2016-09-13, 07:38
Medlem
Fred Friendlys avatar
Tycker stt Lindgren var en katastrof igår. Har ej sett om matchen så vet inte om det var handboll. Men han kompenserade något enormt åt båda hållen efter att han missat. Var åtminstone ett gult kort på ÖSK-spelare där jag kände att det var pga missad situation tidigare. Klassiskt rookiemisstag att man ska stå emot publiken och sedermera tappar matchen.
Citera
2016-09-13, 07:46
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Jag tror det fortfarande inte. Östersund kommer hamna många poäng bakom.

Men vem vet, kanske får jag käka upp det.

Ja du kommer att få käka upp det...

F.ö, är jag så j-a bitter idag.

Hur fan kan man från en säsong till en annan gå från ett försvarsspel som släpper in mindre än 1 mål/match till totala haveriet 1,5 mål/match? Försvarsspelet vid Malmös 2-1 mål var ju helt horribelt, så makalöst tafatt, på ren pojklagsnivå ju. Den enda som med tvekan kan få godkänt av backarna i går är Emil, övriga var undermåliga, Bjärsa och Jamieson rent av genomusla. Fanns där överhuvudtaget någon kommunikation mellan Alvbåge och backarna?

Hur fan kan man som tränare envisas med att spela sebbe match efter match när han gör mer eller mindre grova misstag match efter match. Börjar undra om inte problemen i laget är fem, Tobbe, Sebbe, Bjärsa, Alvbåge och tränaren. Vad gäller spelarna så känns det som att deras bäst före datum passerats denna säsong, eller var Gustav Svensson så otroligt viktig för laget så att allt rasade samman när man sålde honom? Sedan vill jag se en tränare som vågar och vill förändra i tid när spelet inte fungerar, något som JL inte visat att han kan, byten och förändringar kommer allt för ofta alldeles för sent in i matcherna för att det ska finnas en reell chans att förändra en matchbild.

Nä, fy satiken, låt denna säsong ta slut och gör en rejäl upprensning och bygg nytt med unga hungriga spelare och ta in en tränare som vågar och vill förändra när spelet inte fungerar.

Btw, det skulle fan inte förvåna mig om såväl Östersund, Örebro som Häcken passerar oss innan säsongen är slut...
Senast redigerad av MangoChutney 2016-09-13 kl. 08:03.
Citera
2016-09-13, 07:50
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Kan inte säsongen bara ta slut nu? Vårt lag är så jävla dåliga och Lennartsson saknar totalt sjukdomsinsikt. Vår egna hemsida skriver t.om att vi gjorde en bra match och att det var "SÅ NÄRA" igår.

Jag orkar inte. Organisationen verkar helt verklighetsfrånvänd och tro/tycka att vi ligger i fas och är bra med i toppen.

Kan tänka mig 9 raka torsk nu så Jörgen får sparken.

Gissar på 3 vinster 3 kryss och 3 förluster och att vi slutar typ 4 eller 5:a.
Sen förlängningar med Adam Johansson, Hjalmar, Rieks, Albaek, Ankersen och MSD så har vi säkrat driftunderskottet för 2017 också.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-09-13 kl. 07:53.
Citera
2016-09-13, 08:05
Medlem
Salorms avatar
Satt och glodde på mff-fiskrens och måste ändå ge mff att det är ett förbannat starkt lag. Att kunna komma igen efter 1-1 och fullständigt käka upp göteborg (hur kassa dom än var) är riktigt jävla starkt. Svårt att se något annat lag ta guldet efter den matchen.
Citera
2016-09-13, 08:06
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Kan inte säsongen bara ta slut nu? Vårt lag är så jävla dåliga och Lennartsson saknar totalt sjukdomsinsikt. Vår egna hemsida skriver t.om att vi gjorde en bra match och att det var "SÅ NÄRA" igår.

Jag orkar inte. Organisationen verkar helt verklighetsfrånvänd och tro/tycka att vi ligger i fas och är bra med i toppen.

Sen förlängningar med Adam Johansson, Hjalmar, Rieks, Albaek, Ankersen och MSD så har vi säkrat driftunderskottet för 2017 också.

Nåja, Rieks och Albaek kan få förlängt, de har ändå tillhört de bättre spelarna under säsongen. Däremot är jag mycket tveksam till Tobbe, Bjärsa, Alvbåge, Sebbe, tycker inte de tillför något till laget överhuvudtaget denna säsong. Men jag har dålig koll på deras kontrakssituation.
Citera
2016-09-13, 08:06
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Satt och glodde på mff-fiskrens och måste ändå ge mff att det är ett förbannat starkt lag. Att kunna komma igen efter 1-1 och fullständigt käka upp göteborg (hur kassa dom än var) är riktigt jävla starkt. Svårt att se något annat lag ta guldet efter den matchen.

Använd inte oss som en värdemätare. Hade säsongen varit från och med typ uppehållet/när vi började med EL och 30 matcher framåt hade vi varit en kandidat för att åka ur. Så dåliga är vi just nu. Men bara 9 omgångar kvar, så vi har väl iallafall säkrat kontraktet. 30p brukar ju krävas.

Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Nåja, Rieks och Albaek kan få förlängt, de har ändå tillhört de bättre spelarna under säsongen. Däremot är jag mycket tveksam till Tobbe, Bjärsa, Alvbåge, Sebbe, tycker inte de tillför något till laget överhuvudtaget denna säsong. Men jag har dålig koll på deras kontrakssituation.

Rieks, Ankersen och Albaek är alla bra, antagligen våra tre bästa spelare. Men de kostar ändå betydligt mer än vad de smakar tycker jag. Tycker inte någon av de tre är tillräckligt bra för att vi ska ha kvar dom speciellt länge till då det inte finns många kronor att krama ur dom om 1-2 år och jag ser dom inte som bäst på sin position i allsvenskan ändå. Ens i närheten.
Citera
2016-09-13, 08:45
Medlem
Skillnaden igår är att vi inte kan göra mål, ens när vi har öppet mål, och att vi även har ett hönsgårdsförsvar i perioder. Hur 3/4 av samma backlinje som spelade förra året kan se så virriga ut i år är ett mysterium. Annars en ganska jämn match tycker jag. Malmö var kanske lite bättre.
Citera
2016-09-13, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney

Ingen av de har utgående tror jag. Alvbåge kritade ju nytt i vintras. Seb har väl fram till 2018, Bjärsa har kontrakt över nästa år också, han skrev väl 4-5 år.

Hade vi kunnat skeppa Bjärsa till typ Kina, så hade det varit bra, oavsett pris. Seb lär väl ingen köpa, Bjärsa kanske vi kan kränga för en mindre slant.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-09-13 kl. 09:07.
Citera
2016-09-13, 09:20
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tycker stt Lindgren var en katastrof igår. Har ej sett om matchen så vet inte om det var handboll. Men han kompenserade något enormt åt båda hållen efter att han missat. Var åtminstone ett gult kort på ÖSK-spelare där jag kände att det var pga missad situation tidigare. Klassiskt rookiemisstag att man ska stå emot publiken och sedermera tappar matchen.

Håller med, bedrövlig insats av denna rookie Lindgren. Han tappade tidigt matchen och med det samtliga spelares respekt.

Kul inzoomning på Gerzic när han precis fått kort istället för hemmaspelaren som skulle fått det och inte kan sluta skrika svordomar efter domaren som försynt går därifrån med svansen mellan benen.

Ett antal straffsituationer åt båda håll men det enskilt största misstaget blir givetvis att han först varnar RÅP som tar ner en boll med bröstet och sedan får se efterföljande galet dömda frispark omvandlas i mål.
Citera
2016-09-13, 10:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ingen av de har utgående tror jag. Alvbåge kritade ju nytt i vintras. Seb har väl fram till 2018, Bjärsa har kontrakt över nästa år också, han skrev väl 4-5 år.

Hade vi kunnat skeppa Bjärsa till typ Kina, så hade det varit bra, oavsett pris. Seb lär väl ingen köpa, Bjärsa kanske vi kan kränga för en mindre slant.

Pröva med Nannes roddförening de gör ju lite konstiga köp allt som oftast.
Citera
2016-09-13, 10:25
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Omoh är förövrigt förmodligen seriens mest explosiva spelare de första metrarna en-mot-en. Hujedamej vad det går undan när han rycker på vänsterkanten.
Mjo, vår EM-spelare hade en del problem med honom.

Och Besara är ju för kass för att spela i Bajen tydligen (kunde inte hålla mig...)
Citera
2016-09-13, 10:31
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Rikes och Albaek bör vi ha kvar. Samtidigt är jag för en total jävla genomrensning av hela truppen och som det snackats om innan vore det nästan skönt att missa europa nästa år och kunna bygga ett nytt lag och en ny trupp under 2017 som sedan 2018 är redo att utmana igen.
Jag är förbannat trött på Alvbåge nu, man kan givetvis säga att han gjorde några tokräddningar igår men han borde givetvis tagit första målet och jag har hellre en målis som tar det "han ska" än släpper in mål som 1-0 och sedan tokräddar ibland.
Seb gör mig bara trött. Bjärsa tycker jag väl inte var fullt så usel som många andra tyckte igår men det säger å andra sidan inte mycket. Hans lön sett till vad vi får gör att han borde skickas iväg. Rogne är långt ifrån kvalitén innan skadan.

Jag blir fortsatt vansinnig på att vi spelar Rieks som forward istället för att ha honom på kanten. Elias kan bli bra längst fram, han springer och krigar och kunde mycket väl nätat igår.

Jag var innan matchen övertygad om pisk, det blev pisk och det var inte mer med det.

Förövrigt måste det fan vara Sveriges sämsta organisation beträffande att komma ut från parkeringen efter matchen, dessa jävla cyklister som varje gång lyckas med konststycket att cykla in i nån bil med efterföljande irritation. VARJE år...
Inte blev man mer nöjd över att E6 byggdes om så man fick köra genom diverse bonnhålor på vägen istället heller.

Nåväl, nu slår AIK Gefle och vi torskar på Bravida så vi är åtta pinnar från europa, då kan vi definitivt begrava den här säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in