2016-09-15, 17:45
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Tack.
Det är så jag uppfattat det också.
Dessutom vet vi att barnet har varit sjukt innan i spottkörtelinflammation, och att läkarna inte riktigt visste vad det berodde på.
Det vet vi av moderns instagram och det får man ju tro på. Men fan vet om man vågar nämna att spottkörtelinflammation i fall kan vara orsakade av herpes. Men nu gjorde jag det ändå och duckar inför spekulationerna om moderns slampighet och att hon minsann smittat sitt barn.
Citera
2016-09-15, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är flera som har sagt samma sak nu. Och hur ofta träffar man egentligen renlevnadsmänniskor som umgås med narkomaner..? Annat än i någon form av yrkesroll..? "Aldrig" skulle jag vilja påstå.

Nej visst. Nu är det väl så att en trådsanning inte blir en verklig sanning bara för att
flera debattörer upprepar den.

Däremot jobbar jag ibland med missbrukspatienter, även om min jag mest sysslar med psykoser
(missbruk kickar ofta igång psykoser) så jag känner mig inte särskilt främmande inför
missbrukare. De har en del "renlevnadsmänniskor" i sitt nätverk. Visst, inte så många som vi
andra men ett drogfritt syskon eller en drogfri f. d. arbetskamrat kan ibland finnas kvar
runt den missbrukande. Så "aldrig" är nog litet för kraftigt uttryck. "Mindre vanligt"
skulle jag säga.

Fortfarande finns inget, lösa antagande och vilda fantasier undantaget, som pekar på att det
är bevisat att någon av de vuxna missbrukar någon/några substans/substanser.
Citera
2016-09-15, 17:47
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Ja du. Den enda fakta vi har är att ett barn föddes den 7 augusti detta år kl 19:27 med vikten 3034g och längden 47cm. ( https://www.instagram.com/p/BKCFqi4hUhI/?taken-by=abrahamssonerika )
Därefter vet vi att samma barn inkom till CSK (Centralsjukhuset Kristanstad) runt 14-tiden (?) fr 9 sep och rätt snabbt fördes till BIVA i Lund. Om jag inte missminner mig förklarades barnet avlidet runt 19:30 på lördagen och föräldrarna anhölls med typ 5 minuters mellanrum stax efter 1:30 natten mot söndag.

Det där är iaf allt som jag kan sortera in under rubriken FAKTA.

En väldigt säker källa: barnet kom in till CSK fredagsmorgonen (9 sep) vid 07.30-08.00. Så mamnan ljuger att dom kom in till CSK vid 14-tiden...
Citera
2016-09-15, 17:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Jag är själv en ung mamma med snart fyra barn och vid den åldern hade jag 2 barn ;-) många unga människor är fantastiska mammor!!

Fast nu har vi ju bara DITT ord på att du är en fantastisk mamma. Just behovet att skrika ut att man är det till människor som inte har någon insyn i familjen i verkligheten, är för mig en varningssignal faktiskt.

Citat:

Jaså? Vid 23 befinner man sig ju rätt så mitt i eftersom den biologiskt mest gynnsamma åldern att få barn är mellan 20 och 25 år.

Biologiskt, ja. Socialt, ekonomiskt och känslomässigt - oftast inte. Det funkade på den tiden då unga flickor giftes bort, så att barnen föddes i ett färdigt sammanhang där de var önskade. Och där det nästan alltid fanns erfarna äldre kvinnor i närheten, ofta i samma hushåll, som kunde råda, hjälpa och avlasta. Idag när en ung mamma eller ett ungt par, helt utan erfarenhet av barn, och ofta i den situationen att de inte är gifta och inte har någon etablerad relation och inte har önskat något barn, blir sittande ensamma med barnet när de kommer hem från BB i en lägenhet där ingen har någon insyn... Så kan det innebära en dödsdom för barnet.
Citera
2016-09-15, 17:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
En vild tanke som dock borde uppmärksammats av BVC, om mamman drogat under graviditeten föds barnet med abstinent och måste avgiftas. Kan det finnas något sånt på kartan? Tänker amfetamin som man även tappar vikt av, därav liten baby och smal mamma.

Fast det ska till ett MYCKET allvarligt och kontinuerligt missbruk, innan ett barn föds med abstinensbesvär.
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Skulle även pappan bli häktad om så var fallet?

Ja om han visst om det mamman gjort men inte gjort något åt det och dessutom ljugit för polisen om det för at skydda sin fru.
Citera
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
En väldigt säker källa: barnet kom in till CSK fredagsmorgonen (9 sep) vid 07.30-08.00. Så mamnan ljuger att dom kom in till CSK vid 14-tiden...
Ok. Ser dock ingen anledning till att ljuga om att komma in senare. Kan ju bara vara negativt för föräldrarna.
Citera
2016-09-15, 17:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Borde inte det synts på kollerna hos BM om mamman skulle varit drogad?

Man tar inte sådana prover på MVC. För att sådana prover ska tas måste socialen redan vara inblandade.
Citera
2016-09-15, 17:51
Avslutad
Citat:
Det vet vi av moderns instagram och det får man ju tro på. Men fan vet om man vågar nämna att spottkörtelinflammation i fall kan vara orsakade av herpes. Men nu gjorde jag det ändå och duckar inför spekulationerna om moderns slampighet och att hon minsann smittat sitt barn.

Påstår inte på något vis att jag är ett geni, men nivån på tråden är otroligt låg.

Barnet hade varit/var kanske fortfarande (?) sjukt.
Vad som hände sedan vet vi ju inte än.

Förstår dock intresset för fallet, då (eventuellt) barnamord rör upp en massa känslor hos folk, med all rätt.
Citera
2016-09-15, 17:53
Medlem
VonPengstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

http://www.friatider.se/ungt-par-haktades-for-mord-pa-sitt-spadbarn

"Kvinnan är dömd för misshandel, stöld och snatteri."

Fortfarande någon som hävdar att hon inte är WT..? Fria Tider brukar ha koll på vad dom skriver, så jag tror på uppgifterna. Men annars är det ju offentliga handlingar, så någon som är haj på sådant skulle ju kunna kolla upp om det stämmer?

Jag har nu sökt igenom diverse rättsdatabaser som tillhandahåller domstolsdomar och inte hittat någonting på varken mamman eller pappan till barnet.

Är det någon som faktiskt har stöd för att föräldrarna är tidigare dömda för brott?
Citera
2016-09-15, 17:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Är väl nästan att betrakta som folksport bland pundare/wt att på ett nästan manisk sätt dunka ut bilder på diverse sociala medier på sina små.

Se för faan på bilderna!!!

Ja, på samma sätt som de ofta tatuerar barnens namn och födelsedatum på sina kroppar. För att bevisa för alla att de älskar sina barn och är fantastiska mödrar/fäder. I verkligheten orkar de inte med jobbiga ungar som skriker och kräver saker och är i vägen...
Citera
2016-09-15, 18:00
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Men kom igen nu folket! otröstlig är inte synonymt med skrik.

Det är en trådsanning att barnet skrikit i 7 timmar vid ett tillfälle. Det enda det bygger på är att modern på en bild på Instagram skrivit följande:
Idag är hon lite otröstlig men efter 7 timmar så somnar hon äntligen!
Jag upprepar: lite otröstlig
https://www.instagram.com/p/BJ0AhMRBgr5/?taken-by=abrahamssonerika
Det är inte normalt att ett barn skriker i 7 timmar, absolut inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in