Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
Vafan... jävla fjollfasoner! Ni ligger på övre halvan och har varit topplag länge nu. Hur tror du vi Djurgårdare har haft det de senaste 10 åren? Eller hurfan tror du bajare har haft det sedan deras enda SM-guld? !
Vi har för det första inte varit topplag länge nu. 2013,14 och 15 var vi det innan dess hade vi ju reserverat sjundeplatsen.
Denna säsong åkte vi ur i gruppspelet i cupen och var vi hamnar tabellmässigt i serien återstår att se men topp-tre känns jävligt avlägset och risken för att åka längre ner om tredjeplatsen skiter sig i nästa omgång (vilket är långt ifrån omöjligt) känns stor. Det är bara fem pinnar ner till en åttondeplats t.ex. Landar vi 6-8a är vi ju inget topplag 2016 heller.
Sedan handlar det ju om vad man kommer ifrån, bajen har ju inte direkt en historia av att vinna/slåss i toppen, vi har ju ett krav att alltid slåss däruppe och när vi inte gör det blir tongångarna som dom är nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Ja, om vi kan dumpa en del på marknaden så är det såklart en möjlighet, och det hade även varit bra för att få balans i driften, men då behöver vi ju ragga köpare. Slitaget på spelarna handlar ju även om att vi har en tränare som vägrar våga rotera.
Det finns äldre spelare i truppen som jag inte har några problem med att vi behåller dock, MSD bland annat, stängde typ ner sin kant igår, iaf i stora delar av matchen, var även helt ok framåt och hamnade i en del bra situationer. Mittfältet var rätt bra igår om man skall leta efter något positivt, om man bortser från Seb då, det var våran starkaste lagdel+Rieks(EMO var väl inte dålig heller egentligen, även om han brände ett läge där det måste vara mål).
Jag är en ganska positiv person som tur är, men man hade ju denna som en förlust på förhand så besvikelsen var ändå inte så grym, den som jag är mest trött på är Jörgen. Saknar fan Stahre. Är det officiellt att det blir Häcken för han?
Slitaget är Jörgens fel i mångt och mycket ja, vad jag menar är också att om vi inte kommer ut i europa så klarar truppen av en toppstrid bättre även utan några av de högsta löneposterna i nuvarande trupp och då går det ändå ok ekonomiskt.
Vi behöver ju få ordning på DRIFTEN och även om EL-pengar är sköna så är det för riskabelt att räkna med sådana, vi måste få ner kostnaderna.
Jag tycker Jörgen blir alltmer lik Stahre i taktiken, och det är ingen komplimang.
Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
En fråga till alla er som håller på Göteborg vem ser ni helst ta över laget efter Lennartsson?
Arne Erlandsen...
Nä men någon som förstår vikten av att låta de yngre få chansen, att rotera truppen vid behov och att inte sitta fast vid en idé som han vägrar ändra på oavsett hur fan det ser ut på plan.
Namn? Det är svårare och jag har extremt dålig koll på kontraktssituationer för olika tränare.
Att det blir negativt nu från de flesta håll och kanter beträffande folk med blåvitta sympatier har inte bara med årets resultat (såväl sportsligt som ekonomiskt) utan det är helt uppenbart flera års uppdämd frustration som exploderat ut nu.
Frustrationen fanns där Stahres sista år men då köpte alla att "nästa år då jävlar" iom en ny tränare och vad man trodde nya tag. Det blev en cupseger och topplacering men det var ofta fegt och förutsägbart även då. Ekonomin gjorde inte folk gladare direkt.
När vi sedan rök i gruppspelet i cupen i vintras/våras började frustrationen komma ut och när vi sedan inte roterade i somras vid det dubbla matchandet blev det helt enkelt för mycket för de flesta.
Två gånger stryk på tele2, uttåget ur EL (mot ett mycket starkt Qarabag) blev droppen.
Det går således inte att peka på att det bara är årets resultat som gör att frustrationen är så enorm.