2016-09-16, 07:26
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jaha... vad tror ni efter Hillarys framträdande idag?

Efter söndagens kollaps så tänkte i alla fall jag att det kanske var kört för henne.

Men nu ikväll såg hon ju ungefär som vanlig ut. Vältalig, fokuserad, energisk... Det finns fortfarande frågor om hennes hälsa men det tror jag inte gör så mycket för hennes chanser, så länge bilden av henne domineras av framträdanden likt denna ikväll - och inte bilder när hon rasar ihop som söndagens korthus.

Jag tror hon snart återtar sitt tydliga övertag opinionen och slutligen blir president.

Är inte alls så säker på detta. Gårdagens framträdande kändes mer i stil med när hon kom ut från dotterns lägenhet i söndags: Kort, superregisserat, precis på gränsen till vad hon klarade av.
- 1,5 minut möta pressen i flygplanet
- 22 minuters tal som verkligen var på gränsen, rösten vek och hon började flacka med blicken mot slutet. Eventuellt avbröt hon talet tidigare än vad som var tänkt.
- Några minuter möta pressen efteråt (efter en hemlig mellan-paus) med 7 snälla frågor

Trump däremot hade en lysande show på något ekonomiskt forum i New York. Utfrågades tuffa frågor och hade en mycket konkret politik på var och en.

Om bara Trump kan hålla sig i skinnet och vara presidential hela vägen ut, utan grodor, så vinner han tror jag. Debatterna bör bli rena uppvisningen för Trump.

Och man kan misstänka att Hillary kommer att ha minst ett par hostattacker och frysningar/spasmer till under de 54 dagar som är kvar. Håller det för minst 50-70% att hon får en attack under första presidentdebatten, om den vara i två timmar i tufft live-klimat.
2016-09-16, 07:57
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjobakk
Jaja. USA:s tyngsta politiska reportrar är inte smarta nog att ifrågasätta ett blixtförbud. Endast flashbacks grävare genomskådar bluffen.
Inte ens FOXs journalister som är så anti-Hillary det bara går ifrågasätter blixförbudet. De är säkert med på konspirationen.

Hur kan du på fullaste allvar tro att journalisterna inte skulle hålla tyst om Clinton bad dem inte nämna ett undvikande av blixtar, samtidigt som maken Clinton lyckades få NBC att klippa bort ordet "frequently" mitt i hans mening? Då är du extremt jävla naiv om du inte ser vad som sker i media.

Nu tror inte jag att det är något blixtförbud, men inte fan utesluter jag det, och absolut inte pga av journalisternas heder. Någon sådan heder existerar överhuvudtaget inte.
2016-09-16, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Hur kan du på fullaste allvar tro att journalisterna inte skulle hålla tyst om Clinton bad dem inte nämna ett undvikande av blixtar, samtidigt som maken Clinton lyckades få NBC att klippa bort ordet "frequently" mitt i hans mening? Då är du extremt jävla naiv om du inte ser vad som sker i media.

Nu tror inte jag att det är något blixtförbud, men inte fan utesluter jag det, och absolut inte pga av journalisternas heder. Någon sådan heder existerar överhuvudtaget inte.

Ingen från Clinton-kampanjen behöver säga till om något. Om hon vill undvika blixtar så fattar folk att det kan uppfattas som negativt, alltså rapporterar man inte om det.

Som DNC-läckan visade så pågår kommunikation mellan TV-folk och Clinton-kampanjen kontinuerligt.
2016-09-16, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu är Livesändningen från skräcködlans Rally igång:

https://www.youtube.com/watch?v=NnUg9ztXWoI

Vi får väl se om hon dyker upp. Löjligt hur de försöker kopiera Trumps Rally, musik/dekor, allt.

Stackars Hillary, inte ens vid första framträdandet efter kollapsen så orkar hennes supportrar sluta upp för att visa sitt stöd. 1400 ( påstås det ) vilsna själar varav hälften säkert fick betalt för att vara där..

Jag skrev igår om hur få det är som på allvar gillar Hillary och det är bara att kolla på kommentatorsfältet så ser man det. Det är hennes livesändning från hennes möte och ändå så för man söka med ljus och lykta för att finna någon supporter i kommentatorsfältet. En av de mest populära kommentarerna är: who watched just to see her drop dead?
2016-09-16, 09:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Ja det kommer att bli ett par spännande månader framöver oavsett om man gillar någon av kandidaterna eller om man tycker att de är en turd och en shit sandwich som slåss om att få bli president.

