2016-09-13, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Lyckas giffarna hamna på kvalplats vet jag inte om de överlever.

GIF Sundsvall bör ganska enkelt klara av Athletic/Dalkurd. Garanterar att de flesta i Sverige kommer att stödja det allsvenska laget vid dessa möten.
Citera
2016-09-13, 20:09
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Dessutom är Alvbåge så sjukt jävla störande som person. Den spelare i truppen jag ogillar mest utan tvivel.
Can't argue. Det är alltid lika skönt att se Alvbåge släppa in ett mål, främst av den enkla anledningen att han är så irriterande som person.
Citera
2016-09-13, 20:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
GIF Sundsvall bör ganska enkelt klara av Athletic/Dalkurd. Garanterar att de flesta i Sverige kommer att stödja det allsvenska laget vid dessa möten.

Vilket underlag spelar A/D på?
Citera
2016-09-13, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vilket underlag spelar A/D på?

Plast...
Citera
2016-09-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Tråkigt att inte din världsbild stämmer överens med alla andras. Men eran väg mot att dominera svensk fotboll och vara ledande i Norden de senaste 10 åren anser jag ha gjort att ni tappat mot andra lag. Din tes kan mycket väl ha stämt in i början av 2000 talet när ni faktiskt var Sveriges bästa lag. Men 10 år med mediokra resultat gör att man kanske ramlar av sina höga hästar. I dagsläget är ni inte bäst på någonting och då är det klart att andra lags supportrar inte bryr sig lika mycket om er eller vad som händer i er klubb.

Du förnekar - eller glömmer bort, eller kanske är en bedrövlig analytiker helt enkelt - att det jag tar upp är något som inte andra fans vill kännas vid.

Sedan handlar inte allting om guldmedaljer och att vara i toppen. Djurgårdens IF är landets mest framgångsrika idrottsförening genom tiderna, överlägset dessutom, så det finns redan där. Det är något historiskt. Och det är synd att så få har lite stake och vågar stå för sanningar. För detta är löjligt uppenbart egentligen. Bara att fundera över varför så många fans är aggressiva mot just Djurgårdens IF, när det enda de kan göra för att ha en ursäkt, är att skylla på att Djurgården är "överklass" och annat som inte har med vare sig nutid eller verkligheten att göra. Ungefär som att varenda fotbollssupporter är arbetare och vänsterpartist. Och så är det självfallet inte. Det är bara en dålig ursäkt. Djurgården berör starkare än andra lag, så enkelt är det. Annars skulle som sagt inte dessa aggressioner finnas. Just som du skrev, vi har inte vunnit guld på många år nu i vare sig fotbollen eller hockeyn.
Citera
2016-09-13, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Allvar? Nog för att man ville slå dif i början av 2000-talet för det var MFF o dif i toppen, men idag är det bara kul att slå er för att ni är en sthlm klubb vilket knappt är något speciellt.

Backar vi till 80/90-talet var det knappast bättre, en del säsonger var ni dessutom borta.

Nä tyvärr. I Malmö är det nog ifk först sen hif/aik tvåa. trean är beroende på säsong men nog vill man tvåla till Peking just nu, finns historia där dessutom.

Sedan står du där totalaggressiv just när ni möter Djurgården. Du är bara feg.
Citera
2016-09-13, 21:45
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Du förnekar - eller glömmer bort, eller kanske är en bedrövlig analytiker helt enkelt - att det jag tar upp är något som inte andra fans vill kännas vid.

Sedan handlar inte allting om guldmedaljer och att vara i toppen. Djurgårdens IF är landets mest framgångsrika idrottsförening genom tiderna, överlägset dessutom, så det finns redan där. Det är något historiskt.
Ja, alla hatar er för att ni vunnit så många guld i boxning och boule! Resten av ditt inlägg var mest goja så det orkar jag inte ens bemöta..
Citera
2016-09-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Ja, alla hatar er för att ni vunnit så många guld i boxning och boule! Resten av ditt inlägg var mest goja så det orkar jag inte ens bemöta..

Ditt svar är på en patetiskt låg nivå. Som att du går på mellanstadiet.
Citera
2016-09-13, 22:22
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Sedan handlar inte allting om guldmedaljer och att vara i toppen. Djurgårdens IF är landets mest framgångsrika idrottsförening genom tiderna, överlägset dessutom, så det finns redan där. Det är något historiskt.

Fast det påståendet stämmer inte, finns ingen källa på det iaf. Difarkivet som väl får anses trovärdigt för en gårdare som dig listar både Öis och Stockholms KK som föreningar med fler Sm-guld. Historielösheten bland djurgårdare är inget som förvånar, behovet att häva sig går djupt, sanningen tummar man gärna på då.
Citera
2016-09-13, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Fast det påståendet stämmer inte, finns ingen källa på det iaf. Difarkivet som väl får anses trovärdigt för en gårdare som dig listar både Öis och Stockholms KK som föreningar med fler Sm-guld. Historielösheten bland djurgårdare är inget som förvånar, behovet att häva sig går djupt, sanningen tummar man gärna på då.

Jag förstår att det är känsligt men om du andas lite kommer du inse att också du som bajare mest av allt hatar DIF, före AIK. Det är Djurgården du har mest aggressioner mot, det är Djurgården som berör dig allra mest. För andra är det bara att läsa på olika forum och följa med i olika supporterdiskussioner, ta vilken säsong som behagar. Då märks det jag "påstått" rätt fort för alla hederliga människor med balls.
Citera
2016-09-13, 22:37
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Jag förstår att det är känsligt men om du andas lite kommer du inse att också du som bajare mest av allt hatar DIF, före AIK. Det är Djurgården du har mest aggressioner mot, det är Djurgården som berör dig allra mest. För andra är det bara att läsa på olika forum och följa med i olika supporterdiskussioner, ta vilken säsong som behagar. Då märks det jag "påstått" rätt fort för alla hederliga människor med balls.
Du är såklart snett ute här och det vore riktigt konstigt och förvånande om du faktiskt tror på det du skriver.

---

Förstår inte allt hat mot Alvbåge. Han har verkligen växt i min bok.
Citera
2016-09-13, 22:38
Medlem
Skönt att vi städade undan lunkmatchen mot Göteborg med ett bra resultat så man kan fokusera fullt ut på det som faktiskt spelar roll, matchernas match mot giganterna Djurgårdens IF i det idrottens tempel man byggt i själva hjärtat av Djurgårdsland för att likt de gamla pyramiderna manifestera sin makt. Att vinna Allsvenskan är trevligt men det är en klen tröst om man inte vinner matcherna mot seriens självklara mittpunkt som vi andra blott graviterar runt. Det blir en lång vecka av fradga i munnen och oro i magen innan vi med skräckblandad förtjusning beger oss till kungliga hufudstaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in