2016-09-12, 13:29
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Har du läst trådar om nätdejting här på fb? Det är en bitvis sorglig läsning där killar skrävlar om hur de lyckas lura otal tjejer och uppmuntrar att driva med fula kvinnor. Att det sen finns kvinnor som inte anses vackra som får napp är väl inte konstigare än att de män som av genuint intresse kontaktar dem inte heller skulle få någon annan vackrare kvinna.

Som sagt att man kan dra en nitlott förtar inte att enkel tillgång till erbjudanden är värdefullt. Du blandar ihop två helt olika saker som inte har med varandra att göra. För varje kvinna som inte kan få napp går det oändligt många fler män som inte kan det för det förstnämnda är ändå ganska ovanligt medan det andra inte är det.

Citat:
Att man får mindre uppmärksamhet ju mindre man syns är ju precis det jag menar. Det är samma för båda kön oavsett ålder och utseende.

Om båda sitter hemma och inte har kontakt med någon är det samma sak. Om en man och en kvinna är på krogen, en hobbyförening eller t om över ett datorspel så kommer kvinna att ha mer erbjudanden tillgängliga än mannen trots likvärdig exponering.

Förstår du? En kvinna behöver mer eller mindre bara finnas på plats för hennes värde är redan bekräftat och normen säger åt män att ta initiativ och inte tvärtom. En man kan inte göra samma sak utan då kommer han bara förvärra för sig själv och få gå hem lottlös.

Citat:
Det är befängt att män kräver att kvinnor ska vara glada, kåta och tacksamma, det är väl för fan ingen rättighet att bli uppmärksammad vilket kön man än har. Jag påstår inte att man ska bemöta någon på otrevligt sätt men att kvinnor skulle behöva vara tacksamma för varje karl som tittar åt dem är så fel så det blir roligt. Inser du vilka situationer som skulle kunna uppstå av sådant beteende, allt från misstolkningar av intentioner till rena övergrepp och misstolkningar skulle lätt leda till hån. Jag är kvinna och vet vad jag talar om, jag är glad och trevlig mot dem som är glada och trevliga men missförstånd har jag varit med om otal ggr. män som tror att man flörtar bara för att man ser dem i ögonen när man pratar osv.

Det är ingen rättighet men det är privilegium som kvinnor har tillgång till på ett helt annat sätt en män. Det jag menar är också främst att man inte ska bemöta någon otrevligt precis som du säger för män är de som behöver våga ragga och utstå nobbar medan kvinnor får bekräftelse och inte riskerar någonting.

Om kvinnan verkligen blir taffsad på och inte tillåts lämna stället så har det gått för långt men rent allmänt så bör hon ha överseende med både att oattraktiva, påflugna och desperata män raggar på henne och skötta det med ödmjukhet. Det är priset hon betalar för den priviligierade rollen som väljare

Citat:
Att du menar att de lyckade som aldrig är nöjda är i en bättre sits än de som inte är lyckade är lika befängt som att påstå att alla rika är lyckliga, du kanske menar att man hellre är rik och olycklig men det är en klyscha som måhända en del står för på samma vis som en del vill ha kvantitet före kvalitet när det kommer till mänskliga relationer.

Nej, man är inte hellre rik och olycklig, men felet du gör att ge den rike olycka och den fattige lycka som utgångspunkt när det inte alls behöver vara så utan man kan vara både fattig och olycklig. Rikhet är en fördel över en fattigdom även om man kan vara olycklig på andra sätt.
Citera
2016-09-12, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Och du är inte den ende mannen...men jag svarar ju utifrån vad jag själv tycker.
Jag tror en del i det är att man tänker sig att det finns en beroendeställning i den sortens relation som, tja, för vissa är problematisk.

Min erfarenhet är att i långa relationer så är det många gånger kvinnan som vill ha ett aktivt sexliv. Har för mig att det kommer att komma en statlig undersökning om svenskars sexvanor under nästa år (jag kan ha fel), vilket kanske kan vara informativ,

Jag vet inte vad du menar med det, annat än att vi alla går genom livet med varierade erfarenheter av det.

Nej det vet jag att jag inte är.
Och det är inte en beroendesituation om man träffar en arabisk man? Vad skiljer den arabiska mannen från den spanska kvinnan? Jag vet att du syftar på thai här men fördomarna är mot alla, inte bara de som är med thai tjejer. Mitt ex misstogs för thai av okunniga människor, hon ser inte ens ut att vara i närheten av thaibefolkningen utseendemässigt.

