2016-09-24, 00:08
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakgrundsbrus
Jag håller inte med om det fetade. Det går helt klart att omsätta sin attraktivitet på marknaden till makt i relationen. Jag skulle snarare säga att det inte går att undvika att marknadsvärdet påverkar inflytandet i både stort och smått i relationen.
Men gäller inte detta bara underdåniga hundande män?

Citat:
Om man ser beslut inom relationen som förhandlingar (inte helt orimligt) kan man titta på klassiska BATNA (Best alternative to a negotiated agreement). I det korta perspektivet har den som är minst intresserad av en aktivitet (sex, samtal, IKEA-besök) mest inflytande, eftersom alternativet vanligtvis är att inget händer.

ja och det är därför jag säger att kvinnor har den sexuella makten.
Frågan är hur många män som tradear IKEA, samta osv, mot sex?
Inte de med integritet i alla fall.
Förr kanske det var så men jag tycker nog att när män kan få mjölken utan att köpa kon, så hamnar man där, vissa kvinnor är, det är kul ett tag sedan försvinner mannen.

Citat:
I ett vidare perspektiv kommer man till slut till alternativen för "vad händer om vi avbryter den här relationen?" Här spelar attraktivitet och marknadsvärde en stor roll. (Det är inte givet att kvinnan alltid har högst marknadsvärde. Snarare uppstår nog balanserade relationer oftast mellan jämnbördiga parter, totalt sett.)

Ja det sista är jag med på.
Däremot så upplever jag att fler och fler män väljer bort relationer och tom sex för att det inte är värt det. Eller som en vän sade till mig
=Vän
Citat:
En kollega på jobbet sa att hitta en tjej som inte är psykiskt sjuk är helt jävla omöjligt.

Nu var ju detta överord, men dagens unga kvinnor är lite av kravmaskiner.
Vissa män som inte vill vara ensamma ställer upp, andra säger tack men nej tack.
Det måste ju framförallt handla om hur de värderar sitt eget värde.

Citat:
Ursprungligen postat av bakgrunsbrus
Om det till äventyrs skulle vara så, så är det enbart till kvinnors fördel. Det bästa som skulle kunna hända kvinnor vore om alla män kollektivt tog sig i kragen och blev bättre och mer attraktiva.
De män som hamnar utanför gör det för att de inte har en aning om hur man pratar med kvinnor.
Att komma ur det handlar inte om att ta sig i kragen utan att löra sig femininska.

Citat:
Det finns väl ingen anledning att inte göra både och?
Smaken är som baken, men de djupa rediga män som jag känner, skyr det ytliga plastiga.
Visst vill de ha vackra kvinnor, men de föredrar naturlig skönhet inte sådan skönhet som är skapad för att få uppmärksamhet från alla män.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-09-24 kl. 00:13.
Citera
2016-09-24, 00:37
Medlem
Buffymyloves avatar
Naturlig skönhet kan göras på olika sätt. I högklackat och småbyxor, eller i en vackert röd blus, till skillnad från oss plastiga luder som har både läppstift och mascara, för den skönheten är ju inte lika mycket värd som den härliga naturliga kvinnan.

Ranelid skulle säkert kunna formulera det på ett passande (och pompöst vis)

Är det något jag ogillar, så är det hycklare av båda könen som slänger iväg en random känga åt uppmärksamhetshoran, utan någon som helst självkritik, det är väl vad som kan betecknas kvinnlig humor.

Jag tycker det är kul att testa olika uttryck, det är en liten del av min kreativa ådra, men tjuvnypen kommer. Du duger inte, du är inte naturlig, eller, du är för androgyn, spara ut håret! Man retar alltid någon.

Tamejfan förnekar sig ni inte.

om ämnet, det retar en hel del att jag förnekar värdet i den sexuella makten. Kolla på mig, viker ut sig, är den där kvinnan ni kan förakta. Människor med empati, jo jo.
Till slut blir man obstinat och lägger uppfostran åt sida. Jag har inte en tvingande kraft på någon i det här avseendet, ergo ingen makt. Att kvinnor raggas på i högre grad är inte makt, utan möjligen ett högre kapital. Om man vill ligga.
Citera
2016-09-24, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Naturlig skönhet kan göras på olika sätt. I högklackat och småbyxor, eller i en vackert röd blus, till skillnad från oss plastiga luder som har både läppstift och mascara, för den skönheten är ju inte lika mycket värd som den härliga naturliga kvinnan.

