Citat:
Men gäller inte detta bara underdåniga hundande män?
Citat:
Om man ser beslut inom relationen som förhandlingar (inte helt orimligt) kan man titta på klassiska BATNA (Best alternative to a negotiated agreement). I det korta perspektivet har den som är minst intresserad av en aktivitet (sex, samtal, IKEA-besök) mest inflytande, eftersom alternativet vanligtvis är att inget händer.
ja och det är därför jag säger att kvinnor har den sexuella makten.
Frågan är hur många män som tradear IKEA, samta osv, mot sex?
Inte de med integritet i alla fall.
Förr kanske det var så men jag tycker nog att när män kan få mjölken utan att köpa kon, så hamnar man där, vissa kvinnor är, det är kul ett tag sedan försvinner mannen.
Citat:
I ett vidare perspektiv kommer man till slut till alternativen för "vad händer om vi avbryter den här relationen?" Här spelar attraktivitet och marknadsvärde en stor roll. (Det är inte givet att kvinnan alltid har högst marknadsvärde. Snarare uppstår nog balanserade relationer oftast mellan jämnbördiga parter, totalt sett.)
Ja det sista är jag med på.
Däremot så upplever jag att fler och fler män väljer bort relationer och tom sex för att det inte är värt det. Eller som en vän sade till mig
=Vän
Citat:
En kollega på jobbet sa att hitta en tjej som inte är psykiskt sjuk är helt jävla omöjligt.
Nu var ju detta överord, men dagens unga kvinnor är lite av kravmaskiner.
Vissa män som inte vill vara ensamma ställer upp, andra säger tack men nej tack.
Det måste ju framförallt handla om hur de värderar sitt eget värde.
Citat:
De män som hamnar utanför gör det för att de inte har en aning om hur man pratar med kvinnor.
Ursprungligen postat av bakgrunsbrus
Om det till äventyrs skulle vara så, så är det enbart till kvinnors fördel. Det bästa som skulle kunna hända kvinnor vore om alla män kollektivt tog sig i kragen och blev bättre och mer attraktiva.
Att komma ur det handlar inte om att ta sig i kragen utan att löra sig femininska.
Citat:
Smaken är som baken, men de djupa rediga män som jag känner, skyr det ytliga plastiga.
Det finns väl ingen anledning att inte göra både och?
Visst vill de ha vackra kvinnor, men de föredrar naturlig skönhet inte sådan skönhet som är skapad för att få uppmärksamhet från alla män.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-09-24 kl. 00:13.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-09-24 kl. 00:13.