2016-09-15, 18:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Iom åklagaren gå ut med att mordet hänt mellan 5-9:e september,
dvs att det sannolikt hänt över en period på 5 dagar.

Jag fick denna tanke om det skulle kunna rör sig om att mamman lider av
sjukdommen Münchhausen by proxy ?

https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnchhausen_by_proxy

"MBP innebär att personen i fråga inte själv utger sig vara sjuk, utan i stället framträder som ombud och räddare för någon annan som gjorts sjuk. Det är vanligen en förälder som använder företrädesvis egna barn som ställföreträdande sjukdomsbärare och som ofta tillfogar barnet det som behövs för att barnet skall vara sjukt och behöva räddas."

Nä. Det är ju precis tvärtom. Dom med Münchausen by proxy ÄLSKAR att åka till sjukhuset. De LEVER för att åka till sjukhuset och skapa drama och få uppmärksamhet. Detta par drog ju i stället på sjukhusbesöket tills det var för sent.
Citera
2016-09-15, 18:04
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
En väldigt säker källa: barnet kom in till CSK fredagsmorgonen (9 sep) vid 07.30-08.00. Så mamnan ljuger att dom kom in till CSK vid 14-tiden...
Nu orkar jag faktiskt inte söka runt i tråden, och tyvärr så sparade jag inte ner mammans inlägg, men visst var det väl postat typ 13:28 på fredagen? Om du kan vidimera det du kallar "En väldigt säker källa" skulle det uppskattas.
Citera
2016-09-15, 18:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Det är inte normalt att ett barn skriker i 7 timmar, absolut inte.

Elda nu inte på pöbeln.
Det står inte att barnet skrek OAVBRUTET i 7 timmar!
Citera
2016-09-15, 18:05
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Det är inte normalt att ett barn skriker i 7 timmar, absolut inte.
Men för i helvete!!!! Det finns ingen källa över huvud taget på att barnet SKRIKIT i sju timmar!
Citera
2016-09-15, 18:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Är det inte lite WT att läsa Friatider?
Visst låter det intressant, det de skriver. Men vad har de för underlag? Litar lika mycket på dem som jag litar på aftonbladet, om artiklarna inte har mer bäring.

Det går ju att kolla upp på Lexbase t.ex.. I min erfarenhet brukar det Fria Tider säga stämma. Och NEJ jag tycker inte att det är WT att gå till en oberoende nyhetskälla, i stället för att få sina nyheter filtrerade genom PK-medias censurerade världsbild.
Citera
2016-09-15, 18:12
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende

Påstår inte på något vis att jag är ett geni, men nivån på tråden är otroligt låg.

Barnet hade varit/var kanske fortfarande (?) sjukt.
Vad som hände sedan vet vi ju inte än.

Förstår dock intresset för fallet, då (eventuellt) barnamord rör upp en massa känslor hos folk, med all rätt.
Ja, det är fullt förståeligt att man spekulerar i att barnet inte var fullt friskt med tanke på spottkörtelinflammationen, men det är lika förståeligt att ett par med sitt första barn inte har den minsta aning om vad som är "normalt" eller inte när det kommer till spädbarn. Att de läser på och utbildar sig är ju önskvärt men man kan inte förvänta sig att det ingår i allmänbildningen.
Och ja, självklart blir även jag upprörd över barnamord. Men jag har sinne nog att ifrågasätta och källgranska. Även om källan är etablerad media likväl som åklagarämbetets företrädare.
Citera
2016-09-15, 18:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonPengstrom
Jag har nu sökt igenom diverse rättsdatabaser som tillhandahåller domstolsdomar och inte hittat någonting på varken mamman eller pappan till barnet.

Är det någon som faktiskt har stöd för att föräldrarna är tidigare dömda för brott?

OK, fast att de är kända av polisen sedan tidigare stod även i vanliga PK-media. Och med "känd av polisen sedan tidigare" menar de antagligen inte, att paret har anmält till polisen att de tagit hand om en bortsprungen katt...
Citera
2016-09-15, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det går ju att kolla upp på Lexbase t.ex.. I min erfarenhet brukar det Fria Tider säga stämma. Och NEJ jag tycker inte att det är WT att gå till en oberoende nyhetskälla, i stället för att få sina nyheter filtrerade genom PK-medias censurerade världsbild.

Gör det då, innan du slänger ut "sanningar" här?
Fria tider v/s aftonbladet är ytterligheter av media. Hade Fria Tider haft källor till sina påståenden, så hade de varit mer trovärdiga.

Själv har jag blivit kritisk till det mesta, och källkritik är ett måste i dessa tider, oavsett var man står.
Citera
2016-09-15, 18:19
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Det vet vi av moderns instagram och det får man ju tro på. Men fan vet om man vågar nämna att spottkörtelinflammation i fall kan vara orsakade av herpes. Men nu gjorde jag det ändå och duckar inför spekulationerna om moderns slampighet och att hon minsann smittat sitt barn.

Man lär knappast bli misstänkt för mord bara för att man har herpes, hur tänkte du där?
Citera
2016-09-15, 18:21
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
På bilden där barnet ligger på mammas mage så ser hon blå ut vid kinden?!? Eller ser jag helt fel?!?

https://www.instagram.com/p/BKG1-KThZ-9/
Nej det är säkert en avspegling av mammans starkt blå tröja, plus en blå kudde bredvid.
Men jag håller med om att barnet ser klent och sorgset ut på de bilder jag sett. Fruktansvärt sorgligt, vad som än orsakade döden.
Citera
2016-09-15, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det ska till ett MYCKET allvarligt och kontinuerligt missbruk, innan ett barn föds med abstinensbesvär.

Nå, beroende på substans. Ett aktivt missbruk under graviditeten leder inte alls sällan till beroendefödda spädbarn.

Det är heller inte alls så ovanligt att "renlevnadsmänniskor" har missbrukande vänner. Varken IR eller på fb.
Senast redigerad av BitchZ 2016-09-15 kl. 18:28.
Citera
2016-09-15, 18:26
Medlem
Citat:
Nej det är säkert en avspegling av mammans starkt blå tröja, plus en blå kudde bredvid.
Men jag håller med om att barnet ser klent och sorgset ut på de bilder jag sett. Fruktansvärt sorgligt, vad som än orsakade döden.

Jo jag såg det vid närmare koll. Ja något är det med bilderna som känns skumt och hela händelsen är så himla tragisk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in