Citat:
Ursprungligen postat av
demonmormor
För all del, jag kan se var du kommer från. Men det finns ingen lösning på problemet, det inser du väl? Skulle du kunna tänka dig att pityfucka en bråkdel av dessa män, trots att du inte är attraherad av dem?
Nej det finns ingen lösning, det tror jag inte någon förväntar sig heller.
Det enda de vill är att problemet erkänns som jag fattar det.
Citat:
Såklart är det så, men rädslan för att blotta sig är något som både män och kvinnor bidrar till att upprätthålla. Kolla tråden i F&J där TS ville diskutera mansroller och krav som män var obekväma med, t ex. Praktexempel på just detta
Hur dum är du om du tror att män vill diskutera personliga saker bland mänhatande feminister?
Det är bara Manginas och feminister det sker.
Män diskuterar två och två i ett privat sammanhang, antingen med en annan man, eller en kvinna de litar på. Det är en helt annan ton privat
Citat:
Jag vet att män vill ha kärlek, men jag kan ju ogärna tala åt dem, eller hur? Hur skulle det se ut om jag, erkänd feminist på Flashback, avfärdade manliga medlemmars inlägg med "du vill bara ha ömhet". Jag skulle bli utskrattad.
Alla människor med psykologisk blick kan ju läsa mellan raderna.
Du avfärdar ju redan på löpande band.
Citat:
Klart som fan ensamhet är ett jätteproblem och de har mina sympatier, men du kan inte bota den ensamheten till priset av någon annans vilja/behov/rätt till sin egen kropp. Dennes vilja/behov/rätter är minst lika viktig.
Vilket ingen heller har påstått, det enda som skett är att det försöks att diskutera ett problem, som ni vägrar erkänna finns i början.
Som någon skrev - ger ni uttrymme så tror ni något tas/ska tas ifrån er. Ni är helt överspända hysterikor.
Ingen har begärt att någon skall ge bort sin kropp, utom en handfall skvatt galna män. Men Flashback är större en 5 individer, som dessutom bara
uttrycker sin förtvivlan. Ingen är våldtagen här eller hur?
Alla behöver bara bli sedda