2016-09-09, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ja fan, hoppas Heif ryker.. Dessa jävla gräslag kan lika gärna fajtas på leråkrar i superettan!

HIF ser jag mycket hellre i AS , dels på grund av gräs dels för att alternativen är lag AFC och Dalkurd, lag som är plastlag i sin prydno både till underlag och företeelse, vill tom byta hemvist.

Vill man att AS publiksiffror och intresse ska sjunka så tycker man som du.

Heif är f.ö. en förkortning som ej ska förekomma. HIF är en klassiker i svensk fotboll.
Några förvirrade bajenfans ska inte ändra på självklarheter. Och nej jag är inte HIF fan utan GAISare men har respekt för ett av de riktiga lagen i Sverige. Hammarby har ett SM guld = inget och hade fram till 60-talets slut knappt förekommit i AS.
Senast redigerad av gnirfengnorfen 2016-09-09 kl. 11:11.
Citera
2016-09-09, 11:14
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
HIF ser jag mycket hellre i AS , dels på grund av gräs dels för att alternativen är lag AFC och Dalkurd, lag som är plastlag i sin prydno både till underlag och företeelse, vill tom byta hemvist.

Vill man att AS publiksiffror och intresse ska sjunka så tycker man som du.

Heif är f.ö. en förkortning som ej ska förekomma. HIF är en klassiker i svensk fotboll.
Några förvirrade bajenfans ska inte ändra på självklarheter. Och nej jag är inte HIF fan utan GAISare men har respekt för ett av de riktiga lagen i Sverige. Hammarby har ett SM guld = inget och hade fram till 60-talets slut knappt förekommit i AS.

Ironi är inte din starka sida va?
Citera
2016-09-09, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Elfsborg - Kalmar
Sundsvall - Gnaget
Falkenberg - Djurgården
Östersund - Helsingborg
Norrköping - Jönköping (Köpingderbyt?)
Malmö - Göteborg
Hammarby - Örebro
Gefle - Häcken

Landslagspaus och nystart. Något särskilt av intresse utöver för de närmast sörjande? Tar Djurgården Falken? Plockar Helsingborg med sig någon poäng från norr - sitter Henke säkert? Tar Göteborg någon poäng av Malmö? Själv är jag orolig för Sundsvallsmatchen, tre poäng där och mot Gävle så är vi uppe i 2p/match-snittet. Troligtvis blir det mycket bollinnehav och 2p. ☹

Bottenstriden kommer utkristalliseras ganska snart.
Heif och Sundsvall ligger pyrast till (efter de två självklara...). Den förstnämnda pga poängläget och den sistnämnda pga formen och försvagad trupp.

Dif har lite kniven på strupen också då det inte är så många "lätta matcher" utöver denna kommande. Torsk mot Falkenberg så vet jag inte vilka matcher man tror man skall vinna. Men man bör vinna denna, och kan isf börja räkna in säkrat kontrakt.

Malmö har ju en viktig match. Vinst IFK och man har ett punggrepp på Norrköping inför avslutningen.
Senast redigerad av se_där... 2016-09-09 kl. 12:05.
Citera
2016-09-09, 12:39
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Heif och Sundsvall ligger pyrast till (efter de två självklara...). Den förstnämnda pga poängläget och den sistnämnda pga formen och försvagad trupp.

Dif har lite kniven på strupen också då det inte är så många "lätta matcher" utöver denna kommande. Torsk mot Falkenberg så vet jag inte vilka matcher man tror man skall vinna. Men man bör vinna denna, och kan isf börja räkna in säkrat kontrakt.

Malmö har ju en viktig match. Vinst IFK och man har ett punggrepp på Norrköping inför avslutningen.

Jag tror faktiskt vi tar Peking borta. Förvånar mig föga om vi åker på torsk mot Falkenberg.
Citera
2016-09-09, 16:15
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag tror faktiskt vi tar Peking borta. Förvånar mig föga om vi åker på torsk mot Falkenberg.
Näst sämsta bortalaget mot bästa hemmalaget.
Citera
2016-09-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

Isaksson och Eriksson borde väl fixa ett kontrakt med resterande trupp? Tränaren är väl mer chansning, behållt Pelle?
Citera
2016-09-09, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Du får inte glömma kalla vårt möte med MFF för E6-derbyt...

Det bör ju vara den match som objektivt sett intresserar flest med. Det lär bli mer hat än nånsin tidigare mellan oss och MFF, jag tycker det är synd att rivaliteten gått ditåt då den innan varit sund mellan rikets två största klubbar men nu hos de flesta är rent hat.

