2016-09-14, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Naturligtvis, striptease är inget kvinnor väljer att göra för att de själva vill det, utan något de gör för att männen vill se det och erbjuder pengar. Kvinnor har alltså en egen vilja, som inte involverar att göra striptease men som involverar att tjäna pengar. Det har hur som helt ingenting med makt att göra, vilket du hade förstått om du begripit hur liknelser fungerar:

Så det är männens fel att kvinnor är villiga att sjunka så lågt?
Du vet att det fortfarande finns andra, mer respektabla yrken de kan vända sig till om de inte är villiga att förnedra sig själv på det sättet?
Trots det väljer många strippor att strippa, hur kan det vara mannens fel nu igen?
Är det mannens fel att många kvinnor är giriga och vill tjäna stora pengar enkelt för att finansiera den egna dyra livsstilen?
Källa på att striptease inte är något kvinnor själv väljer att göra?
Att du själv aldrig hade velat göra det räcker inte som argument. Du är trots allt inte "alla" kvinnor.

Själv känner jag kvinnor som självmant horar ut sig för att det är bra pengar och att de gillar yrket.

Citat:
I den här situationen är det rätt uppenbart, män är inte beroende av striptease (med undantag för en selekt grupp sexmissbrukare), det är någonting de bevittnar som underhållning. Strippor gör däremot oftast sitt jobb enbart för att de är beroende av pengar. Det finns för all del också de som inte alls skäms och är nöjda med sitt yrke, men även i det fallet är det svårt att hävda att de skulle ha någon egentlig makt över sina kunder.

Nej, det är mest du som inte verkar förstå begreppet makt. Att du sedan kommer med andra tramsiga kvinnohatarpåhitt som "80/20 regeln" och liknande faktaförnekande trams stärker ju bara min uppfattning.

Märker du hur du hela tiden säger emot dig själv?
Vem är inte beroende av pengar?
Var ligger felet i att leva ett mindre glamouröst liv?
Fortfarande ingen som tvingar kvinnor till att strippa så länge det inte är några maffiaorganisationer vi snackar om här. De väljer det självmant. Alla är beroende av pengar, hur rikt alternativt fattigt liv man är villig att leva och vad man är villig att göra för att uppnå sina mål bestämmer man helt och hållet själv.

Det är inte Olles fel att Anna är en äcklig slyna som är villig att förnedra sig själv för att kunna ha råd med den senaste Michael kors väskan bara så hon kan skryta inför sina vänner.

Gäsp. Väldigt tröttsam retorik som hela tiden upprepas. Kvinnor är offer oavsett vad. Även när de själva sätter sig i en sårbar situation. Klart det är männens fel. Det kan omöjligen vara kvinnornas fel. Samma tråkiga slutsats som alltid dras när feminister argumenterar.
Senast redigerad av annaskatter 2016-09-14 kl. 21:45.
Citera
2016-09-14, 21:36
Medlem
Citat:
Ni kan ju försöka läsa vad jag skrev en gång till. Vilja har inget med saken att göra, slavar har också en egen vilja, men det förändrar inte att andra har makten över dem.

Att inte ha makt är inte detsamma som att inte ha någon vilja. Jag vet inte hur jag ska kunna förklara det tydligare för er.

Du kan ju själv läsa igenom det en gång till. Vi förstår precis vad du menar. Här kan du tyvärr inte slingra dig undan genom att sätta fokus på annat.
Citera
2016-09-14, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daftdark
Dig pratar jag inte ens med.
Du är totalt jävla faktaresisent.

Ägde dig så det räcker och blir över.

Kräver dock svar från mumintrollet om varför hon direkt vanställer källor!
Det visar extremt tydligt på att man bara har en agenda och har noll intresse av att ändra åsikt när man blir rättad
Din retorik avslöjar ditt klena intellekt, likt en freudiansk felsägning äger du allt det du försöker pådyvla mig.

