2016-09-27, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnemats
Jönköping - Östersund ändras till 1 - 1. Besvärsnämnden baserar sitt beslut enbart på att händelsen inträffade så sent i matchen (90:e minuten). Att han varken var Jönköping- eller Östersundsupporter ingick ej i bedömningen.

Tack för den, gött att det sunda förnuftet segrade. Även om deras beslut vilar på helt fel grunder(man kan inte få allt).
Citera
2016-09-27, 17:20
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Beslutet för den som vill läsa
http://d01.fogis.se/svenskfotboll.se/ImageVault/Images/id_144611/scope_0/ImageVaultHandler.aspx160927145341-uq

Och att han inte ansågs vara supporter till något av lagen ingick i allra högsta grad i bedömningen i.o.m. att det uteslöt att huvudregeln (3-0 till icke felande lag) var tillämplig.
Äntligen ett vettigt beslut. Matcherna ska avgöras på planen och inte på förbundets kontor.

Såg att Östersunds ordförande gråter ut i Sportbladet och hävdar att "Nu är ingen ansvarig" - jo det är idioten som hoppade på er målvakt som är ytterst ansvarig!!

Hela debatten är sjuk: Vem skulle få för sig att straffa Bankerna för bristande säkerhet när dom blir rånade?!
Senast redigerad av T.H.F.C. 2016-09-27 kl. 17:24.
Citera
2016-09-27, 17:31
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tack för den, gött att det sunda förnuftet segrade. Även om deras beslut vilar på helt fel grunder(man kan inte få allt).

Det trodde jag aldrig men i bland hittar även en blind hörna ett korn, fotboll ska avgöras på planen inte på kontoret, bra beslut.
Citera
2016-09-27, 17:32
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Bor inte i Regneborg
Men ni i Skåne har inga skrupler. Hur var det med era alla guld?

Fallen skiljer sig ganska markant åt. Förstår inte varför ni (och då kanske särskilt du sett till din historik i ämnet) tvunget måste fortsätta böla och tycka så jävla synd om er själva.
Citera
2016-09-27, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av floer
Jag begriper inte majoritetens pladdrande om säkerhetsbrister. Jag kan inte se att säkerhetsbrister har betydelse för just den aktuella regeln. Däremot har de betydelse för huruvida helt andra straff så som böter, spel inför tomma läktare m.m. är aktuella, men det är ju inte detta som beslutet handlar om.

Skönt att besvärsnämnden i dagens beslut läxade upp disciplinnämnden avseende just detta.
Citera
2016-09-27, 18:11
Avslutad
Givetvis rätt bedömning av besvärsnämnden. Välbehövlig och rättvis poäng till Jönköping som nu har 7 poäng ned till HIF på kvalplats. Känns som att Giffarna är HIFs enda räddningsplanka definitivt nu? Att mäktiga Östersund halkade ned på en elfteplats känns också rätt gött, speciellt när deras ordförande skämmer ut sig så som han gjort hela vägen efter incidenten.
Citera
2016-09-27, 18:36
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Sjukt att SvFF faktiskt kan fatta korrekta beslut.

Gör det någon ekonomisk skillnad om man slutar på plats 4 eller 13 i allsvenskan? I PL t.ex. får man betydligt mer pengar för en låt säga 9e plats istället för en 15e.

Minns inte exakt. Men från 16-12e plats ges 10 mille sedan Cirka 500000 sek extra per placering.
Citera
2016-09-27, 20:30
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Minns inte exakt. Men från 16-12e plats ges 10 mille sedan Cirka 500000 sek extra per placering.

Tack.
Mellan plats 5 och 12 skiljer det bara 7 poäng. Lag som Bajen och Djurgården som under stunder varit i kris denna säsongen kan alltså sluta 5a.
Citera
2016-09-27, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelifter
För övrigt spännande omgång nästa omgång när de gäller guldracet. Jag tror både MFF och IFK Norrköping kan komma och förlora sina matcher.

Skulle MFF råka leda så kommer Lewicki se till att dom förlorar ändå.
Sundsvall - Jönköping är intressant också. Dessutom har Sundsvall Falkenberg i omgången efter. Plockar de alla poäng så tror jag de slipper kval. Hejdå Heif?
Citera
2016-09-28, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Sundsvall - Jönköping är intressant också. Dessutom har Sundsvall Falkenberg i omgången efter. Plockar de alla poäng så tror jag de slipper kval. Hejdå Heif?

Om HIF får kvalplatsen så kanske tom MFFare håller på HIF, vem vill ha AFC United i AS?
Citera
2016-09-28, 02:15
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Om HIF får kvalplatsen så kanske tom MFFare håller på HIF, vem vill ha AFC United i AS?
Det hade varit döden för AS.
Citera
2016-09-28, 07:12
Avslutad
Citat:

Det är väl bara MFFare som tillkommit de senaste åren som vill ha ut Helsingborg. Jag har de gärna kvar främst för att vi behöver ha en konkurrent i Skåne för att hålla oss på tårna även om de är på dekis just nu samt att de spelar på gräs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in