MFF vill flytta uppvärmningen för sina spelare så Sana inte behöver värma upp vid vår sektion och det är ju en sund tanke att inte låta hemmaspelare värma upp just vid bortaklacken även om det självfallet aldrig ska behöva vara en fråga säkerhetsmässigt ty man ska ju kunna värma upp var som helst.
Det blir ju inget 3000 manna följe som ifjol då en måndagskväll inte är lika lämplig för resor men det går snabbt och lätt ner och ännu snabbare hem...
Själva matchen är jag säker på att vi torskar men när man väl står där lär man börja tro på seger ändå...
Är Malmö laget ni helst slår i år?
Citera
2016-09-09, 21:22
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
.

MFF vill flytta uppvärmningen för sina spelare så Sana inte behöver värma upp vid vår sektion och det är ju en sund tanke att inte låta hemmaspelare värma upp just vid bortaklacken även om det självfallet aldrig ska behöva vara en fråga säkerhetsmässigt ty man ska ju kunna värma upp var som helst.
Det blir ju inget 3000 manna följe som ifjol då en måndagskväll inte är lika lämplig för resor men det går snabbt och lätt ner och ännu snabbare hem...
Själva matchen är jag säker på att vi torskar men när man väl står där lär man börja tro på seger ändå...

Det är så klart vettigt att spelare inte värmer upp vid bortaklackarna, dock är jag lite fundersam när jag läser Kvällsposten och det står att Sana träffades av ett knallskott.

http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/malmos-plan-flytta-uppvarmningen/

Illustrerat av en bild på en "chockad" Sana.
Citera
2016-09-10, 08:15
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är Malmö laget ni helst slår i år?

Egentligen har jag för första året på länge svårt att välja ut vilket lag jag helst slår. I brist på derbymatcher så är det rätt jämnt mellan AIK, MFF och DIF. AIK mest för supportermässigt genom åren och DIF för att det var det laget som det även där supportermässigt var rörigast mot under många år så det lever kvar i en.
MFF för att det är den klubben tillsammans med oss som är detta rikes största klubbar.
Jag har varit inne på det innan att jag faktiskt tycker det är oerhört synd att den forna rivaliteten som var sund och mycket med glimten i ögat men med en sund relation trots allt har försvunnit på senare år.

Så nja, det är givetvis alltid gött att slå MFF, speciellt i Malmö.
Jag minns mycket väl 6-0 segern därnere 01, och även guldmatchen 94. Sedan var givetvis segern 07 skön med. Det var dessutom alltid intressant att försöka se matchen från bortasektionen på Malmö Stadion.
Citera
2016-09-10, 15:12
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det är så klart vettigt att spelare inte värmer upp vid bortaklackarna, dock är jag lite fundersam när jag läser Kvällsposten och det står att Sana träffades av ett knallskott.

http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/malmos-plan-flytta-uppvarmningen/

Illustrerat av en bild på en "chockad" Sana.

Vad är det som gör dig fundersam? Förutsatt att du inte gör dig dum så borde du kunna se hur pass nära honom det landade, och med tanke på att han ska ha fått ett (om än litet) brännsår på benet.
https://img1.tv4cdn.se/convert/resize/586x329/shape/trimcut/source/http%3A%2F%2Fwww.fotbollskanalen.se%2FImageHandler .axd%3FimageFormat%3Doriginal%26guid%3D5382f7b3-63 13-4afd-912d-4a932161b8f5

https://www.youtube.com/watch?v=ENUIPiIbbv4

Kanske inte lika allvarligt som plastflisan som Jakob, 25, fick på sitt byxben men ändå.
Citera
2016-09-10, 15:25
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Vad är det som gör dig fundersam? Förutsatt att du inte gör dig dum så borde du kunna se hur pass nära honom det landade, och med tanke på att han ska ha fått ett (om än litet) brännsår på benet.
https://img1.tv4cdn.se/convert/resize/586x329/shape/trimcut/source/http%3A%2F%2Fwww.fotbollskanalen.se%2FImageHandler .axd%3FimageFormat%3Doriginal%26guid%3D5382f7b3-63 13-4afd-912d-4a932161b8f5

https://www.youtube.com/watch?v=ENUIPiIbbv4

Kanske inte lika allvarligt som plastflisan som Jakob, 25, fick på sitt byxben men ändå.

Han träffades inte av något knallskott, det landade en halvmeter ifrån honom. Men det är klart, han blev chockad så det var därför han i sakta mak gick till hörnflaggan och kastade den, så gör man om man blir chockad.

Men ni borde tacka han som kastade knallskottet, tack vare honom leder MFF allsvenskan.
Citera
2016-09-10, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Han träffades inte av något knallskott, det landade en halvmeter ifrån honom. Men det är klart, han blev chockad så det var därför han i sakta mak gick till hörnflaggan och kastade den, så gör man om man blir chockad.

Men ni borde tacka han som kastade knallskottet, tack vare honom leder MFF allsvenskan.
Ölme, Kungsbackabangern och Puckmongot är för evigt blåvita ikoner. Torka tårarna nu Dr. Phil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in