Källan är inte vanställd, det är ingen som påstått att kvinnor inte kan utöva makt OM DE VILL och OM MANNEN FÖLJER SPELET, det du och vissa andra inte fattar är att det är ingen makt om man inte nyttjar den, spelar på den. Lika lite som du har makt över mig med dina urblåsta kommentarer. Tar jag åt mig har du den makten, tar jag inte åt mig så TROR du att du har makt.
Citera
2016-09-14, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Din retorik avslöjar ditt klena intellekt, likt en freudiansk felsägning äger du allt det du försöker pådyvla mig.

Källan är inte vanställd, det är ingen som påstått att kvinnor inte kan utöva makt OM DE VILL och OM MANNEN FÖLJER SPELET, det du och vissa andra inte fattar är att det är ingen makt om man inte nyttjar den, spelar på den. Lika lite som du har makt över mig med dina urblåsta kommentarer. Tar jag åt mig har du den makten, tar jag inte åt mig så TROR du att du har makt.

Du kan ta Freud och köra upp i fittan. Ger mig fan på att du är en av de där äckliga terapeuterna som tror på falska minnen också?
Åå fy fan nu spyr jag.

Var är disciplinas svar och erkännande, jag VILL ha förklaring! Inte att hon skickar fram en än galnare kärring som ett steg i matriarkates övertagande eller vad det ska föreställa.

Hon utelämnar halva texten, nääää den är inte vanställd.
Jävla idiot
Hon klipper och klistrar bara texten så att den passar henne och utelämnar precis allt det där som visar på att den källan hon citerar säger rakt emot henne!

Detta är väldigt talande då det direkt visar på vilken perverterad motdebattör man har att göra med och ingen vettig människa bör lägga sin tid på vederbörande efter ett sådant avslöjande. Förstår att här är många som gör det, med tanke på att ni har så många inlägg. Det är dock både osunt och idiotiskt
Senast redigerad av Daftdark 2016-09-14 kl. 21:48.
Citera
2016-09-14, 21:46
Medlem
Prodelins avatar
Citat:

Lägg ner, du verkar helt dum i skallen som inte förstår du är ägd, du kommer inget med dina feministiska skitdravel, du har haft din tid, dags rätta sig i leden och vara kvinnlig, du kommer aldrig bli nån man för du är en kvinna, förstår du det?
Citera
2016-09-14, 21:49
Medlem
Citat:
Du kan ta Freud och köra upp i fittan. Ger mig fan på att du är en av de där äckliga terapeuterna som tror på falska minnen också?
Åå fy fan nu spyr jag.

Var är disciplinas svar och erkännande, jag VILL ha förklaring! Inte att hon skickar fram en än galnare kärring som ett steg i matriarkates övertagande eller vad det ska föreställa.

Hon utelämnar halva texten, nääää den är inte vanställd.
Jävla idiot
Det här borde fan ramas in och klistras överst när man kollar din posthistorik. Du är som en gödselmaskin som spottar ut skit åt alla håll så mycket du bara kan, din skit når inte dit du tror att du kastar den, det är bara du själv som stinker av all skit.

Jag tror du är så in i helvetes arg för att du bär på så mycket frustrationer och fördomar i kombination med att du saknar inlevelseförmåga och kunskap. Läs inte allt ur ditt eget perspektiv så kanske det klarnar för dig. Du tror hela tiden att allt är svart eller vitt, det är endast kvinnor MOT män i din värld.
Citera
2016-09-14, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Lägg ner, du verkar helt dum i skallen som inte förstår du är ägd, du kommer inget med dina feministiska skitdravel, du har haft din tid, dags rätta sig i leden och vara kvinnlig, du kommer aldrig bli nån man för du är en kvinna, förstår du det?
Var det nån som sa något... tyckte det pep till... Vart får ni allt ifrån, ägd, rätta sig i leden, vara kvinnlig, jag tror du själv behöver komma ner från gödselstacken.
Citera
2016-09-14, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annaskatter
Så det är männens fel att kvinnor är villiga att sjunka så lågt?
Du vet att det fortfarande finns andra, mer respektabla yrken de kan vända sig till om de inte är villiga att förnedra sig själv på det sättet?
Trots det väljer många strippor att strippa, hur kan det vara mannens fel nu igen?
Är det mannens fel att många kvinnor är giriga och vill tjäna stora pengar enkelt för att finansiera den egna dyra livsstilen?
Källa på att striptease inte är något kvinnor själv väljer att göra?
Att du själv aldrig hade velat göra det räcker inte som argument. Du är trots allt inte "alla" kvinnor.

