2016-09-15, 23:12
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Du bevisade att kvinnor vill jobba som stripteasedansöser genom att posta en lång lista av länkar till musikvideos...? Ja du, din logik är verkligen orubblig.

Försök inte du skrev
Citat:
Naturligtvis, striptease är inget kvinnor väljer att göra för att de själva vill det
Jag länkade en massa kvinnor som uppenbarligen ville klä av sig. Både artister och ickeartister.

Vidare
Citat:
utan något de gör för att männen vill se det och erbjuder pengar. Kvinnor har alltså en egen vilja, som inte involverar att göra striptease men som involverar att tjäna pengar.

Jag länkade en massa kvinnor som både strippar och beter sig som stripteasedansöser utan några som helst pengar inblandade. Du bor under en sten. Och har fortfarande inte bemött det mest frapperande att den största misogynisten är du själv eftersom du ser kvinnor som objekt och inte subjekt.
Citera
2016-09-15, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Ja, hur ska man annars beskriva vad det är strippdansaren gör? Visar upp sin kropp, avklätt och i olika ekivoka poser för en betalande publik. Det råder väl inte mycket tvivel om att fler är beredda på att betala för att se nakna kvinnor än nakna män. Därmed är förutsättningar att få jobb lättare för en kvinnlig aspirant till yrket än för en manlig.
När jag menar att det är oklart så menar jag just att det är oklart för mig vad du syftar på (jag hade frågat men det hade antytt att jag faktiskt var intresserad av vad du hade att säga). Du kanske pratade om modellarbete där sociala normer faktiskt ger kvinnor en fördel oberoende av mäns sexualitet, vad vet jag?

Fast nej, du ville visst bara upprepea ännu en gång att män objektifierar kvinnor oftare än vice versa. Så bra då. Synd att det är fullständigt irrelevant för vem som har makt i dessa situationer.

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag länkade en massa kvinnor som uppenbarligen ville klä av sig. Både artister och ickeartister.

Jag länkade en massa kvinnor som både strippar och beter sig som stripteasedansöser utan några som helst pengar inblandade. Du bor under en sten. Och har fortfarande inte bemött det mest frapperande att den största misogynisten är du själv eftersom du ser kvinnor som objekt och inte subjekt.
Artister stripteasedansar alltså inte, även om du hemskt gärna vill beskriva det så. Var det något annat du inte förstod?
Citera
2016-09-15, 23:26
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Artister stripteasedansar alltså inte, även om du hemskt gärna vill beskriva det så. Var det något annat du inte förstod?

Oj så nu är det bara oförskämdheter du kan komma med?
Jag har länkat flera videos på att det är just stripteasdansar de gör. De har bara större publik.
Sjungandet är sekundärt i de tillfällen jag har visat.

Du skrev
Citat:
Naturligtvis, striptease är inget kvinnor väljer att göra för att de själva vill det
Jag har tydligt visat att kvinnor njuter av den makt det ger att ta av sig sina kläder suggestivt framför män.

Jag uppmanar dig att bemöta att du ser kvinnor som objekt och inte subjekt
Citera
2016-09-15, 23:31
Medlem
Citat:
Jag har länkat flera videos på att det är just stripteasdansar de gör. De har bara större publik.

Du skrev

Jag har tydligt visat att kvinnor njuter av den makt det ger att ta av sig sina kläder suggestivt framför män.

Vad är så jävla svårt att förstå att vissa kvinnor njuter av sex, vissa kvinnor njuter av sexuell makt och vissa kvinnor tvingas in i det av OTAL skäl. Ni generaliserar ju så ni håller på att spricka.
Citera
2016-09-15, 23:31
Medlem
Citat:
När jag menar att det är oklart så menar jag just att det är oklart för mig vad du syftar på (jag hade frågat men det hade antytt att jag faktiskt var intresserad av vad du hade att säga). Du kanske pratade om modellarbete där sociala normer faktiskt ger kvinnor en fördel oberoende av mäns sexualitet, vad vet jag?

Fast nej, du ville visst bara upprepea ännu en gång att män objektifierar kvinnor oftare än vice versa. Så bra då. Synd att det är fullständigt irrelevant för vem som har makt i dessa situationer.

Fast makt är inte något binärt. Båda parter blir utnyttjade i exemplet med dansaren. Hade strippdansaren kunnat försörja sig utan att jobba hade hon/han gjort det. Hade kunden haft möjlighet att se vackra kvinnor/män nakna utan att behöva betala hade han/hon gjort det. Båda har en viss makt både över sig själva och den andra parten. Det är du som tycks måla upp strippdansaren som en passiv part liknande ett objekt.
Citera
2016-09-15, 23:34
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Vad är så jävla svårt att förstå att vissa kvinnor njuter av sex, vissa kvinnor njuter av sexuell makt och vissa kvinnor tvingas in i det av OTAL skäl. Ni generaliserar ju så ni håller på att spricka.

