2016-09-16, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Och om jag hade Downs syndrom eller led av psykisk sjukdom skulle de ha tryckt på en punkt jag inte kan påverka. Om jag råkar vara mer träffsäker i mina otrevligheter så borde det ju iaf motbevisa den senaste förolämpningen av Oakbiff.

Under vilket av de maktbegrepp du tidigare länkade till i tråden, faller att förolämpa folk där det känns?
Återigen helt ovidkommande saker. "Om du har downs syndrom".

Om du var ensam på Pluto då? Hur mycket makt hade du haft dååååå?
Citera
2016-09-16, 21:55
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakbiff
För att ditt uttalande inbegriper att makten redan är diskonterad i själva uttalandet. Du verkar inte kunna se makten som utövas i samband med uttalandet för att det ligger så latent hos kvinnor. Man får väl säga att bara smarta och intelligenta kvinnor fattar att de har sexuell makt. En korkad kvinnor känner bara av sin makt (utan att referera till den som en makt) genom att hävda att alla män bara vill knulla.

Självklart vill vi bara knulla och det är kvinnan som bestämmer om vi får knulla eller inte. Så det är definitivt något man får.

Kanske har du fattat nu.

Problemet - är ju att det kräver att de (kvinnorna) då måste erkänna att de har makt. Och det går ju inte. För de är ju som bekant offer. Och den som är ett offer har ju ingen makt, då faller ju hela världsbilden...

Citat:
Men alltså håll käften. "Ni kan knulla med varandra", försöker du vara tappad i backen? Vi vet att du är handikappad, kom inte med några efterblivna mongoargument som inte går att bemöta.

"När argumenten tryter..."

Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ja buhuu vad alla är bitska och de mest bitska är det ingen som reagerat mot. Frange ville ju att kvinnor ska försvara sig genom att slåss, men vi ska tydligen hålla käft vad än för idioti vi får vräkt över oss.

Ja, i en situation när någon angriper med våld så hjälper inga genusargument i världen - då är det att medels våld försöka freda sig bäst man kan. Och varför är det då så totalt otänkbart att faktiskt försöka öka sina möjligheter att faktiskt kunna försvara sig med våld i ett nödläge?

Eller vänta... En person som kan försvara sig själv med våld kan ju klara sig själv... Då är ju denne inget offer längre...!
Senast redigerad av frange 2016-09-16 kl. 21:58.
Citera
2016-09-16, 22:01
Medlem
kaktuskuddens avatar
Citat:
Män väljer också? Mannen kommer med en förfrågan och kvinnan väljer om hon vill uppfylla hans begäran. Oftast vill hon inte.
När kommer kvinnan med en förfrågan till mannen? Aldrig. Därför får vi aldrig makten att välja.

det var ju synd för dig men det är inte min verklighet då jag ofta kommer med förfrågan och män kan säga ja eller nej. det är inte bara män som vill ha sex, fattar inte vad det är för vanföreställningar ni har.
Citera
2016-09-16, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Problemet - är ju att det kräver att de (kvinnorna) då måste erkänna att de har makt. Och det går ju inte. För de är ju som bekant offer. Och den som är ett offer har ju ingen makt, då faller ju hela världsbilden...

"När argumenten tryter..."

Ja, i en situation när någon angriper med våld så hjälper inga genusargument i världen - då är det att medels våld försöka freda sig bäst man kan. Och varför är det då så totalt otänkbart att faktiskt försöka öka sina möjligheter att faktiskt kunna försvara sig med våld?

Eller vänta... En person som kan försvara sig själv med våld kan ju klara sig själv... Då är ju denne inget offer längre...!
Jag trodde jag förklarade tillräckligt enkelt tidigare men jag lämnar detta nu, är spyless på att det bara tjafsas. Du tjafsar inte, men har ett "tänk" som jag inte är intresserad av att diskutera mer. Jag har läst nog med glåpord för att börja tänka troll om folk i denna tråd.
Citera
2016-09-16, 22:05
Medlem
Citat:
För att ditt uttalande inbegriper att makten redan är diskonterad i själva uttalandet. Du verkar inte kunna se makten som utövas i samband med uttalandet för att det ligger så latent hos kvinnor. Man får väl säga att bara smarta och intelligenta kvinnor fattar att de har sexuell makt. En korkad kvinnor känner bara av sin makt (utan att referera till den som en makt) genom att hävda att alla män bara vill knulla.

Självklart vill vi bara knulla och det är kvinnan som bestämmer om vi får knulla eller inte. Så det är definitivt något man får.

Kanske har du fattat nu.

Lika lite som ni har bestämt er för att ha hög sexdrift lika lite kan ni påstå att någon har makten att alltid neka er, eller tror ni att eran makt är att bestämma när en kvinna ska bejaka och behaga er.
Det låter som något muslimsk detta. Det blandas friskt i tråden mellan enskilda fall, generaliseringar och strukturer. Kvinnor får skamliga förslag av helt okända män, påstår du att de kvinnorna som nekar dem har en sexuell makt?! Säger hon nej kan hon ändå riskera bli våldtagen eller antastad.
Citera
2016-09-16, 22:08
Bannlyst
Citat:
Lika lite som ni har bestämt er för att ha hög sexdrift lika lite kan ni påstå att någon har makten att alltid neka er, eller tror ni att eran makt är att bestämma när en kvinna ska bejaka och behaga er.
Det låter som något muslimsk detta. Det blandas friskt i tråden mellan enskilda fall, generaliseringar och strukturer. Kvinnor får skamliga förslag av helt okända män, påstår du att de kvinnorna som nekar dem har en sexuell makt?! Säger hon nej kan hon ändå riskera bli våldtagen eller antastad.
Fortfarande pratar du ovidkommande extremfall. Hur många blir våldtagna efter att de sagt nej? Nästa inga. Och nej, våldtäkt är inte när någon rör vid din arm.

Och så är du helt borta i huvet. Sexuella makten är koncentrerad till vem som får välja den han har sex med och där kan kvinnor välja praktiskt taget vem hon vill. Motsvarande kan knappast sägas om männen.
Citera
2016-09-16, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaktuskudden
det var ju synd för dig men det är inte min verklighet då jag ofta kommer med förfrågan och män kan säga ja eller nej. det är inte bara män som vill ha sex, fattar inte vad det är för vanföreställningar ni har.
Nej det sker aldrig. Och det är inte alls synd för mig (ännu en sexuell maktutövning du ägnar dig åt). Vidriga kärring.

Er argumentation är värdelös.
Citera
2016-09-16, 22:12
Medlem
Citat:
Fortfarande pratar du ovidkommande extremfall. Hur många blir våldtagna efter att de sagt nej? Nästa inga. Och nej, våldtäkt är inte när någon rör vid din arm.

Och så är du helt borta i huvet. Sexuella makten är koncentrerad till vem som får välja den han har sex med och där kan kvinnor välja praktiskt taget vem hon vill. Motsvarande kan knappast sägas om männen.

Utelämnade du antastad med flit eller vet du inte vad det innebär?! Du kan plötsligt låta liiite mer behärskad när du skriver men dina hån kommer som vanligt in i din text. Tråden är fylld av bemötanden, argument, förklaringar upprepande gånger och det enda du skriker om och om igen är att du har rätt! Skiter i att föra någon vettig dialog med dig.
Citera
2016-09-16, 22:16
Bannlyst
Citat:
Utelämnade du antastad med flit eller vet du inte vad det innebär?! Du kan plötsligt låta liiite mer behärskad när du skriver men dina hån kommer som vanligt in i din text. Tråden är fylld av bemötanden, argument, förklaringar upprepande gånger och det enda du skriker om och om igen är att du har rätt! Skiter i att föra någon vettig dialog med dig.
Ja skit i det. Du är likt många andra kärringar fullständigt upptagen med att se saker från ditt eget perspektiv och det blir svårt för dig att se kvinnornas sexuell makt från ett annat håll.

