2016-09-13, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Du är såklart snett ute här och det vore riktigt konstigt och förvånande om du faktiskt tror på det du skriver.

Jag minns när det var kvalmatcher mot Assyriska och varenda supporter till andra lag gick samman med assyrierna i deras skitsnack om Djurgården, på alla forum, överallt.
Det var i en annan galax kanske?

Jag tror aldrig sådant sker med andra lag faktiskt. Det har definitivt inte skett med lag som MFF, Blåvitt och Hammarby. För folk bryr sig inte tillräckligt för att känna så. Så enkelt är det.
Citera
2016-09-13, 23:25
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Jag förstår att det är känsligt men om du andas lite kommer du inse att också du som bajare mest av allt hatar DIF, före AIK. Det är Djurgården du har mest aggressioner mot, det är Djurgården som berör dig allra mest. För andra är det bara att läsa på olika forum och följa med i olika supporterdiskussioner, ta vilken säsong som behagar. Då märks det jag "påstått" rätt fort för alla hederliga människor med balls.
Varför skulle man behöva ha "balls" för att kunna märka det? Vad menar du ens med det påståendet? Ni har varit ett mittenlag i typ 10 år, ni drar minst publik i Stockholm och ni spelar hemmamatcher på fel sida stan. Varför skulle alla ha aggressioner mot er? Som Hammarbyare är det väl klart men det har ju mer att göra med att ni är ärelösa och vidriga än att ni skulle vara någon form av stormakt. Du måste ha fått tag i samma piller som Tommy Jacobson och MP knaprade när man försökte få Djurgården att bli Real Madrid eller Juventus eller vad det nu var.
Citera
2016-09-13, 23:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Jag minns när det var kvalmatcher mot Assyriska och varenda supporter till andra lag gick samman med assyrierna i deras skitsnack om Djurgården, på alla forum, överallt.

Jag tror aldrig sådant sker med andra lag faktiskt. Det har definitivt inte skett med lag som MFF, Blåvitt och Hammarby. För folk bryr sig inte tillräckligt för att känna så. Så enkelt är det.
Din verklighetsuppfattning är helt underbar, tror fotbollsdelen fått en Bagdad-Bob
Citera
2016-09-14, 05:43
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ditt svar är på en patetiskt låg nivå. Som att du går på mellanstadiet.
Känns som att du försöker hålla kvar vid eran storhetstid, du verkar riktigt desperat efter att få bekräftat att folk ens kommer ihåg djurgården.
Citera
2016-09-14, 06:40
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:

Du borde lägga in dig på något hem av något slag. Extremt osund världsbild.

Alternativt ett långt gånget troll. Nuförtiden är gränsen väldigt hårfin.
Citera
2016-09-14, 08:09
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Du förnekar - eller glömmer bort, eller kanske är en bedrövlig analytiker helt enkelt - att det jag tar upp är något som inte andra fans vill kännas vid.

Sedan handlar inte allting om guldmedaljer och att vara i toppen. Djurgårdens IF är landets mest framgångsrika idrottsförening genom tiderna, överlägset dessutom, så det finns redan där. Det är något historiskt.

Ingen bryr sig om era 40 guld i pingis. På riktigt. Det berör ingen, någonstans, någonting.
Citera
2016-09-14, 08:10
Medlem
Citat:

Du satsade verkligen på att göra en FB-karriär igår, va?
Citera
2016-09-14, 09:49
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vafan... jävla fjollfasoner! Ni ligger på övre halvan och har varit topplag länge nu. Hur tror du vi Djurgårdare har haft det de senaste 10 åren? Eller hurfan tror du bajare har haft det sedan deras enda SM-guld? !

Vi har för det första inte varit topplag länge nu. 2013,14 och 15 var vi det innan dess hade vi ju reserverat sjundeplatsen.
Denna säsong åkte vi ur i gruppspelet i cupen och var vi hamnar tabellmässigt i serien återstår att se men topp-tre känns jävligt avlägset och risken för att åka längre ner om tredjeplatsen skiter sig i nästa omgång (vilket är långt ifrån omöjligt) känns stor. Det är bara fem pinnar ner till en åttondeplats t.ex. Landar vi 6-8a är vi ju inget topplag 2016 heller.

Sedan handlar det ju om vad man kommer ifrån, bajen har ju inte direkt en historia av att vinna/slåss i toppen, vi har ju ett krav att alltid slåss däruppe och när vi inte gör det blir tongångarna som dom är nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja, om vi kan dumpa en del på marknaden så är det såklart en möjlighet, och det hade även varit bra för att få balans i driften, men då behöver vi ju ragga köpare. Slitaget på spelarna handlar ju även om att vi har en tränare som vägrar våga rotera.