Ranelid skulle säkert kunna formulera det på ett passande (och pompöst vis)

Är det något jag ogillar, så är det hycklare av båda könen som slänger iväg en random känga åt uppmärksamhetshoran, utan någon som helst självkritik, det är väl vad som kan betecknas kvinnlig humor.

Jag tycker det är kul att testa olika uttryck, det är en liten del av min kreativa ådra, men tjuvnypen kommer. Du duger inte, du är inte naturlig, eller, du är för androgyn, spara ut håret! Man retar alltid någon.

Tamejfan förnekar sig ni inte.

om ämnet, det retar en hel del att jag förnekar värdet i den sexuella makten. Kolla på mig, viker ut sig, är den där kvinnan ni kan förakta. Människor med empati, jo jo.
Till slut blir man obstinat och lägger uppfostran åt sida. Jag har inte en tvingande kraft på någon i det här avseendet, ergo ingen makt. Att kvinnor raggas på i högre grad är inte makt, utan möjligen ett högre kapital. Om man vill ligga.
Citera, tack.
Citera
2016-09-24, 00:54
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomPostwhore
Citera, tack.
Har en egen vilja och det. Jag spann vidare på ämnet.
Citera
2016-09-24, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Har en egen vilja och det. Jag spann vidare på ämnet.
Som sagt, citera och var mindre vag. Sexuell makt har kvinnor vare sig de är medvetna om det eller inte. Dansa runt det är onödigt.
Citera
2016-09-24, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Citat:
Jag håller inte med om det fetade. Det går helt klart att omsätta sin attraktivitet på marknaden till makt i relationen. Jag skulle snarare säga att det inte går att undvika att marknadsvärdet påverkar inflytandet i både stort och smått i relationen.
Men gäller inte detta bara underdåniga hundande män?

Definitivt inte, skulle jag säga. Snarare både män och kvinnor, och inte bara folk som hundar heller. Det blir bara mer tydligt då.

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Frågan är hur många män som tradear IKEA, samta osv, mot sex?
Inte de med integritet i alla fall.

Dålig styckeindelning av mig där. Det fetade och framåt hörde ihop med stycket under. Jag avsåg inte att folk bytte IKEA-besök mot sex, utan att grunden är den som är minst intresserad av sex bestämmer i praktiken när det blir. Den som är minst intresserad av IKEA-besök bestämmer i praktiken det. Utöver det förekommer förstås påtryckningar, antydningar, tjatande osv för att få sin vilja igenom, vanligtvis från den som inte har makten i frågan.

Det jag menade var att marknadsvärdet påverkar alla de här besluten, t.ex. genom vad du accepterar från partner, vilka påtryckningsmedel du kan tänka dig att ta till och hur mycket du anpassar dig till partnern oombett.

Citat:
Förr kanske det var så men jag tycker nog att när män kan få mjölken utan att köpa kon, så hamnar man där, vissa kvinnor är, det är kul ett tag sedan försvinner mannen.

Ett typiskt fall där marknadsvärdet påverkar i relationen - med sämre marknadsvärde gör männen ofta inte så.

Citat:
Däremot så upplever jag att fler och fler män väljer bort relationer och tom sex för att det inte är värt det. Eller som en vän sade till mig
Citat:
En kollega på jobbet sa att hitta en tjej som inte är psykiskt sjuk är helt jävla omöjligt.

Det är nog fler som väljer bort nu, ja. Dels är det lite mer socialt accepterat. Dels när kraven går upp så kommer man förstås till en gräns där ingen relation är bättre. Ungefär som att många skilda kvinnor i medelåldern inte lättvindigt går in i nya samborelationer, eftersom det inte är värt det att få en till att ta hand om.

Citat:
Nu var ju detta överord, men dagens unga kvinnor är lite av kravmaskiner.
Vissa män som inte vill vara ensamma ställer upp, andra säger tack men nej tack.
Det måste ju framförallt handla om hur de värderar sitt eget värde.

