Citat:
Det är ju högst ovanligt att folk dödar sina egna barn. Men det händer.
Jag vet inte om någon hört talas om Munchausen by proxy. Föräldern/föräldrarna skadar och plågar sina barn och skyller det på mystiska sjukdomar för att dom vill få uppmärksamhet och medlidande. Många barn dör pga Munchausen.
Men många barn dör också av mystiska sjukdomar och föräldrarna blir oskyldigt anklagade.
Sedan finns det folk som är riktigt hemska och som medvetet skadar sina barn, som t.ex fallet med Baby Brianna. En frisk liten bebis som blev systematiskt misshandlad av sin pappa tills hon dog. Orkar inte googla på det för att det är så hemskt.
Jag menar inte att något av detta har hänt just detta barn. Men det finns mycket i den här världen som är förskräckligt och som sker helt i onödan.
Är det så att dessa föräldrar är oskyldiga eller att det skett något sorts misstag så kommer det att komma fram. (Förhoppningsvis) Och är det så, så hoppas jag att föräldrarna får allt det stöd dom behöver. Att förlora ett barn måste vara det hemskaste man kan gå igenom.
Stackars lilla söta bebis.
Jag vet inte om någon hört talas om Munchausen by proxy. Föräldern/föräldrarna skadar och plågar sina barn och skyller det på mystiska sjukdomar för att dom vill få uppmärksamhet och medlidande. Många barn dör pga Munchausen.
Men många barn dör också av mystiska sjukdomar och föräldrarna blir oskyldigt anklagade.
Sedan finns det folk som är riktigt hemska och som medvetet skadar sina barn, som t.ex fallet med Baby Brianna. En frisk liten bebis som blev systematiskt misshandlad av sin pappa tills hon dog. Orkar inte googla på det för att det är så hemskt.
Jag menar inte att något av detta har hänt just detta barn. Men det finns mycket i den här världen som är förskräckligt och som sker helt i onödan.
Är det så att dessa föräldrar är oskyldiga eller att det skett något sorts misstag så kommer det att komma fram. (Förhoppningsvis) Och är det så, så hoppas jag att föräldrarna får allt det stöd dom behöver. Att förlora ett barn måste vara det hemskaste man kan gå igenom.
Stackars lilla söta bebis.
En av mina vänners bvc sköterska sa till henne att bebisen inte behöver ammas "HEEEELA TIDEN"
Hon tog det bokstavligen och började gå efter nått knäppt schema!!! Bebisen grät hur mycket som helst och tjejen blev helt förtvivlad och gick runt som en levande zombie med en otröstlig bebis. På BVC vägde dom bebisen och den hade gått ner hur mycket som helst och mjölkproduktionen hade börjat sina!!!
En annan sköterska som vikarierade blev fly förbannad över rådet hennes kollega gett. Om bebisen verkar vilja ammas oftare och mer än vanligt så tyder det på att barnet hamnat i en växtspurt och behöver MER mjölk! Den vill suga mer och oftare för att mjölkproduktionen ska ÖKA!
Den första sköterskan ville säkert väl, men min kompis missförstod rådet.
Så JA bebisar kan gråta för att dom får i sig för lite mat och verka otröstliga.
Gråter en bebis i timmar så beror det ju på något, barnet har ont eller är hungrigt.
Min systerson har fått diagnosen autism, han grät väldigt mycket som bebis och man misstänkte kolik.
Baby Brianna som jag nämde tidigare grät också och var otröstlig. Varför? För att hon hade INRE SKADOR som inte syntes på utsidan.
och hela händelsen är så himla tragisk