Citat:
Har du läst trådar om nätdejting här på fb? Det är en bitvis sorglig läsning där killar skrävlar om hur de lyckas lura otal tjejer och uppmuntrar att driva med fula kvinnor. Att det sen finns kvinnor som inte anses vackra som får napp är väl inte konstigare än att de män som av genuint intresse kontaktar dem inte heller skulle få någon annan vackrare kvinna.
Som sagt att man kan dra en nitlott förtar inte att enkel tillgång till erbjudanden är värdefullt. Du blandar ihop två helt olika saker som inte har med varandra att göra. För varje kvinna som inte kan få napp går det oändligt många fler män som inte kan det för det förstnämnda är ändå ganska ovanligt medan det andra inte är det.
Citat:
Om båda sitter hemma och inte har kontakt med någon är det samma sak. Om en man och en kvinna är på krogen, en hobbyförening eller t om över ett datorspel så kommer kvinna att ha mer erbjudanden tillgängliga än mannen trots likvärdig exponering.
Förstår du? En kvinna behöver mer eller mindre bara finnas på plats för hennes värde är redan bekräftat och normen säger åt män att ta initiativ och inte tvärtom. En man kan inte göra samma sak utan då kommer han bara förvärra för sig själv och få gå hem lottlös.
Citat:
Det är befängt att män kräver att kvinnor ska vara glada, kåta och tacksamma, det är väl för fan ingen rättighet att bli uppmärksammad vilket kön man än har. Jag påstår inte att man ska bemöta någon på otrevligt sätt men att kvinnor skulle behöva vara tacksamma för varje karl som tittar åt dem är så fel så det blir roligt. Inser du vilka situationer som skulle kunna uppstå av sådant beteende, allt från misstolkningar av intentioner till rena övergrepp och misstolkningar skulle lätt leda till hån. Jag är kvinna och vet vad jag talar om, jag är glad och trevlig mot dem som är glada och trevliga men missförstånd har jag varit med om otal ggr. män som tror att man flörtar bara för att man ser dem i ögonen när man pratar osv.
Det är ingen rättighet men det är privilegium som kvinnor har tillgång till på ett helt annat sätt en män. Det jag menar är också främst att man inte ska bemöta någon otrevligt precis som du säger för män är de som behöver våga ragga och utstå nobbar medan kvinnor får bekräftelse och inte riskerar någonting.
Om kvinnan verkligen blir taffsad på och inte tillåts lämna stället så har det gått för långt men rent allmänt så bör hon ha överseende med både att oattraktiva, påflugna och desperata män raggar på henne och skötta det med ödmjukhet. Det är priset hon betalar för den priviligierade rollen som väljare
Citat:
Att du menar att de lyckade som aldrig är nöjda är i en bättre sits än de som inte är lyckade är lika befängt som att påstå att alla rika är lyckliga, du kanske menar att man hellre är rik och olycklig men det är en klyscha som måhända en del står för på samma vis som en del vill ha kvantitet före kvalitet när det kommer till mänskliga relationer.
Nej, man är inte hellre rik och olycklig, men felet du gör att ge den rike olycka och den fattige lycka som utgångspunkt när det inte alls behöver vara så utan man kan vara både fattig och olycklig. Rikhet är en fördel över en fattigdom även om man kan vara olycklig på andra sätt.