2016-09-13, 13:09
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Ok du använder tråden för att agitera som andra feminister.

Ett fåtal män gillar kvinnor som ligger runt. Ett fåtal kvinnor är helt offer för bekräftelse och ligger med dessa män.

Det flesta människor gillar inte människor utan integritet.

De flesta människor vill bara ha någon att tycka om, och som tycker om dem tillbaka. Fråga Buffy.
Oförmågan är dock stor hos en rätt stor del av befolkningen.
De lider. Kvinnor och män uttrycker sitt lidande på olika sätt.
Det får ni nog leva med.

Och du använder tråden för att agitera som andra antifeminister (kan vi lägga ner dessa onödiga konstateranden - de är förminskande)

Det är ju det som är min poäng. Om ett fåtal män gillar kvinnor som ligger runt och de andra ogillar det beteendet - hur kan man då beskylla kvinnor för att vara sexuellt reserverade, när de bara beter sig så som de lärt sig att de bör?

Kan du svara på det hellre än att återupprepa att män vill ha kärlek. Det är inte det tråden handlar om, annars hade vi märkt det på svaren. 2-3 stycken har svarat åt det hållet, men nu är vi 39 sidor in och 90% av inläggen handlar om tillgång till fittan. Inte till hjärtat.
Citera
2016-09-13, 13:43
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
Haha jo, precis som att jag märker om det är nåt som är fel på tjejen väldigt snabbt. Jag vill inte vara elak men folk som tror att labila människor är "snälla" kanske inte är helt hundra i huvudet själva? Jag menar har killen femtielva tatueringar och beter sig allmänt WT så bör klockorna ringa.

Det där låter så fjantigt bara. Ingen normal, vuxen tjej bryr sig om det. Vem ska ens få reda på det?

Uppenbarligen kan du alltså inte förstå och ta till dig vad det innebär att vara i fysiskt underläge i sexuella situationer.

Visst kan man försöka ta reda på om killen är labil, och hur gör man det? Jo genom att kräva att få prata med/umgås med honom mer innan man väljer att vara ensamma tillsammans eller ha sex. Alltså är rädslan och risken en anledning att tjejer inte känner sig så lockade av att följa med en främling hem från krogen eller svara "ja tack" på ett raggmeddelande i stil med "Knulla?". Hur ska man kunna veta om främlingen har tatueringar eller beter sig WT om man inte lärt känna varandra mer än så? Inte för att jag tycker att räkna antal tatueringar är ett bra sätt att avgöra om någon är farlig, jag undrar hur du ens tänker dig att man tar reda på hur många tatueringar någon har utan att först ta av sig kläderna tillsammans...
Citera
2016-09-13, 14:11
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Och du använder tråden för att agitera som andra antifeminister (kan vi lägga ner dessa onödiga konstateranden - de är förminskande)
Ja det får du gärna göra, min poäng var att du inte ville diskutera ämnet utan istället diskutera ett annat.

Citat:
Det är ju det som är min poäng. Om ett fåtal män gillar kvinnor som ligger runt och de andra ogillar det beteendet - hur kan man då beskylla kvinnor för att vara sexuellt reserverade, när de bara beter sig så som de lärt sig att de bör?
Kvinnor beskylls inte för att vara sexuellt reserverade.
Det handlar om att vissa, numera ett stort antal killar inte får komma till någonstans, på något som helst sätt. Eller nej, snarare hur vi kvinnor hanterar att vi har det män vill ha. Hur vi behandlar deras beroendeställning såsom mer hungriga.

Tänk dig att du blir mätt på en kopp varma koppen per dag. Men en kille behöver tre. Nu när allt är jämställt så får kvinnor två koppar och mannen två koppar. Kvinnor är övermätta och män har hunger. Inte konstigare än så.

Den enskilde killen vill ju givetvis ha sex med kvinnan framför sig, och eftersom vi är nästan lika många så om alla kvinnor hade sex med killen framför sig så skulle ingen vara slampor. Nur är det bara desperata killar som vill ha ett mercyfuck. Men faktum är att dit utvecklingen gått så är det en stor både sexuell och känslomässig nöd.

Citat:
Kan du svara på det hellre än att återupprepa att män vill ha kärlek. Det är inte det tråden handlar om, annars hade vi märkt det på svaren. 2-3 stycken har svarat åt det hållet, men nu är vi 39 sidor in och 90% av inläggen handlar om tillgång till fittan. Inte till hjärtat.
Vilket mer handlar om den manliga fasaden än om något annat.
Såsom kvinnor trampar runt med stiletterna i mäns behov, så tacka fan för att ingen blottar sig.

