2016-09-12, 22:36
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Ni är topp-3 i Stockholm vad gäller tabellmässigt och (om än knappt) spelmässigt.

Värt att fira med en lina med Ranegie på Club Kino.

Han hänger inte där, borde ju du veta. Vi är värda en 14e plats atm spelmässigt... Du bör dock uppsöka doktor
Citera
2016-09-12, 22:41
Medlem
simonvps avatar
Oavgjort inte katastrofalt och orättvist (även om det är surt att kvitteringen kommer så sent, av en gammal bajare också) och niondeplatsen har vi kvar ändå. Vi får dock skylla oss själva att vi inte punkterar det vid 1-0. Jävligt surt såklart att två övertidsincidenter är skillnaden mellan 4/6 p mot ÖSK istället för 1/6 p som det nu har blivit.

Men gällande straffar så har vi fått en helt felaktig dömd till oss (Romulos borta mot Häcken) och tre stycken handssituationer i straffområdet ej dömda till oss. Ingår det i paketet när man är förbundets favoriter eller?
Citera
2016-09-12, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Kan inte alla jävla äckliga bonnläppar som klagat på att vi får så många straffar göra ett utlåtande om horungen Lindgren eller vad fan han nu hettes insats. Eller nej. Ni håller såklart käften nu. Incestbarn.

Helt sanslöst jävla rån på två pinnar från fiskrensaren.

Vi bör verkligen ha vunnit denna matchen och fortsätter visa att vi är ett lag för övre halvan.

Personligen så tycker jag inte att ni förtjänar att vara på övre halvan. Jag tycker faktiskt tabellen speglar lagens klass ovanligt bra just i år, möjligtvis att just Örebro skulle kunna flyttas ner tre placeringar till en 8:e plats och Kalmar upp någon placering, annars tycker jag det ser rätt klockrent ut mot hur lagen spelar.
Citera
2016-09-12, 23:02
Medlem
Signaturums avatar
Underbar seger, bittra fiskrensare och serieledning.
Kung Rosenberg kanske inte är så slut som jag många gånger försökt få honom till att vara under säsongens gång, att samarbetet med JJ ser ut att funka bra är härligt med.
Nu ska jag sova, och drömma om Champions league med Malmö FF

Mvh

Serieledarna
Citera
2016-09-12, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Personligen så tycker jag inte att ni förtjänar att vara på övre halvan. Jag tycker faktiskt tabellen speglar lagens klass ovanligt bra just i år, möjligtvis att just Örebro skulle kunna flyttas ner tre placeringar till en 8:e plats och Kalmar upp någon placering, annars tycker jag det ser rätt klockrent ut mot hur lagen spelar.
Kalmar? Really?
Citera
2016-09-13, 00:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Östersund utmanar alltså Göteborg om fjärde/femte-platsen. Vem fan hade trott det?

Edit: Dock mycket pga "skrivbordsfotboll" ska tilläggas.

Mycket? Man tappade MAX 1 poäng på den matchen......
Citera
2016-09-13, 00:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Jag tycker ärligt talat det är löjligt att påstå annat än det jag skrev. Annars är det bara att gå tillbaka i tiden och läsa tidningar, minnas alla uttalanden och ageranden från motståndarlag, spelare, tränare, fans, disciliplinnämnder osv. Störst motstånd har alltid Djurgården. Om man försöker låtsas som att det inte säger någonting så pratar man skit.

Allvar? Nog för att man ville slå dif i början av 2000-talet för det var MFF o dif i toppen, men idag är det bara kul att slå er för att ni är en sthlm klubb vilket knappt är något speciellt.

Backar vi till 80/90-talet var det knappast bättre, en del säsonger var ni dessutom borta.

Nä tyvärr. I Malmö är det nog ifk först sen hif/aik tvåa. trean är beroende på säsong men nog vill man tvåla till Peking just nu, finns historia där dessutom.
Citera
2016-09-13, 01:00
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Mycket? Man tappade MAX 1 poäng på den matchen......
Mjo... Men Östersund fick ju en skrivbordsseger mot J-Södra också. Utan den hade de inte riktigt haft häng på Göteborg.
Citera
2016-09-13, 01:34
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Allvar? Nog för att man ville slå dif i början av 2000-talet för det var MFF o dif i toppen, men idag är det bara kul att slå er för att ni är en sthlm klubb vilket knappt är något speciellt.

Backar vi till 80/90-talet var det knappast bättre, en del säsonger var ni dessutom borta.

Nä tyvärr. I Malmö är det nog ifk först sen hif/aik tvåa. trean är beroende på säsong men nog vill man tvåla till Peking just nu, finns historia där dessutom.

I början av 2000-talet, dvs år 2000, spelade mff och dif i superettan
Citera
2016-09-13, 02:34
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
I början av 2000-talet, dvs år 2000, spelade mff och dif i superettan
det var rent magiskt hur vi smiskade upp MFF där nere i Superettan.
Citera
2016-09-13, 07:17
Medlem
pinuppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Oavgjort inte katastrofalt och orättvist (även om det är surt att kvitteringen kommer så sent, av en gammal bajare också) och niondeplatsen har vi kvar ändå. Vi får dock skylla oss själva att vi inte punkterar det vid 1-0. Jävligt surt såklart att två övertidsincidenter är skillnaden mellan 4/6 p mot ÖSK istället för 1/6 p som det nu har blivit.

Men gällande straffar så har vi fått en helt felaktig dömd till oss (Romulos borta mot Häcken) och tre stycken handssituationer i straffområdet ej dömda till oss. Ingår det i paketet när man är förbundets favoriter eller?

Ni slapp också få tre straffar mot er (2 handssituationer) samt att nu gjorde mål på frisparken när RÅP tog bollen på axeln och fick gult kort. Tycker inte du ska ta på dig offerkoftan efter igår.
Citera
2016-09-13, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinuppan
Ni slapp också få tre straffar mot er (2 handssituationer) samt att nu gjorde mål på frisparken när RÅP tog bollen på axeln och fick gult kort. Tycker inte du ska ta på dig offerkoftan efter igår.
Hem och sätt på syrran igen gnällbonde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in