Citat:
Öh... Nej, det där var inte mitt argument. Det där var du som ignorerade den andra halvan av en mening så att du kunde argumentera mot en halmgubbe.
Citat:
"Övertag på köttmarknaden", kanske det, men makt? Nej. Att bli köpt kommer aldrig innebära att man befinner sig i en maktställning, vilket jag vill påminna om är trådens ämne.
Men värdet på fitta är högre än kuk och det är inte många som vill betala för manliga strippor. Ännu en demonstration på kvinnans sexuella övertag i köttmarknaden.
Citat:
Nej, det säger jag inte, det är du som hittar på ståndpunkter åt mig igen. Jag har förklarat för dig gång efter annan att det föreligger inget direkt tvång för kvinnor att arbeta som strippor. Jag har inte heller nämnt ett ord om "osynliga maktstrukturer", det är bara något som du hittar på.
Först säger du att kvinnor är tvungna på grund av osynliga maktstrukturer skapade av män där kvinnor förtrycks. Sen påstår du att kvinnor själv väljer det, för att arbetsmarknaden är tuff (newsflash, män behöver också pengar, men det är väldigt få män som strippar, eftersom det inte finns något stort behov av det, vi kan således inte utnyttja vår "sexualitet" på samma sätt).
Hur ska du ha det nu föresten? Väljer kvinnor själv eller är de tvungna?
Den kognitiva disonansen är surrealistisk.
Hur ska du ha det nu föresten? Väljer kvinnor själv eller är de tvungna?
Den kognitiva disonansen är surrealistisk.
Vad jag däremot har förklarat för dig är att kvinnor inte strippar för att de själva vill det, dvs. de har inte någon egen lust att strippa (i de flesta fall), utan det är något de gör för att männen vill att de ska göra det. I detta fall är det alltså männen som med sina ekonomiska maktmedel påverkar kvinnorna (som är beroende dessa av pengar, i likhet med alla människor) att utföra vissa handlingar. Det vill säga, i det specifika sammanhanget är det männen som har en resurs, som kvinnorna är beroende av, och med denna påverkar kvinnornas beteende. Alltså har männen i detta scenario makt över kvinnan - eftersom det är så vi definierar makt.
På samma sätt vaknar inte en industriarbetare på morgonen och inser att han vill gå till fabriken. Det innebär dock inte att någon tvingar honom till det, men han är fortfarande i en beroendeställning till sin arbetsgivare, eftersom han är beroende av de pengar som jobbet ger. Alltså har arbetsgivaren makt över honom.
Förstår du fortfarande inte det här får jag ge upp.
Men snälla kvastskaft, jag blir bara glad om du ignorerar mig, det är inte som att jag är speciellt intresserad av vad du har att säga, dina inlägg räcker själva för att diskvalificera dig från all meningsfull diskussion.