2016-09-13, 10:32
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Nåja, Rieks och Albaek kan få förlängt, de har ändå tillhört de bättre spelarna under säsongen. Däremot är jag mycket tveksam till Tobbe, Bjärsa, Alvbåge, Sebbe, tycker inte de tillför något till laget överhuvudtaget denna säsong. Men jag har dålig koll på deras kontrakssituation.

Danskarna+Tobbe, Bjärsa och Jörgen har kontrakt till 31.12.2017. Uppgifterna kommer från transfermarkt.

Sebbe och Alvbåge till 2018.

Truppens värde:
MFF 16.85 M€
IFK 14,20
AIK 12,88
NORR 8,63
Häcken 8,63
Citera
2016-09-13, 10:38
Medlem
Jag hade absolut inte tyckt att det hade varit skönt att missa Europa, då det är intäkter, och vi kan och kommer inte köpa ut våra dyraste gubbar från kontrakten, så en totalsanering och nysatsning över natten kommer inte hända, och då behöver vi varje öre vi kan lägga vantarna på.

Let it burn inställningen är inte hälsosam för klubben, även om det kan kännas rätt.
Citera
2016-09-13, 10:48
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Danskarna+Tobbe, Bjärsa och Jörgen har kontrakt till 31.12.2017. Uppgifterna kommer från transfermarkt.

Sebbe och Alvbåge till 2018.

Truppens värde:
MFF 16.85 M€
IFK 14,20
AIK 12,88
NORR 8,63
Häcken 8,63
Över 2018 menar du väl?

Har förståelse för och kan relatera till Göteborgarnas besvikelse och jag vet att den är tuff, men att missa Europaspel vore inte bra ur knappt nån synvinkel. Blir det så att ni missar topp 3 är jag övertygad om att ni kommer till insikt om detta och vill gå all-in på cupen.

Som Kostymnisse sa tidigare är det (med största sannolikhet) kört om ni förlorar mot Häcken samtidigt som vi vinner mot Gefle, åtta poäng hämtar ni inte upp (får man hoppas...) och vi kommer varken ta oss ikapp Malmö eller Norrköping, mycket lutar åt att vi ännu en gång blir trea.
Citera
2016-09-13, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Pröva med Nannes roddförening de gör ju lite konstiga köp allt som oftast.

Eller Peking, men då blir han ju typ allsvenskans svar på Iniesta över natten. Det är något skumt som händer med spelare så fort dom flyttar dit.

Mads vill jag för övrigt absolut inte tappa, en klockren spelare på alla sätt och vis. Utmärkt kaptensämne också.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-09-13 kl. 10:58.
Citera
2016-09-13, 11:06
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag hade absolut inte tyckt att det hade varit skönt att missa Europa, då det är intäkter, och vi kan och kommer inte köpa ut våra dyraste gubbar från kontrakten, så en totalsanering och nysatsning över natten kommer inte hända, och då behöver vi varje öre vi kan lägga vantarna på.

Let it burn inställningen är inte hälsosam för klubben, även om det kan kännas rätt.

Givetvis vore det inte bra på det sättet men samtidigt så vet vi att vi inte orkar med att dubblera och därmed bl.a. av det skälet inte kommer kunna vara med i nåt guldrace nästa år heller när vi ska dubblera. Jag är fullt medveten om det tappet, men det känns som jag hellre gör mig av med 2-3 gubbar och får in nästa års europapengar den vägen i januari än att fortsätta som nu.

Nu kommer vi se usla publiksiffror i de matcher som är kvar då marginal- och medgångsfans stannar hemma, det är rätt mycket pengar som försvinner där med.
Dessutom måste man nån gång göra om för att komma framåt och inte bara mala på för att nå samma nivå som vanligt.

Som någon sa i trappan på väg ut från Swedbank igår "26 mil, stryk, hem i beckmörker i 26 mil och det gör vi frivilligt"...Man är för jävla trött på det mesta runt klubben nu.
Citera
2016-09-13, 11:11
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Som någon sa i trappan på väg ut från Swedbank igår "26 mil, stryk, hem i beckmörker i 26 mil och det gör vi frivilligt"...Man är för jävla trött på det mesta runt klubben nu.

Vafan... jävla fjollfasoner! Ni ligger på övre halvan och har varit topplag länge nu. Hur tror du vi Djurgårdare har haft det de senaste 10 åren? Eller hurfan tror du bajare har haft det sedan deras enda SM-guld? !
Citera
2016-09-13, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Givetvis vore det inte bra på det sättet men samtidigt så vet vi att vi inte orkar med att dubblera och därmed bl.a. av det skälet inte kommer kunna vara med i nåt guldrace nästa år heller när vi ska dubblera. Jag är fullt medveten om det tappet, men det känns som jag hellre gör mig av med 2-3 gubbar och får in nästa års europapengar den vägen i januari än att fortsätta som nu.

Nu kommer vi se usla publiksiffror i de matcher som är kvar då marginal- och medgångsfans stannar hemma, det är rätt mycket pengar som försvinner där med.
Dessutom måste man nån gång göra om för att komma framåt och inte bara mala på för att nå samma nivå som vanligt.

Ja, om vi kan dumpa en del på marknaden så är det såklart en möjlighet, och det hade även varit bra för att få balans i driften, men då behöver vi ju ragga köpare. Slitaget på spelarna handlar ju även om att vi har en tränare som vägrar våga rotera.

Det finns äldre spelare i truppen som jag inte har några problem med att vi behåller dock, MSD bland annat, stängde typ ner sin kant igår, iaf i stora delar av matchen, var även helt ok framåt och hamnade i en del bra situationer. Mittfältet var rätt bra igår om man skall leta efter något positivt, om man bortser från Seb då, det var våran starkaste lagdel+Rieks(EMO var väl inte dålig heller egentligen, även om han brände ett läge där det måste vara mål).

Jag är en ganska positiv person som tur är, men man hade ju denna som en förlust på förhand så besvikelsen var ändå inte så grym, den som jag är mest trött på är Jörgen. Saknar fan Stahre. Är det officiellt att det blir Häcken för han?
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-09-13 kl. 11:25.
Citera
2016-09-13, 11:36
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinuppan
Ni slapp också få tre straffar mot er (2 handssituationer) samt att nu gjorde mål på frisparken när RÅP tog bollen på axeln och fick gult kort. Tycker inte du ska ta på dig offerkoftan efter igår.

Nä du har rätt. Att vi fick ett helt regelrätt mål i slutet är såklart bara en petitess i sammanhanget. Vi är ju förbundets lag trots allt
Citera
2016-09-13, 11:41
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Mjo, vår EM-spelare hade en del problem med honom.

Och Besara är ju för kass för att spela i Bajen tydligen (kunde inte hålla mig...)

Omoh skjuter även riktigt hårt. Kan han bara utveckla sitt poänggörande så har vi något riktigt intressant där.

Tror han kan bli ett utropstecken nästa år efter ha fått gnugga med tränarna under vintern. En DG med teknik och bollkänsla helt enkelt!
Citera
2016-09-13, 12:05
Medlem
simonvps avatar
Måste förtydliga att domaren var usel åt båda håll igår, så enögd är jag inte. Men det är helt absurt att vi blir kallade "förbundets lag" när vi så uppenbart får många domslut emot oss också
Citera
2016-09-13, 12:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vafan... jävla fjollfasoner! Ni ligger på övre halvan och har varit topplag länge nu. Hur tror du vi Djurgårdare har haft det de senaste 10 åren? Eller hurfan tror du bajare har haft det sedan deras enda SM-guld? !

Kostymnisse påminner om den där United supportern som brände sitt säsongskort här om året när laget låg i mitten av tabellen efter inledningen.

Try walking in our shoes, liksom....
Citera
2016-09-13, 13:09
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Äh, förstår honom. Du förstår inte hur jobbigt det är att behöva acceptera att man gått och blivit ett mittenlag efter att ha prenumererat på europaplatser!

/Elfsborgare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in