2016-09-15, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Hennes instagram finns kvar som sagt:

https://www.instagram.com/abrahamssonerika/

Tack för detta.

Som sagt, detta verkar konstigt när man ser föräldrarna. Dock ser barnet sjukt och olyckligt ut. Inte normalt att på en enda bild inte åtminstone lite glans, liv leende finns?!

Jaag hoppas och ber om att föräldrarna gjort sitt bästa men att flickan varit sjuk på nåt sätt men att de inte uppfattat det förrän det varit för sent.
Citera
2016-09-15, 10:57
Medlem
Mitt äldsta barn hade kolik, i över ett år. från första dagen i princip. I det allra flesta fall får barnen kolik direkt och det går över vid 3 månaders ålder. Mitt barn skrek, jämt. Ofta i över 7 timmar. Sov aldrig. Det var vidrigt och jag fick många onda tankar om mitt barn som jag får ångest över idag, 5 år senare. Men jag skulle aldrig skada henne givetvis.
Sen är det faktiskt fullt normalt att ha strl 50 vid 4 veckor då båda mina barn, fullt gångna har kunna ha det. Sen är det givetvis beroende på vilket märke man köper, då alla märken har olika stora strl 50.

Att dom inte får mat bara för att dom skriker är också en konstig teori, givetvis är det kanske en anledning till att dom skriker men jag har två barn, varandras motsvarigheter. Den ena skrek konstant i över ett år och den andra har jag seriöst inte hört skrika förrän nu, när hon är tre år.
Och båda har fått i sig mat, min första som skrek, fick förmodligen för mycket mat och skrek därför många ggr.
Min yngsta som aldrig skrek gav jag mat när det gjorde ont i mina bröst för hon gnällde inte ens när hon var hungrig.
Båda har gått upp i vikt och jag tror det är där man ser om barnet får mat i sig.

Sen är BVC frivilligt så om dom inte har gått dit är det inget någon kan göra åt det. Man måste inte gå dit.
Har dom gjort det borde dock bvc gjort något åt att flickan inte gick upp i vikt. Man går tec dit mycket oftare i början och sen skulle jag tro att dom skulle fått åka till sjukhus.
Citera
2016-09-15, 10:59
Medlem
Tyckte jag såg på pappans FB (A*ex Ca*per) att han verkar ha en äldre son också eller jag kan ju ha fel.
Citera
2016-09-15, 10:59
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charma
Vår son var väldigt missnöjd som liten. Både magont, men jag tror också så här i efterhand att han inte var så mätt som han borde. Vart en ond cirkel där stress, sömnbrist och för litet matintag hos mig ledde till att jag inte hade nog mjölk.

De frågade på BVC "Vill du fortsätta amma?". Och då man under hela graviditeten blivit itutad hur absolut livsnödvändigt det var för barnet, och då jag var slut som en lobotomerad robot, så sa jag att "Jo, det ska jag väl". Då sa de inget mer. Så här i efterhand borde jag absolut agerat annorlunda och gett ersättning tidigare. Hade önskat att de tryckt på detta lite mer tydligt "vi ser att du håller på att gå under, amning är inte värt till vilket pris som helst".

Precis vad jag tänkte, jag upplevde det på samma sätt som du. Innan man får barn så låter det här med amning så jäkla enkelt. "Placera barnet på bröstet när det blivit förlöst så tar barnet bröstet" In my ass! Jag fick kämpa som en idiot. En sköterska masserade mitt bröst medan jag skulle försöka placera en amningsnapp och få barnet att suga. De prackade på mig detta i flera dagar vilket slutade med att både jag och barnet grät i ren frustration. Inte förrän jag kom hem så bestämde jag mig för att det fan fick vara nog och skaffade ersättning.

Med andra ord, min erfarenhet är inte att de är snabba med ersättning men jag kanske var ett undantag.
Citera
2016-09-15, 11:04
Medlem
Jobbat inom BB/förlossning själv och har 6 egna barn i blandade åldrar. Ingen av mina barn har någonsin sett så apatisk ut. Barnet ser väldigt olycklig ut i blicken och rörelserna på videon på Instagram ser heller inte ok ut.
Håller med om att det ser ut som en viss bild försökts målas fram av mamman genom dessa bilder som lagts ut på flickan och hur lycklig hon är. Många gånger är det bara ett sken utåt för att ingen ska kunna säga motsatsen. Tragiskt hur som helst för lilla Hailey som fick bli ett änglabarn 😢❤
Senast redigerad av misscxy73 2016-09-15 kl. 11:06. Anledning: Glömt ett i
Citera
2016-09-15, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovespell12
Fast SÅ liten är man inte med strl 50 vid 4 veckor. Min yngsta dotter hade strl 50 i ca 6 veckor. Hon vägde precis 3 kg vi födseln och var 47cm lång. Hon vägde lite mer än 4 kg vid 6 veckor. Mitt barn lever och är idag 3 år. Hon var inte tidigt född och hon åt som skulle.

Mina barn var också små och kunde ha storlek 50 väldigt länge. Men att storlek 50 är så mycket för stort vid den åldern?
Citera
2016-09-15, 11:08
Medlem
Det är ju högst ovanligt att folk dödar sina egna barn. Men det händer.

Jag vet inte om någon hört talas om Munchausen by proxy. Föräldern/föräldrarna skadar och plågar sina barn och skyller det på mystiska sjukdomar för att dom vill få uppmärksamhet och medlidande. Många barn dör pga Munchausen.

Men många barn dör också av mystiska sjukdomar och föräldrarna blir oskyldigt anklagade.

