2016-09-15, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyamerican
Det är ju högst ovanligt att folk dödar sina egna barn. Men det händer.

Jag vet inte om någon hört talas om Munchausen by proxy. Föräldern/föräldrarna skadar och plågar sina barn och skyller det på mystiska sjukdomar för att dom vill få uppmärksamhet och medlidande. Många barn dör pga Munchausen.

Men många barn dör också av mystiska sjukdomar och föräldrarna blir oskyldigt anklagade.

Sedan finns det folk som är riktigt hemska och som medvetet skadar sina barn, som t.ex fallet med Baby Brianna. En frisk liten bebis som blev systematiskt misshandlad av sin pappa tills hon dog. Orkar inte googla på det för att det är så hemskt.

Jag menar inte att något av detta har hänt just detta barn. Men det finns mycket i den här världen som är förskräckligt och som sker helt i onödan.

Är det så att dessa föräldrar är oskyldiga eller att det skett något sorts misstag så kommer det att komma fram. (Förhoppningsvis) Och är det så, så hoppas jag att föräldrarna får allt det stöd dom behöver. Att förlora ett barn måste vara det hemskaste man kan gå igenom.

Stackars lilla söta bebis.

En av mina vänners bvc sköterska sa till henne att bebisen inte behöver ammas "HEEEELA TIDEN"
Hon tog det bokstavligen och började gå efter nått knäppt schema!!! Bebisen grät hur mycket som helst och tjejen blev helt förtvivlad och gick runt som en levande zombie med en otröstlig bebis. På BVC vägde dom bebisen och den hade gått ner hur mycket som helst och mjölkproduktionen hade börjat sina!!!
En annan sköterska som vikarierade blev fly förbannad över rådet hennes kollega gett. Om bebisen verkar vilja ammas oftare och mer än vanligt så tyder det på att barnet hamnat i en växtspurt och behöver MER mjölk! Den vill suga mer och oftare för att mjölkproduktionen ska ÖKA!
Den första sköterskan ville säkert väl, men min kompis missförstod rådet.
Så JA bebisar kan gråta för att dom får i sig för lite mat och verka otröstliga.
Gråter en bebis i timmar så beror det ju på något, barnet har ont eller är hungrigt.

Min systerson har fått diagnosen autism, han grät väldigt mycket som bebis och man misstänkte kolik.

Baby Brianna som jag nämde tidigare grät också och var otröstlig. Varför? För att hon hade INRE SKADOR som inte syntes på utsidan.
Citera
2016-09-15, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BitchZ
Nå, beroende på substans. Ett aktivt missbruk under graviditeten leder inte alls sällan till beroendefödda spädbarn.

Man måste vara en stor missbrukare om barnet ska få abstinens vad jag vet
Citera
2016-09-15, 18:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Men du slänger gärna ur dig "sanningar" om andra människors liv? Om det inte kostar dig något, förstås. Det, om något, är wt.

OnT.
Mamman är häktad med restriktioner, var även pappan det?

Ja, båda är det. Jag tror alla som är häktade för mord har restriktioner.
Citera
2016-09-15, 18:43
Medlem
Nu är fria tider inget jag litar blint på men http://www.friatider.se/ungt-par-haktades-for-mord-pa-sitt-spadbarn

"nligt handlingar från domstolen som Fria Tider tagit del av har mordet inte utförts hemma hos familjen i Kristianstad utan i ett samhälle utanför staden.

På adressen där mordet ska ha utförts bor bland annat en man i 65-årsåldern som även han är känd av polisen sedan tidigare. Det är oklart vilken koppling paret har till den adress som pekats ut som mordplats."

Får mig att tänka på en händelse för väldigt många år sen där en bekants bekant lämnade sin bebis ensam i spjälsängen i en lägenhet i två dygn medan hon var ute och pundade.

Sen tänker jag på orden "där mordet utförts" borde inte det betyda att bebisen var död redan vid ankomst till sjukhuset ? Eller tänker jag tokigt nu?
Citera
2016-09-15, 18:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, båda är det. Jag tror alla som är häktade för mord har restriktioner.

Ok tack, visste inte om det hade någon speciell betydelse.
Citera
2016-09-15, 18:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Nu är fria tider inget jag litar blint på men http://www.friatider.se/ungt-par-haktades-for-mord-pa-sitt-spadbarn

"nligt handlingar från domstolen som Fria Tider tagit del av har mordet inte utförts hemma hos familjen i Kristianstad utan i ett samhälle utanför staden.

På adressen där mordet ska ha utförts bor bland annat en man i 65-årsåldern som även han är känd av polisen sedan tidigare. Det är oklart vilken koppling paret har till den adress som pekats ut som mordplats."

Får mig att tänka på en händelse för väldigt många år sen där en bekants bekant lämnade sin bebis ensam i spjälsängen i en lägenhet i två dygn medan hon var ute och pundade.

Sen tänker jag på orden "där mordet utförts" borde inte det betyda att bebisen var död redan vid ankomst till sjukhuset ? Eller tänker jag tokigt nu?

Varför skulle de då skickat henne till BIVA i Lund?
Citera
2016-09-15, 18:48
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
En väldigt säker källa: barnet kom in till CSK fredagsmorgonen (9 sep) vid 07.30-08.00. Så mamnan ljuger att dom kom in till CSK vid 14-tiden...

Det skrev aldrig mamman att barnet kom in vid den tiden.
Mamman skrev på facebook på dagen på fredagen, men då hade barnet flyttat till Lund, så det var alltså ingen koppling mellan inlägget och tiden då barnet anlände i ambulans till CSK.
Citera
2016-09-15, 19:00
Medlem
buckeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Jo jag såg det vid närmare koll. Ja något är det med bilderna som känns skumt och hela händelsen är så himla tragisk

bilderna ar photoshoppade. betrakta nyanser, skuggor, osv. kanske for att dolja nagot? eller kanske inte.
Citera
2016-09-15, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buckeye
bilderna ar photoshoppade. betrakta nyanser, skuggor, osv. kanske for att dolja nagot? eller kanske inte.

Jo ser det. Ja vem vet?!?
Citera
2016-09-15, 19:03
Medlem
buckeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Jo ser det. Ja vem vet?!?

Titta pa hoger kind, omkring orat: https://www.instagram.com/p/BKG1-KThZ-9/?taken-by=abrahamssonerika

Titta sedan pa https://www.instagram.com/p/BKHMJpxBfwL/?taken-by=abrahamssonerika och aven denna bild ar redigerad pa samma stalle...
Citera
2016-09-15, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buckeye
Titta pa hoger kind, omkring orat: https://www.instagram.com/p/BKG1-KThZ-9/?taken-by=abrahamssonerika

Titta sedan pa https://www.instagram.com/p/BKHMJpxBfwL/?taken-by=abrahamssonerika och aven denna bild ar redigerad pa samma stalle...

Något är förjävla skumt med bilderna faktiskt men är inte duktig på sånt där
Citera
2016-09-15, 19:07
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84

Jag tror man missuppfattat något på vägen gällande adresserna.
Pappan är skriven på adressen som står i häktningsframställan. Jag tror inte att det bor fler just i den lägenheten som Fria Tider skriver om. Lägenheten hyrdes ut på blocket i januari.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in