Citat:
Jaha... vad tror ni efter Hillarys framträdande idag?
Efter söndagens kollaps så tänkte i alla fall jag att det kanske var kört för henne.
Men nu ikväll såg hon ju ungefär som vanlig ut. Vältalig, fokuserad, energisk... Det finns fortfarande frågor om hennes hälsa men det tror jag inte gör så mycket för hennes chanser, så länge bilden av henne domineras av framträdanden likt denna ikväll - och inte bilder när hon rasar ihop som söndagens korthus.
Jag tror hon snart återtar sitt tydliga övertag opinionen och slutligen blir president.
Efter söndagens kollaps så tänkte i alla fall jag att det kanske var kört för henne.
Men nu ikväll såg hon ju ungefär som vanlig ut. Vältalig, fokuserad, energisk... Det finns fortfarande frågor om hennes hälsa men det tror jag inte gör så mycket för hennes chanser, så länge bilden av henne domineras av framträdanden likt denna ikväll - och inte bilder när hon rasar ihop som söndagens korthus.
Jag tror hon snart återtar sitt tydliga övertag opinionen och slutligen blir president.
Är inte alls så säker på detta. Gårdagens framträdande kändes mer i stil med när hon kom ut från dotterns lägenhet i söndags: Kort, superregisserat, precis på gränsen till vad hon klarade av.
- 1,5 minut möta pressen i flygplanet
- 22 minuters tal som verkligen var på gränsen, rösten vek och hon började flacka med blicken mot slutet. Eventuellt avbröt hon talet tidigare än vad som var tänkt.
- Några minuter möta pressen efteråt (efter en hemlig mellan-paus) med 7 snälla frågor
Trump däremot hade en lysande show på något ekonomiskt forum i New York. Utfrågades tuffa frågor och hade en mycket konkret politik på var och en.
Om bara Trump kan hålla sig i skinnet och vara presidential hela vägen ut, utan grodor, så vinner han tror jag. Debatterna bör bli rena uppvisningen för Trump.
Och man kan misstänka att Hillary kommer att ha minst ett par hostattacker och frysningar/spasmer till under de 54 dagar som är kvar. Håller det för minst 50-70% att hon får en attack under första presidentdebatten, om den vara i två timmar i tufft live-klimat.