Antingen vill man förstå eller inte, du vägrar se något annat perspektiv än att du och kvinnor är offer. Du har ett binärt tänkande. Kan du tänka dig att det finns flera offer fast på olika sätt i detta?
Citera
2016-09-13, 14:25
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
Man märker snabbt om nån är labil och då tar man avstånd. Jag har träffat många tjejer som inte verkar ett dugg rädda för att jag ska vara våldsam eller så. Inte heller har jag träffat många tjejer som bryr sig om att tappa socialt för att de har sex.

Okej det kan jag köpa men det finns gott om män som verkligen inte bryr sig om det? Det är väl bara att sålla ut alla killar som verkar seriösa och välja nån storknullare då.

Jag ger faktiskt Katzyn rätt i det hon skrivit till dig om risktagande.
Män kan ha en väldigt polerad fasad för att sedan när hormonerna går igång ha en helt väck syn både på kvinnor och sex. Det är som Dr Jekyll och mr Hyde när killen blir kåt. Man kan ha pratat i veckor.
(Jag går inte på krogen) Det finns alltför många män som har en sjuklig syn på kvinnor.

Eftersom det är mannen som är aktiv i sexaken så är det han som bestämmer, också genom sin styrka som Katzyn påpekat. Dessutom så mitt i sexakten är man själv rusig av hormoner och det är inte alltid lätt då att nyktert sätta ned foten, när killen glider över gränsen av vad som är att behandla andra människor med respekt.

Det handlar inte bara om att riskera att bli våldtagen, utan också att bli behandlad som en betald i en porrfilm. Eller som en vara ett dött ting helt utan egna behov. Så många är uppvuxna på porr och tror att kvinnor gillar allt det som finns att se. Eller eh nej en hel hoper män skiter helt i vad kvinnor gillar. Det finns alldeles för många narcissister i världen som behandlar andra människor som föremål. Så även om man inte bli våldtagen eller fysiskt illa gjord, så kan man bli illa gjord på andra sätt. Jag skulle aldrig i livet följa med någon hem från krogen.

Sedan så måste kvinnor som regel, ha någon form av relation för att bli upphetsade, iom att kvinnor tänder på den interpersonella interaktionen. Män som felaktigt tror att kvinnor är som män, som ser sex som bara ett tillfälle att tömma sig kommer aldrig komma innanför trosorna på någon, och skulle det ske så lär det inte bli en repris. Jag följer aldrig med främmande, men de av mina vänner som gjort det har kommit hem ganska så upprivna av och till. Framförallt har de känt sig använda. Absolut inte alltid, men det har hänt. Jag tänker inte ta den risken.

Som Katzyn påpekar vi växer upp med allt som kan hända en kvinna, och den senaste tidens utveckling i Sverige gör att i alla fall jag blir ännu mer selektiv med vilka män som jag ens kan tänka mig som partners. Jag menar den kvinnosynen... Det är ljusår ifrån ett ömsesidigt möte i lust och glädje, det handlar ju bara om att skända.

Nej tack.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-09-13 kl. 14:27.
Citera
2016-09-13, 14:26
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ja det får du gärna göra, min poäng var att du inte ville diskutera ämnet utan istället diskutera ett annat.

Något vi båda gjort oss skyldiga till isf.

Citat:
Kvinnor beskylls inte för att vara sexuellt reserverade.

Nej, de antas vara det. Och gud nåde dem om de inte håller sig inom den ramen. Logiken i den här tråden; där kvinnor pratas om som att de är sexuellt reserverade/selektiva av rent biologiska skäl, men samtidigt förväntas gå emot nämnda natur och bjussa lite fitta för att vara snälla mot de män som inte får, för att ta männens biologiska natur i beaktning, samtidigt som de inte ska drabbas av sociala konsekvenser för att de gör just det - håller inte. Det är en omöjlig ekvation hur du än tittar på det.

Citat:
Det handlar om att vissa, numera ett stort antal killar inte får komma till någonstans, på något som helst sätt. Eller nej, snarare hur vi kvinnor hanterar att vi har det män vill ha. Hur vi behandlar deras beroendeställning såsom mer hungriga.

Tänk dig att du blir mätt på en kopp varma koppen per dag. Men en kille behöver tre. Nu när allt är jämställt så får kvinnor två koppar och mannen två koppar. Kvinnor är övermätta och män har hunger. Inte konstigare än så.

Den enskilde killen vill ju givetvis ha sex med kvinnan framför sig, och eftersom vi är nästan lika många så om alla kvinnor hade sex med killen framför sig så skulle ingen vara slampor. Nur är det bara desperata killar som vill ha ett mercyfuck. Men faktum är att dit utvecklingen gått så är det en stor både sexuell och känslomässig nöd.

För all del, jag kan se var du kommer från. Men det finns ingen lösning på problemet, det inser du väl? Skulle du kunna tänka dig att pityfucka en bråkdel av dessa män, trots att du inte är attraherad av dem?

