2016-09-16, 09:56
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Hur kan du på fullaste allvar tro att journalisterna inte skulle hålla tyst om Clinton bad dem inte nämna ett undvikande av blixtar, samtidigt som maken Clinton lyckades få NBC att klippa bort ordet "frequently" mitt i hans mening? Då är du extremt jävla naiv om du inte ser vad som sker i media.

Nu tror inte jag att det är något blixtförbud, men inte fan utesluter jag det, och absolut inte pga av journalisternas heder. Någon sådan heder existerar överhuvudtaget inte.
De håller ju tyst om Hillary´s pengar ju, så varför inte hålla tyst om avsaknaden av blixtar
2016-09-16, 09:56
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Nej, det är så enkelt som att NY inte har röstat republikanskt på över 30 år. 1984 var senaste gången.
Oki, då är det förklarat.
2016-09-16, 11:37
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Är inte alls så säker på detta. Gårdagens framträdande kändes mer i stil med när hon kom ut från dotterns lägenhet i söndags: Kort, superregisserat, precis på gränsen till vad hon klarade av.
- 1,5 minut möta pressen i flygplanet
- 22 minuters tal som verkligen var på gränsen,

Om hon hade hållit ut i en timme hade det varit ett styrkebesked. 22 minuter känns onekligen kort. Om man söker på diverse presidentkandidater på youtube + rally + full, får man vanligtvis upp den dubbla tiden eller längre.

Om det nu är en neurologisk sjukdom som är orsaken till den korta taltiden får jag ändå säga att hon gjorde riktigt bra ifrån sig. Hon döljer en eventuell sjukdom väl. Duktig skådis?
2016-09-16, 13:45
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Är det bara jag som tror att det ligger något annat bakom Clintons hälsa?

Jag menar. Nu säger läkarna att hon är helt frisk och klar att kunna vara president. Lunginflammation har man väldigt länge. Flera månader.
2016-09-16, 13:56
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Jag menar. Nu säger läkarna att hon är helt frisk och klar att kunna vara president. Lunginflammation har man väldigt länge. Flera månader.
En alternativ teori om Clintons condition diskuteras i denna tråd i ett annat subforum:

(FB) Har Hillary Clinton en klonad dubbelgångare?
2016-09-16, 13:59
Medlem
Citat:

Nja, det värsta skedet tar en dryg vecka, däremot kan man känna trötthet och hosta i någon månad därefter. Normalt sett sjukskriver man sig i två veckor vid lunginflammation.
2016-09-16, 14:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Varför inte även i kongress?
Jag tror att frångå den klassiska tvåpartistuket, skulle minska detta "vi mot dom"-sättet som nu har blivit bara mer och mer tydligt och omfattande.
Där man inte säger nej för det är ett dåligt förslag,, utan man säger nej för att det är det andra partiet som kom på det.

Självfallet även i kongressen, men precis som du säger så är USA i enormt behov av att växa upp på den politiska arenan då tvåparti systemet inte fungerar längre utan är direkt skadligt
2016-09-16, 14:41
Medlem
Man kunde önska att de skulle övergå till två rundor presidentvalet - sålänge en kandidat inte får över 50 % direkt. Det hade nog varit det effektivaste. då hade det antagligen bildats partier runt de andra kandidaterna. I nuläget är det ju lite att kasta bort rösten att rösta på nån annan
2016-09-16, 15:01
Medlem
Citat:

Givetvis har hon något allvarligare än lunginflammation. De var tvungna att komma på något efter att hon svimmade och då fick det bli lunginflammation eftersom det inte är så allvarligt.
2016-09-16, 15:14
Medlem
Någon som vet var man kan se det talet hon häll i natt? Inte kommit ut något på tuben vad jag kan hitta i alla fall.

Mvh
2016-09-16, 15:19
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är stor skillnad på att beskriva och förklara en sjukdom och klassificera en sjukdom.

I sin iver att hitta konspirationer, så fattar inte folk att det är en beskrivning läkaren gör.
Och det är en beskrivning man ska ge, då det är bara ett fåtal som förstår sig på 1-2 latinska ord och innebörden av dessa
tex på ett sjukintyg även där måste man beskriva diagnosen med ord och vad det innebär för arbetsförmåga.
Men när väl intyget är granskat, så återstår bara ett par bokstäver bokstav och ett par siffror.
Detta är knappast nog för att ge den breda massan som inte fattar detta.
Och just pga man beskriver sjukdomen, så måste man inse det finns ett antal varianter av lunginflammation, dock fortfarande en lunginflammation.
De varianter som finns, är ju då smittsam och som i detta fallet icke smittsam lunginflammation.
Detta är ju vital information, då smittsam lunginflammation hade ju inneburit att man hade fått avskilja Hillary ifrån andra människor.
Detta hade man säkert kunnat löst, men det hade sett tokigt ut

Du kan ju länka lite mer info om none contagious bacterial pneumonia. Det verkar inte vara många som anser att det existerar en non bacterial pneumonia som inte innebär en smittorisk. Visst efter några dagars behandling med antibiotika så blir smittorisken mindre för varje dag som går , det behöver du behöver inte upplysa oss om. Först får hon en hjärnskakning som leder till blodpropp och 6-12 månaders sängliggande.
Efter det börjar hon se dubbelt och bär glasögon för dubbelseende. Samtidigt börjar hon få skrattattacker, seizures och ihållande hosta som pågått i flera år. Efter att hostan blivit värre så skyller man på en pollen allergi Och efter att hon kollapsat av värmeslag och vätskebrist. Hon dök upp 90 senare med pneumonia. Som nu är en bacterial pneumonia efter flera dagars medicinering.
2016-09-16, 15:20
Medlem
AversisrevAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Någon som vet var man kan se det talet hon häll i natt? Inte kommit ut något på tuben vad jag kan hitta i alla fall.

Mvh

Är det detta du tänker på?

https://m.youtube.com/watch?v=w6jAVz7_0GM

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in