Aktivt sexliv är inte samma sak som ett aktivt sexliv med sin nuvarande partner dock.

Jag menar att tjejer som dras till idioter när de är unga tenderar att vara för skadade för att man ska kunna ha en vettig relation med dom senare.
Citera
2016-09-12, 13:30
Medlem
Citat:
Det där är kraaaaftigt överdrivet. Och en flashbacksmyt om jag någonsin sett en. Jag gissar att jag umgås med fler feminister än både dig och papegojan.

Ja, jag umgås inte med många feminister alls. Men jag umgås med kvinnor och jag är inte döv eller blind för vad samhället och folk(kvinnor) säger om det ena och det andra.
Det kanske har ändrats det senaste året men isf är det kappvändare av rang som säger det.
Citera
2016-09-12, 13:33
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ROFVENHIELM
Frågan är ändå intressant. Men jag förstår att du vill ducka den.

Om kvinnor gjorde som män tydligen generellt vill, och glatt tackade ja till all kuk som erbjuds, hur går det ihop med att män generellt ser kvinnor som haft fler än 3-5 sexpartners som horor och luder?

Att kvinnan sitter på den sexuella makten handlar om marknad och efterfrågan.
Vissa på marknaden kommer att få sex, vissa kommer att bli utan.
De som blir utan sex är ofta de som blir utan relation helt och hållet, och även om kvinnor skulle ligga runt så skulle de inte få sex överhuvudet taget.

Det som hänt nu när vi inte behöver gifta oss för att ha sexuellt umgänge är att alla de som inte har förmågan att skapa relationer pga deras relationsmodell, blir utan. Tidigare så löstes detta då äktenskap ofta var arrangerade.

De människor som lider över att inte få sex, lider också samtidigt av att inte kunna skapa en relation, de har ingen aning om vad de gör fel, därav känslan av maktlöshet, och därav att de ringar in problemet med "fel ord" Visst har kvinnor den sexuella makten, men det är inte grundproblemet.

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Vad surrar du om?

Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Eftersom jag ställt en liknande fråga tar jag mig friheten att svara.

Folk i tråden pratar om kvinnors sexuella makt som att den är helt fri från konsekvenser, när dne i själva verket i sig är en konsekvens av de sociala bestraffningar kvinnor åker på när de knullar fritt.

Du behöver inte leta länge på flashback för att hitta användare som avfärdar kvinnor med lagomt sexuellt CV som slampor. Så om kvinnor skulle börja tacka ja till all kuk de erbjöds, så skulle de bestraffas för det beteendet. Men det verkar tråden HELT glömt bort.

Skulle en kvinna dessutom använda sin sexuella makt med någon på jobbet, ojojoj, vad inte kul konsekvenser det skulle ha. Sen undrar jag om männen i tråden själva skulle kunna tänka sig att ligga med kvinnor de inte är attraherade av, för vaddetnuärman vinner. Säg att de flörtar med chefen för att få fördelar på jobbet: hur trovärdig blir den mannen då i sin yrkesroll?

Kvinnor blir ju misstrodda så fort det antyds att de använt sin sexualitet för att få fördelar i yrkeslivet. Rykten sprids, ditt anseende sjuker tillsammans med din trovärdighet. Jag fattar inte att detta totalt iggas av tråden.

Ok du använder tråden för att agitera som andra feminister.

Ett fåtal män gillar kvinnor som ligger runt. Ett fåtal kvinnor är helt offer för bekräftelse och ligger med dessa män.

Det flesta människor gillar inte människor utan integritet.

De flesta människor vill bara ha någon att tycka om, och som tycker om dem tillbaka. Fråga Buffy.
Oförmågan är dock stor hos en rätt stor del av befolkningen.
De lider. Kvinnor och män uttrycker sitt lidande på olika sätt.
Det får ni nog leva med.
Citera
2016-09-12, 13:36
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Nej det vet jag att jag inte är.
Och det är inte en beroendesituation om man träffar en arabisk man? Vad skiljer den arabiska mannen från den spanska kvinnan? Jag vet att du syftar på thai här men fördomarna är mot alla, inte bara de som är med thai tjejer. Mitt ex misstogs för thai av okunniga människor, hon ser inte ens ut att vara i närheten av thaibefolkningen utseendemässigt.

Aktivt sexliv är inte samma sak som ett aktivt sexliv med sin nuvarande partner dock.

