2016-09-13, 19:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ja kläder sänder signaler men det är inte endast sexuella signaler man vill nå ut med bara för att man sminkar sig och har klänning. Hänvisar till Disciplina nedanför:
Vad för andra signaler vill man nå ut med om man har rövkort kjol, höga klackar och urringning till naveln?
Citera
2016-09-13, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vad för andra signaler vill man nå ut med om man har rövkort kjol, höga klackar och urringning till naveln?
Rövkort kjol mm. var ju ytterligheter, det finns naturligtvis kvinnor som spelar på sin sexualitet. En vanlig kjol, "normalt" sminkad och allmänt genomtänkt utseende har olika orsaker, det är bara att fantisera och då menar jag att det inte går att lägga någon mall som passar in på alla.

-Sociala förväntningar, kompistryck, modeintresse, självkänsla då man kan klä sig för att bli osynlig likväl som man kan klä sig för att synas utan att det har med sex att göra, bekräftelse är viktigt för alla människor. Det är väl främst bekräftelse män vill ha som tillhör den grupp som vi kallar bittra och osynliga. Det där har jag redan diskuterat i tråden, bekräftelse som kan ge fel signaler, är jag trevlig mot en man kan det uppfattas som en invit.
Citera
2016-09-13, 19:31
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ja kläder sänder signaler men det är inte endast sexuella signaler man vill nå ut med bara för att man sminkar sig och har klänning. Hänvisar till Disciplina nedanför:

Män är rätt duktiga på att tolka in signaler där inga finns också, beroende på vad männen anser vara sexuellt laddat, har haft allt från polotröja till, jeans, till klänning.
Var på väg hem från träning Igår. Tajts och luvtröja, men en kille kommenterade hur jag såg ut när jag gick förbi.
Citera
2016-09-13, 19:39
Medlem
ROFVENHIELMs avatar
Citat:
Så män raggar bara på kvinnor i rövkort kjol, höga klackar och urringning till naveln?
Citera
2016-09-13, 19:47
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Rövkort kjol mm. var ju ytterligheter, det finns naturligtvis kvinnor som spelar på sin sexualitet. En vanlig kjol, "normalt" sminkad och allmänt genomtänkt utseende har olika orsaker, det är bara att fantisera och då menar jag att det inte går att lägga någon mall som passar in på alla.
Nej men precis. Men nu pratar jag om kvinnor som går till dessa ytterligheter. Vilket annat syfte har dom än att sända ut sexuella signaler?

Citat:
Ursprungligen postat av ROFVENHIELM
Så män raggar bara på kvinnor i rövkort kjol, höga klackar och urringning till naveln?
Ska du hålla på med halmgubbar så får du göra det med någon annan.
Citera
2016-09-13, 19:53
Medlem
Citat:
Nej men precis. Men nu pratar jag om kvinnor som går till dessa ytterligheter. Vilket annat syfte har dom än att sända ut sexuella signaler?

Ska du hålla på med halmgubbar så får du göra det med någon annan.

Jag vet inte hur kvinnor tänker som klär sig i rövkorta kjolar och urringning till naveln men jag kan ju gissa att hälften eller mer av dem gör det för att anspela på sin sexualitet och resten kanske mer är naiva på så sätt att de klär sig som kompisar/grupptryck, att de upptäcker att de får uppmärksamhet när de klär sig så och därför blir bekräftelsesökande i sin klädsel utan att för den skull lägga något mer sexuellt i det. Det är väl sådant beteende vi ser hos många barn och tonåringar, de följer modet, de påverkas av andra, de får bekräftelse som de inte kopplar ihop med sex, de sänder ut fel signaler.
Citera
2016-09-13, 19:57
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag vet inte hur kvinnor tänker som klär sig i rövkorta kjolar och urringning till naveln men jag kan ju gissa att hälften eller mer av dem gör det för att anspela på sin sexualitet och resten kanske mer är naiva på så sätt att de klär sig som kompisar/grupptryck, att de upptäcker att de får uppmärksamhet när de klär sig så och därför blir bekräftelsesökande i sin klädsel utan att för den skull lägga något mer sexuellt i det. Det är väl sådant beteende vi ser hos många barn och tonåringar, de följer modet, de påverkas av andra, de får bekräftelse som de inte kopplar ihop med sex, de sänder ut fel signaler.
Så var är "felet" egentligen? Att vissa kläder ger vissa signaler eller att en del inte förstår detta?
Citera
2016-09-13, 20:00
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Det är ju viss skillnad på det och på att till exempel skicka massa porriga bilder som man vill ha bekräftelse för till någon som kvinnan ifråga har sagt att hon inte vill få inviter från trots att hon vet att 1) snubben blir kåt av bilderna och 2) snubben vill specifikt ligga med henne.

