Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Oj så nu är det bara oförskämdheter du kan komma med?
Jag har länkat flera videos på att det är just stripteasdansar de gör. De har bara större publik.
Sjungandet är sekundärt i de tillfällen jag har visat.
Oförskämdheter? Jag förklarar förvisso självklarheter, eftersom dina argument bygger på att du bortser ifrån dem. Som sagt, vill du bli bemött på högre nivå så får du prestera.
Nej, sjungandet är alltså inte sekundärt i att vara artist. Jag förstår att det passar in i din världsbild att det enda av värde kvinnor kan erbjuda är sina kroppar, men din världsbild har inte så mycket med verkligheten att göra.
Att
artister sedan faktiskt ofta ger uttryck för en egen positiv sexualitet - det förändrar ju inte stripteasedansösers maktundertag det allra minsta.
Citat:
Jag uppmanar dig att bemöta att du ser kvinnor som objekt och inte subjekt
Okej, men först tycker jag att det är på tiden att du bemöter att du hatar kvinnor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Das Auto
Fast makt är inte något binärt. Båda parter blir utnyttjade i exemplet med dansaren. Hade strippdansaren kunnat försörja sig utan att jobba hade hon/han gjort det. Hade kunden haft möjlighet att se vackra kvinnor/män nakna utan att behöva betala hade han/hon gjort det. Båda har en viss makt både över sig själva och den andra parten. Det är du som tycks måla upp strippdansaren som en passiv part liknande ett objekt.
Makt är alltid enkelriktad, båda parter i en relation kan inte ha makt över varandra. Om du inte förstår det rekommenderar jag att du läser wikipediasidan igen.