2016-03-17, 11:16
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Såhär hoppfull har man ju inte kännt sig inför en säsong sedan 2009.
Kanske bra om du redovisar lag också...men jag har för mig att du håller på KFF?
Citera
2016-03-17, 16:11
Medlem
Eliasson är väl en sådan spelare som antagligen hade mått bra av att stannat i Falkenberg ett år till, men man kan ju i efterhand alltid bedöma beslut, några av de som sticker tidigt håller ju, men det gäller ju att få speltid. Håller med om han har positiva egenskaper men han slänger iväg bollen för mycket på chans, men å andra sidan det gör ju ibland äldre spelare också, dvs tittar inte upp och slår inlägg där de inte finns någon där man kanske borde sökt hörna eller inkast.

Ludwig A valde väl Blåvitt framför AIK pga konkurrenssituation och det visade sig ju rätt val i efterhand.
Citera
2016-03-17, 16:59
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Ludwig A valde väl Blåvitt framför AIK pga konkurrenssituation och det visade sig ju rätt val i efterhand.
Det var säkert en faktor, men AIK och GBG känns hursomhelst som jämbördiga föreningar. Går inte riktigt att jämföra med Falken kontra AIK.

Sen är det omöjligt att säga hur det hade gått för Ludwig om han hade valt AIK. Kanske han hade utvecklats ännu bättre och varit startande i PL istället för danska ligan nu. Så att säga att något val var rätt med "facit i hand" utan att ha facit kan man inte göra imo.
Citera
2016-03-17, 17:41
Medlem
Självklart är AIK och IFK jämbördiga men konkurrenssituationen på den aktuella positionen kan ju vara olika, om det redan finns en etablerad spelare där som tillhör lagets tongivande är ju chansen att platsa obefintlig särskilt på backsidan dom ju inte ger så mycket chanser att bli inbytt, som forward har du ju lite större chanser.

Blåvitt vek väl nästan en plats för Ludwig och då är det ju med helt andra chanser du går in som ung.
Eliasson hade ju fått spela hela tiden i FFF.

Det handlar ju inte bara om val av nivå på klubb utan också se realistiskt på hur man värvas till sin position.
Citera
2016-03-17, 19:37
Medlem
nomadics avatar
Avsnitt 2 idag av den fina serien "Säsongsstart Allsvenskan". Måste vara ruskigt intressant även för andra än oss svartvita även om berättarkvinnan uppenbarligen har en pinne i rumpan.

https://www.youtube.com/watch?v=s2Qk1onI0kk

Axén är föga förvånande som klippt och skuren för detta format!
Senast redigerad av nomadic 2016-03-17 kl. 19:57.
Citera
2016-03-17, 21:11
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Avsnitt 2 idag av den fina serien "Säsongsstart Allsvenskan". Måste vara ruskigt intressant även för andra än oss svartvita även om berättarkvinnan uppenbarligen har en pinne i rumpan.

Själslös röst minst sagt, ungefär som den i min GPS.

Men det är alltid intressant att få hänga med bakom kulisserna i klubbars & spelares vardag, förvånade mig att Axén inte har körkort.
Citera
2016-03-17, 21:13
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Har han fått några frågor om sin AIK tatuering än...?
Citera
2016-03-17, 22:36
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Har han fått några frågor om sin AIK tatuering än...?

Nej. Å andra sidan är detta inspelat 2015/16 och inte 2008 så kanske inte heller så underligt.
Citera
2016-03-17, 23:33
Medlem
InnesIs avatar
Citat:

Jättetrevligt program, verkligen.

Tycker också att berättarrösten är lite väl GPS-aktig. Hon har en bra röst och låter verkligen trevlig men nyttjar pauser precis som en datoriserad röst. Skulle tro att hon blivit coachad att prata långsam och därför låter onaturlig.
Citera
2016-03-17, 23:39
Medlem
erikp121s avatar
Jag tror Bajen kan gå för dubbeln eller kanske till och med trippeln med EL-titel. Laget ser ut att ha karaktär.
Citera
2016-03-18, 00:16
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Jag tror Bajen kan gå för dubbeln eller kanske till och med trippeln med EL-titel. Laget ser ut att ha karaktär.

håller med. nanne ser ut att ha koll på gräjerna. de nya brassarna ser ut som potentiella världslirare också. sjuk talang det jag sett.
Citera
2016-03-18, 02:25
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
håller med. nanne ser ut att ha koll på gräjerna. de nya brassarna ser ut som potentiella världslirare också. sjuk talang det jag sett.
Jag måste tyvärr gå emot er, räknar bara det här som försäsong och spelet blir helt annorlunda när säsongen väl drar igång. Tror också ni underskattar motståndet i EL lite. Nu när Leicester, Tottenham och kanske West Ham plockar CL platserna i England kommer ett och annat storlag spela EL nästa år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in