Citat:
Vilket mer handlar om den manliga fasaden än om något annat.
Såsom kvinnor trampar runt med stiletterna i mäns behov, så tacka fan för att ingen blottar sig.

Antingen vill man förstå eller inte, du vägrar se något annat perspektiv än att du och kvinnor är offer. Du har ett binärt tänkande. Kan du tänka dig att det finns flera offer fast på olika sätt i detta?

Såklart är det så, men rädslan för att blotta sig är något som både män och kvinnor bidrar till att upprätthålla. Kolla tråden i F&J där TS ville diskutera mansroller och krav som män var obekväma med, t ex. Praktexempel på just detta. Jag vet att män vill ha kärlek, men jag kan ju ogärna tala åt dem, eller hur? Hur skulle det se ut om jag, erkänd feminist på Flashback, avfärdade manliga medlemmars inlägg med "du vill bara ha ömhet". Jag skulle bli utskrattad.

Klart som fan ensamhet är ett jätteproblem och de har mina sympatier, men du kan inte bota den ensamheten till priset av någon annans vilja/behov/rätt till sin egen kropp. Dennes vilja/behov/rätter är minst lika viktig.
Citera
2016-09-13, 14:35
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
För all del, jag kan se var du kommer från. Men det finns ingen lösning på problemet, det inser du väl? Skulle du kunna tänka dig att pityfucka en bråkdel av dessa män, trots att du inte är attraherad av dem?
Nej det finns ingen lösning, det tror jag inte någon förväntar sig heller.
Det enda de vill är att problemet erkänns som jag fattar det.

Citat:
Såklart är det så, men rädslan för att blotta sig är något som både män och kvinnor bidrar till att upprätthålla. Kolla tråden i F&J där TS ville diskutera mansroller och krav som män var obekväma med, t ex. Praktexempel på just detta

Hur dum är du om du tror att män vill diskutera personliga saker bland mänhatande feminister?
Det är bara Manginas och feminister det sker.
Män diskuterar två och två i ett privat sammanhang, antingen med en annan man, eller en kvinna de litar på. Det är en helt annan ton privat

Citat:
Jag vet att män vill ha kärlek, men jag kan ju ogärna tala åt dem, eller hur? Hur skulle det se ut om jag, erkänd feminist på Flashback, avfärdade manliga medlemmars inlägg med "du vill bara ha ömhet". Jag skulle bli utskrattad.
Alla människor med psykologisk blick kan ju läsa mellan raderna.
Du avfärdar ju redan på löpande band.
Citat:
Klart som fan ensamhet är ett jätteproblem och de har mina sympatier, men du kan inte bota den ensamheten till priset av någon annans vilja/behov/rätt till sin egen kropp. Dennes vilja/behov/rätter är minst lika viktig.

Vilket ingen heller har påstått, det enda som skett är att det försöks att diskutera ett problem, som ni vägrar erkänna finns i början.

Som någon skrev - ger ni uttrymme så tror ni något tas/ska tas ifrån er. Ni är helt överspända hysterikor.

Ingen har begärt att någon skall ge bort sin kropp, utom en handfall skvatt galna män. Men Flashback är större en 5 individer, som dessutom bara uttrycker sin förtvivlan. Ingen är våldtagen här eller hur?
Alla behöver bara bli sedda
Citera
2016-09-13, 14:42
Medlem
Prodelins avatar
Många mammor lär sina flickor från tidig ålder att dom bär på ett maktmedel, dvs deras kön, som de kan använda i olika slags situationer, så har det alltid varit.

Kvinnor har svårt att bjuda på sig själva vilket är naturligt för en man, en kvinna är mer introvert.
Citera
2016-09-13, 14:43
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Nej det finns ingen lösning, det tror jag inte någon förväntar sig heller.
Det enda de vill är att problemet erkänns som jag fattar det.

Hur dum är du om du tror att män vill diskutera personliga saker bland mänhatande feminister?
Det är bara Manginas och feminister det sker.
Män diskuterar två och två i ett privat sammanhang, antingen med en annan man, eller en kvinna de litar på. Det är en helt annan ton privat

Alla människor med psykologisk blick kan ju läsa mellan raderna.
Du avfärdar ju redan på löpande band.

Vilket ingen heller har påstått, det enda som skett är att det försöks att diskutera ett problem, som ni vägrar erkänna finns i början.

Som någon skrev - ger ni uttrymme så tror ni något tas/ska tas ifrån er. Ni är helt överspända hysterikor.

Ingen har begärt att någon skall ge bort sin kropp, utom en handfall skvatt galna män. Men Flashback är större en 5 individer, som dessutom bara uttrycker sin förtvivlan. Ingen är våldtagen här eller hur?