Du har ingen makt då, så sover du bättre i natt. Nu kommer det säkert en tråd om hur synd om det är om kvinnorna som saknar sexuell makt....
Citera
2016-09-16, 22:16
Medlem
franges avatar
Citat:
Jag trodde jag förklarade tillräckligt enkelt tidigare men jag lämnar detta nu, är spyless på att det bara tjafsas. Du tjafsar inte, men har ett "tänk" som jag inte är intresserad av att diskutera mer. Jag har läst nog med glåpord för att börja tänka troll om folk i denna tråd.

Förvånande, verkligen! Det där med att försöka kompromissa och faktiskt vidga sin världsbild lite är uppenbarligen en total omöjlighet.

Tycker det är intressant i tråden att det går att se att vissa av kvinnorna faktiskt (om än efter lååååååång diskussion) börjar förstå att det faktiskt finns en annan version än den just de enbart ser. Gudrun1, empoisonne och roxana är ju iallafall de jag kommer på - som i tråden faktiskt klarat av att vidga sina vyer och se saker från ett annat än just deras perspektiv - och försöka ha lite förståelse hur vi män faktiskt har det.

Vissa andra däremot... Disciplina och Lacrima framförallt... Ja, de bankar konstant huvudet blodigt mot väggen och tvärvägrar, och likt en arg femåring skriker "Nej! Så här är det! Jag har rätt! Ni andra har fel! Det finns ingen makt! Om det finns makt så är det alla onda män som har den! Världen är som jag säger att den är! Så det så!!!111"
Senast redigerad av frange 2016-09-16 kl. 22:19.
Citera
2016-09-16, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Förvånande, verkligen! Det där med att försöka kompromissa och faktiskt vidga sin världsbild lite är uppenbarligen en total omöjlighet.

Tycker det är intressant i tråden att det faktiskt går att se att vissa av kvinnorna faktiskt (om än efter lååååååång diskussion) börjar förstå att det faktiskt finns en annan version än den just de enbart ser. Gudrun1, empoisonne och roxana är ju iallafall de jag kommer på - som i tråden faktiskt klarat av att vidga sina vyer och ha lite förståelse hur vi män faktiskt har det.

Vissa andra däremot... Disciplina och Lacrima framförallt... Ja, de bankar konstant huvudet blodigt mot väggen och tvärvägrar, och likt en arg femåring skriker "Nej! Så här är det! Jag har rätt! Ni andra har fel! Det finns ingen makt! Om det finns makt så är det alla onda män som har den! Världen är som jag säger att den är! Så det så!!!111"

Du har inte läst tråden om du påstår att jag bankar huvudet mot väggen och tvärvägrar, fyfan vilka tröga människor det finns, det finns kvinnors perspektiv, det finna olika perspektiv vare sig man är man eller kvinna, det är NI som bankar era huvuden blodiga.
Citera
2016-09-16, 22:23
Medlem
franges avatar
Citat:
Du har inte läst tråden om du påstår att jag bankar huvudet mot väggen och tvärvägrar, fyfan vilka tröga människor det finns, det finns kvinnors perspektiv, det finna olika perspektiv vare sig man är man eller kvinna, det är NI som bankar era huvuden blodiga.

Frågan är ju varför de (kvinnorna) jag räknade upp då i tråden erkänner att det rentutav ligger någonting i det vi säger...? Om vi nu är så jävla fel ute?

Och nej. Du diskuterar inte. Du skriker och pekar med hela handen "Nej! Så här är det! Jag har rätt och ni har fel! Det finns inget att diskutera!!!!". Varför tror du att vissa i tråden börjar bli förbannade på ditt tjockskalliga beteende och börjar gå över till skällsord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in