Jag menar att tjejer som dras till idioter när de är unga tenderar att vara för skadade för att man ska kunna ha en vettig relation med dom senare.

Nu svarade jag utifrån hur jag har hört det resoneras kring det, så du behöver inte skjuta mig. Men visst, en person som har en ekonomisk och kanske social beroendeställning, oavsett nationalitet, kan bli knepig. oavsett om det är två svenskar eller andra.

Vad menar du? klart att ett sexliv är aktivt om man har det med sin partner annars är det väl inte aktivt om man nu inte är otrogen?

och jag menar att det är en villfarelse att livet är så svart och vitt som du beskriver det.
Citera
2016-09-12, 13:38
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ja, jag umgås inte med många feminister alls. Men jag umgås med kvinnor och jag är inte döv eller blind för vad samhället och folk(kvinnor) säger om det ena och det andra.
Det kanske har ändrats det senaste året men isf är det kappvändare av rang som säger det.

Kvinnor inleder inte relationer för att ses som "Pk", möjligen skänker de tid eller pengar, men det verkar finnas ett stort missförstånd kring det här, som flashbacksmän använder som en illa siktad ammunition på feminister.
Citera
2016-09-12, 13:42
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Hur yttrar sig denna makt? Kvalité går före kvantitet och då fallerar detta med "makt". Vad hjälper väl det att vara tjej på valfri kontaktsida (dejt/sex) om man ändå bombarderas med kukbilder,trams och snusk? Ett annat bra exempel på det från andra hållet är när en snäll kille beklagar sig över att de är de kriminella skitstövlarna som minsann får alla tjejer. Men titta då på vilket klientel av tjejer de får. Jag har själv blivit bedragen, dumpad, varit olyckligt kär o.s.v. Jag har varit långt ifrån förskonad från emotionell smärta enbart för att jag är kvinna. Sex och bekräftelse tar dig inte långt och är knappast utvecklande på sikt. Att kunna ge och få mental stimulans i sällskap är det essentiella. Att som kvinna klamra sig fast vid att man kan få hur mycket sex och uppmärksamhet som helst, det är att vara råttan som vägrar överge det sjunkande skeppet. Till syvende och sist står sig inte den s.k. sexuella makten.
Nej, den fallerar inte för det. "Makten" ligger, fortfarande, att sex är kvinnans marknad. Generellt sett alltså. Sen är det väl absolut ingen som påstår att man inte blir sårad bara för att man har den här "makten"? Det hör helt enkelt inte ihop med varandra.
Citera
2016-09-12, 13:44
Medlem
Citat:
Nu svarade jag utifrån hur jag har hört det resoneras kring det, så du behöver inte skjuta mig. Men visst, en person som har en ekonomisk och kanske social beroendeställning, oavsett nationalitet, kan bli knepig. oavsett om det är två svenskar eller andra.

Vad menar du? klart att ett sexliv är aktivt om man har det med sin partner annars är det väl inte aktivt om man nu inte är otrogen?

och jag menar att det är en villfarelse att livet är så svart och vitt som du beskriver det.

Jag försöker inte skjuta dig. Jag försöker få ett svar på hur det kan vara skillnad på en arabisk man och en icke-svensk kvinna som inte ser västerländsk ut? (I de fallen hon är från ett land i väst brukar hon misstas för att vara svensk tills hon öppnar munnen och börjar prata)

Så vi ska alltså börja se ner på kvinnor som träffar män med annan ekonomisk status än deras killar? I samma anda som Svenska kvinnor ser ner på män med kvinnor från andra länder än Sverige/väst? Det första fallet är det ju okej för där vet man medan i det andra fallet så vet man inte, man antar.

Mitt ex var från japan och har en PhD, vi träffades när hon jobbade som forskare på KTH. Men folk utgick ifrån att hon var i en beroendeställning? Du anar inte hur mycket skit man får som svensk man som är med en asiatisk kvinna. (Går du runt med en arabisk kvinna så är mordhot från arabiska män inte helt ovanliga dessutom)

Jag vet inte, många tjejer (anekdotiska bevis igen) jag känner till vill ha mer sex, men inte med sin nuvarande som de tröttnat på men inte vill lämna pga tryggheten. Men det kanske inte är dessa som man frågat. Det märker vi när rapporten släpps.

