Citat:
Ursprungligen postat av
kanelipulla
Just det jaa.. bebisen har utsatts för våld! Asså vad är det folk inte fattar på hennes facebook? Hur i helvete kan hundratals människor tycka synd om henne.. när hon har skadat och mördat sin egen bebis? Jag fattar inte det där.. blir bara så förbannad! Må mammans själ brinna i helvetet för alltid!!
Att du använder uttryck som "asså" får mig att undra om du själv är gammal nog att ha egna barn?
Kära vän. Ingen i Facebooktråden försvarar det mamman och/eller pappan har utsatt tösen för
OM hon blivit bragd om livet.
Är du läkare, sjuksköterska eller undersköterska och arbetade du med barnet på Lunds sjukhus då hon kom in och senare avled? Är du polis, åklagare eller advokat i det aktuella fallet? Var du med hemma hos föräldrarna och med egna ögon bevittnade hur de med våld tog livet av sin 4 veckor gamla dotter? Om svaret är nej på alla mina ovanstående frågor så har du ingen som helst aning om vad som hänt flickan eller vem som eventuellt orsakat detta.
Det är människor som du som gör att vi normala människor aldrig får ta del av de riktiga historierna i media. Det är på grund av dig som viktiga saker pixlas, censureras och mörkas.
Det skrämmer mig något så innerligt hur människor fortfarande kan läsa några meningar i Aftonbladet och Expressen och sedan ta för givet att allt som står är sant och senare kommer att leda till åtal och fällande dom.
Försök någonstans i ditt trångsynta sinne och föreställa dig vilket helvete dessa föräldrar befinner sig i just nu om de är oskyldiga. Försök att förstå att de inte bara förlorat det allra värdefullaste en människa kan få utan också att de oskyldigt misstänks för att själva ha orsakat detta oförståeliga och fruktansvärda lidande. Det idioter som du med flera gör är just nu att stampa lita hårdare på två människor som praktiskt taget kan vara fullständigt oskyldiga. Inte nog med att de ska tvingas genomlida och sörja förlusten över sitt egna barn de ska också behöva förknippas med det värsta någon någonsin kan göra för resterande tiden av sina liv. Det är så jävla vidrigt då jag finner inga ord för det.
Om en förälder (eller någon annan för den delen) berövar livet på ett barn så får den för min del gärna outas både på sociala medier och på torget inne i stan. Men innan dess ska det ta mig fan ha bevisats att de är skyldiga utom rimlig tvivel.
Förbannade jävla idiot rent ut sagt.