Jo men exakt, det är lite därför jag anser att den amerikanska senaten borde ha fler än bara två partier som lägger fram lagförslag osv, det borde åtminstone sitta tre partier så att man kan lösa upp lite av den problematik som uppstår när du har en senat som verkligen vill ha krig och en president som inte vill osv.
Varför inte även i kongress?
Jag tror att frångå den klassiska tvåpartistuket, skulle minska detta "vi mot dom"-sättet som nu har blivit bara mer och mer tydligt och omfattande.
Där man inte säger nej för det är ett dåligt förslag,, utan man säger nej för att det är det andra partiet som kom på det.
2016-09-16, 09:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det jag inte fattar är hur hon ska klara en presidential debate, vad är den, 2 timmar?
Och inte scriptad, man måste tänka ut vad man ska säga i livesändning.

Det kommer att bli en episk katastrof för Hillary.
Man kommer ju givetvis anpassa sig.
2016-09-16, 09:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
OJ. Jag mätte inte men kände att det var väldigt kort.
Det brukar betyda att det är bra, när nått går fort.
När det är segt som sirap och verkar hålla på i evigheter, så brukar det vara dåligt.
2016-09-16, 09:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Läser jag rätt att i New York leder Hillary med 20%?
För det är en kross där isf.

Tillägg: Nu förstod jag, ja det verkar stämma.

Bättre översikt:
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/2016_elections_electoral_college_map.html

tillägg2: Lustig lista, man var tvungen att klicka på solid Trump/Hillary för att få upp alla stater.
Har ingen aning i hur de bägge har betett sig i New york.
Men det är ju tveklöst att just invånarna där har direkt erfarenhet av de bägge.
Så nått måste hänt där, som gör de hatar Hillary mindre.
2016-09-16, 09:43
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Är man inte väldigt orkeslös och med andningsproblem med lunginflammation? Var det inte bara en allmän virusinfektion som inte direkt gett sig på lungorna?
Grattis! Du ställer den första relevanta fråga som borde infinna sig om man inte har asberger.
2016-09-16, 09:43
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Har ingen aning i hur de bägge har betett sig i New york.
Men det är ju tveklöst att just invånarna där har direkt erfarenhet av de bägge.
Så nått måste hänt där, som gör de hatar Hillary mindre.

Nej, det är så enkelt som att NY inte har röstat republikanskt på över 30 år. 1984 var senaste gången.
2016-09-16, 09:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Enligt denna artikel så finns det inget som heter "non contagious bacterial pneumonia".

https://theconservativetreehouse.com/2016/09/14/hillary-clintons-nonexistent-diagnosis-no-such-condition-as-non-contagious-bacterial-pneumonia-in-ic d-10/

Finns det någon läkare här på FB som kan ge oss lite hjälp om denna diagnos är sann eller påhittad?
Det är stor skillnad på att beskriva och förklara en sjukdom och klassificera en sjukdom.

I sin iver att hitta konspirationer, så fattar inte folk att det är en beskrivning läkaren gör.
Och det är en beskrivning man ska ge, då det är bara ett fåtal som förstår sig på 1-2 latinska ord och innebörden av dessa
tex på ett sjukintyg även där måste man beskriva diagnosen med ord och vad det innebär för arbetsförmåga.
Men när väl intyget är granskat, så återstår bara ett par bokstäver bokstav och ett par siffror.
Detta är knappast nog för att ge den breda massan som inte fattar detta.
Och just pga man beskriver sjukdomen, så måste man inse det finns ett antal varianter av lunginflammation, dock fortfarande en lunginflammation.
De varianter som finns, är ju då smittsam och som i detta fallet icke smittsam lunginflammation.
Detta är ju vital information, då smittsam lunginflammation hade ju inneburit att man hade fått avskilja Hillary ifrån andra människor.
Detta hade man säkert kunnat löst, men det hade sett tokigt ut
2016-09-16, 09:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Är man inte väldigt orkeslös och med andningsproblem med lunginflammation? Var det inte bara en allmän virusinfektion som inte direkt gett sig på lungorna?
Man kan ha allt ifrån rätt lätt besvär till att dö.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in