2016-09-13, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Jag tror Olle skulle ställa upp på valfri kvinna utan problem, det är det som är skillnaden mellan män och kvinnor, en man ställer nästan alltid upp på sex med annan kvinna om han får möjligheten.

Ja och det är väl det alla bråkar om i denna och andra trådar, att män och kvinnor generellt har olikheter men den stora frågan är om du ens inser skillnaden, om du ens bryr dig om att försöka förstå.
Kvinnor som blir horor har uppenbart anpassat sig till sådana män. Olle kan köpa sig sex relativt lätt.
Män grinar över den sexuella makten de inte har men de verkar aldrig kunna tänka sig in i någon annans perspektiv. Vilka argument som än läggs upp så finns det hela tiden individer som skriker ut sitt kvinnohat. Antingen är vi madonnor eller så är vi horor.

Verkar vanligt att män vill ha en madonna när de väl slår sig ihop med någon, de vill ha sin oskuld efter de knullat runt med hororna först. *generalisering*
Citera
2016-09-13, 15:27
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Vilken tur att du att du talar åt dem och ser dem då, när jag konstant avfärdar dem.
Ingenstans har jag erkänt en man känslor någonsin, inte ens i inlägget du svarar på. Nejdå.

Ta dem i din barm, du. Men låt alla manginas stå åt sidan. De är ju män som tänker som kvinnor och deras behov räknas inte alls för Gertud1 - vit riddare i (nästan) alla mäns tjänst.

Manginas är inte män som tänker som kvinnor. Manginas är män som förställer sig för att få det de vill ha. Män som tänker som kvinnor är just män som tänker som kvinnor och behöver inget epitet.

I övrigt är det intressant att du pratar om att män skall öppna sig, men sedan hånar samma företeelse. Jaja intressant retorik. Men du blir ju inte vare sig trovärdig eller trustworthy.

Citat:
Vad menar du galna män? du måste mena galna kvinnor som inte kan öppna era hjärtan.

Varför ska ni kvinnor göra saker så komplext jämt, hur svårt är det att ge lite av sig själv också? ser sällan kvinnor som bjuder på sig själv, de tror sig bara ha en massa rättigheter om allt.

Precis som man kan hjälpa andra i nöd kan man hjälpa andra med sex och kom inte med att man måste vara tänd på killen, hur tror du horor fungerar, tror du de blir tända bara för att de får pengar plötsligt, att ha sex är ju betydligt mindre komplicerat för en kvinna än en man.

Ja man kan hjälpa någon som man gillar, men om man inte gör det så blir man ju just en hora och det är väl lite magstarkt att begära-

Citat:
Vad är skillnaden för dig att bjuda på en tårta eller liknande mot att erbjuda gratisknull av barmhärtighet för Olle i rullstol? Jag ser ingen skillnad, var ligger rädslan då det är uppenbarligen en rädsla knulla av barmhärtighetsskäl?

Det stavas integritet.
Ens kropp och känslor är en intim gåva.
Ger man bort den till höger och vänster så har den inget värde.
Inte ens för Olle annat än för stunden.
Och som påpekats, det finns ju kvinnor som är villiga att tradea.

Citat:
Jag tror Olle skulle ställa upp på valfri kvinna utan problem, det är det som är skillnaden mellan män och kvinnor, en man ställer nästan alltid upp på sex med annan kvinna om han får möjligheten.

Ja men då har vi de där kopparna igen, Olle ställer inte upp, han får.
Vem som helst skulle ställa upp på att få.
Citera
2016-09-13, 15:33
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Manginas är inte män som tänker som kvinnor. Manginas är män som förställer sig för att få det de vill ha. Män som tänker som kvinnor är just män som tänker som kvinnor och behöver inget epitet.

I övrigt är det intressant att du pratar om att män skall öppna sig, men sedan hånar samma företeelse. Jaja intressant retorik. Men du blir ju inte vare sig trovärdig eller trustworthy.
.

Det hånet sitter i ditt huvud. Ja, jag hånar DIG. Men jag har inte hånat män. Du får gärna citera mig där jag gjort det.
Citera
2016-09-13, 15:40
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Det hånet sitter i ditt huvud. Ja, jag hånar DIG. Men jag har inte hånat män. Du får gärna citera mig där jag gjort det.

ja, det var därför jag skrev företeelse.

Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ja och det är väl det alla bråkar om i denna och andra trådar, att män och kvinnor generellt har olikheter men den stora frågan är om du ens inser skillnaden, om du ens bryr dig om att försöka förstå.
Kvinnor som blir horor har uppenbart anpassat sig till sådana män. Olle kan köpa sig sex relativt lätt.

Du har helt rätt, Olle kan köpa sig sex, och gillar han inte det så beror det på att han vill ha äkta vara, och då går det inte att klandra kvinnor för att de vill ha äkta vara.

Prodelin är väl på andra sidan feminister, båda sidor vägrar se den andra.
Citera
2016-09-13, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ställer frågan till Flashbacks kvinnliga användare.

Anser ni att ni har en sexuell makt? Och isåfall på vilket sätt gagnar det er? Andra reflektioner är självfallet välkomna.
Känns ju som att den här tråden tog fart hos det vanliga gänget, snarare än dess avsedda målgrupp.

Ska jag nu i egenskap av kvinna delge min åsikt så svarar jag självfallet:
Nej, "kvinnors sexuella makt" är bara en fantasi hos misogynisterna som inte har någon förankring i verkligheten. Själva idén att en person skulle ha någon form av makt enbart för att andra har ett sexuellt intresse för henne som inte är besvarat är rent trams. Det kan liknas vid pedofiler som försöker skjuta över skulden för övergrepp på sina offer. Har barn kanske "sexuell makt" över pedofiler? Alla sunda människor skulle givetvis svara nej. På motsvarande sätt är idén att kvinnor skulle ha någon form av makt för att män vill ha sex med dem, objektifiera dem eller till och med tvinga dem in i prostitution - när detta inte är någonting som ingår i kvinnornas egen sexualitet - extremt frånstötande. Det är ingenting annat än ett påhitt som flashbackpöbeln drar till med för att rättfärdiga sin vedervärdiga kvinnosyn.

Sedan finns det förstås situationer där kvinnor uttrycker sin egen sexualitet och drar fördel av det, fast det är väldigt sällan vad som diskuteras i dessa kretsar, och jag skulle snarare säga att kvinnor är mer begränsade än män i det avseendet då vi oftare skuldbeläggs för vår eventuella sexuella historik, hur vi väljer att klä oss etc. på ett sätt som inte är aktuellt för män.
Senast redigerad av Disciplina 2016-09-13 kl. 16:49.
Citera
2016-09-13, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Känns ju som att den här tråden tog fart hos det vanliga gänget, snarare än dess avsedda målgrupp.

Nej, "kvinnors sexuella makt" är bara en fantasi hos misogynisterna som inte har någon förankring i verkligheten. Själva idén att en person skulle ha någon form av makt enbart för att andra har ett sexuellt intresse för henne som inte är besvarat är rent trams. Det kan liknas vid pedofiler som försöker skjuta över skulden för övergrepp på sina offer. Har barn kanske "sexuell makt" över pedofiler? Alla sunda människor skulle givetvis svara nej. På motsvarande sätt är idén att kvinnor skulle ha någon form av makt för att män vill ha sex med dem, objektifiera dem eller till och med tvinga dem in i prostitution - när detta inte är någonting som ingår i kvinnornas egen sexualitet - extremt frånstötande. Det är ingenting annat än ett påhitt som flashbackpöbeln drar till med för att rättfärdiga sin vedervärdiga kvinnosyn.

Sedan finns det förstås situationer där kvinnor uttrycker sin egen sexualitet och drar fördel av det, fast det är väldigt sällan vad som diskuteras i dessa kretsar, och jag skulle snarare säga att kvinnor är mer begränsade än män i det avseendet.

Det där var en väldigt bra parallell, jag letar efter något att kontra med för att leta jämvikt i jämförelsen, kommer inte på något, får se vad andra har att tillägga.
Citera
2016-09-13, 17:15
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Sedan finns det förstås situationer där kvinnor uttrycker sin egen sexualitet och drar fördel av det, fast det är väldigt sällan vad som diskuteras i dessa kretsar, och jag skulle snarare säga att kvinnor är mer begränsade än män i det avseendet då vi oftare skuldbeläggs för vår eventuella sexuella historik, hur vi väljer att klä oss etc. på ett sätt som inte är aktuellt för män.

Och ska vi för en stund fokusera på den här sortens sexuella makt så måste man tänka igenom det ordentligt.

Om en kvinna vill utnyttja denna sexuella makt, till fullo, kräver den en hel del förutsättningar från kvinnan som inte är självklara. Det kräver att kvinnan dels är skrupellös, dels väldigt attraktiv, dels villig att lägga ner den tid som krävs för att få en sådan kropp som är optimal för att kunna få utdelning av situationen. Hon skulle behöva lägga ner mycket tid och omsorg på kläder, träning, smink, hudvård osv osv för en situation som är ett fett dåligt beslut, rent långsiktigt.

Männen hon siktar in sig på bör dessutom vara svinrik (och hur många är det) för att det ska "löna" sig, i form av dyra presenter och dyl. Och då kan hon inte heller vara knusslig med utseendet på karln. Hon kan hoppas på giftermål, förstås, men håller vi oss inom Svea rikes gränser, kan inte kvinnan bli rik på det äktenskapet om de skulle skilja sig.

Om kvinnan har detta som "heltidsjobb" - att vara en troféhustru åt en svinrik, svensk man, så är hon fucked sen om det tar slut, eftersom hennes jobbutsikter är få, hennes pensionssparande är noll och intet och hon har förlitat sig och investerat sin ungdom och skönhet i någon som lämnade henne på bar backe. Då är det ju betydligt enklare att faktiskt skaffa sig en bra utbildning och skaffa de där pengarna själv, som är förhållandevis ovillkorade, hellre än att försöka upprätthålla fysisk perfektion för någon man inte är särskilt attraherad av men som ger en saker.

Och detta ska alltså föreställa makt? Den svinrika snubben sitter ju på alla höga kort i detta upplägg.
Senast redigerad av demonmormor 2016-09-13 kl. 17:21.
Citera
2016-09-13, 17:26
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Nej, "kvinnors sexuella makt" är bara en fantasi hos misogynisterna som inte har någon förankring i verkligheten. Själva idén att en person skulle ha någon form av makt enbart för att andra har ett sexuellt intresse för henne som inte är besvarat är rent trams. Det kan liknas vid pedofiler som försöker skjuta över skulden för övergrepp på sina offer.

Nu tror jag inte du är så insatti hur pedofiler agerar, det är ju inte så att de artigt uppvaktar små barn där barnen dissar dem brutalt. Det var en osmaklig parallel du gjorde.
Barn är helt maktlösa just för att de är barn. Vill du likna kvinnor vid barn?

Citat:

Du blandar äpplen och päron - ingen dömde Marilyn för att hon horade ut sig.
Makten består i just att skicka signaler att man är tillgänglig utan att vara det.

När kvinnan är tillgänglig så bryts förtrollningen
Senast redigerad av Gertrud1 2016-09-13 kl. 17:46.
Citera
2016-09-13, 17:29
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Och ska vi för en stund fokusera på den här sortens sexuella makt så måste man tänka igenom det ordentligt.

Om en kvinna vill utnyttja denna sexuella makt, till fullo, kräver den en hel del förutsättningar från kvinnan som inte är självklara. Det kräver att kvinnan dels är skrupellös, dels väldigt attraktiv, dels villig att lägga ner den tid som krävs för att få en sådan kropp som är optimal för att kunna få utdelning av situationen. Hon skulle behöva lägga ner mycket tid och omsorg på kläder, träning, smink, hudvård osv osv för en situation som är ett fett dåligt beslut, rent långsiktigt.

Männen hon siktar in sig på bör dessutom vara svinrik (och hur många är det) för att det ska "löna" sig, i form av dyra presenter och dyl. Och då kan hon inte heller vara knusslig med utseendet på karln. Hon kan hoppas på giftermål, förstås, men håller vi oss inom Svea rikes gränser, kan inte kvinnan bli rik på det äktenskapet om de skulle skilja sig.

Om kvinnan har detta som "heltidsjobb" - att vara en troféhustru åt en svinrik, svensk man, så är hon fucked sen om det tar slut, eftersom hennes jobbutsikter är få, hennes pensionssparande är noll och intet och hon har förlitat sig och investerat sin ungdom och skönhet i någon som lämnade henne på bar backe. Då är det ju betydligt enklare att faktiskt skaffa sig en bra utbildning och skaffa de där pengarna själv, som är förhållandevis ovillkorade, hellre än att försöka upprätthålla fysisk perfektion för någon man inte är särskilt attraherad av men som ger en saker.

Och detta ska alltså föreställa makt? Den svinrika snubben sitter ju på alla höga kort i detta upplägg.

Du fantiserar, random kvinna får fördelar hela tiden, hon behöver alls inte vara perfekt och alls inte lägga ned så mycket tid, vad hon däremot måste vara är trevlig och inbjudande.
Citera
2016-09-13, 18:04
Medlem
Citat:
Nu tror jag inte du är så insatti hur pedofiler agerar, det är ju inte så att de artigt uppvaktar små barn där barnen dissar dem brutalt. Det var en osmaklig parallel du gjorde.
Barn är helt maktlösa just för att de är barn. Vill du likna kvinnor vid barn?

Hur pedofiler fungerar är naturligtvis individuellt och det finns lite olika varianter men du kan ju inte mena att du inte vet att vissa pedofiler inte inser sina egna brister och hävdar att barnen lockar dem och visar dem att de vill ha dem på ett sexuellt sätt, de lägger en sexuell makt hos barnen som de inte kan motstå.
Citera
2016-09-13, 18:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Hur pedofiler fungerar är naturligtvis individuellt och det finns lite olika varianter men du kan ju inte mena att du inte vet att vissa pedofiler inte inser sina egna brister och hävdar att barnen lockar dem och visar dem att de vill ha dem på ett sexuellt sätt, de lägger en sexuell makt hos barnen som de inte kan motstå.
Det är ju viss skillnad på det och på att till exempel skicka massa porriga bilder som man vill ha bekräftelse för till någon som kvinnan ifråga har sagt att hon inte vill få inviter från trots att hon vet att 1) snubben blir kåt av bilderna och 2) snubben vill specifikt ligga med henne.

Om det inte är ett sätt att försöka använda sin sexuella "makt" så vet jag inte riktigt vad.
Citera
2016-09-13, 18:20
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Du fantiserar, random kvinna får fördelar hela tiden, hon behöver alls inte vara perfekt och alls inte lägga ned så mycket tid, vad hon däremot måste vara är trevlig och inbjudande.

Ja, är inte det rätt uppenbart att scenariot jag beskrev är fantasier och spekulationer om vad som krvs av en kvinna för att bli en trophy wife? Du pratar om något HELT annat. Har du tappat din edge, Gertan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in