Vilken tur att du att du talar åt dem och ser dem då, när jag konstant avfärdar dem.
Ingenstans har jag erkänt en man känslor någonsin, inte ens i inlägget du svarar på. Nejdå.

Ta dem i din barm, du. Men låt alla manginas stå åt sidan. De är ju män som tänker som kvinnor och deras behov räknas inte alls för Gertud1 - vit riddare i (nästan) alla mäns tjänst.
Citera
2016-09-13, 14:47
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
N

Vad menar du galna män? du måste mena galna kvinnor som inte kan öppna era hjärtan.

Varför ska ni kvinnor göra saker så komplext jämt, hur svårt är det att ge lite av sig själv också? ser sällan kvinnor som bjuder på sig själv, de tror sig bara ha en massa rättigheter om allt.

Precis som man kan hjälpa andra i nöd kan man hjälpa andra med sex och kom inte med att man måste vara tänd på killen, hur tror du horor fungerar, tror du de blir tända bara för att de får pengar plötsligt, att ha sex är ju betydligt mindre komplicerat för en kvinna än en man.
Citera
2016-09-13, 14:52
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Sedan så måste kvinnor som regel, ha någon form av relation för att bli upphetsade, iom att kvinnor tänder på den interpersonella interaktionen. Män som felaktigt tror att kvinnor är som män, som ser sex som bara ett tillfälle att tömma sig kommer aldrig komma innanför trosorna på någon, och skulle det ske så lär det inte bli en repris. Jag följer aldrig med främmande, men de av mina vänner som gjort det har kommit hem ganska så upprivna av och till. Framförallt har de känt sig använda. Absolut inte alltid, men det har hänt. Jag tänker inte ta den risken.

Just det ni gör en sån jävla stor grej av allt, allt ska stämma som att sängen ska passa och det ska lukta gott bostaden etc etc...

I övrigt behöver inte en kvinna vara upphetsad, uppenbarligen fungerar det för prostituerade och det finns vetenskapliga bevis för att kvinnor generellt sett blir våta av våldtäkter hur sjukt det än må låta så är det sant.

Så hur svårt vore det då att knulla sorgliga Olle i rullstolen som fortfarande är oskuld, en tjänst som tar kanske max fem minuter och kanske räddar Olles pyskiska problem som jagat honom hela livet

Vad är skillnaden för dig att bjuda på en tårta eller liknande mot att erbjuda gratisknull av barmhärtighet för Olle i rullstol? Jag ser ingen skillnad, var ligger rädslan då det är uppenbarligen en rädsla knulla av barmhärtighetsskäl?
Senast redigerad av Prodelin 2016-09-13 kl. 14:54.
Citera
2016-09-13, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Just det ni gör en sån jävla stor grej av allt, allt ska stämma som att sängen ska passa och det ska lukta gott bostaden etc etc...

I övrigt behöver inte en kvinna vara upphetsad, uppenbarligen fungerar det för prostituerade och det finns vetenskapliga bevis för att kvinnor generellt sett blir våta av våldtäkter hur sjukt det än må låta så är det sant.

Så hur svårt vore det då att knulla sorgliga Olle i rullstolen som fortfarande är oskuld, en tjänst som tar kanske max fem minuter och kanske räddar Olles pyskiska problem som jagat honom hela livet

Vad är skillnaden för dig att bjuda på en tårta eller liknande mot att erbjuda gratisknull av barmhärtighet för Olle i rullstol? Jag ser ingen skillnad, var ligger rädslan då det är uppenbarligen en rädsla knulla av barmhärtighetsskäl?

Det finns horor som utför sådana tjänster men du kanske tycker att Olle har rätten till att också ha en relation till den han ligger med, att han ska få välja utefter sina egna preferenser... men kvinnan ska ställa upp!

Edit. För din information så är prostituerade med på det hela i en helt annan grad än ett våldtäktsoffer. Även om den prostituerade inte är "upphetsad" så är det andra psykologiska faktorer som spelar in. Att en våldtagen kvinna kan vara "våt" kan bero på vart hon är i menscykeln likväl som att det kan utsöndras fukt av den anledningen att det är "mekaniskt" utlöst. Det sker inte som någon regel vid våldtäkter, många blöder efter en våldtäkt.
Senast redigerad av lacrima 2016-09-13 kl. 15:18.
Citera
2016-09-13, 15:18
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Det finns horor som utför sådana tjänster men du kanske tycker att Olle har rätten till att också ha en relation till den han ligger med, att han ska få välja utefter sina egna preferenser... men kvinnan ska ställa upp!

Jag tror Olle skulle ställa upp på valfri kvinna utan problem, det är det som är skillnaden mellan män och kvinnor, en man ställer nästan alltid upp på sex med annan kvinna om han får möjligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in