för henne.

Det finns den gamla typiska bevisningen och det är ganska lätt att bevisa att hon aldrig haft några biljetter till att börja med. Det kommer bli lätt att bevisa att hon inte köpt dem, inte pratat med någon om att få dem och inte har postat dem.

Hon kan inte heller skylla på posten, eftersom hon trots allt är skyldig att betala tillbaka pengarna till dem, som inte fått biljetterna. Den som förhört henne kan knappast ha låtit sig luras av hennes motsägelsefulla berättelser.

"En av hennes förklaringar är att de som köpt biljetter ännu inte hunnit få dem", det vill säga, vilka var de andra förklaringarna...? Vore kul att veta. Gissar på allt ifrån "min hund åt dem" och "jag glömde dem i mina andra byxor".

Nä tror snarare allt e postens fel!😂
Trots att hon påstår att hon skickade rekommenderat, hon kommer nog stämma hela posten nu!

På instagram skriver hon tydligen att hon fick gå fri samt att " media som vanligt målar upp fan på väggen" och massa annan skit...
I vanlig ordning!

Puh, då vet vi att hon är exakt lika falsk som tidigare å slipper undra om hon sett ljuset under tiden hon va anhållen.
Senast redigerad av denisa 2016-09-17 kl. 21:27.
Citera
2016-09-17, 21:35
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Nä tror snarare allt e postens fel!😂
Trots att hon påstår att hon skickade rekommenderat, hon kommer nog stämma hela posten nu!

Ja, självklar har hederliga Catrin skickat rekommenderat! Det går ju att se på referensnumret som upprättats i och med den rekommenderade försändelsen! Som dessutom är spårbart! Och snart, när som helst nu, får den som köpt biljetterna det sms-avi som berättar att biljetterna, som borde ha kommit efter bara någon dag, äntligen har kommit fram till postombudet! Hurra!

Hur. Dum. Är. Människan?
Citera
2016-09-17, 22:02
Medlem
JaredLetos avatar
http://sv.tinypic.com/r/2zf909c/9

Sorry om det redan har postats.
Citera
2016-09-17, 22:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
http://sv.tinypic.com/r/2zf909c/9

Sorry om det redan har postats.
Står att hon har nytt mobilnummer om jag ser rätt på slutet. Är det för att hennes egen blivit beslagtagen eller för att hon ska kunna koppla Swish till nytt bankkonto?
(ja, jag är en cyniker)
Citera
2016-09-17, 22:10
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Står att hon har nytt mobilnummer om jag ser rätt på slutet. Är det för att hennes egen blivit beslagtagen eller för att hon ska kunna koppla Swish till nytt bankkonto?
(ja, jag är en cyniker)
Det kan man spekulera i. Någon i kommentarerna skriver "kommer det bli ny rättegång eller är det folk som jävlas?" Och Catrin svarar "det får åklagaren bedömma"

Har sån jävla ich i fingrarna nu. Vill verkligen skriva en kommentar på 1000 ord om vilket jävla luder hon är. Hade hon lurat mig eller någon jag känner så hade jag fan sökt upp henne och slagit ut tänderna på henne.
Citera
2016-09-17, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Det kan man spekulera i. Någon i kommentarerna skriver "kommer det bli ny rättegång eller är det folk som jävlas?" Och Catrin svarar "det får åklagaren bedömma"

Har sån jävla ich i fingrarna nu. Vill verkligen skriva en kommentar på 1000 ord om vilket jävla luder hon är. Hade hon lurat mig eller någon jag känner så hade jag fan sökt upp henne och slagit ut tänderna på henne.

Otroligt att hon ännu inte raderat den kommentaren utan dessutom svarade på den?
"Det får åklagaren bedöma"
Hon är helt skvatt galen!
Ska hon nu fortsätta exakt som tidigare och bara hoppas att åklagaren inte åtalar henne så hon i lugn å ro kan fortsätta blåsa folk på biljetter och annat?
Citerar en som skrev tidigare som va grymt beskrivet:

Är Hon Dum På riktigt???
Citera
2016-09-17, 22:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Ja, självklar har hederliga Catrin skickat rekommenderat! Det går ju att se på referensnumret som upprättats i och med den rekommenderade försändelsen! Som dessutom är spårbart! Och snart, när som helst nu, får den som köpt biljetterna det sms-avi som berättar att biljetterna, som borde ha kommit efter bara någon dag, äntligen har kommit fram till postombudet! Hurra!

Hur. Dum. Är. Människan?
Med vanliga hederliga människors mått mätt: Obeskrivligt blåst.
Med hennes mått mätt: Smart som tusan. Hon kommer ju undan med det. Inga straff som biter det minsta.

Skulle hon t. ex. bli fälld igen med snudd på obefintligt "straff" (och det enda som skulle svida det minsta är nog inlåsning) så struntar hon ju blankt i om hon är skyldig sina offer en kvarts miljon eller en och en kvarts miljon. Hon tänker ändå inte betala en spänn, hon tänker fortsätta med sina bedrägerier för att finansiera sitt kriminella leverne. Och hennes inställning bejakas ju av myndigheterna och familjen. Incroyable.
Citera
2016-09-17, 22:35
Bannlyst
Citat:
Pia Björnstrand heter Catrin Hedlunds advokat om det är samma kvinna hon haft tidigare.
Jag tror inte att Catrin kommer sluta ljuga, fortfarande ljuger hon att de hon blåst nyligen inte hunnit fått sina biljetter ännu!
Hur löser hon det? Lånar pengar nu av kompisen J (han som vad med på resan sist) eller mamsen och betalar tillbaka eller köper nu biljetter själv som hon skickar iväg??
Galet!

Javisst ja! Så var namnet. Tack!

Frågar tråden litet snällt om det finns någonting om tyder på att någon från LT var på plats för att bevaka denna i mitt tycke särskilt spännande häktningsförhandling?
Citera
2016-09-17, 22:36
Medlem
Pocketpianos avatar
För att bidra lite till tråden..

Jag minns när dom första pengarna från försäljningen började rulla in. Catrin stod i skuld till sin mor och jag föreslog att hon skulle passa på att betala tillbaka varav hennes svar var "Äh, hon glömmer bort det iaf."
Citera
2016-09-17, 22:40
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Javisst ja! Så var namnet. Tack!

Frågar tråden litet snällt om det finns någonting om tyder på att någon från LT var på plats för att bevaka denna i mitt tycke särskilt spännande häktningsförhandling?
Brukar inte häktningsförhandlingar generellt ske bakom lyckta dörrar? Isf finns ju inte mycket att rapportera om men jag hoppas, som jag sagt i tidigare inlägg, på intervju med åklagaren i LT på måndag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in