Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-11, 12:24
  #85
Medlem
Blir nog fler och fler såna fall. Med den nya idiotgenerationen som lägger mer tid på Facebook, Instagram mm än på egna barn...
Citera
2016-09-11, 12:29
  #86
Medlem
Torpedullas avatar
Bådas Facebook är öppna.
Citera
2016-09-11, 12:32
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totten18
Fastern till babyn kommenterade i tråden, att "dom" hade gjort sig skyldiga till något. Och att hon hoppades att dom skulle gå fria ändå. Efter en liten stund tog hon bort kommentar.


Nä inte alls!

Du hittar på!

Det stod att hon hoppas att deras namn blir rentvådda för drevet på flashback har redan börjat!

Ljug inte😠
__________________
Senast redigerad av jordgubbsflickan 2016-09-11 kl. 12:34.
Citera
2016-09-11, 12:36
  #88
Medlem
På Aftonbladet har ju vakthavande befäl sagt att det är ett tämligen grovt brott så jag kan ju dra slutsatsen om att det inte handlar om psd
Citera
2016-09-11, 12:37
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmMotala
Märkligt att man som förälder förmår/prioriterar att "i realtid" göra ett så långt och sammanhängande inlägg på Facebook om det absolut mest förfärliga som kan drabba en förälder/individ.
Om modern visar sig vara GM torde det röra sig om postpartumpsykos/amningspsykos.
Citera
2016-09-11, 12:41
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kobo35
På Aftonbladet har ju vakthavande befäl sagt att det är ett tämligen grovt brott så jag kan ju dra slutsatsen om att det inte handlar om psd

Samt att de är misstänkta för mord vilket kräver någon form av uppsåt (till skillnad från exempelvis dråp eller vållande till annans död).

Oavsett en fruktansvärd händelse där alla tankar går till den stackars lilla flicka vara liv fick ett tragiskt slut.
Citera
2016-09-11, 12:47
  #91
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lappgubben
ej alla HYENOR, som mer eller mindre frotteras av att skriva om en stackars familj, som drabbats av sorg.
Nu är det så här, att oavsett vad som hänt, så är ingen skyldig till brott förrän bevis därom framkommit, på denna sida verkar det finnas både utredare,åklagare och siare...
men jag har i denna stund inlämnat skriftligt underlag till åklagare för att granska en del av de påståenden som framlagts i detta ärende tidigare.
Jag är varken släkt eller vän eller annat, blir bara illa berörd av alla som ger sina teorier och lägger rut en familj på denna sida
Du verkar inte ha hängt här på flashback speciellt länge.
Det är så här det fungerar och det kan varken du eller nån åklagare gör nåt åt.
Här spekuleras det fritt och det är helt ok enligt reglerna. Gillar du inte det är det bara att sluta läsa här.
Citera
2016-09-11, 12:50
  #92
Medlem
Om du anmält till åklagare så borde du gå ut och anmäla varenda tråd som i princip finns här på FB
Citera
2016-09-11, 12:56
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Hunden ser ut som en Shelty, än liten menlös ras och ser ut som en minicollie. Skulle aldrig ge sig på ett barn. R.I.P

Det var nog det absolut dummaste jag någonsin har läst!!
Vadå skulle aldrig ge sig på ett barn? Man ska aldrig glömma att ALLA hundar är djur och ALLA hundar kan attackera människor!
Inte för att hunden är elak, det kan vara att hunden har ont, blir skrämd av något, föräldrarna kan ha låtit hunden ligga hos den lilla flickan som har fått tag på pälsen och dragit till eller råkat peta den i ögat eller något annat som har fått hunden att reagera instinktivt.
En hund behöver inte ha attackerat våldsamt för att det ska bli fruktansvärda skador på ett litet barn, det räcker med en markering i ansiktet så blir det stora skador på ett spädbarn.
Jag har själv hundar som jag tycker är världens snällaste lugnaste gullegrisar, men jag vet bättre än att lämna dom ensamma med min lilla son!
Citera
2016-09-11, 13:10
  #94
Medlem
Clean-Cut-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RItD
Samt att de är misstänkta för mord vilket kräver någon form av uppsåt (till skillnad från exempelvis dråp eller vållande till annans död).

Oavsett en fruktansvärd händelse där alla tankar går till den stackars lilla flicka vara liv fick ett tragiskt slut.

Dråp kräver också uppsåt.
Citera
2016-09-11, 13:12
  #95
Medlem
Från mammans FB
"Be för oss!! [Uppdatering längst ner]

Detta är min dotter Hailey! 1 månad gammal, perfekt liten flicka. Idag den 9/9 hände de som inte fick hända... hon slutade andas och hjärtat slutade slå, hon va helt livlös och likblek. 112 ringdes och sambon påbörjade HLR och fick igång henne.. ambulansen kom och tog över. Vi fick åka in till csk och där får vi veta att chansen att hon överlever är otroligt liten.. de vet att hon är jätte sjuk men vet inte vad. Hon blir skickad till iva i lund och vårdas nu där och vi väntar på svar. Chansen att våran lilla prinsessa klarar de är mycket liten men chansen finns fortfarande så vill be alla mina vänner på facebook att be för oss, att be för henne att hon klarar sig! Min lilla dotter förtjänar ett långt lyckligt liv.. snälla be för oss 💔

Uppdatering: Läget är tyvärt oförändrat. Hjärtat slår själv men inte helt bra, hon ligger i respirator som hjälper henne andas. Hon har inte vaknat och det är inte ett gott tecken. I skrivande stund har hon vart medvetslös i över ett dygn o de fruktar att hon va utan syre för länge, att hennes hjärna kan ha tagit för stor skada innan vi fick igång henne med HLR. Hon ska in på magnet röntgen nu och hoppas de kan se något där! Hoppet om ett lyckligt slut blir mindre o mindre men kan inte sluta hoppas.. inte för min dotter! 😢💔"

1. Hon skriver likblek och inte blå, vid psd har jag förstått det som om bebisen blir blå.
2. Alltså mamman benämner det först som att dottern är "jättesjuk". Känns inte heller som psd.
3. De ska även ha utfört HLR.
4. Sen att hjärtat inte slår helt bra och att hon ska in på MR.

Scenario:
Någon av föräldrarna skakar bebisen tills den får hjärtstillestånd och hjärnskador. De får panik och utför HLR (rätt eller felaktigt). De får igång flickan efter ett tag men loppet är kört hursom pga. skakningarna. När man kör MR så ser man de tydliga tecknen på "shaken baby syndrom" (läs sabbad hjärna) och anhåller föräldrarna, mamman bryter ihop under förhöret och man häktar dem.
Citera
2016-09-11, 13:15
  #96
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Hunden ser ut som en Shelty, än liten menlös ras och ser ut som en minicollie. Skulle aldrig ge sig på ett barn. R.I.P
Hundar kan reagera på barnskrik o attackera de är ovanligt men har inget med rasen att göra. Blir så trött på folk har som "vet" saker om hundar och har 0 koll. Skulle de vara hunden så skulle de inte anhållas för mord utan vållande om de inte "bussat" hunden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback