Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Givetvis vore det inte bra på det sättet men samtidigt så vet vi att vi inte orkar med att dubblera och därmed bl.a. av det skälet inte kommer kunna vara med i nåt guldrace nästa år heller när vi ska dubblera. Jag är fullt medveten om det tappet, men det känns som jag hellre gör mig av med 2-3 gubbar och får in nästa års europapengar den vägen i januari än att fortsätta som nu.
Nu kommer vi se usla publiksiffror i de matcher som är kvar då marginal- och medgångsfans stannar hemma, det är rätt mycket pengar som försvinner där med.
Dessutom måste man nån gång göra om för att komma framåt och inte bara mala på för att nå samma nivå som vanligt.
Som någon sa i trappan på väg ut från Swedbank igår "26 mil, stryk, hem i beckmörker i 26 mil och det gör vi frivilligt"...Man är för jävla trött på det mesta runt klubben nu.
Ja, om vi kan dumpa en del på marknaden så är det såklart en möjlighet, och det hade även varit bra för att få balans i driften, men då behöver vi ju ragga köpare. Slitaget på spelarna handlar ju även om att vi har en tränare som vägrar våga rotera.
Det finns äldre spelare i truppen som jag inte har några problem med att vi behåller dock, MSD bland annat, stängde typ ner sin kant igår, iaf i stora delar av matchen, var även helt ok framåt och hamnade i en del bra situationer. Mittfältet var rätt bra igår om man skall leta efter något positivt, om man bortser från Seb då, det var våran starkaste lagdel+Rieks(EMO var väl inte dålig heller egentligen, även om han brände ett läge där det måste vara mål).
Jag är en ganska positiv person som tur är, men man hade ju denna som en förlust på förhand så besvikelsen var ändå inte så grym, den som jag är mest trött på är Jörgen. Saknar fan Stahre. Är det officiellt att det blir Häcken för han?