Och jag menar att trasiga tjejer inte är värda att slösa tid på. Dom har gjort sina val tidigare i livet, jag ser inte varför män som aktivt valdes bort ska ha någon skyldighet att ta hand om dom när dom "vuxit upp" och blivit tråkiga som fan.
Citera
2016-09-12, 13:45
Medlem
Citat:
Kvinnor inleder inte relationer för att ses som "Pk", möjligen skänker de tid eller pengar, men det verkar finnas ett stort missförstånd kring det här, som flashbacksmän använder som en illa siktad ammunition på feminister.

Så alla dom som vill ha araber och afrikaner enbart gör det pga? Jag säger inte att dom är PK jag säger att dom är idioter.
Citera
2016-09-12, 13:47
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Hur yttrar sig denna makt? Kvalité går före kvantitet och då fallerar detta med "makt". Vad hjälper väl det att vara tjej på valfri kontaktsida (dejt/sex) om man ändå bombarderas med kukbilder,trams och snusk? Ett annat bra exempel på det från andra hållet är när en snäll kille beklagar sig över att de är de kriminella skitstövlarna som minsann får alla tjejer. Men titta då på vilket klientel av tjejer de får. Jag har själv blivit bedragen, dumpad, varit olyckligt kär o.s.v. Jag har varit långt ifrån förskonad från emotionell smärta enbart för att jag är kvinna. Sex och bekräftelse tar dig inte långt och är knappast utvecklande på sikt. Att kunna ge och få mental stimulans i sällskap är det essentiella. Att som kvinna klamra sig fast vid att man kan få hur mycket sex och uppmärksamhet som helst, det är att vara råttan som vägrar överge det sjunkande skeppet. Till syvende och sist står sig inte den s.k. sexuella makten.

Det förfaller inte alls då det fortfarande är en bättre utgångspunkt att sitta och sålla utan personlig risk än att som man vara attraherad av fler men själv får stå för att ragga och hantera att bli nobbad om och om igen. Det ena är byggande för självkänslan medan det andra är förstörande.

Även om vi ponerade att kvinnan rent tidsmässigt fick gå längre än mannen utan att få den hon vill så har hon fortfarande haft en fördel i att hon inte riskerar något. Inte ens där tror jag dock att det stämmer utan hon kommer att både kunna sålla och matcha snabbare än en raggande mannen.

Ang. den kriminella mannen så får han inte något "klientel" som nödvändigtvis är sämre utan det är mest bara en dålig ursäkt som ska försöka bortförklara det faktumet att han är mer attraktiv, men det var ju ett bra försök iaf. Jag antar att det ligger i människors intresse och kanske främst kvinnors att rationalisera på det viset då fenomenet väcker ont blod och kvinnor känner sig utpekade både på ett personligt och rent allmänt plan.

Alla gånger du någonsin haft sex, helt oavsett omständigheterna och med vem, så har du dragit fördel av könsdynamiken som bygger på kvinnans lötthet och mannens svårighet att få sex. Det är inte tal om något sjunkande skepp utan en fördel som består mer eller mindre livet ut. Nej, du kanske inte är lika snygg när du är 30 som 60, men du har fortfarande ett flertal erbjudanden även vid den åldern till skillnad från den motsvarande mannen som får vara glad över att någonsin nappa.
Citera
2016-09-12, 13:48
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Så alla dom som vill ha araber och afrikaner enbart gör det pga? Jag säger inte att dom är PK jag säger att dom är idioter.

vadå "alla", de är en minoritet.
Jag vet inte varför, de blev kanske kära? vad vet jag. Sen så är ju inte samtliga väldigt religiösa exempelvis vilket kan göra en relation problematisk om man själv inte delar trosuppfattningen. Men eftersom det är flash så är det ju breda penseldrag som görs.
Och det här är oft.
Citera
2016-09-12, 13:53
Medlem
Citat:
vadå "alla", de är en minoritet.
Jag vet inte varför, de blev kanske kära? vad vet jag. Sen så är ju inte samtliga väldigt religiösa exempelvis vilket kan göra en relation problematisk om man själv inte delar trosuppfattningen. Men eftersom det är flash så är det ju breda penseldrag som görs.
Och det här är oft.

Alla som vill ha araber och negrer är inte en minoritet bland de som vill ha negrer och araber. jag skulle säga att dom är en majoritet. Jag tror du läste lite fel där.

Du tror att religionen är det som påverkar? Det är kulturen som gör det främst. Du kanske vet hur kulturerna där nere ser på kvinnor och hur dessa blir behandlade? Jag rekommenderar dig att bli vän med kvinnor från MENA länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in