Själv känner jag kvinnor som självmant horar ut sig för att det är bra pengar och att de gillar yrket.
Fast arbetsmarknaden är tuff, och även om det finns en liten grupp som faktiskt tycker om sitt jobb (kanske särskilt i Sverige där branschen är såpass liten), så är det säkerligen många som gör det för att de inte finner alternativa försörjningsmetoder.

Som sagt, makt har inte någonting att göra med huruvida yrket är självvalt eller inte. Det handlar om vilken part som utövar inflytande över den andra, och det är i det här läget givet. Det är de manliga kunderna som begär av kvinnorna att de ska utföra olika typer av tjänster, inte tvärtom.

Citat:
Märker du hur du hela tiden säger emot dig själv?
Vem är inte beroende av pengar?
Va? Nej, det är precis vad jag säger hela tiden. Människor är beroende av att få pengar från andra (med undantag för den lilla klick som är ekonomiskt oberoende). Både män och kvinnor är beroende av pengar. Däremot är ingen beroende av striptease. Därför konstaterar vi att strippor (som är beroende av pengar) inte har makt över sina kunder (som inte är beroende av striptease). Det är ett enkelt och konsekvent resonemang.

Citat:
Fortfarande ingen som tvingar kvinnor till att strippa så länge det inte är några maffiaorganisationer vi snackar om här. De väljer det självmant. Alla är beroende av pengar, hur rikt alternativt fattigt liv man är villig att leva och vad man är villig att göra för att uppnå sina mål bestämmer man helt och hållet själv.
Nej, och det har som sagt inget med saken att göra. Ingen har påstått att kvinnor skulle vara strippa under direkt tvång. Däremot konstaterar jag att de flesta strippar just för att de har ett behov av pengar, inte för att de själva vill det.

Citat:
Du tog inte med allt från wikipedia din fule jävel!!

"Makt är ett relativt begrepp, som förutsätter minst två parter: en part A som begär något, och en annan part B som uppfyller denna begäran. Premissen för att A skall ha makt är att B är beroende av A. Beroendet kan vara olikartat till karaktären, och A kan i vissa fall framkalla detta förhållande."

Edit: Får jag inte svar inom 10 minuter är det walk-over
Jag citerade den del av stycket som var av relevans för vad jag sa, vilket förstås är helt korrekt. Det är inte som att det där tillägget på något sätt förändrar sanningshalten i vad jag skrev.

Åh, så nu sätter du upp reglerna för dina nätdebatter helt själv också? Hög nivå på dig märker jag.
Citera
2016-09-14, 22:09
Bannlyst
Citat:
Fast arbetsmarknaden är tuff, och även om det finns en liten grupp som faktiskt tycker om sitt jobb (kanske särskilt i Sverige där branschen är såpass liten), så är det säkerligen många som gör det för att de inte finner alternativa försörjningsmetoder.

Som sagt, makt har inte någonting att göra med huruvida yrket är självvalt eller inte. Det handlar om vilken part som utövar inflytande över den andra, och det är i det här läget givet. Det är de manliga kunderna som begär av kvinnorna att de ska utföra olika typer av tjänster, inte tvärtom.

Va? Nej, det är precis vad jag säger hela tiden. Människor är beroende av att få pengar från andra (med undantag för den lilla klick som är ekonomiskt oberoende). Både män och kvinnor är beroende av pengar. Däremot är ingen beroende av striptease. Därför konstaterar vi att strippor (som är beroende av pengar) inte har makt över sina kunder (som inte är beroende av striptease). Det är ett enkelt och konsekvent resonemang.