Ja, egentligen är det väl det som avgör, snarare än marknadsvärde i sig. Men har du någorlunda gott marknadsvärde så kommer omvärlden förmodligen förmedla det till dig. Speciellt om du är kvinna.

Citat:
De män som hamnar utanför gör det för att de inte har en aning om hur man pratar med kvinnor.
Att komma ur det handlar inte om att ta sig i kragen utan att löra sig femininska.

Det är förvisso sant. Jag såg det mer som en allmän förbättring - om ett magiskt trollslag förvandlade alla Sveriges (heterosexuella) män till perfekta partners så skulle det ju inte göra ett dyft förbättring för männen. Däremot skulle det vara rätt nice för kvinnorna.

Citat:
Smaken är som baken, men de djupa rediga män som jag känner, skyr det ytliga plastiga.
Visst vill de ha vackra kvinnor, men de föredrar naturlig skönhet inte sådan skönhet som är skapad för att få uppmärksamhet från alla män.

Är inte "naturlig skönhet" en klassisk konst inom sminkningen? Jag ser f.ö. inga som helst problem med att kvinnor kan kombinera mindre "naturliga" looks med goda inre kvalitéer. Kvinnor blir inte dummare av djupa urringningar - det är det ju män som blir.
Citera
2016-09-24, 07:55
Medlem
tobbemanis avatar
Det närmaste många kvinnor borde komma det här med skillnaden mellan könen och själva få uppleva det är nog om ni har lite äldre barn/ungdomar. Kanske även yngre barn.

Ni som har både döttrar och söner, märker ni av någon skillnad?
Dottern är inte sällan den som är först att släpa hem pojkvänner, hon kanske byter oftare, killarna hon är med är utåtriktade och bra på att ta plats?

Sonen har kanske mer sitt killgäng/killkompisar han hänger med. Någongång har han kanske tjej, tar det slut så kan det dröja ett bra tag innan han skaffat någon ny?

Vad säger ni kvinnor med barn, har ni upplevt att en dotter hinner med fler killar, att hon kan byta lättare och oftare, att hon är yngre vid sitt första förhållande än vad motsvarande son är?
Citera
2016-09-24, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbemani
Det närmaste många kvinnor borde komma det här med skillnaden mellan könen och själva få uppleva det är nog om ni har lite äldre barn/ungdomar. Kanske även yngre barn.

Dottern är inte sällan den som är först att släpa hem pojkvänner, hon kanske byter oftare, killarna hon är med är utåtriktade och bra på att ta plats?

Sonen har kanske mer sitt killgäng/killkompisar han hänger med. Någongång har han kanske tjej, tar det slut så kan det dröja ett bra tag innan han skaffat någon ny?

Vad säger ni kvinnor med barn, har ni upplevt att en dotter hinner med fler killar, att hon kan byta lättare och oftare, att hon är yngre vid sitt första förhållande än vad motsvarande son är?

De behöver inte vänta så länge innan de kommer till insikt. I alla fall inte tjejer med syskon(killar).
Citera
2016-09-24, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbemani

Jag har tonåringar av båda könen. Grabbarna har flickvänner nu och verkar inte ha haft några problem att skaffa flickvänner tidigare heller. Yngsta dottern firade 5 månader ihop häromdagen med sin första pojkvän, och äldsta dottern är så blyg att hon aldrig haft någon pojkvän. När det gäller förhållanden så oroar jag mig mycket mer för mina döttrar än för mina söner.
Citera
2016-09-24, 11:06
Medlem
tobbemanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Jag har tonåringar av båda könen. Grabbarna har flickvänner nu och verkar inte ha haft några problem att skaffa flickvänner tidigare heller. Yngsta dottern firade 5 månader ihop häromdagen med sin första pojkvän, och äldsta dottern är så blyg att hon aldrig haft någon pojkvän. När det gäller förhållanden så oroar jag mig mycket mer för mina döttrar än för mina söner.