Jag har inte svårt att förstå det. Jag har hävdat det i bold hela tråden, de flesta kvinnar förnekar att de som kön ens har en sexuell makt. Vilket är trådens ämne.
Gå inte på mig för att Disciplina inte fattar det.

Offerretoriken gör gällande att alla kvinnor tvingas dvs är subjet, vilket inte är sant. En del är det, men vad det gäller striptease så är det i extremt obskyra sammanhang, annars är det ett valt jobb. Och misogynistiskt att inte se dessa arbetare som kapabla att välja själva.
Citera
2016-09-15, 23:38
Medlem
Citat:
Jag har inte svårt att förstå det. Jag har hävdat det i bold hela tråden, de flesta kvinnar förnekar att de som kön ens har en sexuell makt. Vilket är trådens ämne.
Gå inte på mig för att Disciplina inte fattar det.

Offerretoriken gör gällande att alla kvinnor tvingas dvs är subjet, vilket inte är sant. En del är det, men vad det gäller striptease så är det i extremt obskyra sammanhang, annars är det ett valt jobb.

Nej jag har sett nog med dokumentärer och reportage om kvinnors anledningar till varför de hamnar i porrindustrin för att påstå att det är skrämmande många som är djupt olyckliga över att de hamnat i det träsket och inte har de maktmedel och möjligheter som krävs för att på egen hand ta sig där ur.
Citera
2016-09-15, 23:51
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Nej jag har sett nog med dokumentärer och reportage om kvinnors anledningar till varför de hamnar i porrindustrin för att påstå att det är skrämmande många som är djupt olyckliga över att de hamnat i det träsket och inte har de maktmedel och möjligheter som krävs för att på egen hand ta sig där ur.

Men det är inte ämnet för tråden.
Ämnet för tråden är om kvinnor vill, och hade du kollat mina klipp så hade du sett unga kvinnor som av fri vilja beter sig som porrdrottningar på instagram och Youtube.
Försök inte att dribbla bort det med samma kassa retorik som Merapi
Citera
2016-09-15, 23:51
Medlem
Citat:
Oförskämdheter? Jag förklarar förvisso självklarheter, eftersom dina argument bygger på att du bortser ifrån dem. Som sagt, vill du bli bemött på högre nivå så får du prestera.

Nej, sjungandet är alltså inte sekundärt i att vara artist. Jag förstår att det passar in i din världsbild att det enda av värde kvinnor kan erbjuda är sina kroppar, men din världsbild har inte så mycket med verkligheten att göra.

Att artister sedan faktiskt ofta ger uttryck för en egen positiv sexualitet - det förändrar ju inte stripteasedansösers maktundertag det allra minsta.

Citat:
Okej, men först tycker jag att det är på tiden att du bemöter att du hatar kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Fast makt är inte något binärt. Båda parter blir utnyttjade i exemplet med dansaren. Hade strippdansaren kunnat försörja sig utan att jobba hade hon/han gjort det. Hade kunden haft möjlighet att se vackra kvinnor/män nakna utan att behöva betala hade han/hon gjort det. Båda har en viss makt både över sig själva och den andra parten. Det är du som tycks måla upp strippdansaren som en passiv part liknande ett objekt.
Makt är alltid enkelriktad, båda parter i en relation kan inte ha makt över varandra. Om du inte förstår det rekommenderar jag att du läser wikipediasidan igen.
Senast redigerad av Disciplina 2016-09-15 kl. 23:55.
Citera
2016-09-15, 23:54
Medlem
Citat:
Men det är inte ämnet för tråden.
Ämnet för tråden är om kvinnor vill, och hade du kollat mina klipp så hade du sett unga kvinnor som av fri vilja beter sig som porrdrottningar på instagram och Youtube.
Försök inte att dribbla bort det med samma kassa retorik som Merapi

Men är du totalt förlorad från verkligheten, du tror inte en hora kan se ut att njuta men inombords vara totalt avstängd. Unga kvinnor kan ha desillusioner, vad som är mer relevant är vad de äldre hororna har att säga om sina liv.
Citera
2016-09-15, 23:58
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Men är du totalt förlorad från verkligheten, du tror inte en hora kan se ut att njuta men inombords vara totalt avstängd. Unga kvinnor kan ha desillusioner, vad som är mer relevant är vad de äldre hororna har att säga om sina liv.

Nej jag klarar bara av att hålla isär saker, du borde pröva.

Det är ganska oförskämt att jämställa unga kvinnor som vill bli som sina idoler med horor.
Det börjar bli väl mycket misogyni här
Citera
2016-09-16, 00:00
Medlem
Citat:
Nej jag klarar bara av att hålla isär saker, du borde pröva.

Det är ganska oförskämt att jämställa unga kvinnor som vill bli som sina idoler med horor.
Det börjar bli väl mycket misogyni här
Dina jävla halmgubbar är tröttsamma, fattar du inte vad jag menar med horor så får du fundera ett varv till. Generaliseringarna går hem ibland hos dig och nästa gång bygger du halmgubbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in