2016-09-11, 22:49
Bannlyst
Jag tycker bara att Catrin visar på att brott lönar sig i detta landet vad ska man jobba och betala skatt för när man kan lura pengar av människor och leva loppan ?
Citera
2016-09-11, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Det sista jag tror att Carin gör, är att ens försöka leva på existensminimum, tyvärr!
Glöm inte att 3 kommande resor är inbokade, Disneyland med K1 ( redan betald), Polen igen och sedan USA - allt med hårt förtjänade pengar ...host-host!
Alla resor hon gjort, mat, hotell, restaurangbesök och senaste resan hon bjöd sin boyfriend på är stulna pengar!
En timma efter hon landade, innan hon ens packat upp sin väska visade det ju sig att hon redan försökt med att försöka blåsa en stackars brud på biljetter som inte fanns!
För Carin har inget jobb, och hade hon haft en lön så hade KFM haft utmätning på henne för länge sedan!

Vad är det för USA-resa hon har inbokad?
Citera
2016-09-11, 23:01
Medlem
bananapanss avatar
Sopot har sjukt fina stränder Och imorgon ska det bli 23 grader och sol. Varför gissa och spekulera när man bara kan googla på vädret?

Man kan dessutom flyga till Polen billigt, betalade sammanlagt 375:- tur retur när jag hälsade på en vän där

Men, pengar är pengar och mongot lever på någon annans svett och slit..
Senast redigerad av bananapans 2016-09-11 kl. 23:04.
Citera
2016-09-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glufsglufs30
Jag tycker bara att Catrin visar på att brott lönar sig i detta landet vad ska man jobba och betala skatt för när man kan lura pengar av människor och leva loppan ?

Ja, det är galet att hon har kunnat hålla på som hon gör och såhär länge dessutom. Men om du hängt med i bara den senaste tidens svängar så vet du att nya åtal sannolikt är att vänta inom kort och att mycket talar för att skyddstillsynen hon redan dömts till då kommer ersättas med ett fängelsestraff. Du vet också att kronofogden nu börjat kika på hennes förehavanden och att det inte är osannolikt att de kommer börja gå in och plocka pengar från hennes konton.
Citera
2016-09-11, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Vad är det för USA-resa hon har inbokad?

Om jag inte minns fel nu så skrev hon på bloggen som blev borttagen att hon skulle till sin homeboy å hälsa på samt kolla på Lakers?
Men det kan som allt annat, varit enbart hennes fantasier?
Citera
2016-09-11, 23:27
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
KF kan inte plocka pengar på hennes existensminimum och barnbidrag dom kan bara ta pengar från pengar du skattat för. Jag har själv haft skulder hos KF och enda gången dom norpa pengar från mig var när man fick pengar tillbaks på skatten. Sedan fick jag skuldsanering och idag är jag helt skuldfri
Så om hon vinner 100.000 på Lotto så får inte KFM plocka in dom pengarna? Intressant, det visste jag inte.
Citera
2016-09-11, 23:27
Bannlyst
Citat:
Trevligt svar, bananapans! Om Glufsglufs30 själv skulle ha fått svara på sin egen fråga hade det låtit mer såhär:

Grejen är den att man tar bara reda på fakta om saker man är intresserad av det är en jäkla skillnad mot att inte veta hur man tar reda på saker och ting.

Jag har inget intresse av att veta vad Polen har för väder då Polen är för mig ett skitland men det passar tydligen Catrin bra för skit skall skit ha
Citera
2016-09-11, 23:32
Medlem
Citat:
KF kan inte plocka pengar på hennes existensminimum och barnbidrag dom kan bara ta pengar från pengar du skattat för. Jag har själv haft skulder hos KF och enda gången dom norpa pengar från mig var när man fick pengar tillbaks på skatten. Sedan fick jag skuldsanering och idag är jag helt skuldfri

Det finns ingenting som heter existensminimum i det här sammanhanget. Kronofogden räknar ut ditt förbehållsbelopp, det du behöver för att klara dig den närmaste månaden. Har du mer pengar än så på kontot, pengar som t.ex. hamnar där på grund av att du begått bedrägerier, så får kronofogden ta dem.
Citera
2016-09-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Så om hon vinner 100.000 på Lotto så får inte KFM plocka in dom pengarna? Intressant, det visste jag inte.

Citat:
Nej det får dom inte men hon bör ju betala av lite på sin skuld av vinsten om hon är smart och nån gång vill bli skuldfri men kronofogden kan inte bara ta pengar av folk som inte är beskattade. Men har du ett jobb då har du en beskattad inkomst och då kan dom ta pengar av dig efter du deklarerat och om du får tillbaks på skatten.

Nej, det här stämmer inte.

Om Catrin vinner 100 000 på lotto så får kronofogden ta allt utöver hennes uträknade förbehållsbelopp för den närmsta månaden.
Citera
2016-09-11, 23:34
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Nej det får dom inte men hon bör ju betala av lite på sin skuld av vinsten om hon är smart och nån gång vill bli skuldfri men kronofogden kan inte bara ta pengar av folk som inte är beskattade. Men har du ett jobb då har du en beskattad inkomst och då kan dom ta pengar av dig efter du deklarerat och om du får tillbaks på skatten.
Enligt deras egen hemsida får dom tydligen det:
Citat:
Det vanligaste är att vi utmäter i följande ordning:
Kontanta medel, det vill säga pengar.
Banktillgodohavanden och andra likvida tillgångar
...
Citera
2016-09-11, 23:35
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Nej, det här stämmer inte.

Om Catrin vinner 100 000 på lotto så får kronofogden ta allt utöver hennes uträknade förbehållsbelopp för den närmsta månaden.
Jag vet men ironi är svårt på nätet
Citera
2016-09-11, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag vet men ironi är svårt på nätet

Jag förstod att du var sarkastisk! Syftade på svaret du fick. Det stämde inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in