Sedan finns det folk som är riktigt hemska och som medvetet skadar sina barn, som t.ex fallet med Baby Brianna. En frisk liten bebis som blev systematiskt misshandlad av sin pappa tills hon dog. Orkar inte googla på det för att det är så hemskt.

Jag menar inte att något av detta har hänt just detta barn. Men det finns mycket i den här världen som är förskräckligt och som sker helt i onödan.

Är det så att dessa föräldrar är oskyldiga eller att det skett något sorts misstag så kommer det att komma fram. (Förhoppningsvis) Och är det så, så hoppas jag att föräldrarna får allt det stöd dom behöver. Att förlora ett barn måste vara det hemskaste man kan gå igenom.

Stackars lilla söta bebis.
Citera
2016-09-15, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Det var en annan generation då.

Min lilla flicka, nu 2,5 år grät knappt heller. Men då varvade jag med ersättning och bröst samt vårdade henne noga. Tror många barn gråter av hunger faktiskt...

Och mitt ena barn fick ersättning och ammades och skrek dygnet runt i nästan ett år. Medan den andra helammdes i ett år och aldrig skrek. aldrig alltså. Så det handlar nog om personlighet snarare än ersättning/amning. Sen handlar det givetvis även om kolik/magont och andra faktorer, men jag tror vissa barn har lättare tills skrik och missnöjdhet än andra.
Citera
2016-09-15, 11:10
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovespell12
Mitt äldsta barn hade kolik, i över ett år. från första dagen i princip. I det allra flesta fall får barnen kolik direkt och det går över vid 3 månaders ålder. Mitt barn skrek, jämt. Ofta i över 7 timmar. Sov aldrig. Det var vidrigt och jag fick många onda tankar om mitt barn som jag får ångest över idag, 5 år senare. Men jag skulle aldrig skada henne givetvis.
Sen är det faktiskt fullt normalt att ha strl 50 vid 4 veckor då båda mina barn, fullt gångna har kunna ha det. Sen är det givetvis beroende på vilket märke man köper, då alla märken har olika stora strl 50.

Att dom inte får mat bara för att dom skriker är också en konstig teori, givetvis är det kanske en anledning till att dom skriker men jag har två barn, varandras motsvarigheter. Den ena skrek konstant i över ett år och den andra har jag seriöst inte hört skrika förrän nu, när hon är tre år.
Och båda har fått i sig mat, min första som skrek, fick förmodligen för mycket mat och skrek därför många ggr.
Min yngsta som aldrig skrek gav jag mat när det gjorde ont i mina bröst för hon gnällde inte ens när hon var hungrig.
Båda har gått upp i vikt och jag tror det är där man ser om barnet får mat i sig.

Sen är BVC frivilligt så om dom inte har gått dit är det inget någon kan göra åt det. Man måste inte gå dit.
Har dom gjort det borde dock bvc gjort något åt att flickan inte gick upp i vikt. Man går tec dit mycket oftare i början och sen skulle jag tro att dom skulle fått åka till sjukhus.

Jag kan föreställa mig hur utmattad ni måste blivit, hela familjen inkl babyn självklart. Låter inte roligt alls, jag skulle nog hålla mig hälften så vettig men på bristningsgränsen om jag hamnade i samma situation så jag menar inte att basha föräldrar till kolikbarn med mina inlägg, sitter kanske själv där med en otröstligt baby om någon månad.

Kanske hade Hailey kolik då? Det jag undrar är om spädbarn kan vara otröstliga i sju timmar utan att ha kolik eller något motsvarande..
Citera
2016-09-15, 11:16
Medlem
Eftersom brottsrubriceringen är "misstänkt mord" så känns det inte som att de kan ha råkat tappa henne och inte sökt vård i tid, eller att hon inte fått tillräckligt med mat och blivit uttorkad/svultit ihjäl.
Hade det varit något av ovanstående borde rubriceringen varit "vållande till annans död".
Någon som vet om nån tidigare dom i Shaken baby syndrome? Tänkte om personen ifråga blivit dömd för mord eller vållande i de fallen?
Citera
2016-09-15, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grem84
Eftersom brottsrubriceringen är "misstänkt mord" så känns det inte som att de kan ha råkat tappa henne och inte sökt vård i tid, eller att hon inte fått tillräckligt med mat och blivit uttorkad/svultit ihjäl.
Hade det varit något av ovanstående borde rubriceringen varit "vållande till annans död".
Någon som vet om nån tidigare dom i Shaken baby syndrome? Tänkte om personen ifråga blivit dömd för mord eller vållande i de fallen?

Då har de alltså underlåtit att söka vård för henne, därav rubriceringen? Men det kan ju ha olika förklaringar. Okunskap, eller att de inte reagerat. Jag kan inte tro att båda föräldrar planerat att svälta henne Liksom varför skulle man göra det? Nej, jag tror att detta handlar om något annat. Men å andra sidan, vad vet man vad mamman hittar på när mannen går till jobbet..ensam med den lilla osv...ushc usch. Jag känner mig beklämd.
Citera
2016-09-15, 11:25
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
De "bevis" de hittat i lägenheten kan iofs vara lite vadsomhelst. Nuförtiden är det ofta tekniska "bevis", i form av datorer, telefoner osv.. Det kan visa sig att det inte är bevis egentligen. Man bevissäkrar bara - tar ut det man TROR kan vara bevis framöver.

Eller så har de hittat något bindande, uppenbart bevis direkt. Vi vet inte =)
Korrekt. Att polisen "säkrat bevis" är ytterligare en trådsanning. Det som stod i SKD var
– Det har gjorts många beslag som ska undersökas, men jag kan och vill inte berätta vad det är, säger Eva Norberg.
http://www.skd.se/2016/09/14/foraldrar-haktade-for-mord-pa-bebis/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in