Vad skulle du ge för råd till henne om hon skulle vilja ha en kille, men är för blyg som du säger?
Citera
2016-09-24, 15:30
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Definitivt inte, skulle jag säga. Snarare både män och kvinnor, och inte bara folk som hundar heller. Det blir bara mer tydligt då.
Jag missade att du skrev marknadsvärde, det gäller ju både sexuell och emotionellt.
Sedan så har jag lite svårt att tala om människor som varor, eftersom marknaden inte är enhetlig. Vare sig kvinnor eller män har ju en homogen målgrupp. Bortsett från den utvikningen så får jag väl helt enkelt ge dig rätt

Citat:
Dålig styckeindelning av mig där. Det fetade och framåt hörde ihop med stycket under. Jag avsåg inte att folk bytte IKEA-besök mot sex, utan att grunden är den som är minst intresserad av sex bestämmer i praktiken när det blir. Den som är minst intresserad av IKEA-besök bestämmer i praktiken det. Utöver det förekommer förstås påtryckningar, antydningar, tjatande osv för att få sin vilja igenom, vanligtvis från den som inte har makten i frågan.
Jag får ge dig rätt igen

Citat:
Det jag menade var att marknadsvärdet påverkar alla de här besluten, t.ex. genom vad du accepterar från partner, vilka påtryckningsmedel du kan tänka dig att ta till och hur mycket du anpassar dig till partnern oombett.
Detta är ju också helt överförbart på misshandlade kvinnor. Då de är mindfuckade till att tro att de inte har något marknadsvärde. Samma sak med hunsade män.
Vi har alla olika behov och passar in i varndras behov eller inte.
Det är ganska långt ifrån en värderingsskala.

Citat:
Ett typiskt fall där marknadsvärdet påverkar i relationen - med sämre marknadsvärde gör männen ofta inte så.
Kvinnor som då blir utan får helt enkelt anpassa sig till marknaden.

Citat:
Det är nog fler som väljer bort nu, ja. Dels är det lite mer socialt accepterat. Dels när kraven går upp så kommer man förstås till en gräns där ingen relation är bättre. Ungefär som att många skilda kvinnor i medelåldern inte lättvindigt går in i nya samborelationer, eftersom det inte är värt det att få en till att ta hand om.
You're preaching to the choir, fast kanske inte just ta hand om.
Min åldersgrupp män och äldre överdriver ofta sitt marknadsvärde. De tror de är guds gåva till kvinnan. Och roligare kan man ha än att få rollen att beundra... någon som inte har lagt två strån i kors för att bättra på sitt marknadsvärde. Äldre män och yngre kvinnor tror att det räcker att de finns, båda grupperna saknar ödmjukhet.

Citat:
Ja, egentligen är det väl det som avgör, snarare än marknadsvärde i sig. Men har du någorlunda gott marknadsvärde så kommer omvärlden förmodligen förmedla det till dig. Speciellt om du är kvinna.
Jag får backa igen, det är lätt att glömma hur priviligerad man är som kvinna.

Citat:
Är inte "naturlig skönhet" en klassisk konst inom sminkningen? Jag ser f.ö. inga som helst problem med att kvinnor kan kombinera mindre "naturliga" looks med goda inre kvalitéer. Kvinnor blir inte dummare av djupa urringningar - det är det ju män som blir.

Ja fast jag skrev ytliga. Jag avsåg jakten på den perfekta kroppen som någonstans övergår till att bli en karikatyr av en kvinna. Jag tänker silikon, jag tänker botox, jag tänker ett halvt kilo foundation, ett halvt kilo mascara. Facebook duckface med indragna kinder och plutande läppar, porrposer på instagram etc etc.
Det blir liksom I'm to sexy for....etc... myself
Om du minns Right said Fred.

Rent personligen så tycker jag självmedvetna killar är lika osexiga.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-09-24 kl. 15:34.
Citera
2016-09-24, 16:09
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomPostwhore
Som sagt, citera och var mindre vag. Sexuell makt har kvinnor vare sig de är medvetna om det eller inte. Dansa runt det är onödigt.
Jag ser det inte som makt, för mig som individ. Att män i högre grad raggar ses ofta som ett lyxproblem och det blir just den här sortens reaktioner om man vill diskutera det ur ett annat perspektiv. Jag kan inte förmå någon att göra något denne egentligen inte vill. Män är inte viljelösa offer.
Jag är inte opererad, aldrig använt botox. Jag använder smink ibland, och jag tycker om feminina kläder. Jag blir mest trött och ledsen på typer som
Vill såra.
Senast redigerad av Buffymylove 2016-09-24 kl. 16:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in