Det finns äldre spelare i truppen som jag inte har några problem med att vi behåller dock, MSD bland annat, stängde typ ner sin kant igår, iaf i stora delar av matchen, var även helt ok framåt och hamnade i en del bra situationer. Mittfältet var rätt bra igår om man skall leta efter något positivt, om man bortser från Seb då, det var våran starkaste lagdel+Rieks(EMO var väl inte dålig heller egentligen, även om han brände ett läge där det måste vara mål).

Jag är en ganska positiv person som tur är, men man hade ju denna som en förlust på förhand så besvikelsen var ändå inte så grym, den som jag är mest trött på är Jörgen. Saknar fan Stahre. Är det officiellt att det blir Häcken för han?

Slitaget är Jörgens fel i mångt och mycket ja, vad jag menar är också att om vi inte kommer ut i europa så klarar truppen av en toppstrid bättre även utan några av de högsta löneposterna i nuvarande trupp och då går det ändå ok ekonomiskt.
Vi behöver ju få ordning på DRIFTEN och även om EL-pengar är sköna så är det för riskabelt att räkna med sådana, vi måste få ner kostnaderna.
Jag tycker Jörgen blir alltmer lik Stahre i taktiken, och det är ingen komplimang.

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
En fråga till alla er som håller på Göteborg vem ser ni helst ta över laget efter Lennartsson?

Arne Erlandsen...
Nä men någon som förstår vikten av att låta de yngre få chansen, att rotera truppen vid behov och att inte sitta fast vid en idé som han vägrar ändra på oavsett hur fan det ser ut på plan.
Namn? Det är svårare och jag har extremt dålig koll på kontraktssituationer för olika tränare.

Att det blir negativt nu från de flesta håll och kanter beträffande folk med blåvitta sympatier har inte bara med årets resultat (såväl sportsligt som ekonomiskt) utan det är helt uppenbart flera års uppdämd frustration som exploderat ut nu.
Frustrationen fanns där Stahres sista år men då köpte alla att "nästa år då jävlar" iom en ny tränare och vad man trodde nya tag. Det blev en cupseger och topplacering men det var ofta fegt och förutsägbart även då. Ekonomin gjorde inte folk gladare direkt.
När vi sedan rök i gruppspelet i cupen i vintras/våras började frustrationen komma ut och när vi sedan inte roterade i somras vid det dubbla matchandet blev det helt enkelt för mycket för de flesta.
Två gånger stryk på tele2, uttåget ur EL (mot ett mycket starkt Qarabag) blev droppen.

Det går således inte att peka på att det bara är årets resultat som gör att frustrationen är så enorm.
Citera
2016-09-14, 10:11
Medlem
ZlatanManias avatar
Ersättare till Lennartsson? Magnus Pehrsson fick precis kicken

Skämt åsido så har väl Lennartsson kontrakt över 2017 och att köpa ut honom från sitt kontrakt vore att kasta pengar i sjön, Götet får nog dras med honom ett år till och ärligt talat är det inte så himla illa. Det mest anmärkningsvärda gällande honom är som många nämnt hans oförmåga att rotera, var uppenbart i Tele2-matcherna att nytt blod skulle göra laget gott men icke, sen är det ju verkligen inte så att han saknar alternativ på bänken.

En annan sak som jag kan tänka mig stör Blåvita är hans ständiga flinande i intervjuer, nästan så att man aldrig ser smilfinken uppriktigt besviken/ledsen/sur.
Citera
2016-09-14, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Kanonresultat gör vi ju inte. Det står ju redan klart.

Enligt mötet och Jakob Andreasson har vi ju ett mycket stort driftunderskott även i år.

Jo det vet jag, menar i relation till de 2-3 senaste åren, som varit katastrof.

Angående spelare ut, vad har du i mot MSD? Det känns som att han typ aldrig gör en kass match, bra lägstanivå. Mot Malmö tyckte jag att han var en av våra bättre, hade kontroll på sin kant och skapade även lägen framåt, bland annat mackan till EMO(där det skall vara mål). Sedan är det en person utanför planen som det är omöjligt att tycka illa om, enligt mig. En bra truppspelare helt enkelt, som även behärskar flera positioner på ett godtagbart sätt. Han sitter väl inte heller på ett av de dyraste kontrakten.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det tycker jag också. Ni vann bollduellerna och kunde hålla kvar bollen offensivt längre än vad vi lyckades med.

Ja vi delar typ samma uppfattning, vad har hänt med Lewicki förresten, pallade inte han med att bli farsa eller?
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-09-14 kl. 11:18.
Citera
2016-09-14, 11:19
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja vi delar typ samma uppfattning, vad har hänt med Lewicki, pallade inte han med att bli farsa eller?

Det har inte hänt något med honom. Han är samma spelare som innan.
Citera
2016-09-14, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det har inte hänt något med honom. Han är samma spelare som innan.

Ja, förutom att han spenderat säsongen på bänken typ. Han har ju varit en viktig kugge för er tidigare, men under Kuhn verkar han ha blivit degraderad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in