Om det inte är ett sätt att försöka använda sin sexuella "makt" så vet jag inte riktigt vad.

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Ingen pedofil anser att den är sjuk, och det är just sjuk en pedofil är.
Disciplina jämställde föga förvånande alla män med sjuka människor, och kvinnor med oskyldiga utsatta barn. Och du tyckte det var en bra liknelse
Den här tråden handlar om kvinnor som lockar på riktigt. Som använder sig av makten de har pga testosteronet. Kvinnor har ingen makt över eunucker.

Ja jag pratar om sexuell makt vilket är trådens ämne. Den sexuella makten handlar om att locka men inte ge.

Jag måste erkänna att jag först nu begriper vad denna "makt" i rubriken faktiskt åsyftar.
Får väl skylla på att det var för abstrakt innan. Men jag trodde att det handlade om att jag som kvinna kan få ligga närsomhelstmedvemsomhelst enbart för att jag är just kvinna. Men det handlar mer om att använda sin (anspela på) kropp och/eller sexualitet för att vinna fördelar.

Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Att visa upp sin kropp är inte att förespegla att man söker kontakt med någon, och antydan därav är bara ännu ett exempel på försök att kontrollera kvinnors sexualitet. Det är just detta som oftast blir reaktionen när kvinnor faktiskt uttrycker sin egen sexualitet, man försöker påföra dem diverse obligationer - "men man ser ju att hon vill", när hon egentligen inte alls vill det.

Det kan vara en falsk förespegling om att vilja ha kontakt för olika syften. Hela stripteasebranschen t.ex bygger på denna typ av bondfångeri.

Citat:

Det är som med silikonbröst - inget en kvinna skulle bry sig om ifall hon bor på en öda ö. Självfallet finns det ett syfte och det syftet är inte att jag gör det för min egen skull.
Citera
2016-09-13, 20:00
Medlem
Citat:
Så var är "felet" egentligen? Att vissa kläder ger vissa signaler eller att en del inte förstår detta?
Att vissa drägg försöker framföra sina personliga uppfattningar om vilka "signaler" ett klädesplagg skickar som en universell sanning.

Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Det kan vara en falsk förespegling om att vilja ha kontakt för olika syften. Hela stripteasebranschen t.ex bygger på denna typ av bondfångeri.
Fast det är ingen reell förespegling, det är bara vissa mäns önsketänkande. Är man någonstans medveten om att kvinnorna inte är intresserade av någon närmare kontakt borde det väl ändå vara stripteasebranschen.
Senast redigerad av Disciplina 2016-09-13 kl. 20:03.
Citera
2016-09-13, 20:03
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Jag måste erkänna att jag först nu begriper vad denna "makt" i rubriken faktiskt åsyftar.
Får väl skylla på att det var för abstrakt innan. Men jag trodde att det handlade om att jag som kvinna kan få ligga närsomhelstmedvemsomhelst enbart för att jag är just kvinna. Men det handlar mer om att använda sin (anspela på) kropp och/eller sexualitet för att vinna fördelar.
Bland annat.

Citat:
Det är som med silikonbröst - inget en kvinna skulle bry sig om ifall hon bor på en öda ö. Självfallet finns det ett syfte och det syftet är inte att jag gör det för min egen skull.
Det är ungefär dit jag vill komma.

Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Att vissa drägg försöker framföra sina personliga uppfattningar om vilka "signaler" ett klädesplagg skickar som en universell sanning.
Så du menar att det bara är jag som får syndiga tankar av kvinnor i skimpy outfits?
Citera
2016-09-13, 20:07
Medlem
Citat:
Så du menar att det bara är jag som får syndiga tankar av kvinnor i skimpy outfits?
Det är inte relevant om det bara är du eller halva befolkningen, det är fortfarande en godtycklig uppfattning som du inte har rätt att tvinga på andra.
Citera
2016-09-13, 20:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Uppenbarligen kan du alltså inte förstå och ta till dig vad det innebär att vara i fysiskt underläge i sexuella situationer.

Visst kan man försöka ta reda på om killen är labil, och hur gör man det? Jo genom att kräva att få prata med/umgås med honom mer innan man väljer att vara ensamma tillsammans eller ha sex. Alltså är rädslan och risken en anledning att tjejer inte känner sig så lockade av att följa med en främling hem från krogen eller svara "ja tack" på ett raggmeddelande i stil med "Knulla?". Hur ska man kunna veta om främlingen har tatueringar eller beter sig WT om man inte lärt känna varandra mer än så? Inte för att jag tycker att räkna antal tatueringar är ett bra sätt att avgöra om någon är farlig, jag undrar hur du ens tänker dig att man tar reda på hur många tatueringar någon har utan att först ta av sig kläderna tillsammans...
Ja självklart umgås man lite innan har jag sagt nåt annat eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in