Citat:
Ursprungligen postat av
Korder
Jag tror det fortfarande inte. Östersund kommer hamna många poäng bakom.
Men vem vet, kanske får jag käka upp det.
Ja du kommer att få käka upp det...
F.ö, är jag så j-a bitter idag.
Hur fan kan man från en säsong till en annan gå från ett försvarsspel som släpper in mindre än 1 mål/match till totala haveriet 1,5 mål/match? Försvarsspelet vid Malmös 2-1 mål var ju helt horribelt, så makalöst tafatt, på ren pojklagsnivå ju. Den enda som med tvekan kan få godkänt av backarna i går är Emil, övriga var undermåliga, Bjärsa och Jamieson rent av genomusla. Fanns där överhuvudtaget någon kommunikation mellan Alvbåge och backarna?
Hur fan kan man som tränare envisas med att spela sebbe match efter match när han gör mer eller mindre grova misstag match efter match. Börjar undra om inte problemen i laget är fem, Tobbe, Sebbe, Bjärsa, Alvbåge och tränaren. Vad gäller spelarna så känns det som att deras bäst före datum passerats denna säsong, eller var Gustav Svensson så otroligt viktig för laget så att allt rasade samman när man sålde honom? Sedan vill jag se en tränare som vågar och vill förändra i tid när spelet inte fungerar, något som JL inte visat att han kan, byten och förändringar kommer allt för ofta alldeles för sent in i matcherna för att det ska finnas en reell chans att förändra en matchbild.
Nä, fy satiken, låt denna säsong ta slut och gör en rejäl upprensning och bygg nytt med unga hungriga spelare och ta in en tränare som vågar och vill förändra när spelet inte fungerar.
Btw, det skulle fan inte förvåna mig om såväl Östersund, Örebro som Häcken passerar oss innan säsongen är slut...