Nej, och det har som sagt inget med saken att göra. Ingen har påstått att kvinnor skulle vara strippa under direkt tvång. Däremot konstaterar jag att de flesta strippar just för att de har ett behov av pengar, inte för att de själva vill det.

Jag citerade den del av stycket som var av relevans för vad jag sa, vilket förstås är helt korrekt. Det är inte som att det där tillägget på något sätt förändrar sanningshalten i vad jag skrev.

Åh, så nu sätter du upp reglerna för dina nätdebatter helt själv också? Hög nivå på dig märker jag.

Är du seriös?

Relevans för vad jag sa............

Jävla idiot. Och därmed är det bara ignore på dig, för kan man inte hantera källor såsom man lär sig i grundskolan ska man fan inte debattera
Citera
2016-09-14, 22:10
Medlem
Citat:
Fast arbetsmarknaden är tuff...

Är det här verkligen ditt argument?
Hahahahahahahahahahhaha. Jag kan knappt hålla mig.

Du vet att arbetsmarknaden är tuff för alla va?
Men värdet på fitta är högre än kuk och det är inte många som vill betala för manliga strippor. Ännu en demonstration på kvinnans sexuella övertag i köttmarknaden.

Först säger du att kvinnor är tvungna på grund av osynliga maktstrukturer skapade av män där kvinnor förtrycks. Sen påstår du att kvinnor själv väljer det, för att arbetsmarknaden är tuff (newsflash, män behöver också pengar, men det är väldigt få män som strippar, eftersom det inte finns något stort behov av det, vi kan således inte utnyttja vår "sexualitet" på samma sätt).

Hur ska du ha det nu föresten? Väljer kvinnor själv eller är de tvungna?

Den kognitiva disonansen är surrealistisk.
Senast redigerad av annaskatter 2016-09-14 kl. 22:14.
Citera
2016-09-14, 22:12
Bannlyst
Citat:
Det här borde fan ramas in och klistras överst när man kollar din posthistorik. Du är som en gödselmaskin som spottar ut skit åt alla håll så mycket du bara kan, din skit når inte dit du tror att du kastar den, det är bara du själv som stinker av all skit.

Jag tror du är så in i helvetes arg för att du bär på så mycket frustrationer och fördomar i kombination med att du saknar inlevelseförmåga och kunskap. Läs inte allt ur ditt eget perspektiv så kanske det klarnar för dig. Du tror hela tiden att allt är svart eller vitt, det är endast kvinnor MOT män i din värld.

Okej så här. Jag älskar att kalla feminster för dirty words. Det är så förbjudet med er, då man inte ens får säga han om en han, att jag då kallar er för daddy's little girl och annat. Det är ju det ni vill, ni går igång på det!

MEn seriöst, du kunde tidigare inte ens kilja på enskilt fall och generellt. Du är helt enkelt dum i huvudet.
Förstår att vissa här älskar att plåga sig själva och svara på skiten men jag använder mig av listor.

läs där nere
Citera
2016-09-14, 22:19
Medlem
Citat:
Okej så här. Jag älskar att kalla feminster för dirty words. Det är så förbjudet med er, då man inte ens får säga han om en han, att jag då kallar er för daddy's little girl och annat. Det är ju det ni vill, ni går igång på det!

MEn seriöst, du kunde tidigare inte ens kilja på enskilt fall och generellt. Du är helt enkelt dum i huvudet.
Förstår att vissa här älskar att plåga sig själva och svara på skiten men jag använder mig av listor.

läs där nere

Om du ens bemödat dig att läsa mina inlägg i tråden och då menar jag inte bara då jag citerat dig, så borde du fatta att jag inte är någon feminist, jag är humanist. Jag kan se ur allas perspektiv till skillnad från många andra. Däremot vet jag hur det är att vara kvinna och kan därför ge mitt perspektiv helt utan att tänka efter.

Det är du som har svårt med enskilda kontra generella termer. När såna som du kastar ut anklagelser så är det alltid i generella termer ni formulerar er och när ni får svar som visar på variationerna som finns då tar ni det som angrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in